Valódi flame kérdés, hogy a banki átutalások miért alszanak hétvégén? A fizetésünket elküldték pénteken de azt legközelebb szerdán láthatom a számlámon. A kérdésem miért? Miért alszik a pénz hétvégén a bankokban? Ha paypalon utalok jobbra-balra az rögtön látható, lehet hogy ott is megvárják a "hétfőt", de akkor se értem. Ha most hirtelen kellene valakinek pénzmagot dobni akkor ha nem egy banknál vagyunk várhat amíg "kinyit" a bank. De miért? A XXI. században miért olyan nehéz 1 nap alatt áttolni egyik helyről a másikra a lét?
Köszönöm, leülök magamtól.
- 18989 megtekintés
Hozzászólások
Kétféle átutalás mód van:
1.) két bank között max 1 munkanapon belül teljesül --> drága
2.) 3-4 munkanapot utazik --> olcsó
a legjobb, ha megoldható, hogy a számlavezető intézeted ugyanaz legyen, mint a munkaadódé. Így csak átvezetés, szinte azonnal ott van a pénzed.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tévedés.
Forint átutalás esetében:
1.) két bank között max pár órán belül teljesül (VIBER) - drága
2.) két bank között egy munkanap alatt teljesül (normál belföldi forint átutalás) - olcsó
Mivel ugye a kérdező pénzét pénteken indították, ez a következő munkanapon kerül az ő számláján jóváírásra, ami a szerda lesz.
Ezért kérdezi, hogy miért van ez, miért nem képesek hétvégén is üzemelni a bnaki rendszerek.
Én erre nem tudok válaszolni, mindössze annyit tudok a banki rendszerekről, és a GIRO-ról, hogy oda kötegelve mennek be az átutalások, és sok ellenőrzésen/folyamaton kell keresztülmenniük, mielőtt a fogadó banknak küldik a csomagot, hogy milyen pénzek, melyik számlákra érkeztek.
Azt kb. értem, hogy ehhez miért kell egy munkanap, meg azt is értem, hogy ez is mehetne gyorsabban, csak ugye ehhez rengeteg pénzt kellene a régi rendszerek fejlesztésébe ölni. (Bankon belül amúgy azonnal megy most is minden átutalás, bankok között ugye már nem ennyire egyszerű...)
Azt sem értem én sem, hogy hétvégén miért nem mennek ezek a rendszerek, hétvégén miért nem dolgoznak fel utalásokat.
Továbbá én azt sem értem, hogy egy tetves nemzetközi átutaláson mi tart 3 munkanapig?!
Amúgy evvel kapcsolatban az az érdekes, hogy csehországból utalva minden nemzetközi átutalásom másnapra teljesül, legyel a célország az EU, vagy akár Hong Kong, vagy Kuba. Csehországból mindig minden nemzetközi utalásom másnapra teljesül, csak itthonról ennyire szar a helyzet.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez melyik cseh bank?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
unicredit
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azt szerintem az unicredit sem tudja, hogy ha te unicredit számládról (legyen cseh) pénzt utalsz nekem a citis számlámra mondjuk otagoba, akkor az másnap ott van. Erősen kétlem. Ilyesmi akkor lehetséges, ha direkt swift kapcsolat van és nincs közvetítő, ami elképzelhető sok esetben, de nem mindig.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Eddig csehorszagon kivul utaltam kubab, banco metropolitano bankba - masnapra ott volt.
Utaltam hong kongba, HSCB bankba, masnapra ott volt.
utaltam magyarorszagra erste-be, 3 napra ert oda :)
utaltam spanyolosrszagba, mar nem tudom milyen bankba, ott volt masnapra.
ne ketelkedj, igy van.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hali!
Más tapasztalatok vannak, 10-ből 8 utalás még aznap átért külföldre. Azt mondják, csak attól függ, hogy milyen a reláció a bankok között, vezetnek-e egymásnál számlát az anyacégek, stb.
CIB banknál be kell írni banknak szóló közleménynek, hogy sürgősségi utalás. Igen, a netbankon begépelni. :) Még így is lassabb valamivel, mint papíron. Szerintem ha beírod a sürgősséget, akkor dolgozzák fel ugyanúgy, mint a papírost. Egyszer rákérdeztem és elmagyarázták ezeket a dolgokat, mi miért és hogyan, meg az árfolyamok, meg hogy miért más a workflow bankon belüli EUR utalásnál, már nem emlékszem de akkor megnyugtató volt a válasz.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Gyanús, hogy az erste ült a pénzen. Vagy nem volt a unicreditnek megfelelő route kéznél vagy tojtak rá...hát igen. Emberek dolgoznak itt is, ott is.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Akkor örülj. Most vezetik be, hogy ami eddig napi egyszer történt meg, az napi négyszer fog megtörténni, azaz a sima forint utalásokat a giro rt. napi négyszer fogadja, klíringel és a célbankokban az ügyifogyi opponálhat a pénze felett. Már tesztelés zajlik.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
tudok rola.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Bankon belül amúgy azonnal megy most is minden átutalás, bankok között ugye már nem ennyire egyszerű..."
Ez sajnos igy nem igaz, legalabbis CIB- nel nem.
Cib- es szamlarol cib- es szamlara euro- t utalni 2- 3 munkanap szokott lenni. Nem tudom mi a helyzet a tobbi banknal, de itt kifejezetten rossz. Ami vicc, hogy ha Nordea- tol utalok CIB- be, az hamarabb odaer, vagy ha normal EU- s bankok kozott (tehat mondjuk nordea -> Deutsche Bank), az minimalis ido alatt ott van, hetvegen ejjel is.
"Továbbá én azt sem értem, hogy egy tetves nemzetközi átutaláson mi tart 3 munkanapig?!"
Az meg hagyjan, de egy 36 Euros atutalas atutalasi koltsege miert 16 Euro?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Forint utalasrol beszéltem-sajnos a devizautalas külön állatfaj. Hiába bankon belül utalsz, bejárja az utalasod ugyan azt az utat, mintha külföldre utalnal.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nyet! Nem mozdul a bank pozíciója, nincs kifelé semmi. Mondjuk a cibnél nem csodálkoznék azon, amit írtál, amióta az olaszok becsámpáztak oda, azóta tragédia vagy ha így szebb, nagyon mediterrán stílusa lett.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezt furcsálom. Nekem eddig minden CIB-en belüli utalásom szinte azonnal teljesült. A legviccesebb az volt, mikor kb. jó pár éve mentünk a szlovákpariba, és lebeszéltek róla, hogy miattam kelljen megállni Zólyomnál ATM miatt, ezért a haver adott 8.X00,- HUF-nyi koronát, a párkányi benzinkútnál megmondták, hogy az mennyi forint, én meg orvul a wapbankon keresztül visszautaltam. Szalkát még nem értük el, picsog a havernél az sms, előveszi a mobilt, megnézi, megdöbben, megkérdezi, hogy vajon miért kapott most 8 ezer akárhányszáz forintot, mondom, hogy azért, mert ennyi koronát adtál, döbbent nézés: Máris megadtad?! Ráért volna, ha hazaérünk..
szerk:
igaz, ez CIB-en belüli HUF volt..
