2011. július 23-a kétszer is felzaklatott

A hétvégén két olyan dolog is történt, amin mindenkinek el kell gondolkoznia!

1.) Amy Winehouse halála, őszintén megdöbbentett. Egy tehetséges, (ezt bárki gondolhatja másképpen is), de mindenképpen szerethető embert veszítettünk el. Már régóta aggódva figyeltem a róla szóló híreket. Vártam a pozitív változást, de apró remények után csak egyre aggasztóbb hírek jöttek róla. Amy egy sérült ember volt, akire mondhatjuk, hogy magának kereste a bajt, de ennyivel nem lehet elsiklani a történtek felett!

Mi lesz akkor, ha legközelebb egy barátunk vagy a gyermekünk kerül hasonló helyzetbe? Vajon észre vesszük-e időben és tudunk-e hatni rá? Meg tudjuk-e állítani? Felismerjük-e és tudjuk-e, hogy hogyan kell segíteni? Kihez fordulhatunk a nevében segítségért, ha ő maga képtelen erre?
Okulunk-e Amy esetéből?

Az ő halálának az adhat értelmet, ha felrázza vele az embereket és éberebbek, figyelmesebbek lesznek a segítségre szorulók irányában. A legjobb persze az lenne, ha Amy önpusztító életmódjából okulnának a fiatalok, nehogy bármilyen káros, pusztító szenvedélynek a rabjaivá váljanak.

2.) Egy 32 éves Norvég férfi idegengyűlöletből, rasszista ideológiáktól vezérelve megölt 85 embert és sokakat megsebesített egy robbantással és egy ifjúsági táborban történő fegyveres, kivégzés szerű mészárlással.
Mint utóbb kiderült az Iszlám terjedésének veszélyére akarta felhívni Európa figyelmét és meg akarta „szabadítani” Európát a bevándorlóktól.

Sajnos nálunk is erősödnek a hozzá hasonló nézeteket vallók hangjai. A roma-gyilkosság sorozat is erre vezethető vissza.
Nem szabad legyintenünk az idegengyűlölet beszédek hallatán. Azért mert egyre több van belőle, talán már kezdjük megszokni és egyre könnyedebben venni.
Itt a példa, hogy nem szabad szó nélkül hagyni ezeket!

Utasítsátok el ti is! Baráti, ismerősi körben, a hétköznapi beszélgetésekben is a gyűlöletet, a cigányozást, zsidózást, arabozást!

Hozzászólások

Azért a "magyar" mainstream internetes média a norvég mészáros ideológiai alapvetéseinek csak a számára "hasznos" részét igyekszik kidomborítani, más részletekről ellenben mélyen hallgatnak.

Avagy, aki az Index.hu-ból tájékozódik, boldog ember nem lehet.
-------------------------------------------------------------------------------
Az életben csak egy dolog a szép, de az épp nem jut eszembe.

Slackware Linux 13.37 | 2.6.39.1-janos

Arra céloztam, hogy a magyar neten, pl. az Index a címlapos cikkében hozza le, hogy a mészáros 15xx oldalas könyvében egyszer említi egy felsorolásban a Jobbikot, illetve a MIÉP-et és a HVIM-et. Arról egy szót sem ejtenek például, hogy mindemellett Imre Kertésztől is idéz, illetve Izraelt több százszor említi és arra mint szövetségesre tekint a muszlimok elleni harcban, valamint anti-nácinak vallja magát, mert az már belepiszkítana az általuk szépen összállított képbe.
-------------------------------------------------------------------------------
Az életben csak egy dolog a szép, de az épp nem jut eszembe.

Slackware Linux 13.37 | 2.6.39.1-janos

Ajjaj, most megfogtál! (Megvan már pár órája, hogy az indexes "híradást" legutóbb olvastam, így mindenre nem emlékezhetek tökéletesen.)
-------------------------------------------------------------------------------
Az életben csak egy dolog a szép, de az épp nem jut eszembe.

Slackware Linux 13.37 | 2.6.39.1-janos

Nem igazolja semmi. Nem mentegetni akarom az elkövetőt, nyilván normális emberek számára elfogadhatatlan az ehhez fogható mészárlás.

Csak arra kívántam felhívni a figyelmet, hogy az Index, és a magyar média/blogok egy jó része (kicsit sarkítva) a "Jobbik"-ot és/vagy éppen a vallásosságot láttatja a dolgok hátterében, miközben valójában nem túl sok közük van hozzá.
-------------------------------------------------------------------------------
Az életben csak egy dolog a szép, de az épp nem jut eszembe.

