POVRAY helyett mit ajánlotok?

Fórumok

Kedves HUP!

Nem tudom, ez-e a legjobb fórum, de talán ez nem baj.

Szóval: a POVRAY-t a '90-es évek közepétől kezdve használom, főként
szemléltető ábrák készítésére. Nem vagyok egy nagy művész, így
nem lenyűgöző tájképeket vagy ilyesmit csinálok benne, hanem
pl. fizika előadáshoz szemléltető ábrákat. Ehhez igen jó,
hogy programozás-szerűen tudom szövegfájlban megadni pl. a
közegek paramétereit, és így pl. a közegbeli fényszóródást is
megjeleníteni az ábrán. órás

Most újra kellett benne valamit csinálnom és sajnálattal látom, hogy
már nem fejlesztik, illetve igen lassan fejlesztik. Azt hiszem, itt
az ideje, hogy mást próbáljak ki. Ti mit ajánlanátok?

Nem kell, hogy 3D tervezőfelületen tudjam a geometriát bevinni, de
tudjon sokat a valósághű optikáról, azaz pl. könnyen hozzáférhetően
hangolhassam a közegek fényelnyelési, fényszórási paramétereit,
adjon reális képet. Működjön Linux alatt.

Ingyenes programok előnyben. Szintén előny a többszálú vagy GPU-t
használó progi.

Nem szeretnék viszont megbízhatatlan programmal időt veszteni, azaz
most nem érdekel egy ígéretes alfa-fázisú cucc, aminek innovatív
motorja van: amit tud, azt tudja nagyjából stabilan. Továbbá verzióról
verzióra ne kelljen újraszerkeszteni a bemenő fájlokat.

Mit ajánlanátok, amit ki is próbáltatok?

Előre is kösz!

Hozzászólások

Ha jól értem akkor pont ezt nem akarja :) Nem akarja megrajzolni blenderben, és nem akarja végigpróbálni a render engine-eket.

A megapov lett volna amit javasoltam volna mint reményteljes jelöltet (http://www.youtube.com/watch?v=4xynNa5Ms2w) de épp nem érhető el az oldaluk :D

http://megapov.inetart.net/

A LuxRenderer és a Yafaray érdekesnek tűnik. A leírás szerint tudják, ami nekem kell, de úgy látom, elsősorban backendként használhatók, így tényleg meg kellene tanulnom a Blender felületét kezelnem.

Ezeken keresztül rátaláltam viszont erre: http://www.pbrt.org/ . Ez kellene nekem, azt hiszem, szabad letöltésű, de doksija elég hiányos a neten. Lehet, hogy a szerzők arra játszanak, hogy vegyük meg a könyvüket. Ha még szerzek be infót, lehet, hogy meg is teszem, mert a leírtak és a példák alapján ez lenne nekem a jó cucc.

Hát, a blender használata primitívek szintjén kb. tíz perc alatt megtanulható. Kb. a nagy A betűt kell ismerni. Aztán g és s. Ami az igazi gondnak tűnik nekem, az az, hogy a material paraméterek a kép esztétikai hangolásához vannak kitalálva, nem pedig úgy hogy megadod az egyes anyagok pontos optikai jellemzőit, ellenben (ha jól emlékszem) povray-el.

Kösz a tippeket.

Megapov: ennek a honlapján 2007-es a legfrissebb hír. Ugyanaz a bajom, mint a POVRAY-jel.

Blender alól hívható cuccok: megpróbálnék saját editálású scene fájlokkal dolgozni. Vagy ez 2013-ban nagy hülyeség? Az említett renderelők, pl. a yafaray ilyen üzemmódban nem használhatók rendesen? Mindenképp kell egy grafikus előtétet megtanulnom, ahol aztán sok-sok klikkre jön elő pl. a közeg szórási paramétereinek beállítása?

Hát, belegondolva legalább tíz éve nem néztem povray felé :D

Szerintem nem hülyeség, mert gondolom viszonylag primitív geometriát használsz, és nem akarsz szobrászkodni :)
A blender viszonylag jól matatható pythonban, de a probléma attól még marad: melyik render motort kéne használni. A cycles jónak néz ki: http://www.youtube.com/watch?v=ATnGnZbGAw8 de nem tenném a kezemet a tűzbe hogy hiteles fizikája van.

Az miért baj, hogy nem vagy lassan fejlesztik? Amíg ellátja a feladatát és amíg előállítható a forrásából futtatható bináris, addig használhatod. Vagy van, amit hiányolsz povrayből?

3.
Amit nem fejlesztenek, abban esetleg már nincs mit fejleszteni, mert felhasználója is fejlesztheti (Szerintem pl. a LaTeX ilyen)

Hogy jobbat is mondjak ennél, szerintem a tudásodat a povray terén tartsd meg, ha kiegészítés kell, akkor szedj elő csak mást. Filozófiám: ha valami bevált, tartsd meg a végsőkig.

---
--- A gond akkor van, ha látszólag minden működik. ---
---

LuxRender

azt írják az oldalon:

Physically based spectral rendering

LuxRender is built on physically based equations that model the transportation of light. This allows it to accurately capture a wide range of phenomena which most other rendering programs are simply unable to reproduce. This also means that it fully supports high-dynamic range (HDR) rendering.

http://www.luxrender.net/en_GB/index

mivel nem néztem meg, ezért nem tudom pontosan, hogy ebben úgy változtathatóak a dolgok mint Tanár Úr előadásain/gyakorlatain voltak, de egy megnézést lehet megér.

-----iGlobal------
http://iglobal.hu/