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
vedd eszre, hogy kulombseg van a forint es a devizautalasok kozott...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igen. Ezért egészítettem ki a hsz-t az utolsó mondattal. (Mert az elküldése után kapcsoltam.)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mert ŐK megtehetik. ŐK nem értünk vannak, mi vagyunk értük, és még örüljünk is.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Polesz, ha egy banknál is vagyunk, akkor is van egy átfutási ideje ennek, akkor sem fog azonnal megjelenni a pénz. Nekem is volt már ebből problémám, mert én naiv, azt gondoltam, hogy ha egy banknál vagyunk, akkor máris látja, hogy utaltam neki. Nem így történt. Meg kellett várni, míg másnap reggel lesz és az ügyintéző bemegy dolgozni és megcsinálja. Én sem értem amúgy, hogy miért nem automatikus ez, de ezek szerint nem az, hanem emberek csinálják ezt a bankban. Számomra csak ez az egyetlen magyarázata van. De azért javítson ki valaki, ha mégis tévedek.
kislyany
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem tévedsz. Azt 100%-osan tudom, hogy OTP-nél a befizetést vagy átutalást követően - bankon belül - 1-2mp és a számládon van a pénz.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1 pont most volt nekem pelda ra.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hat... en az OTP-nel vagyok, tobb szamlam is van. Szombaton utaltam az egyikrol a masikra penzt, a mai napig all a tranzakcio...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
sajnos csak munkaidoben, de akkor tenyleg 1-2mp.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Munkaidőn kívül resztingelnek a szerverek?:)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Es valoban, ma csinaltam egy atutalast ugyaezen ket szamla kozott es mire visszanavigaltam a webes feluleten, mar atfutott a tranzakcio.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Attol fugg milyen banknal vagy, azoknak amiknek jobb rendszereik(7/24) vannak ott minden bankon beluli atvezetes mukodik. Lehetoleg kerulj el minden olyan bankot ahol ez nem mukodik, ahol ez nem megy rendesen, ott massal is problemad lesz.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én az Ersténél utaltam neten szintén Erstésnek, aki mellettem állt. Miután megnyomtam az entert, kb.1-2 másodperc múlva jött neki az SMS, hogy megjött a lé.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
BB rt: megnyomom a fizu gombot és pár percen belül csipognak körülöttem a telefonok.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Megyek hozzád dolgozni :-)
--
falura elmegy, városban meg úgy sem nézik...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nekem is volt már ebből problémám, mert én naiv, azt gondoltam, hogy ha egy banknál vagyunk, akkor máris látja, hogy utaltam neki. Nem így történt.
Rossz bankot választottatok.
A CIB-nél pl. ez úgy néz ki, hogy vasárnap este utalnak a céges számláról a privát számládra, majd fél perc múlva odasétálsz egy ATM-hez, és ki is veheted a zsetont.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kizárt, hogy ezeket kézzel adminisztrálják. Legalábbis remélem kizárt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
CIB bankban tavaly elott a vIBER tualasokat kezzel adminisztraltak...
Igy eshetett,h ogy a csokosok ha beszoltak, elore vettek a VIBER jovairast, masok meg szoptak, es volt, hogy csak masnap reggelre irodott jova a VIBER...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezért a PSZÁF megközösüli a bankot. A VIBERnek, ha a vállalási CutOffTime előtt jön be a megbízás, akkor 4 órán belül ott kell lennie a másik banknál.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én szívesen megnézném psc megbízását, milyen időpontban érkezett a cibbe a megbízása...az a gyanúm, hogy visszamenőleg törölhetné ezt a postját sűrű felköpködés közepette. :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
nekem kuldtek k&h-bol delelott 11 korul, le is faxoltak a kinyomtatott megbizast.
1-kor meg nem jott meg, elkezdtem hivogatni a cib-et, mondtak, hogy meg nem latjak.
2-kor meg mindig semmi, 3-kor elkezdtem anyazni, akkor mar azt mondtak latjak, varjak turelemmel.
fel negykor mar asztalborogatassal fenyegetoztem, akkor mondtak, hogy jo, elore veszik, egy par perc mulva jovairodott a szamlamon.
most amiota erste bankban vagyunk, a beerkezo viber utalasok olyan 15-30 perc alatt jovairodnak.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
És te nem ballagtál be a pszáf-hoz?! Ott van a medve utca sarkán a cibbel szemben...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
2012, világvége után 2 nappal, köszönöm néked sárvár, sárvári termál kristály ;-)
--
falura elmegy, városban meg úgy sem nézik...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"A GIRO és az MNB közös ötleteként kerül bevezetésre 2012 nyarán napon belüli elszámolás. "
Franc se gondolta, hogy csak az ötlet hiányzott nekik... Tíz éve licenszdíjból élhetnék!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az első linken lévő (2011 februárjában keletkezett) cikk szerint:
"Az új rendszerről való közös gondolkodás 2005-ben kezdődött a napon belüli elszámolás középtávú szükségességéről és tavaly júniusában született meg a döntés, hogy nekifogunk."
Hova az a nagy kapkodás?
Vélhetőleg ez az oka a "nagy sietségnek":
"Az új rendszerrel a bankok elvesztik a kamatnyereséget (float), mintegy 5-6 milliárd forintot, amit az ügyfelek megnyernek, miközben a projekt költsége legalább 5-10 milliárd lesz."
-----
"Én vagyok a hülye, hogy leállok magával vitatkozni."
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mit gondoltál, kilincsorrú barátaink pont nem hülyék, ha érdeke van benne azonnal megcsinálja, ha meg az érdeke ellen van, addig késlelteti (ha már meg nem tudja fúrni teljesen) ameddig csak lehet.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
nem igazán értem, mi köze ennek a kilincsorrhoz?
te is, és is. és valószínűleg 1-2 elvetemült közösségi szuper-tudattal rendelkezőn kívül, mindenki pont így csinálja.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
bar nem feltetlen ertek egyet az osszefugges felhanytorgatasaval, de azert szerintem az mindenkinek vilagos, hogy mire gondolt ricsip.
