Sziasztok!
Egészen speciális kérdésem lenne.
A helyzet adott: a cégünknek van kb 1400 aktív ügyfele, akiknek szolgáltatunk. A szerződés aláírásakor megadtak mobilszámot is, melyre fontos üzeneteket szoktunk nekik küldeni SMS-ben (bulk sms), ha mondjuk szolgáltatás kiesés várható, csökkennek, emelkednek az árak stb...
Egy-egy ilyen SMS értesítés elég sok pénzbe kerül. Ha le tudnánk szűrni egy ilyen kiértesítéskor, hogy melyik mobilszám elérhető az adott pillanatban, akkor jelentős összeget spórolhatnánk, mivel akkor az illető nem kapna, és nem kerülne kiküldésre.
Kérdésem:
Tud-e valaki olyan megoldást, hogy leteszteljük azt az 1400 számot, mondjuk egy-egy csörgetéssel, nagy tételben, szoftveresen?
Esetleg egy programot, ami egy mobiltelefont és egy pc-t összekötve hívást tesztel?
Talán egy speciális GSM hardvert, ami erre hivatott?
Ötleteiteket és válaszaitokat előre is várom!
Üdvözlettel,
Tomi
Hozzászólások
Látatlanban 3 dolog ugrott be.
1. szerintem ha épp nincs bekapcsolva, vagy a hívásalapú teszteléskor épp ő is csörget egy másik számot, akkor azt fogja jelezni a rendszer hogy XY nem elérhető, így SMS-t sem kap. Itt ez kibaltázás vele és hamis is az információ, hogy nem elérhető.
2. legyen előfizetéses a szolgáltatás, ha SMS értesítést kér, legyen havidíja neki.
3. vigyázz a megtérülésre, nehogy többe kerüljön a hús, mint a leves. A rendszer kiépítésének és üzemeltetésének is lesz költségvonzata, ha mégis a rendszer bevezetése mellett voksoltok, vegyétek számításba mennyit is nyertek vele.
Igen igen, az előfizetésbe bele van foglalva az SMS értesítés is.
A cég pénzügyi elemzői szerint megtérül, de ez nagyban függ az euró/forint árfolyamtól, ugyanis külföldi partnercég üzemelteti az sms szervereket, mi meg nekik euróba fizetünk.
A kérdés még továbbra is adott. Magyar számokról lenne szó, 20/30/70-es vegyesen.
Sajnos, ilyen rendszerről nem tudok. Esetleg az operátorok technikai osztályával egy telóhívást megér a dolog.
Akkor nem egeszen ertem a jelenseget: az ugyfeleitek kifizetik az sms-ek arat, es ti azon tanakodtok, hogy buktok ~1000 sms-en?
SPAMtelenül - MX spamszűrő szolgáltatás, ahogyan még sosem próbálta
+1 Arra, hogy valószínűleg azért van kikapcsolva, mert: tárgyal, alszik, lemerült, stb., de attól még 5-perc múlva bekapcsolhatja a telefonját és érdekelni fogja a "fontos" információ. Mondjuk az sms lényege pont az, hogy nem kell abban az adott időpillanatban olvasnia amikor elküldted, hanem később is megteheti...
Az sms szerver 48 óráig próbálja küldeni az üzenetet. A heti jelentésekből jól látszódik az, hogy sajnos így is vannak olyan számaink, amikre "NOT_DELIVERED" állapotjelzőt kapunk.
És ennek ellenére a NOT_DELIVERED-et is ki kell fizetnetek? :O
Amit a mobilszolgáltató átvesz azt ki kell fizetni gondolom.
el lett küldve.
az, hogy nem volt kinek, az részletkérdés.
postán is fizetni kell a kézbesíthetetlen levelek után is...
--
"SzAM-7 -es, tudjátok amivel a Mirage-okat szokták lelőni" - Robi.
jogos, nem szóltam....
Félreértés ne essék, és fixme!
A mobil-szolgáltatónál, azután fizetsz mint sms, amit ki tudtak küldeni, ill. azon a számon fogadtak... ez tény...
ez ugyanannyira egyszerű mint a "hívott számon előfizető nem kapcsolható" ez esetben SEM fizetsz érte... de ha már posta... te még nem kaptál vissza levelet, és RAJTA a bélyeget??? Ha nem tudják kézbesíteni, attól még nem vakarják le róla a bélyeget... csak sz@r dolog h te se nagyon ragasztod már rá másik levélre...
if(you == understand.this){
get.a.girlfriend;
}
de le van pecsételve a bélyeg, ha nem voltál ügyes, tehát nem tudod még egyszer felhasználni...
ezért kell kis címletű bélyeggel körberakni a borítékot, a nagy részére nem jut pecsét és az újra felhasználható:)
Ki vagy javítva. A rövid szöveges üzenetek esetében azok után fizetsz, amit az sms-központ tőled, mint küldőtől átvett.
