GSM mobilszám tesztelés!!??

Sziasztok!

Egészen speciális kérdésem lenne.

A helyzet adott: a cégünknek van kb 1400 aktív ügyfele, akiknek szolgáltatunk. A szerződés aláírásakor megadtak mobilszámot is, melyre fontos üzeneteket szoktunk nekik küldeni SMS-ben (bulk sms), ha mondjuk szolgáltatás kiesés várható, csökkennek, emelkednek az árak stb...

Egy-egy ilyen SMS értesítés elég sok pénzbe kerül. Ha le tudnánk szűrni egy ilyen kiértesítéskor, hogy melyik mobilszám elérhető az adott pillanatban, akkor jelentős összeget spórolhatnánk, mivel akkor az illető nem kapna, és nem kerülne kiküldésre.

Kérdésem:

Tud-e valaki olyan megoldást, hogy leteszteljük azt az 1400 számot, mondjuk egy-egy csörgetéssel, nagy tételben, szoftveresen?
Esetleg egy programot, ami egy mobiltelefont és egy pc-t összekötve hívást tesztel?
Talán egy speciális GSM hardvert, ami erre hivatott?

Ötleteiteket és válaszaitokat előre is várom!
Üdvözlettel,
Tomi

Hozzászólások

Látatlanban 3 dolog ugrott be.

1. szerintem ha épp nincs bekapcsolva, vagy a hívásalapú teszteléskor épp ő is csörget egy másik számot, akkor azt fogja jelezni a rendszer hogy XY nem elérhető, így SMS-t sem kap. Itt ez kibaltázás vele és hamis is az információ, hogy nem elérhető.

2. legyen előfizetéses a szolgáltatás, ha SMS értesítést kér, legyen havidíja neki.

3. vigyázz a megtérülésre, nehogy többe kerüljön a hús, mint a leves. A rendszer kiépítésének és üzemeltetésének is lesz költségvonzata, ha mégis a rendszer bevezetése mellett voksoltok, vegyétek számításba mennyit is nyertek vele.

Igen igen, az előfizetésbe bele van foglalva az SMS értesítés is.
A cég pénzügyi elemzői szerint megtérül, de ez nagyban függ az euró/forint árfolyamtól, ugyanis külföldi partnercég üzemelteti az sms szervereket, mi meg nekik euróba fizetünk.

A kérdés még továbbra is adott. Magyar számokról lenne szó, 20/30/70-es vegyesen.

+1 Arra, hogy valószínűleg azért van kikapcsolva, mert: tárgyal, alszik, lemerült, stb., de attól még 5-perc múlva bekapcsolhatja a telefonját és érdekelni fogja a "fontos" információ. Mondjuk az sms lényege pont az, hogy nem kell abban az adott időpillanatban olvasnia amikor elküldted, hanem később is megteheti...

Félreértés ne essék, és fixme!

A mobil-szolgáltatónál, azután fizetsz mint sms, amit ki tudtak küldeni, ill. azon a számon fogadtak... ez tény...
ez ugyanannyira egyszerű mint a "hívott számon előfizető nem kapcsolható" ez esetben SEM fizetsz érte... de ha már posta... te még nem kaptál vissza levelet, és RAJTA a bélyeget??? Ha nem tudják kézbesíteni, attól még nem vakarják le róla a bélyeget... csak sz@r dolog h te se nagyon ragasztod már rá másik levélre...

if(you == understand.this){
          get.a.girlfriend;
}

Gondolom ez az amikor betelt sms-ekkel a telefonja, vagy azóta sem volt bekapcsolva...
Ellenben ha végigcsörgetitek a számokat, akkor a szolgáltató egy sms-ben tájékoztat(hat)ja, hogy xy számról nem fogadott egy hívást.

Nem tűnik szerencsés megoldásnak a végigcsörgetés. Nomeg az is plusz költség lehet, ha néhány % felveszi a telefont.

Egyébként ezt a hívástesztelést amiről írsz a wardialing-nak szokták nevezni:
http://en.wikipedia.org/wiki/Wardialing

Nem feltétlen illegális, hisz a veletek szerződött számokat "zaklatjátok" csak...
Milyen túlórára gondolsz? Manuálisan felhivogatni az embereket sms küldés előtt? :D Vagy a delivery logokat kielemző script megírásának idejére?

Szerintem rúgjátok hátsón a pénzügyi elemzőt, mert jó eséllyel fogalma sincsen arról hogy technikailag mit lehet megcsinálni és hogy a hívástesztelésnek milyen költségei merülhetnek fel. A nem elérhető számokra automatikusan érkező nem fogadott hívás sms-ből adódóan esetleg visszahívogatnak majd az ügyfelek is, hogy mit akartatok. Ezzel terhelve az ügyfélszolgálatot vagy idegesítve az ügyfelet. A rendszer elkészítése és az esetleges "véletlenül sikerült felvennie / automatikus üzenetrögzítő" percdíjairól nem is beszélve.