Slackware Linux 13.37 | 2.6.39.1-janos

Mintha a magyar médiában olvastam volna (valószínűleg pont az indexen), hogy a fickó elítéli en bloc a kelet-európai szélsőjobbos pártok antiszemitizmusát, de főleg az ebből fakadó iszlámbarátságát. Ugyanakkor megérti, elvégre itt még nincs olyan sok muszlim bevándorló.

mindenképpen szerethető embert

En annak lattam csak, ami: egy arrogans szenvedelybeteg, olvasd csak el viselt dolgait barmelyik bulvar site-on. Felenk szegyen, ha valaki alkoholista, kokos vagy bagos. O ez mind volt. De izles kerdese, hogy ki mit szeret...

Amugy nehez kerdeseket feszegetsz, es teljesen mas a helyzet, ha egy kamaszrol van szo, vagy egy felnottrol, aki ugy dont egy hirtelen mozdulattal, hogy o mergezni (=megolni) akarja onmagat es a kornyezetet. Mivel mind a harom emlitett fuggosegnek ugyanaz a gyokere (a beteg lelek), amit ha osszevetsz pl. az itt levo bagosok hozzaallasaval, akkor azt kapod, hogy nem fognak belole okulni, es a vegallomas az o esetukben is ugyanaz lesz.

Kegyetlen dolog, de a vetes es aratas torvenye alol senki nem huzhatja ki magat: ki mit vet, vegul azt is aratja. Az emlitett 3 mereg expressz jaratban kepes barkit kivegezni. Too bad, hogy vannak olyan marhak, akik maguk huzzak meg a ravaszt...

Az o esete azonban meg csak annyiban sem kirivo, hogy 27 evesen eljutott a vegere, mert sok ilyen van, csak a tobbi nem hires, es azok nem kapnak figyelmet a mediatol...

Mas. A gyuloletbeszed elutasitasa rozsaszin vagyalom. A 2/3-os kormanypart + a jobbikos ujnacik propagandajanak szerves resze a gyuloletbeszed: ciganyok, zsidok, mszp, AB, KT, birosagok, baloldaliak, liberalisok, whatever ellen. Ezzel pedig csak az a baj, hogy a szimpatizasok (belertve a jobboldali mediat is) ezt kulonosebb kritika nelkul atveszik, ami azt eredmenyezi, hogy a csapbol is ez folyik, es igy (mar jo ideje) a mindennapi beszed resze. Szoval nem fog eltunni a jelenseg...

Nepszava: az elso celpont a mediatorveny celkeresztjeben

Az elso felevel egyetertek. Az a hulye picsa maganak kereste a bajt, egy idetlen narkos arrogans liba volt es ennek megfeleloen vegezte Darwin is a munkajat.

A masodik felevel nem egeszen. A Jobbik retorikajaban valoban szerepel a ciganybunozes, a FIDESZ-eben nem, es a viselkedesuk sem mutat ilyen jeleket. Viszont egy dolgot tessek vegre eszrevenni. A '30-as evek jobbara mestersegesen hergelt antiszemitizmusaval ellentetben a mai hazai "ciganyozas" egy termeszetes uton letrejott sztereotipiara epul amire a ciganysag javaresze meg ra is jatszik, egy jelenseg tunete amit senki nem mer vagy akar kezelni. Es ebbol ijb lesz.

Es egy aprosag amin tessek elgondolkodni. Nem is olyan mar az EU is realizalta es csendben kijelentette, h a multikulti (es ahogy idevel ra fognak jonni a liberalizmus) sem mukodik, ugyanis a reszt vevo felek - micsoda meglepetes - nem hajlandoak egymast egyenrangu felkent kezelni. Ez, amig az alapveto emberi viselkedesmintak nem valtoznak, nem lesz maskent meg hosszu ideig.

---
pontscho / fresh!mindworkz

A felsorolas azt akarta volna szemleltetni, hogy amint a jobbikos naciknak is meg van a maguk bunbakja (ciganyok, EU?), ugy a fideszes kiralysagnak is (=barki, aki ellent mer mondani), es akikrol mindket formacio gyuloletbeszed formaban nyomatja a kommuniket. Hogy a ciganyok mennyiben okozoi sajat problemajuknak (nem vitas, hogy van saruk, de), az itt es most reszletkerdes.