Tyrael
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igen. Arra gondolt, hogy vesszen "trijanon" és "éjjen szállási" és mindenért a zsidók a hibásak...miközben nem tűnt fel neki, hogy a magyarok is ugyanúgy dolgoznak....vagy a közhivatalokban is kilincsorrú zsidók dolgoznak? ...mert ott minden késik állandóan, netán a boltok többségében is...ott is amerikázik mindenki ha lehet...az összes boltossal veszekedni kell egy egyszerű visszáru miatt vagy garanciaérvényesítéskor. Ejnye! Hát nincs egy délceg magyar ebben az országban?! Itt mindenki kilincsorrú vagy "há'denáccsága!Mijakedvencnótája"?! Hát erre gondolt a kis ricsipí...csak éppen ricsipínél a tükröt még nem találták fel, pedig lehet, hogy nagyot nézne, ha meglátná a tükörben az orrát....bár az is lehet, hogy ő pinokkió.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1
Ma is látom eljutottunk a zsidóktól a lassú bankig. Yet another epic fail. Fájdalmasan unalmas ez a mantra, kéne valami új már.
--
fantázisdús aláírás v1.09
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem lesz. Amíg ez a szerencsétlen nép (itt balfasz=szerencsétlen) létezik, addig az alábbi témák vannak napirenden:
1 a zsidók hibásak mindenért!
2 vesszen trianon!
3 miért nem az állam csinálja?
4 ugrás az első pontra.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1 sajnos...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
én is arra gondoltam, amire te.
erre mondta egy neves költőnk nem kevés gúnnyal - és persze nem emlékszem pontosan - :
tótok, svábok, rácok, sokácok, és bunyevácok fogják megmondani, hogy ki is itt a magyar.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
1.) Azért, mert hétvégén a bankokban sem dolgoznak. Talán te is morcos lennél, ha elvárás lenne veled szemben, hogy heti hét napot dolgozz éjjel-nappal.
2.) Ez az egész nem olyan egyszerű, amilyennek az utca embere látja. Ne menjünk bele most, hogy mi a fedezetbiztosítás és a többi fondorlatosság, ha érdekel, akkor letöltheted a giro.hu-ról a szabványkönyvet és elolvashatod. Meg fogod érteni mind a 600 oldalt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
1.) Ha elektronikus megbízást adtam le, akkor elvárom. Mert egyébként egy emberke nyomogatja munkaidőben a gombot, hogy mehet, mehet, mehet,nem mehet, mehet...!?
2.) Én értsem meg, én fogadjam el, hogy ez így van, ennek így kell működni!? Miért is nekem kell már megint megértést tanusítanom egy szolgáltatóval szemben? Ráadásul ha tényleg lesz értéknapon belül átutalás bankok között, akkor a 2. pontodat ők maguk cáfolják meg.
Igazadvan, ne menjünk bele, de nem is érdekel. Múkodj.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Ráadásul ha tényleg lesz értéknapon belül átutalás bankok között, akkor a 2. pontodat ők maguk cáfolják meg."
Eddig az volt az ukáz feléjük - és a valós idejű rendszer ilyen "valós időre" volt hitelesítve -, most változik az ukáz, és a valós idő definíciója és hitelesítése is.
Ettől az még igaz, hogy a velünk - a kezelőorvos után - 2. legbizalmibb viszonyban álló szervezetek a hétvégi aprópénz ellen nem különösebben tiltakoztak. Ilyen ez a popszakma.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az egyszerű átutalási folyamatok jobb helyeken automatizáltak, másodpercek alatt végbemegy bankon belül, ugyanehhez bankon kívül sem kellene a kutyának sem ott lennie sem hétvégén, sem karácsony éjszaka, mégis működhetne a dolog. Elavult a rendszer és megint ott spórolnak, ahol nem kéne, erről van szó, nem szabálykönyvekről és az ügyfél érdekeiről.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ne nezzetek mar ennyire hulyenek a bankokat. Nem az az oka a 3 napnak, mert nem birjak atkonyvelni.
http://en.wikipedia.org/wiki/Settlement_(finance)
----------------------
while (!sleep) sheep++;
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Pontosan, no meg azért is van még 2 nap, hogy vehessenek pénzt. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem veszik azok! "nyomtassák a semmibű'! Megmonta a vonós gábor is!"
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem nyomtassák, hanem a számládra rakják a virtuális pénzt, és tényleg a semmiből.
Ezt nem vonós gábor mondta, hanem tény.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ehhez a semmihő' kőne kúcs neköm is!
Azért fájnak dolgok...de pár évtized és már nem fognak fájni. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Itt az egyszerű az te vagy. Mézzük csak a fedezet kérdését. A bank x számlájáról utal A bank z számlájára...jé, nem kell fedezet, hiszen adott. A másik esetben? A törvényi előírások, jelentési kötelezettségek, mnb bevonása a tranzakcióba, stb. ?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
http://index.hu/gazdasag/magyar/2010/10/12/nehany_ora_lesz_egy_atutalas…
Albániában talán hétvégén is dolgoznak?
Nálunk elavult a rendszer és pont.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezt senki nem vitatta, ezzel még nem mondtál semmi újat, csak keményen belenéztél a tükörbe.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Te meg barom vagy, ha már személyeskedünk. Nem akarják megoldani, pedig megoldható. Bizonyítsd be, hogy létezik technológiai akadály, ha szerinted annyira lehetetlen! Mi olyan érthetetlen ezen? A törvények és jogszabályok pedig mindig átírhatók lesznek az igényeknek megfelelően.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hát...bizonyítson neked a liptói klaudia, az. :) De az 24 órában!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én szoktam vásárolni kártyával éjszaka és hétvégén is.
Nagy különbség lehet ez egy utaláshoz képest. Ugye?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kártyánál nem történik meg (az esetek többségében) a pénzügyi teljesítés. Először csak zárolnak a számlán. Addig amíg nem jön meg az elszámolás (clearing) addig ott a pénz a számládon, vagy egy stornó jön meg a zárolásodra vagy csak simán lejár 15 nap múlva. Addig viszont nálad kamatozik a pénz, a kereskedő meg még a teljesítés után is várhat 1-2 hetet a pénzedre...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Azért, mert hétvégén a bankokban sem dolgoznak."
És kikapcsolják a legutolsó szervert is?