Eleve nem tartom a célt jó ötletnek, engem nagyon zavarna ha nem kapnék meg egy sms-t, mert akkor éppen nem volt elérhető a telefonom amikor küldeni akarták. Pont ez az sms egyik lényege hogy később is meg tudod kapni.
Ilyet egyébként nem fogsz tudni csinálni, mert kb két technikai lehetőséged van: a megcsörgetés amit írsz, illetve küldesz sms-t és várod a delivery reportot, de akkor már kifizettél egy sms-t :) Viszont ez a megcsörgetés a mellett hogy rendkívül idegesítő lenne ügyfél oldalon, igencsak pontatlan lenne. Sok eset képzelhető el amikor épp nem tudod megcsörgetni de az sms-t megkapná, de pl az is lehet hogy ki van kapcsolva, de át van irányítva így megcsörgetni meg tudod, de az sms-t nem fogja megkapni.
Arról már nem is beszélve, ahogy más is írta, hogy biztos vagyok benne hogy a végén drágábban jönne ki a móka mint amibe most az sms kerül.

Igen, ez valóban így van. Valószínűnek tartom, hogy ehhez a mobilszolgáltatókkal kéne tárgyalni. Olvastam olyat, hogy minden szolgáltató méri az úgynevezett NER-t, ami a hatékonysági mutatót jelenti magyarul. Itt állapotokat mérnek, státuszkódokkal, ebben benne van minden státusz pl.: rossz szám, nincs bekapcsolva, foglalt ... stb.

Hátha tud valaki ilyet külsőleg is :).

elérhető alatt létezőt értesz, vagy aktívat?

--
"SzAM-7 -es, tudjátok amivel a Mirage-okat szokták lelőni" - Robi.

Igen, ezt is számításba vettük, és eddig ez a legkézenfekvőbb. Viszont sajnos így ha pl az ügyfél esetleg külföldön van, vagy 2 napig nincs bekapcsolva a telefonja, töröljük az adatbázisból, és utána előfordulhat negatív visszajelzés is emiatt, hogy nem értesült. Lehet hogy ezt egy záradékba rögzíteni kéne a megbízási szerződésben.

Az SMS küldéskor pontos hibaüzenet KELL kapnia az SMS küldőnek, nem csak annyit hogy not-delivered. A mobilhálózat ugyanis hibakóddal visszaadja, hogy nemlétező, nembekapcsolt stb számról van szó.

Én abból indulnék ki, hogy azokat tenném listára akik:
- az utolsó 10-15 SMS-t nem kapták meg
- az elmúlt 30 napban nem sikerült nekik minimum 5-10 SMS-t kézbesíteni
- valamilyen bővebb naplót kérni az SMS szolgáltatótól és a nemlétező számokat listázni

A fenti listára került számokhoz tartozó emailcímre küldenék egy heads-up emailt, hogy nem jó a telószám XY hiba volt. Kérjük erősítse meg vagy változtassa meg a számát. Ha nincs válasz akkor 3 munkanap után megint kiküldeném azza, hogy ha újabb 3 napig nincs válasz akkor az SMS küldés szünetel a megerősítésig/számcseréig.

Ezeket nyilván bele kell tenni a szerződésükbe, ha szükséges.

"Egy-egy ilyen SMS értesítés elég sok pénzbe kerül."

Itt a baj. Egy SMS küldése (jóval) kevesebb mint 1 eurócent, ha nem tudjátok kigazdálkodni a mondjuk 20% felesleges üzenetet, akkor ott megint probléma van.

Persze megértem, ha a cégvezetés valami okból ragaszkodik a mostani megoldáshoz, és meg kell oldanod a problémát, de ahogy már írták, a megoldás alighanem jóval többe kerül mint a megtakarítás.

Update: benéztem, kicsit mellé: 3,7 - 7 cent :(

Komolyan felmerült, mint megoldási javaslat, hogy megcsörgettek egy számot? :-O

Vegyétek fel a kapcsolatot a szolgáltatókkal, ők biztosan meg tudják oldani a számok ellenőrzését, esetleg valamilyen on-line felületen, egy ellenőrző sms-el hitelesítsétek a számokat.

szerintem bulk sms-t nem külföldről kellene tolni méregdrágán sms-ben, hanem itthonról internet alapú sms küldő rendszerrel. A szolgáltatóknak van erre megoldása.

Azt meg nem értem, hogy hogy lehet 48 óra után is hibaüzenetet kapni... Az sms-t rögtön elveszi tőled az sms központ, annak az esélye, hogy ez nem történik meg, kb. nulla (hacsak nem robbant fel minden, de akkor már nem az sms-ed fog izgatni).

Sima sms kuldesnel is akkor valt kezbesitettre az uzenet statusza, amikor az kiment a cel telefonra. A delivery report gyakorlatilag egy sms amit kezbesiteskor vagy hiba eseten kuld vissza a rendszer. A kuldo telefon sajat maga general egy sorszamot, ebbol ismeri fel melyik uzenetere erkezett valasz.

szerintem meg sokkal jobb megoldás, ha mindhárom szolgáltatótól veszek egy virtuálisan flat SMS csomagot, és ez alapján küldöd ki az SMS-eket. így mindíg hálózaton belüli SMS küldés lesz ami vagy ingyen van (a csomag miatt) vagy nagyon olcsó (szintén a csomag miatt). Kérem ne tessék jönni a hordozott számokkal - az meg van oldva.

1400 üf. nem sok. Szépen ki kell mindenkinek(!) küldeni egy e-mailt, abban egy egyedi kódot, amit sms-ben vissza köll küldeniük arról a telefonról, amire az sms-eket kérik.
A bejövő üzeneteket szépen fel lehet dolgozni (ami bejött kód, ott "aktív"-ra tenni a számot, ahol meg nem, ott megkeresni máshogy az ügyfelet), és ö'öm meg bódottá' leszen.