A multikultirol en is olvastam, hogy valoban kudarc, de talan meg nem keso tenni ellene: aki nem fogadja el az EU/civilizalt vilag alapveto ertekeit, az ne telepulhessen be ide. Hint: Romaban, mint a romaiak. Bar ez azert veszelyes, mert kedvenc viktorunknak koszonhetoen konnyen azt hihetik kivulrol, hogy mi sem akarjuk...

Nepszava: az elso celpont a mediatorveny celkeresztjeben

A felsorolas azt akarta volna szemleltetni, hogy amint a jobbikos naciknak is meg van a maguk bunbakja (ciganyok, EU?), ugy a fideszes kiralysagnak is (=barki, aki ellent mer mondani), es akikrol mindket formacio gyuloletbeszed formaban nyomatja a kommuniket.

Nem jott ossze. :) Foleg mert a hirek szerint ezt a skatulyat a fazonra leginkabb itthon akarjak rahuzni azert, h olyasmit is rakenhessenek a jobb oldalra ami a bal oldali/liberalis bagazs helyzetet erositi es ebbe segitesz most bele te is ezzel a nem egeszen ebbe a topicba es portalra valo hozzaszolassal es tolod nekik a marketinget. A Jobbik bejutasat is eroteljesen elosegitette az MSZP es szemely szerint Gyurcsany Ferenc tett a legtobbet az ugyuk erdekeben. Ironikus, mi ? :)

A multikultirol en is olvastam, hogy valoban kudarc, de talan meg nem keso tenni ellene: aki nem fogadja el az EU/civilizalt vilag alapveto ertekeit, az ne telepulhessen be ide. Hint: Romaban, mint a romaiak. Bar ez azert veszelyes, mert kedvenc viktorunknak koszonhetoen konnyen azt hihetik kivulrol, hogy mi sem akarjuk...

Ez ellen a multikulti szarsag ellen az egesz eunak lepnie kell valamit, nem csak egyes orszagoknak.

---
pontscho / fresh!mindworkz

Jani, már többször említettem, hogy némelyik mondatod olyan mértékben elszomorít, hogy el sem tudom mondani. hadd ne gyűjtögessek, hiszen akár egy egyszerű dalszöveg vagy vers (pl az utolsó táltosról) mögé is ~Hitler-t kiáltasz (majd eldöntöd miért, nekem nem dolgom). igazából egy bizonyos határig nem is tenné szóvá az ember, mivel (próbáld nyugtázni) tőlem azt teszel amit akarsz, magasról' nem érdekel. de ennek a "mindenhová fasizmust és rasszizmust kiabálok" módszernek, annak ahogyan idecsempészted, illetve az ezalatt megbújó totális liberalizmusnak nem lesz jó vége. ezt írd fel valahová, hogy majd emlékezz rá - pont így, pont ebben a kontextusban, ahogyan most leírtam.

:(

--
Vége a dalnak, háború lesz...

felre ne erts, nem kotelezo velem egyet erteni. De en szeretek mindent annak nevezni, ami. Meg az is lehet, hogy (adott esetben) tevedek, de amiket a gyuloletbeszed kapcsan irtam, az sajnos a szomoru valosag: atitatja a mindennapokat, jelen van mindenhol, mert az emberek vevok erre, es amugy is gyulolik egymast...

Nepszava: az elso celpont a mediatorveny celkeresztjeben

hogy te se maradj ki a közutálatnak örvendők egyre duzzadó csoportjából: a militáns szélsőbaloldaliakat is utáljuk

--
"If the day should ever come when we must go, if some day we are compelled to leave the scene of history, we will slam the door so hard that the universe will shake and mankind will stand back in stupefaction." - G. Joseph

AW: kicsit hasonlít az eset Stohlra. Az illető egy utolsó senkiházi, de azt el kell ismerni, tehetsége van.

Gyűlöletbeszéd: Vedd észre, hogy mindig is volt gyűlöletbeszéd. (európában a zsidókat az ókor óta, az iszlámot születése óta, stb). Bár a kommunizmus ezt elnyomta, mert az ideológiába nem fért bele, akkor is voltak cigány viccek. Nem azért terjed, mert a parlament jelentős része különbözé mértékben jobb oldali, pont fordítva: régóta létezik cigányellenesség, és mikor ezt egy párt felvállalta, instant népszerűséget szerzett a cigányellenesek körében, és az átlagember is rájött, hogy a téma nem tabu. Többen nem lettek, csak hangosabbak.
És mint mások is írták: azért a gyűlöletbeszédnek általában van alapja. Az ellen pl nem nagyon szoktak tiltakozni, hogy a Németeknek nincs humora. Vagy hogy a cigányoknak/amerikai feketéknek van érzékük a zenéhez.