Akkor a kérdést inkább úgy közelíteném meg, hogy mekkora számban fordul elő a "NOT_DELIVERED" státuszú üzenet (érdemes-e vele foglalkozni), illetve aktualizálni kell-e a telefonszám adatbázist?
Mi lenne akkor ha a "NOT_DELIVERED" statusnak nem kuldenetek tobbe?
+1, pont ezt akartam mondani.
Akinek 2x-3x nem sikerült elküldeni, az valószínüleg már nem is lesz többi, kiszedni a listából
Gondolom ez az amikor betelt sms-ekkel a telefonja, vagy azóta sem volt bekapcsolva...
Ellenben ha végigcsörgetitek a számokat, akkor a szolgáltató egy sms-ben tájékoztat(hat)ja, hogy xy számról nem fogadott egy hívást.
Nem tűnik szerencsés megoldásnak a végigcsörgetés. Nomeg az is plusz költség lehet, ha néhány % felveszi a telefont.
Egyébként ezt a hívástesztelést amiről írsz a wardialing-nak szokták nevezni:
http://en.wikipedia.org/wiki/Wardialing
Igen ez lenne, de ha ez illegális, akkor az ötlet el van vetve. Inkább kifizetjük a túlórákat a plusz munkáért, ellenőrzésért, mint utólag az alkalmazott mechanizmusért pereljen valamelyik ügyfél.
Nem feltétlen illegális, hisz a veletek szerződött számokat "zaklatjátok" csak...
Milyen túlórára gondolsz? Manuálisan felhivogatni az embereket sms küldés előtt? :D Vagy a delivery logokat kielemző script megírásának idejére?
Szerintem rúgjátok hátsón a pénzügyi elemzőt, mert jó eséllyel fogalma sincsen arról hogy technikailag mit lehet megcsinálni és hogy a hívástesztelésnek milyen költségei merülhetnek fel. A nem elérhető számokra automatikusan érkező nem fogadott hívás sms-ből adódóan esetleg visszahívogatnak majd az ügyfelek is, hogy mit akartatok. Ezzel terhelve az ügyfélszolgálatot vagy idegesítve az ügyfelet. A rendszer elkészítése és az esetleges "véletlenül sikerült felvennie / automatikus üzenetrögzítő" percdíjairól nem is beszélve.
A rövid szöveges üzenet élettartama küldéskor kerül beállításra - a két nap az egy default érték, ennél rövidebbet/hosszabbat is meg tudsz adni.
Ez igaz, de a holnap 15-17 között olcsó a tevesajt jellegű üzenetet nem kell max ideig tároltatni a szerverrel, mert aktualitását veszti mire kézbesítve lesz.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Fejlődőképes hiperláma, és okleveles érdekfeszítő
Az ilyen üzeneteket rövidebb élettartammal kell kiküldeni. És?
Es mit csinalsz a 90%-ban alapbol bekapcsolt hangpostanal?
--
Fedora, RHEL, CentOS, virtualizáció, SELinux: http://sys-admin.hu
Eleve nem tartom a célt jó ötletnek, engem nagyon zavarna ha nem kapnék meg egy sms-t, mert akkor éppen nem volt elérhető a telefonom amikor küldeni akarták. Pont ez az sms egyik lényege hogy később is meg tudod kapni.
Ilyet egyébként nem fogsz tudni csinálni, mert kb két technikai lehetőséged van: a megcsörgetés amit írsz, illetve küldesz sms-t és várod a delivery reportot, de akkor már kifizettél egy sms-t :) Viszont ez a megcsörgetés a mellett hogy rendkívül idegesítő lenne ügyfél oldalon, igencsak pontatlan lenne. Sok eset képzelhető el amikor épp nem tudod megcsörgetni de az sms-t megkapná, de pl az is lehet hogy ki van kapcsolva, de át van irányítva így megcsörgetni meg tudod, de az sms-t nem fogja megkapni.
Arról már nem is beszélve, ahogy más is írta, hogy biztos vagyok benne hogy a végén drágábban jönne ki a móka mint amibe most az sms kerül.
Igen, ez valóban így van. Valószínűnek tartom, hogy ehhez a mobilszolgáltatókkal kéne tárgyalni. Olvastam olyat, hogy minden szolgáltató méri az úgynevezett NER-t, ami a hatékonysági mutatót jelenti magyarul. Itt állapotokat mérnek, státuszkódokkal, ebben benne van minden státusz pl.: rossz szám, nincs bekapcsolva, foglalt ... stb.
Hátha tud valaki ilyet külsőleg is :).
elérhető alatt létezőt értesz, vagy aktívat?
--
"SzAM-7 -es, tudjátok amivel a Mirage-okat szokták lelőni" - Robi.
Is-is. Tudod elképzelhető, hogy egy-egy ügyfelünk elírta a számot, és nem létezőt adott meg.
A nem létező vagy már nem aktív számokat tudjátok a fent említett LOG-ból szűrni.