----------------
Lvl86 Troll
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ne vicceljél már kérlek. A Tescoban persze elvárod hogy akár éjszaka is vásárolhass. Nehogy már egy nyamvadt átutalás pont hétvégén kell hogy beakadjon. Gondolom lekapcsolnak mindent és hétfőn reggel 6-tól nézik át az összeset? Viccnek is rossz...
--
falura elmegy, városban meg úgy sem nézik...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szeretem, hogy tisztában vagy az elvárásaimmal. Sajnos most, életedben először lukra futottál és nem arra, amit annyira szeretsz. Én hétvégén még életemben nem voltam tesco-ban (mondjuk pont tesco-ban soha) és máshol sem, ami vásárlásról szól. Nekem nem hobbym az akciós sajt üldözése. Pénteken vásárolok egy hétre és hétvégén ha lehet akkor szabadtéri programokat csinálok, ha nem, akkor mást, de semmiképpen nem vásárolok.
De legyen egy kis történelem. Annó, amikor a békazabálók az első szabványkönyvet megírták, akkor ez a rendszer, ami ma napi egy küldéses, még real time volt. A magyar bankok a béna kormányok balfék pénzügyminisztereinek a sötétségét kihasználva lekűzdötték napi egy menesztésre a dolgot. :) Nem gondolnám, hogy a bankok a hibásak, ők az érdekeik mentén ténykedtek. Attól, hogy lesz napi többszöri menesztés, neked a szombati és vasárnapi nap továbbra is fekete luk lesz, mert nem üzleti napok forintban. Ez van.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én se járok oda, de sokan megteszik. És ez a lényeg, hogy megtehetik. Én a pénzemet akarom másnap. Nem érdekelnek a hosszú hétvégék. Ha meg tudják oldani hogy most pénteken átutalt pénzt szombaton felvehetem, mert hivatalos munkanap akkor máskor is ezt szeretném. Munkanap ide vagy oda.
--
falura elmegy, városban meg úgy sem nézik...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Akarni lehet. Sajnos az akaratosok sokat bosszankodnak, de van ennek jó oldala is, mert hála istennek a sok stressz miatt előbb halnak. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
És boldogok a lelki szegények. Ámen.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igazán frappáns és lehengerlő logikai érvrendszer miszter fiser. Meg is hajlok az igazsága előtt, hiszen te már több mint kilenc éve firkálsz ide ilyen okosakat és ez itt az igazság mérőfoka. :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Sajnos abban igaza van, hogy a _nem_ tőzsdei napokon pl devizát utalgatni egyik számláról a másikra nagy veszteséget okozhatna a bankoknak.
pl. szombaton beváltod, mert jó az árfolyam és egyben aznap történt egy politikai esemény vagy egy katasztrófa, így hétfőre garantált lesz az árfolyam változás. ergo csak a user kereskedik és tutira játszik.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
összekevered az utalás és a beváltás fogalmát...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem keveri. EUR számláról is utalhatsz egy másik banknál vezetett USD számlára...mi az akadálya? Lesz valahol egy átváltás egy adott árfolyamon. ..és bizony, itt kap szerepet az bussines day fogalma. Ha ma EUR-ban üzleti nap van, de mondjuk USD-ben nincs és holnap és holnapután sem lesz, akkor érdekessé válik a helyzet. ...és ez egy egyszerű példa.
Az tény, hogy nem GIRO téma.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Akkor részletesen: az, hogy a beváltás problémákat vet fel, nem kellő indok arra, hogy a beváltás nélküli utalások létjogosultságát megkérdőjelezzük. Azaz: ha a beváltás túl sok gondot okoz, akkor elég, ha csak a beváltás nélküli utalásokat megoldják, az is nagyon sok embernek segítene.
Személy szerint pl. vérlázítónak tartom, hogy egy EUR számláról egy másik magyarországi EUR számlára 1 üzleti nap alatt nem lehet átutalni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Vérlázító az lehet, de nálunk nem fizetőeszköz, mert van ugye a HUF. Magyar bank ezért EUR utalásnál odafordul - mert kötelező neki - az EUR nostrojához és azon keresztül kénytelen bonyolítani. A devizás pénzmozgás hasonló mint a HUF, csak itt nem az mnb vezeti a bank számláját, hanem a nostroja, vagy nostroi. Kikerülhetetlen, mert a pénzpiac így szabályozza. Azaz ha EUR-ban pénzt mozgatsz, akkor az adott bank(ok) EUR pozícióját elmozdítod. Bankon belül mozgatva ez nem igaz, ott teljesül is szerintem. Szóval én azt mantrázom, hogy nem olyan egyszerű az, hogy csak egy rekordban átírok valamit. Itt több szereplő - akiket az adott ország és a gazdasági közösségek tv-i, szabályzói kötnek - összehangolt munkája zajlik. Ezek kicsit bonyolultabb dolgok, mint amihez egy átlagos magyar szokva vagyon. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
GIRO is lenne, mert két bank között (de leginkább bankon belül) is pakolgathatnék (al)számláim között.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
GIRO szerintem még csak a HUF devizanemmel játszik. (tévedhetek is, mert nem GIRO-zom már pár éve) Az is érdekes, hogy annó multi currency és real time tervek is voltak, de...:)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hát így 2011 táján (az Euro-csatlakozás első tervezett időpontja után valamivel) lassan ideje lenne, hogy az EUR is felkerüljön a GIRO+MNB páros által menedzselt devizák közé.
Szerintem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerinted. Az EU szerint nem. És az EUR az EU pénzneme. Szerintem. Érted? Ez nem itt dől el. Ahogy sok más sem. Miért olyan nehéz ezt megérteni? Ez nem a béna kft. raktárkezelő rendszere, hanem rendszerek ezreinek a rendszere. Mi kérhetünk, ők adhatnak vagy elvehetnek.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Te kevered össze a valutát a devizával-. Én devizát írtam. Az amolyan középárfolyamos termék.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egyiknél sincs szó árfolyamról, ha konverzió nélkül utalok. Márpedig ha EUR számláról EUR számlára EUR-ban utalok, akkor nincs (és ne is legyen) konverzió.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Lejjebb kifejtve, tessen olvasni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szervusz !
az OVERNIGHT kamat sem hanyagolható el :-)
CSZ
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egy szo: KAMAT
Eves szinten ekkora mennyisegu penzt nagyon megeri a bankoknak 1 napig altatni, ugyanis kapnak ra kamatot, amit zsebretesznek.
Hetvegen meg termelik az extra profitot ugyanigy.
Munkaszuneti napok meg maga a kanaan...
Igy lesz a semmibol valami.