Rosszul fogalmaztam. Szóval mivel a kommunista ideológiába nem fért bele semmiféle rasszizmus, ezért nem lehetett rasszizmusról beszélni (lásd: rasszizmus nincs, de igény volna rá). Ezt sikeresen átmentették a rendszerváltáskor, mert multikulti társadalomban meg nem illik beszélni róla. Mostanában kezd ennek vége lenni világszerte, hála a jó égnek. Még aki szerint multikulti a jövő, annak is észre kell vennie, hogy az, hogy nem beszélünk róla, meg alamizsnát adunk állami pénzből, az nem megoldás.

Felhívnám a figyelmed arra, hogy a "norvég(nak mondott)" elkövető nem norvég származású, még csak nem is europid (legalábbis amerikai antropológiai besorolások szerint nem kaukázusi). Nem gabu vagyok.

Tessék megnézni a kancsalságát, a hajtípusát (és hiányát, tonzuránál is), a valódi színkomplexióját, a bőrtípusát, az állcsontját, az állcsont-homlokeresz-szélességek arányát, az ajkát és a fülcimpáját! (a legtöbb sajtóban leközölt fénykép róla röhxop^Wraysopp vagy paróka)

RIP

"Attól, hogy kinyomtatták, még nem szentírás..."

> Nem szabad legyintenünk az idegengyűlölet beszédek hallatán

persze hogy nem, az illendő válasz a lendítés o/

aztaqrva!

Szerk:
Gabu, mit szólnál egy troll-továbbképzéshez Svédországban, vagy esetleg Norvégiában?
Helyszín: Trollhättan
-------------------------------------------------------------------------------
Az életben csak egy dolog a szép, de az épp nem jut eszembe.

Slackware Linux 13.37 | 2.6.39.1-janos

1, ez van, van aki képtelen feldolgozni az ismertséget, sztárságot vagy mit (bár még egy számot nem hallottam tőle)

2, lol
Majd erre térjünk vissza 20 év múlva :). Már megint azok a fránya kőműv^H^H^H^H^Hnácik.

Utasítsátok el ti is! Baráti, ismerősi körben, a hétköznapi beszélgetésekben is a gyűlöletet, a cigányozást, zsidózást, arabozást!

Ezt sajnos nem tudom teljesíeni.

1) Drugs bad, mkeeey? IJB, ha ilyen hulye volt, nem tudom sajnalni.

2) Fogadj orokbe egy tipikus atlag cigany csaladot, aztan ha szetloptak es teljesen leamortizaltak a hazad, akkor is mond, hogy dejo!

Igen, vannak normalisak is, en is ismerek olyat. Csak sajnos a tipikus cigany nem ilyen. Ha kell, par ismeros tutira korbevezetne teged sotet-borsodban.

Zsidok.. Jajmar, naciveszej van!!!111 Jajuristen!!!! (Hagyjuk mar, maradjanak maguknak, en is elem a magam eletet).

Arabozas.. Nah, ha valamit meg nem hallottam ismerosi koromben az az arabozas. De tenyleg.

Viszont egy erdekes kerdes: kinaiakat miert nem piszkalja senki Mo-n? Ok is jonnek befele ezerrel, es azt hiszem a kinai importnak sem orul mindenki. Jah, hogy ok nem bicskaznak meg verekednek es ugy egyebkent is dolgoznak, mint minden normalis ember?

Bocs, hogy faszom kivan az onjelolt (jog|faj|nep|blabla|tetszoleges-kifejezes-behelyettesitendo)vedokbol. Igen, ez a norveg csori zartosztaly+. Oszt? Nem azert fogok megszeretni/elitelni egy nepcsoportot, mert egy idegbeteg faszkalapnak elpattant valami az agyaban. Eleg nagy problema, hogy egyesek csak ilyenkor veszik eszre, hogy van egy vilag korulottuk.

Es jo lenne, ha eszrevenned, hogy ezzel a "ciganyozas", "zsidozas", "stb." kategorizalassal _te_ magad nehezited meg azt, hogy ne "ciganykent", "zsidokent", "akarmikent" gondoljanak ra az emberek, hiszen te erosited meg ezen kategoriak letezeset, mint ahogy az osszes ostoba jogvedo is.

Igen, az ember kategorizal, csoportosit. Kulonbsegek marpedig vannak es az ember mar csak igy mukodik. De ezzel nincs problema, mig a kovetkezo _nagyon altalanos_ alapelvek ervenyesulnek*:
- a kisebb csoport nem probalja meg a nagyobbra az akaratat rakenyszeriteni
- es egyebkent sem megy oda, ahol nem latjak szivesen
- de ha mar ott van, akkor elfogadja az ottani rendet.

