Az elején szakadozó VoIP hiba [Megoldva]

Fórumok

Sziasztok!

A következőkben szeretném kérni a tanácsotokat, mert nem találom rá a megoldást.

Asterisk központ üzemel egy Synology szerveren. Grandstream 3175v2-es és 2N Helios kaputelefonok között kell megvalósítanom a videohívásokat. A kapcsolat felépül rendben, viszont a beszélgetés elkezdésekor kb. 5-6 másodpercig szakadozik a hang. Tehát a kaputelefonnál lévő személy alig érti meg, hogy mit mondanak neki a telefonból. Ez a hibajelenség kb 5 másodperc után elmúlik. H.264-es video kodeket állítottam. A hangnál próbáltam már mind a kettőt (a-law, u-law) felcserélését, de mindegyikkel fent áll a hiba.

Az Asterisken engedélyezve vannak a kodekek. A hálózat gigás.

Köszönöm a segítséget előre is!

Kuszmusz

Hozzászólások

Nos.
A naplók ilyenkor is hasznosak lehetnek.

Próbáld softphone (pl. linphone) hívni a kaputelefont.
Két softphone között is fen áll e a hiba? stb.
u.i. A linphone nem tud h264-et úgy emlékszem.

A konkrét eszközt nem ismerem, de ahogy a kollega is mondta: log. Aztán tcpdump+wireshark, amivel megnézed az RTP-t. Illetve ami még eszembe jutott: minthogy LAN-on használod, a jitter buffer-t vedd lejjebb. Mind az Asteriskben, mind a kliensen. A leírtak alapján én erre tippelek, de egy tcpdump+wireshark után okosabbak lennénk.

Ja és még egy kérdés: az Asterisk virtuális vason fut?

Sziasztok!
Köszönöm a tippeket.
Sajnos nem jelenik meg a log az asteriskben, a var-ban pedig elég kevés a log az asteriskről. Fizikai vason fut. Tegnap kivettem a zajszűrást a kaputelefonoknál és lényegesen jobb lett, viszont a javasolt vizsgálatokat el fogom végezni. A jitter bufferrel még nem találkoztam, de megkeresem, és állítok rajta.

Kuszmusz

Sziasztok!

Meglestem a sip.conf-ot és megtaláltam a jitter buferrel kapcsolatos paramétereket. Bár nem volt bejegyezve csomagmérettel kapcsolatban semmit, viszont találtam egy jbforce paramétert, amit no-ra tettem és elhárult a probléma.
Nagyon köszönöm a segíséget!:)

Kuszmusz