Aki az utóbbi X időben semmit nem kapott meg, vegyétek ki a listából.
Igen, ezt is számításba vettük, és eddig ez a legkézenfekvőbb. Viszont sajnos így ha pl az ügyfél esetleg külföldön van, vagy 2 napig nincs bekapcsolva a telefonja, töröljük az adatbázisból, és utána előfordulhat negatív visszajelzés is emiatt, hogy nem értesült. Lehet hogy ezt egy záradékba rögzíteni kéne a megbízási szerződésben.
Az SMS küldéskor pontos hibaüzenet KELL kapnia az SMS küldőnek, nem csak annyit hogy not-delivered. A mobilhálózat ugyanis hibakóddal visszaadja, hogy nemlétező, nembekapcsolt stb számról van szó.
Én abból indulnék ki, hogy azokat tenném listára akik:
- az utolsó 10-15 SMS-t nem kapták meg
- az elmúlt 30 napban nem sikerült nekik minimum 5-10 SMS-t kézbesíteni
- valamilyen bővebb naplót kérni az SMS szolgáltatótól és a nemlétező számokat listázni
A fenti listára került számokhoz tartozó emailcímre küldenék egy heads-up emailt, hogy nem jó a telószám XY hiba volt. Kérjük erősítse meg vagy változtassa meg a számát. Ha nincs válasz akkor 3 munkanap után megint kiküldeném azza, hogy ha újabb 3 napig nincs válasz akkor az SMS küldés szünetel a megerősítésig/számcseréig.
Ezeket nyilván bele kell tenni a szerződésükbe, ha szükséges.
+1
"GSM error codes supported by the status field"
http://www.activexperts.com/xmstoolkit/sms/gsmdeliveryreports/
+1
Ahogy a kolléga is írja, meg írtam is "Aki az utóbbi X időben semmit nem kapott meg, vegyétek ki a listából."
NE levelet küldjön (manuálisan kell bedolgozni az adatbázisba az infókat), hanem a jó számról a levélben megírt kódot küldje vissza sms-ben.
"Egy-egy ilyen SMS értesítés elég sok pénzbe kerül."
Itt a baj. Egy SMS küldése (jóval) kevesebb mint 1 eurócent, ha nem tudjátok kigazdálkodni a mondjuk 20% felesleges üzenetet, akkor ott megint probléma van.
Persze megértem, ha a cégvezetés valami okból ragaszkodik a mostani megoldáshoz, és meg kell oldanod a problémát, de ahogy már írták, a megoldás alighanem jóval többe kerül mint a megtakarítás.
Update: benéztem, kicsit mellé: 3,7 - 7 cent :(
Komolyan felmerült, mint megoldási javaslat, hogy megcsörgettek egy számot? :-O
Vegyétek fel a kapcsolatot a szolgáltatókkal, ők biztosan meg tudják oldani a számok ellenőrzését, esetleg valamilyen on-line felületen, egy ellenőrző sms-el hitelesítsétek a számokat.
Köszi mindenkitől az ötleteket!
szerintem bulk sms-t nem külföldről kellene tolni méregdrágán sms-ben, hanem itthonról internet alapú sms küldő rendszerrel. A szolgáltatóknak van erre megoldása.
Azt meg nem értem, hogy hogy lehet 48 óra után is hibaüzenetet kapni... Az sms-t rögtön elveszi tőled az sms központ, annak az esélye, hogy ez nem történik meg, kb. nulla (hacsak nem robbant fel minden, de akkor már nem az sms-ed fog izgatni).
külföldi sms aggregatorok olcsobbak mint az itthoniak :D
nezz utana.
--
"SzAM-7 -es, tudjátok amivel a Mirage-okat szokták lelőni" - Robi.
Sima sms kuldesnel is akkor valt kezbesitettre az uzenet statusza, amikor az kiment a cel telefonra. A delivery report gyakorlatilag egy sms amit kezbesiteskor vagy hiba eseten kuld vissza a rendszer. A kuldo telefon sajat maga general egy sorszamot, ebbol ismeri fel melyik uzenetere erkezett valasz.
szerintem meg sokkal jobb megoldás, ha mindhárom szolgáltatótól veszek egy virtuálisan flat SMS csomagot, és ez alapján küldöd ki az SMS-eket. így mindíg hálózaton belüli SMS küldés lesz ami vagy ingyen van (a csomag miatt) vagy nagyon olcsó (szintén a csomag miatt). Kérem ne tessék jönni a hordozott számokkal - az meg van oldva.
1400 üf. nem sok. Szépen ki kell mindenkinek(!) küldeni egy e-mailt, abban egy egyedi kódot, amit sms-ben vissza köll küldeniük arról a telefonról, amire az sms-eket kérik.
A bejövő üzeneteket szépen fel lehet dolgozni (ami bejött kód, ott "aktív"-ra tenni a számot, ahol meg nem, ott megkeresni máshogy az ügyfelet), és ö'öm meg bódottá' leszen.