* gyengebbek kedveert: az ovis kiscsoportol a nagy tarsadalmakig barmire ra lehet huzni.

Egyebkent meg elegge offtopic itt.

----------------
Lvl86 Troll

"kínaizás"

Nos, én hallottam.
Iskolatársam és szomszédom volt a srác. Alkoholista lett, sehol nem kapott munkát. Illetve kapott, de be se tudott menni, ha igen, haza kellett küldeni.

Szóval ő "kínaizott", hogy a kínaiak miatt nincs munkájuk a magyaroknak.

(Nekem ez az erős ázsiai kötődésem miatt duplán rosszul esett: dolgoznának a "magyarok" fele annyit mint ezek a kínaiak, sokkal előrébb tartanánk.)

>>Utasítsátok el ti is! Baráti, ismerősi körben, a hétköznapi beszélgetésekben is a gyűlöletet, a cigányozást, zsidózást, arabozást!

meh :C

1. Várható volt, csak nem elég hamar. Aki gyenge az élethez annak ez a sorsa.
Hogy okulnak belőle? Hát persze, elszívnak egy spanglit az emlékére. Fel kéne már ébredni és rájönni, hogy az embereknek nem kötelező házi feladata a Tajgetosz-negatívak megmentése. Sokkal inkább az lenne a feladat, hogy ezen személyek minél kisebb felfordulással és károkozással találják meg a kilépés gombot.

2. Fájó dolog ez a Norvég eset, lévén a gyilkos pro-izraeli és pro-homoszexuális konzervatív volt. Az ilyent ritka nehéz eladni a médiában mert kliséket döntöget. Arról nem beszélve, hogy palesztin szimpatizáns norvégeket lőtt halomra. Ez rohadtul nehezen fér bele a politikailag korrekt, liberális világképbe.
A gyűlöletbeszédet el kell utasítani, mert sok beszédnek, sok az alja. Tenni kell, hogy megszűnjenek a kiváltó okok. Ennek része lehet a feltétel nélküli integráció, pozitív diszkrimináció és dekriminalizálás megszüntetése. Ugyancsak hatásos eljárás lenne a deviáns viselkedési mintákat popularizálók kriminalizálása és az elrettentés. Jól hangzik? Lennem ám barna esős sírás.
Ha másra nem is, de arra remekül rávilágít a Norvég eset, hogy nem tisztán a kisebbségekkel van a probléma, hanem azokkal is akik ilyen, vagy olyan politikai indokkal kihasználják őket. És nem szabad megfeledkezni arról, hogy egy kisebbséget nem csak úgy lehet politikai célokra használni ha mumust csinálunk belőlük.
--
"Maradt még 2 kB-om. Teszek bele egy TCP-IP stacket és egy bootlogót. "

Szia dejo!

Ugyanabban a megyében élünk, ezért elsőre furcsálltam, hogy meglepődsz és csodálkozol a világ történésein. Még olyan érzés is megfogalmazódott bennem, hogy a szívedre vetted a történéseket.

1., Énekes halál... Egy olyan emberen mit sajnálkozzak, akinek annyi pénze volt, mint a pelyva és voltak ismeretlen gondokból adódó, fel nem dolgozható problémái? Ezen mit sajnáljak? Semmit. A természetes szelekció dolgozik, ez a vallásmentes, több ezer éves egyetlen törtvény, ami működik...

2., Odafigyelés a szeretteinkre... Igen, a szeretteinkre oda kell figyelni, és támogatni és védeni kell őket. Én most a szeretteinkről beszéltem és nem a rokonainkról, mert a szeretteinket mi választhatjuk meg... Azt azért vedd a józansági lista elejére, hogy azon lehet segíteni, aki hagyja magát. A fejem vertem a falba, mikor egy alkesz meggyőzte a testvérét, hogy nem kell neki szedni azt a gyógyszert, amitől rosszul lesz, ha ráiszik, mert az nem jó neki... Vedd tudomásul dejo, hogy a szeretet mint érzelem és-vagy mint vallás nem gyógyír mindenre, kell az érzelemmentes logika is, sőt! Amúgy meg mit vársz el? Ha látok az utcán "aludni" egy fiatalembert 80ezer forint értékű ruhában, drogok vagy alkohol hatását feltételezve, álljak meg mellette és és és mit csináljak? Hát semmit. Hulljon a férgese. Apuka meg anyuka jobban tudja, hogy mi kell az Ő kicsi fiának, éééén aztán nem szólok bele. És különben is, az erős túlél, a gyenge elhull.