Szerintem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hulyeseget beszelsz. Semmi koze ehhez a dolognak.
----------------------
while (!sleep) sheep++;
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mihez van köze?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azért van...de a sok látens náci - burkoltan zsidózó, akikből itt is akad - azt nem teszi hozzá, hogy ő is élne a lehetőséggel, ha lenne annyi esze, hogy bankár legyen. Ehelyett magyarázzák, hogy ők azért nem jutnak előre, mert a bankok izéje, meg mizéje...és nekik azért rossz, mert azoknak jó. :D Én megmondom neked egyenesen, ha bankár lennék, erősen lobbyznék a napi többszöri menesztés ellen, persze ha a kormány végre tökös és elrendeli akár a real time klíringet, akkor nincs mit tenni, máshol kell az ügyfél pénzét elszedni. ...és mielőtt nekem esnek a fent említett látens nácik, nem csak a bankárkodás szól az ügyfél pénzének elszedéséről, hanem minden szolgáltatás, áru értékesítés, üzlet, erről szól.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kár, hogy számodra az üzlet más pénzének az elszedéséről szól.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mindenkinek erről szól, akkor is ha szebben fogalmazzák meg. A cél a profit, mert ha nem, akkor az nem üzlet. Szenteskedhetünk és indignálódhatunk, de akkor is ez az igazság.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem értem, hogy hogy nem érted. A gondolatmenet a következő: Ha én csinálom, akkor tisztességes üzlet más pénzének elszedése, de ha más csinálja (szemét bank/multi/anyámkínja), akkor a normál üzlet az rögtön szabad rablás. Nemde?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Értem én. Csak szórakozom ezen az okosságon. És látod mennyien állnak bohócnak? :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Pont nem. Te még sose vettél úgy egy könyvet, játékot, csirkecombot vagy bármit, hogy azt mondtad, hogy "na, ez megérte"? Mert ha nem, akkor felmerül a medve és a vadász kérdése.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Attól még "elszedték a pénzed", nem? És profitot termeltek (=nyerészkedtek rajtad), nem? Arra céloztam, mi ebben a rossz? Attól még, hogy nekem megéri a termék/szolgáltatás, nekik profitot jelent. Különben nem fognak megélni belőle, nem?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hát, ez így elég szerencsétlen megfogalmazás lenne, hogy "elszedték a pénzem".
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Miért, nem? Nyilvánvalóan nem abban az értelemben használtad, hogy kiraboltak. Az üzlet (alapvetően) arról szól, hogy elszedik a pénzed (= fizetsz valamiért, hiszen abból élnek). De nyilván csak elbeszélünk egymás mellett, csak akkor miért nem azt írod, hogy: "Kár, hogy számodra az üzlet csak más pénzének az elszedéséről szól." Így mindjárt nem valami unatkozó divatantikapitalista beszólásnak tűnik.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Sajnálom ha annak tűnt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az eredeti kérdés úgy szólt, hogy miért nem lehet értéknapon azonnal átutalni bankok között. A fentiek szerint azért, mert addig is kamatozik náluk - már ha ez a jó szó.
Valamelyik linkelt oldalon írták, hogy évi 5-6 Mrd Ft-tól fognak elesni ha megvalósul.
Az eredti témához annyit tennék hozzá, ha a fedezetet tudják ellenörizni kártyás pénzfelvételkor az automatánál, akkor jóváírni is tudnák az ellenoldalon.
Most hogy így írom megvilágosodtam, hogy ha rögtön levonják a péntz, akkor azután nem kell kamatot fizetniük (fixme), de ha jóváírnák, akkor meg azután is kellene.
Szvsz nem arról vitatkozunk, hogy ki mit tenne, ha bankár lenne és hogy még hogyan húzzák le az állampolgárokat máshol. Üzlet, senki nem vitatja, de nem ez volt az eredeti felvetés.
Remélem nem lettem látens náci, hogy meg mertem írni a véleményemet.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Akkor vázolok egy alapproblémát és ha már így csuklóból azt mondod, semmi gond, akkor csuklóból - tehát nem két év gondolkodás után - megadhatnád a probléma megoldását.
Alapvetések:
1.) a bankok bankja a Magyar Nemzeti Bank. Minden bank itt vezeti a számláját és ezeken keresztül zajlik a bank to bank tranzakciók tömege. CSAK EZEKEN KERESZTÜL TÖRTÉNHET BANK TO BANK TRANSZFER! (Nem ordítok, csak kiemelem, mert ez a törvény.)
2.) a bankok nem betétesek az MNB-nél. A számlájuk adminisztratív jellegű, tehát nem áll a pénzük rajta, hiszen dolgoztatják.
3.) amikor A bank C ügyfele átutal B bank D ügyfelének pénzt, akkor az A bank, mielőtt GIRO transzfert kezdeményezne, fedezetet köteles biztosítani az MNB számláján, elindítja a transzfert és az MNB a GIRO elszámolás folyamatában jóváírja B bank számlájára ezt a pénzt, ezért B bank nyugodtan jóváírja D ügyfél számláján a pénzt, aki örül.
A mai feldolgozás:
A bankok nem fognak hatalmas összegeket fenntartani ezeken az MNB számlákon azért, hogy az ügyfelek utalgatásai folyamatosan történhessenek, hanem kihelyezik azt. Ez a tevékenységük jövedelmező része. Manapság délután látható már, hogy mennyi lesz az esti GIRO transzfer egy összegben, arra a fedezetet zárolják az MNB számlán, a többi pénz mehet máshová. (A pénzpiac nem alszik, amikor itt alszunk, máshol tömegesen kereskednek a pénzzel.) Ezek után mehet a GIRO transzfer, megtörténik a GIRO feldolgozás és az MNB számlákon a mozgások, (IBI mátrix, anyjakínja, sumitup-ok megkeletkeznek, stb.) majd a bankok letöltik a következő HUF business day hajnalán nekik érkezett utalásokat és jóváírkálnak. Ez hajnalban történik. (Ez eléggé elnagyolt verzió, de nagyjából így érthető a történés.)
A probléma:
(Ha folyamatos klíringre kell készülni - ezen értjük a real time rendszert most - akkor a fedezetbiztosítás alapvető változtatást követel meg, azaz nem csak a feldolgozás menete és az ide vágó pár tv. módosul, hanem sok tv. a teljes feldolgozási metódus, nő a kockázat és ez magával hozza majd a kondíciós listák drasztikus változását is. Ezt ne is feszegessük, minket a real time dolgok nem fenyegetnek, ez itt egy spéci ország.)
