Hibás router / Problémás szolgáltató

Sziasztok!

A következő problémában szeretném segítségeteket kérni. Kishugomnak most építettem egy új gépet.
Szeptember van, kell neki a sulihoz...
Szombaton vittem el neki, de nem működött a net. Kis faluban lakunk, két szolgáltató van: mikrohullámú/kábel-net.
Ő kábeles nettel rendelkezik. Ma délelőttig máshol sem volt szolgáltatás. Nála viszont még mindig nem működik. Nem a gépével van a baj, vittem fel egy laptopot és azon is ez a hibajalenség. DHCP renew működik, tehát a router előtt van a baj, vagy a router hullott el. A szolgáltató válltig állítja hogy van kapcsolat, nálunk van a baj.
A support egyenlő a nullával, nagyon nehéz elérni őket. Az volna a kérdésem, hogy melyik hatóság felelős a szolgáltatók felügyeletéért?

Hozzászólások

indítsd újra (power on és off) a kábel modemet. Ez nekem sokszor segített.
Ugyan ennél a jelenségnél.
Csak a mese kedvéért: Láttam már olyat, hogy a dhcp lease time 24h, de azt elsődlegesen a modem intézte.

motorola modemeken a 192.168.1.100 címen bejön a modem felülete, ahol meg tudod sasolni, hogy a modem kap-e címet, stb. A modem eth lába attól oszt címet, hogy ő nem kap. A szolgáltató nem tcp/ip szinten vizsgálja, hogy van-e kapcsolat, ezért van az, hogy sokszor szerintük minden oké, mégsincs net. jel/zaj arány jó és folyik áram a derótban. :)

Router nélkül miért nem próbálod ki a netet?
Szerintem ha így megy, akkor a routerrel nem jó valami, ha meg így se, 2 géppel se, akkor szolgáltató hiba lehet.

egy ilyenért egy felügyeleti szerv sem fog lépni semmit.

És nem hajlandóak kimenni, hogy megmutassák hogy jó a kapcsolat?
Hívd ki őket... Csinálj kamubejelentést, kapcsold le teljesen a modemet és mond, hogy elfüstölt. Vagy húzd ki belőle a koaxot és mond hogy be van dugva, de a link led nem világít rajta, amúgy minden faszának tűnik 'már amennyire én értek hozzá laikusként'. Ha meg már ott az ember, mutassa meg, hogy nincs baj a szolgáltatással, varázsoljon a saját laptopjára netet...

1. A szolgáltató kötelessége, hogy a szolgáltatás működőképességét demonstrálja a szolgáltatási címen.

2. Sajnos sokan nem tudják, hogy fizetési kötelezettsége nem azért van az előfizetőnek, mert csekket küldenek. A fizetési kötelezettség a csekktől függetlenül fennáll, a csekk késhet 1000+1 okból, de neked teljesítened kell a fizetési határidőig a befizetést.

Na, ez a LoL, h nem fizettem be, mert nem jött csekk.
A legtöbb esetben ÁSZF szerint felhasználói kötelességed szólni a szolgáltatónak, ha x. -éig nem kapod meg a számlat.
A befizetésre meg ott a személyes lehetőség, nem beszélve a netbank-ról (már ha működik a net, ugye :-)

Volt már tapasztalatom olyan kábelszolgáltatóval, aki csak bizonyos MAC címre engedélyezte a netet, illetve ha már oszott a modem egy gépnek IP-t, akkor bizonyos ideig nem ad másik MAC címmel rendelkező gépnek eszköznek IP-t (az enyém is ilyen, 3 óránként akaszthatnék más cuccot a modemre). Nem lehet, hogy ott is ez a helyzet?

Ha igen, akkor ha volt régi gép annak MAC címer routerral clone, és menni fog.