Remélem láttál már olyan háborús filmet, amiben a sérült katonákat rangsorolták sérülésük szerint, és ebben nem arról van szó, hogy a közepesen súlyos megy előre, hanem a kissé illetve nagyon súlyos beteg kerül az orvos elé. A súlyos ha meghal jöhet az alig sérült, mert mehet vissza a csatába. Itt (sincs) érzelemnek helye!

3., Vallás-fajgyűlölet... Jajjajjj, meredek témát érintettél. Abban egyetértünk, hogy az általánosítás nagyon rossz dolog! Én már nem vagyok hívő, (sose voltam) de nem is akarnék "hívni" mikor egy vallási vezető mögött az embert látom teljes gyarlóságával együtt.... nem, nem, nem kell ez nekem... Vagyok én törvényes, erős, kiváló ember harangozó operaház nélkül is. Ez a norvég is azért volt bolond, mert annyi pénze, volt abban a jóléti államban, hogy nem tudott vele mit kezdeni. Az persze lehet, hogy az ágyába befeküdt egy férfi mikor kicsi volt, vagy orrba verte egy szakállas és barna bőrű ember... Nem tudom, de hogy nem százas az biztos... De az tuti, hogy a vallás önnön magát nem tudja, és nem is akarja megváltoztatni... Ez a norvég is az érzelmeitől lett hülye, nem pedig az értelemtől...
Egy biztos, mikor eddig jöttek a "Yahúúvoá" vallás képviselői és megzavarták a békémet, eddig azt mondtam, a "Műzli" vagyok, úgyhogy menjenek mást térítetni. De most már azt fogom mondani, hogy jöjjenek be megsiratni a norvég testvéremet...

Búcsúzó: Ma sétáltunk a párommal, mikor egy öt év körüli "indio-csizma" népcsoporthoz tartozó fiatalember a kerékpárját az út közepén tolva, a háta mögött tülkölő autóval, kiabált az előtte lévő, mintegy 30 méterre álló édesanyja[?] illetve nagyon kicsi testvére[?] felé:
- ... a kib[otorkált] k[onzervativ] anyádat b[orogassam] meg, te k[eresztény] p[anaszos]. Tudod mi a g[esztenyét] fogok csináni heeee? Tudod heeee? Mi???
Én azt mondtam a páromnak, hogy vajon integrálni???? De nem! majdnem, de nem! A fiatalember a pofán verésre gondolt.

Elszomorodtam, hogy nem tudtam a jobbá válás felé terelni a fiatalembert mentális erőmmel... Hüppp. hüppp....

Tisztelettel kérlek dejo, írásomat ne vedd tőlem sértésnek. Itt annyi mindent lehetne mondani pro és kontra, hogy szörnyű...

Ne fűzzünk sok dolgot a történtekhez, itt kettő beteg emberről van szó... Az halt meg, akinek lehet nem kellett volna, és az él, amelyiknek nem kellett volna.

Örülök az írásodnak. Határozott vélemény volt viszonylag kevés ítélettel.
Sok dologban egyet értünk. Én sem vagyok egy gráll-lovag, de a közönyösség nagy probléma.
Ha drága ruhában látsz valakit az út szélén feküdni, talán elég a 112-őt felhívni. Nem biztos, hogy drogos vagy részeg, lehet, hogy beteg. Epilepsziás, cukorbeteg, szélütéses. Ezt nem lehet ránézésre eldönteni.
Amúgy köszönöm amit írtál.
--
Tertilla; Tisztelem a botladozó embert és nem rokonszenvezem a tökéletessel! Hagyd már abba!; Dropbox

nagyon durva, ahogy a médiában erre a célra tartott emberek _rögtön_ akcióba lendültek, és gyorsan megcsinálták a hamisított facebook-profilt stb., hogy aztán már minden azt vegye át, hogy a csávó kereszténység- meg náci meg mindenféle párti.

az OP a bizonyíték, hogy működik a dolog. és még hány ember lehet vele így.

persze ez valószínűleg máskor is így van, csak ritkán ennyire nyilvánvaló.

és MÉG ebben az esetben, amikor _ennyire_ nyilvánvaló, is meg van vezetve az emberek >90%-a.