Tehát napi többszöri küldés lesz, azaz naponta többször végzi el a GIRO zRt. a megfelelő feldolgozást, naponta többször írnak jóvá, terhelnek, utalnak, stb. a bankok. Mindannyiszor a treasury-ben dolgozóknak az adott menesztés mögé fedezetet kell tenni. Meg fogják tenni, de:
- megnő annak a kockázata, hogy éppen nem tudják előteremteni a kellő fedezetet, beragadnak a tételek fedezethiány miatt. (igen, a GIRO visszadob mindent, ami fedezethiányos)
- egy bank sem fogja bevállalni, hogy emiatt garantálja az utalások menesztését, priorizálni fognak, azaz pl. adóhatóság felé menő tételek, kiemelt ügyfelek (nem gipsz jakab, hanem pl. a nemzeti olajkonszern, elmű, stb.) tételei mennek majd el, ha kevés a fedezet, a te utalásod a vatera felé pedig leparkol.
- ha mondjuk de. 10-kor nincs elég fedezete egy banknak, akkor torlódás keletkezik a fedezetlen tételek miatt, azaz nő az esélye, hogy a következő aznapi menesztés is fedezethiányos lesz.
- a fedezet miatti kockázatok árát meg kell valakinek fizetni. Aki ilyenkor fizet, azt ügyfélnek hívják.
- az egész hajcihő eredményez majd egy tv. módosítást és ahogy az lenni szokott, az majd generál még többet, ezért lesz egy érdekes átmeneti időszak, amikor sokan szívnak emiatt és nem a bankok lesznek azok.
(egyelőre itt akadjunk el, legyen elég ennyi a felszínről, később belemehetünk részletesen is)
Ezen kéne valahogy túllendülni, ha segítenél.
A kártyás sztoriba nem mennék bele, mert semmi köze sincs a témához, tehát nem tettél hozzá semmit az eredeti témához. Ami a kamatos kérdést illeti, az látod érdekes és jó felvetés, de ezen nem ez a sokszor küldök módszer segítene, hanem egy jó tv. ami előírja, hogy ha a nálad (pl. pénteken) beterhelt átutalást éjszaka az mnb jóváírja a célbank egyszámláján, akkor a célbank köteles annak a kamatát a fogadó ügyfélnek péntektől számolni, azaz jóváírtnak tekinteni. :) ...feltéve, ha jóvá is írják hétfőn hajnalban és nem utasítják vissza valamiért.
Fentiektől függetlenül már 94-ben sem értettem, hogy miért ne lehetne real time rendszert csinálni egyből...gazdaságélénkítő hatása lenne, de ez már elszakad az eredeti témától. (Persze értem én, az a kamathozam, amit itt 5-6 mrd-ra becsülnek, szerintem több, ugyanis nem ez a kamat hoz pénzt, hanem a parkoló tőke más kamaton máshol dolgozhat. Nem ilyen 3-5-8%-os kamatokról beszélünk. Majd egyszer talán elmesélem, hogy a 90-es évek végén az egyik hazai nagybank esti giro küldés előtt döbbent rá, hogy forráshiányos és csak egy bank tudott neki teljesen fedezetre hitelt adni egy éjszakára....60%-os kamattal. Miért is kell ezen felháborodni? A fedezethiányoség megtehették volna, hogy egy napot csúsznak a giro csomagjukkal, és? ...és.)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem érdekel hogy naponta többször lehessen a pénzeket mozgatni, engem az érdekel hogy minden reggel történjen meg a GIRO-zás, a többit meg rábízom a pénzmágusokra.
Egyébként ne mond ha mindenki átutalná a pénzét azt a bank hipp-hopp előteremti, mert nem. Olyankor jön a csőd.
--
falura elmegy, városban meg úgy sem nézik...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tartalmas postod rávilágított, hogy olyasmiről vitatkozol, amire nulla, azaz nulla rálátásod van. Lapozzunk. Beszéljünk a kutyák idomíthatóságáról.
Ps.: Minden reggel (munkanapon) megtörténik a zsírozás és a zsírózás is. Elégedett lehetsz, hátradőlhetsz. Természetesen meg fog történni hétvégén is, amennyiben te is mindent megteszel a saját területeden hétvégén. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Már bocs de ahol most dolgozom ott vasárnap este kezdődik a műszak és ünnepnapokon is este elkezdik. Lapozzunk. Ja és szombaton is szokás munkának lenni ha úgy jön ki a lépés. A bankban ezt a fogalmat nem nagyon ismerik ám.
--
falura elmegy, városban meg úgy sem nézik...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Már bocs, de nekem ezt a "bankban ezt nem nagyon ismerik ám" zagyva gyulás dumát ne nyomd. Pár szombatot és vasárnapot végigdolgoztam banki alkalmazottként. Ha kellett éjszaka is. Szóval ha majd nem az előítéleteidet és a [irányultság]-os mantrádat akarod itt kántálni, akkor folytassuk, addig masírozz.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Természetesen meg fog történni hétvégén is, amennyiben te is mindent megteszel a saját területeden hétvégén. :)"
Aki számít, talpon tudott és tud most is maradni a reálszféra termelői ágában, a raktározási költségek és alapanyagokban álló pénz minimalizálása miatt tég JIT-ben dolgozik. Ami persze azt jelenti, hogy a hétfői rendelés kipipálásához hétvégén is tolni kell a szekeret - így aztán a beszállítónak is. A dec. 27-i leszállításhoz meg karácsonykor.
Kevesen vannak, akik ezt nem látják - egyikük talán Semjén Zolt, aki ellát az ő horizontját jelentő teszkóig.
Az igazgatási feladatú és pénzügyi rendszerek most kezdenek ébredezni - hosszú csipanyitásra számítok -, hogy ehhez igazodni kéne. Történetesen az MNB a kettő metszete.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
-1
JIT olykor drágább, mert emberigényesebb.
Én a kevesebb ember és megnövelt készlet híve vagyok, mert a készlet az enyém, a munkabér pedig mint a fing elszáll.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Én a kevesebb ember és megnövelt készlet híve vagyok, mert a készlet az enyém, a munkabér pedig mint a fing elszáll."
Cseszheted az olcsóbb előállítást, és a bálákat a raktárban, ha közben a potenciális vásárlód igényét kielégítette valaki, akit se ramadan, se pünkösd, se függetlenség napja nem érint mélyen.