1. Milyen jó látni, hogy a szakmában csupa életerős, pozitív ember van, akinek sem személyesen, sem a környezete által soha semmi köze nem volt még semmilyen "önpusztító szerhez". Bár mindenki ilyen szerencsés lenne. Volt most valaki, aki fiatalon (a többség számára) hülyeséget csinált, meg is fizetett érte. Ismertsége által pedig igenis sok emberhez eljutott, és ha az őt kedvelő sokak közül (én nem tartozom ide) néhányan elgondolkodnak rajta, hogy valamit másként kellene csinálni, akkor már jó. A gyalázkodást egy halott emberen viszont nem értem ebben az esetben, és szerintem emberileg még talán szánalmasabb is tud lenni, mint esetleg az, akit ilyen módon gyaláznak.

2. Lehet bármilyen ideológiát gyártani ártatlanok lemészárlása mögé, ettől még nem lesz jobb cselekedet. Nem vagyok naiv - tudom, hogy a világ működése jórészt a harcra épül, de ilyen esetekben egy kicsit azért kiegyenlítetlen a dolog.

Minden elhunyt nyugodjon békében...

1. Ha rajtam múlna azonnal bezáratnám az összes drogklinikát, és az ott elcseszett pénzt, energiát VALÓBAN beteg emberek gyógyítására fordítanám! Szóval cseppet sem sajnálom a hölgyet, az Ő választása, az Ő útja (amúgy 40 éves egészségügyi dolgozó vagyok, sosem drogoztam és 21 éve erősítem az abszolút antialkoholisták táborát).
2a. Rengeteg a maszatolás az emberkével kapcsolatban...
2b. A liberális bevándorlási politikánál többet nem sok minden ártott Európának az elmúlt években...

> BERUS
Motor: Kororaa Linux 14.

"1. Ha rajtam múlna azonnal bezáratnám az összes drogklinikát, és az ott elcseszett pénzt, energiát VALÓBAN beteg emberek gyógyítására fordítanám! Szóval cseppet sem sajnálom a hölgyet, az Ő választása, az Ő útja (amúgy 40 éves egészségügyi dolgozó vagyok, sosem drogoztam és 21 éve erősítem az abszolút antialkoholisták táborát)."

ostobaságokat írsz.
egy drogos ugyanolyan BETEG, mint bárki más.
ugyanannyi joga van a kezeléshez, mint bárki másnak.
nem tehetsz különbséget BETEGEK között.
ha mégis ezt teszed semmi keresnivalód a gyógyítók között.

OpenBSD 4.9/i386 theo for the prezident:D

"egy drogos ugyanolyan BETEG, mint bárki más."

Van egy igen nagy különbség: aki nekiáll magába keményebb drogokat tolni, az nagyon jól tudja, hogy ő mit vállal. Ugyanúgy a mélyalkoholizmus.

Maximum az okokat lehet boncolgatni, hogy kinél mi vezetett oda, ahova, ettől függetlenül, aki akar, az meg tud állni a lejtőn.

És itt nem arról van szó, hogy egyszer-kétszer valaki egy buli során nem elméri a saját határait, hanem arról, hogy akaratgyenge, hogy megálljon annál a határnál, ami után egy mély szakadék következik.

Lehet betegségnek is kezelni, csak ameddig sokan a leszarom hozzáállással nem kezelik annak, totál felesleges betegségről beszélni. Ostobának lenni meg mindenkinek joga van.

----------------
Lvl86 Troll

+1

nem tudom, hogy a (sajat) bagozas/kokozas/pialas kovetkezteben fellepo betegsegek kezelesenek koltsege mennyire onreszes dolog, de ugy kellene ezek teriteset megallapitani, hogy ne a kokszra koltse a barma (kicsit sarkitva) az anyutol ellopott nyaklanc arat, hanem a gyogykezelesre.

Igy ha akar, akkor meggyogyulhat, ha meg nem, akkor expressz jarat a sullyesztobe.

Viszont a gyogyulas lehetoseget nekik is meg kell adni, mar csak azert a par emberert is, akik vissza tudtak jonni a "pokolbol". Ez a lehetoseg, ill. a vele valo eles valasztja szet azokat, akik megbotlottak azoktol, akiknek annal jobb (mert annal kevesebb problemat/bajt/szenvedest/fajdalmat/halalt okoznak), minel hamarabb a vegallomasra ernek.

Biztos kiderult mar, de nem tudom oket sajnalni (amig nem hajlando visszafordulni arrol az utrol). Azokat annal inkabb, akik miattuk szenvednek (=az aldozataikat), csak roluk hajlamosak vagyunk elfeledkezni.

Simon mondta a Demolition man-ben: you can't take away people's right to be assholes. Ugy tunik, ez az a jog, amirol az emberek nem hajlandok lemondani.

Nepszava: az elso celpont a mediatorveny celkeresztjeben

>>"egy drogos ugyanolyan BETEG, mint bárki más."

>Van egy igen nagy különbség: aki nekiáll magába keményebb drogokat tolni, az nagyon jól tudja, hogy ő mit vállal. Ugyanúgy a mélyalkoholizmus.

Bullshit. Aki az eletre vallakozik, az nagyon jol tudja hogy o mit vallal. Betegsegek tucatjaitol fogsz szenvedni eleted soran es az egyikbe belehalni. Ezek kozul sok ok-okozati lesz azzal amit csinalsz, megsem latlak kapalozni azert hogy szurjek a betegeket.

Igen, lehet oket kezelni, DE! Tfh van egy alkoholista, akinek majatultetesre van szuksege, kulonben hamarosan meghal. Tfh, hogy nem hagyja abba a pialast, azaz az uj majat is szepen elverne*. Tfh azt is, hogy van eleg beultetheto maj (amennyire en tudom, nincs eleg). Adjon-e ennek a peldabeli alkoholistanak a tarsadalom egy uj majat? Adjon-e akkor, ha szep varolistak vannak? Adjon-e neki, ha o kovetkezik a varolistan a sorban, de mogotte mondjuk egy olyan hepatisis-es beteg, aki nem neki (sulyosan) felrohato ok miatt lett beteg?

Nepszava: az elso celpont a mediatorveny celkeresztjeben

Utasítsátok el ti is! Baráti, ismerősi körben, a hétköznapi beszélgetésekben is a gyűlöletet, a cigányozást, zsidózást, arabozást!

Akkor most égessem el a talmudomat meg a tórámat?

Semmit sem kell elégetni!
Egy a fejében rendet tartani vágyó és arra törekvő személy esetében ezek elférnek a polcon a Biblia, a Korán, Marx és Engels művei, a Mein Kampf és Stephen Hawkins művei, stb. mellet! Persze aki nem képes felismerni az egyetemes emberi értékeket az jobb ha minden ilyesmitől távol tartja magát!

Egy Római Katolikus pap ismerősöm mondta még az 1970-es években, hogy neki Lenin, Marx és Engels több műve is megvan és időnként olvassa is őket, mondván az "ellenséget is meg kell ismerni!"
Nos az elvvel egyetértek, miszerint ha többet ismer az ember valószínűleg tisztábban lát, és mindenki maga választja meg a barátait és ellenségeit, de én inkább barátokat akarok találni ellenségek helyett! A fanatizmusnak is meg van a pozitív szerepe, ha nem a pusztítás, hanem az építés lesz az eredménye.
--
Tertilla; Tisztelem a botladozó embert és nem rokonszenvezem a tökéletessel! Hagyd már abba!; Dropbox

ezek elférnek a polcon a Biblia, a Korán, Marx és Engels művei, a Mein Kampf és Stephen Hawkins művei, stb. mellet!

mellet? Azt en is szeretem... A viccet felreteve aki a fejeben rendet tart, az valoszinuleg nem tart a konyvespolcan f*ssagokat (vo. nehany mu, amit felsoroltal). Az embernek az eszere is jellemzo a nehezsegi ero, igy olyan dolgokat preferal, amelyek passzolnak a vilagkepebe. Ha aztan valtozik a vilagkep, es radobben, hogy az x mu a konyvespolcan szemet, akkor azt szepen kidobja a szemetdombra, ahova valo. Az ember a lakasaban sem gyujti a szemetet meg minden lomot azzal a felkialtassal, hogy en rendre torekszem...

Ami pedig az egyetemes emberi ertekeket illeti, jo ha meggyozodsz arrol, hogy az adott dolog/eszme/... valoban ertek. Sokan ugyanis vakon elmennek a kincsek mellett, es (szellemi ertelemben) olyanok, mint a kukakban turkalo hajlektalanok...

Nepszava: az elso celpont a mediatorveny celkeresztjeben

hulye kerdesre hulye valasz?

Nem volt kérdés, csak ténymegállapítás, ami nyilván rosszul érintette a politikai nézeteidet, ezért mindjárt támadóállást kellett felvenned.

Az mindenesetre rendkívül érdekelne, hogy a balliberális beállítottságod mellé hogyan passzol ez a szélsőjobbos arroganciád és radikalizmusod.

A norveg eset tenyleg sajnalatos, de a not nem tudom sajnalni, Darwin dijas...