(Vagyok elég vén trotty ahhoz, hogy még láttam a Tungsram '90-es fémáru készletét Vácott. Imponáló volt. Ott zabálta meg a rozsa a gyár területén.)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A túlzások híve sem vagyok. :) Nem több éves készletem van. :P
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A logisztikázás háttérfeladat, hogy a példádnál maradjunk. A tényleges szolgáltatás ugye nem vasárnap történik. Akkor csak felkészülsz. Honnan veszed, hogy mások nem így csinálják? Súgok. A bankokban a pénztáros is bemegy néha hétvégén. Dolgoznak. Felkészülnek a hétfőkre, ahogy te is. De más természetű a munkájuk, hát másképpen. Egyébként megkérdezem, mert annyira sokan vannak a hétvégi pénzükért, hogy miről maradtak le azért konkrétan, mert a péntek este küldött zsebpénzük csak hétfőn reggel volt elérhető? Most gondolkodjunk belföldben, mert a világ ragaszkodik a szabadnapjaihoz, így remény sincs arra, hogy idegen országot rákényszerítsünk arra, hogy egy hosszú hétvégén jóváírja egy magyarnak a pénzét. Nem fogja. Azt fogja mondani ékes magyar nyelven, hogy: NOT A BUSSINES DAY.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Konkrétan családtagnak küldök, egyáltalán nem zsebpénzt, állandó átut megbízással. Értelemszerűen akkorra van időzítve, amikor nálam a legnagyobb valószínűséggel jelen van legalább akkora összeg - ez kb. egybeesik azzal, amikor nála már elfogy, és - lássunk csodát! - olyan még nem volt, hogy a számlavezető bankja a saját hitelének törlesztőrészletét akár csak egy húsvét hétfővel is később vonta volna le, mint dukált. Miközben a nem kis összegű pénz nálam MÁR nincs jelen, a rokonnál MÉG nincs, és adott esetben ábécédézséhitelre vásárol.
Ilyenre teszi fel a költői kérdést a vonat által elgázolt klasszikusbéli.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Olyan tipikusan magyar vagy..nehéz egy nappal előbbre időzíteni? Rángatóztok ilyen hülyeségeken, mert sikk utálni a bankokat. Az oka ismert, leírni nem lehet. (azért egyszer leírtam már)
Azt ne is próbáld "eladni" nekem, hogy neked mindig péntek délután hatkor érkezik a pénzed a rokontól pedig dafke péntek este levonják a levonandót és nem lehet szerződést módosítani, hogy pl. a levonás legyen két munkanappal később...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egy nappal előtte is lehet péntek. Nálam is pontosan ez a helyzet. Fizetést legkésőbb 10.-én kapok. Utalni 15.-én utalok mindenfélét, hogy tutira ott legyen zsé a számlámon, mert a cég számlája nem a az én bankomnál van. Azt nem tudom megmondani, hogy 15.-én vagy az azt megelőző első pénteken (vagy inkább csütörtökön) utaljanak.
És épp te céloztál arra, hogy a bank mindent megtesz, hogy _neki_ jó legyen. Azaz szerintem igyekszik az összeget minél hamarabb levezetni a folyószámláról és minél később átutalni a célbanknak. Amelyik szintén igyekszik minél később rávezetni az ügyfél folyószámlájára.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Azt nem tudom megmondani, hogy 15.-én vagy az azt megelőző első pénteken (vagy inkább csütörtökön) utaljanak."
Ebben az esetben te nem utalsz, hanem meghatalmazást adsz a banknak a beszedésre, ő pedig a határnapon terhel és utal (beszed). Próbáld meg, hogy nem meghatalmazást adsz, hanem sima utalást indítasz netbankon és máris rugalmas lesz a dolog. Én is ezt csinálom és így az utolsó percben utalt minden pénzem célba is ér. A kényelemnek azonban ára van, tehát ha lusta valaki menedzselni az utalásait, akkor beszedésre ad meghatalmazást és a bank az adott határnapon utal...ilyenkor előfordul a péntek szindróma. (A leírásod alapján te közműveket "utalsz" így.)
"És épp te céloztál arra, hogy a bank mindent megtesz, hogy _neki_ jó legyen. Azaz szerintem igyekszik az összeget minél hamarabb levezetni a folyószámláról és minél később átutalni a célbanknak. Amelyik szintén igyekszik minél később rávezetni az ügyfél folyószámlájára."
A bank akkor terhel, amikor te mondod, tv. kötelezi erre (megdőlt hát az urban legend a kilincsorról) és ha cut off time előtt bízod meg az utalással, akkor küldi is a célbankhoz, tv. kötelezi rá. (újra dőlt a mese)
Igaznak látom azt az állítást, ami arról szól, hogy a magyarok pénzügyi kultúrája kb. az "adok egy tehént azé' a lóé'" szinten van.
Tessék megérteni, te megbízod, ő végrehajtja. Hibázhat, mert előfordul, az vesse az első követ, aki eddig soha nem hibázott. Hibázhat a hiba kommunikációjában is, de a szolgáltatóiparban a bankok messze a legjobban teljesítő szolgáltatók. Ez van.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Még egyszer leírom, lassan:
"Azt nem tudom megmondani, hogy 15.-én vagy az azt megelőző első pénteken (vagy inkább csütörtökön) utaljanak."
Szerintem utalok, mert:
- A "Rendszeres utalás" / "Állandó megbízás - belföldi átutalás" menüpontot használtam
- A számlatörténeten "átutalás" áll
Az utalás értéknapja, rosszul emlékeztem, 13.-a ("minden hónap 13. napján teljesül"). A számlatörténeten láthatóak szerint a legutolsó ilyen tranzakció adatai:
Forgalom típusa ÁTUTALÁS
Könyvelési dátum 2011.03.16.
Értéknap 2011.03.16.
Magánszámláról magánszámlára utalok. Nincs beszedési megbízás, nincs közüzem. Viszont ahogy látom és 13.-ára kértem az utalást, és 16.-án teljesült, és arra a napra is könyvelték. Most vagy az OTP weblapja ködösít, mert ez mégse átutalás, bár ott minden jel arra mutat, vagy valami szar van a palacsintában azzal kapcsolatban, hogy "A bank akkor terhel, amikor te mondod".
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Olyan tipikusan magyar vagy
lehetne rola szo, hogy nemcsak a kilincsorruzast, de magyarozast is kihagyjuk a topicbol?
Tyrael
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Lehetne, ha nem hoznád elő te sem és más sem. Ha viszont előhozod, akkor ne csodálkozz.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
hol hoztam en elo?
ricsip-tol volt az elso idezet, rajta kivul csak te lovagolsz a teman*.
ezert kertem, hogy ha nem okoz neked gondot, akkor engedjuk el ezt a szalat.
*:
http://hup.hu/node/100524#comment-1242964
http://hup.hu/node/100524#comment-1243060
http://hup.hu/node/100524#comment-1242703
Tyrael
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem egészen én...én csak egyenesen fogalmazok. A burkolt szövegelés köde lengi át ezt a topikot, ha tetszik, ha nem. ...de engedjük el, rendben. Úgyis visszafűzi valaki hamarost. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Volt itt CIB-es és OTP-s hozzászólás külön-külön, de egyben még nem.
Tapasztalatom: CIB-es számláim, és CIB-es számlámról más CIB-es számlára utalás azonnal, éjjel/nappal másodpercek alatt megtörténik.
OTP-s számláim között, OTP-s számlámról más OTP-s számlára azonnal csak hétköznap munkaidőben teljesül. Hétvégén és éjjel várni kell a következő nyitásra. Nagyon béna.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
akkor mar leirom en is a sztorim, bar kicsit offtopic, mert nem utalas.
miert van az, hogy egyszeruen nem lehet weben modositani mindent, amit telefonon vagy szemelyesen? a mobil alairasos telefonszamom szerettem volna megvaltoztatni a kinti, de termeszetesen ezt nem tehetem meg a neten, kozlik, hogy csak telefonon. jo, felhivom oket, erre kozlik, hogy hat ehez telefonos ugyintezoi szerzodes kell, ami nekem nincs, de szivesen kikuldik postan, ami masfel het... vagy menjek be a bankfiokba. koszi :)
olyan nehez lenne, hogy at tudjak irni egy _sajat_, nyomorult telefonszamot?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
miert van az, hogy az OTP a virtualis webes szamlahoz tartozo papirfecnit behivat atvenni(az aktualis levelezesi cimemre kuldott ertesitovel), mig a foszamlahoz tartozo kartyat pinkoddal egyutt kikuldi egy olyan cimre, ahol sosem laktam, ezert nem is adhattam meg naluk(mint a mellekelt levelbol kiderult, az elso sikeres vasarlas aktivalja a kartyat, illetve letiltja a regit).
Tyrael
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ebbol latszik kinek van 7/24-es rendszere, szerintem is bena, hogy a bankon beluli atvezetes/atutalas nem megy 7/24-ben.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem ide. :-(
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Röviden azért, mert a bankoknak abból van a bevétele (több, mint 50%), hogy az ilyen átulasásos pénzeket 1 napig forgatják. Gondolj bele, mennyi pénz mehet át egy bankon egy nap, és az mindennap átmegy. Na, erre úgy tekintenek, mint egy "állandó" összegre, amiért mindenféle kötvényeket meg részvényeket vesznek, a hasznot bezsebelik, téged meg szopatnak, és még költséget is levonnak amiért használták a pénzed.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem tartozik ide szorosan, de a banki pénzen kotlás mintapéldája, ami velünk történt. Tavaly december 28.-án feleségem Unucredites kártyával akart pénzt kivenni egy OTP-s automatából, melynek az lett a vége, hogy csak a kártyát kapta vissza, a pénzt nem (történetesen a havi fizetését). Az Unicreditnél a hivatalos eljárást csak a pénz lekönyvelése után tudták elindítani, - gondolom, amikor rovancsolták az automatát, - ez 2011 január harmadikán meg is történt. Most tessék megkapaszkodni! Az OTP-nek a hivatalos válaszadásra, illetve a pénz visszautalására (gondolom az összes bankra ez vonatkozik) 120 azaz százhúsz napja van. Tehát tekintettel a január harmadikai ügymenet elindítására, május elején kötelesek válaszolni. Ez egész egyszerűen elképesztő! Azon túl, hogy addig az OTP-nél fial a pénz, ami eleve pofátlanság, ennek a havi fizetésnek a decemberi kimaradása gyakorlatilag majdnem padlóra küldött minket anyagilag. A csúcs az lesz, ha a visszautalás után még valamilyen kezelési költséget is felszámolnak, vagy egész egyszerűen nem fogják elismerni az egészet.
--------------------------
Csak a viták elkerülése végett. Ha nem használok ékezetet, mobiltelefonról írok.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Arról esetleg van valakinek tapasztalata, hogy OTP -> Comdirect (németországi bank) között mennyi idő még átmegy a lóvé?
Péntek reggel utaltam valakinek, de most keddre sem kapta még meg :S
Ez a topic 2011-es, de látom 10 év alatt sem fejlődött sokat a bankok rendszerem ha még 2021-ben is napokat kell várni.
Mennyi lehet most a max várokozási idő nemzetközi átutalás esetén, ami leteltével már aggódni kell a pénzért?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Plz elaborate, milyen utalás? SEPA, HUF->EUR, stb.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
HUP -> valami, nem tudom miben dolgozik az a bank :) ha Euro, akkor az.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Bementem az OTP felületére, megadtam az összeget forintban, a kedvezményezett nevét, IBAN számát, BIC kódot.
Lényegében ennyi volt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hát, akkor a bankodtól kérdezd meg, hogy miért tart ennyi ideig.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Noh, nemrég megérkezett. Így akkor már nincs probléma.
Tulajdonképen akkor 3 munkanap kellet neki.
Nem sok, de nem is kevés, főleg ha az ember sok pénzel operál, akkor para van addig :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
V-1 amikor feladod
V datum amivel a bank jovairja majd
V+1 amikor elerheto is a settlement miatt
tehat ha pentek = V-1, akkor ma megjott = V+1, happy. igy kell mukodnie nem SEPA utalasnal.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ugyanez "másnapra" megy, ha nincs konverzió a dologban, tehát EUR->EUR az átutalás (és persze a SEPA feltételek is teljesülnek). Adott napon feladod főműsoridőben, másnapra megkapta a címzett.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
kiveve ha instant SEPA transfer, mert akkor rogton, vagy ha sima SEPA es cutoff elott adja fel, akkor delutanra, etc. :)
nekem az az utalas amit delelott 11 elott adok fel svajcban az hazaer altalaban mar delutan 1 korulre, ha SEPA
legutobb urgent GIRO kellett, svajc -> US, ranyomtam delutan 3kor, este 8ra mar az amerikai brokeremnel volt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
használhattál volna SEPA utalást, az asszem munkanapon belül ottvan (és talán olcsóbb is) - vagy pl Transferwise-t.
Az olcsóbb, TW rendszerén belül "azonnal" átmegy másik országba, ott pedig szintén országon belüli utalás - talán 1 órán belül
is ott lehet a lóvé itthonról németföldön.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni