Sorry az offtopikért, de ahogy látom belefér.
A kérdés adott, hamarosan (pár hónap maximum), szeretném lecserélni a mostani kocsimat (94-es Skoda Favorit) egy újabbra.
Amiket néztem, benzinesek : Skoda Fabia I, Skoda Octavia I, Daewoo Lanos (maximum 700 000-nél húztam meg a képzeletbeli vonalat)
Nem csoda nyilván, hogy ezekben jellemzően 130-150K km van, de előfordul 180-200K is.
Ami számomra kérdéses, hogy ha karbantartott, nem széttaposott gépekről van szó, ezek a km-ek már riasztóak, vagy ezek a gépek vígan gurulnak 250-300K km-t is?
- 50981 megtekintés
Hozzászólások
Szerintem elgurulnak 250k-300k km-et is, de alaposan át kell nézetni, ha enyire használt autót veszel, illetve lehet készülni, hogy 250k között a motorhoz kell nyúlni (ha az előző tulajok nem vigyáztak rá eléggé), illetve egy ilyen idős autóban szinte hihetetlen, hogy "csak" 130-150k km van.... Inkább a duplája a reális szerintem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ki lehet fogni reális km-t, pl a favoritomban (94es) garantált 151 000 van, igaz eddigi összes tulaj, csak melóbajárós, bevásárlósnak használta.
Így egy 2000-2001-es autónál szerintem a 130-150 hihető is lehet akár, fontos természetesen a vásárlásnál, hogy viszem a szerelőmet, illetve előző tulaj-t (tulajokat) leinformálom.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azért csak alaposan nézd át, hogy mit veszel.
És alap, hogy 1000 használtautból 999-nek vissza van tekerve az órája, ezt ne felejtsd el.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
igen, ez természetes (sajnos)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az enyém 2001 decemberi, szinte csak melóba járok, így van benne 190000. Minden azon múlik, milyen messze van a munkahely :) A szerelő sokat jelenthet, sajna a szervízkönyv csak díszként szolgál...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nekem tök közel a munkahely. 2006-os Kalos-ban így van 165.000 km... Pedig hosszú útra (300km+) évi max egyszer megyek.
Megy abba szépen a kilóméter. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
4 év alatt 165e Km az évi 41e Km, ami napi 113 Km-t jelent, minden nap, ünnepnap, hétvégén is. Ez azért bőven átlag feletti futás, ha még a munkahely is közel van, akkor hova mész ennyit? :)
Ellenpélda: idén adtuk el a 20 éves hondánkat. Volt benne kb 185e Km. Vidéki autó, nem volt meg az évi 10e Km átlagban. Ilyen is van. Pedig volt használva.
A nagy magyar átlag olyan évi 15e Km körül lehet, szóval nem minden van feltétlenül visszatekerve, amire nem jön ki az évi minimum 30e Km.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Van egy elméletem, amit legfeljebb megcáfoltok :)
Aki olcsó autót vesz (Suzuki, ilyesmi), annak _általában_ pénze sincs annyi sokat autózni, ezért reális lehet az évi mondjuk 10-12000 km. Aki meg drágát, mondjuk egy A6-os Audit 3 literes TDI-vel, annak nyilván van amúgy is pénze (nem viccből vett drága autót), megy is vele sokat, ugrik bele a sok km.
Úgyhogy gyanúsabb egy A6-os Audi 120,000 km-rel, mint egy Fabia...
--
http://www.open-st.eu
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ott bukik meg az elmélet, hogy láttam már olyat, akinek _van_ pénze, és van egy Audi A6 és egy Suzuki SX4-ese. A suzuki 2 éves van benne 70e km az audiban pedig van 50e és az pedig 8 év körüli, pedig járhatna vele, de a munkájához a Suzuki-t használja.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ettől még, amit írt az általánosságban igaz.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nekem 2007. május-i autó, és most van benne 96 000 km, és még csak nem is járok minden nap melóba, illetve fixen egyik nap sem. Simán bele megy annyi, de hogy pontosan mivel, mitől, és miért azt most hirtelen nem tudnám összeszedni. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Már hozzászóltál, elírás volt 2004. januári.
Amúgy hová... egyszerű barátnő 30km-re lakik. Heti 3-4xre elmész tolja bele szépen a kilométert. Na meg a kocsi arra van, hogy menjen vele az ember. Inkább megyek Kalossal mindenhová, mint hogy "menőgyerek legyek" 10éves BÖMÖssel és 1500 Ft-ért tankoljak a kúton. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
lehet, hogy naív vagyok, de egy vezetett szervízkönyv azt is jelenti, hogy a gyártó számítógépes rendszerébe rögzítették az összes szervízt, javítást. ha nem a szervízkönyvet nézed (amiből esetleg hiányzik az utolsó 100k km adata) hanem a gyártói rendszert, akkor sokkal kisebb a tévedési lehetőség.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
hamisított szervizkönyvet keríteni nem igényel nagy erőfeszítést...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Viszont a hamis szervizkönyvben szereplő javítások nem lesznek rögzítve az adott szervizeknél is, így ha utánajársz ez könnyen kiderülhet.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+ a legtöbb gyártónál nem csak a szervízkönyves látogatások szerepelnek a rendszerben, hanem az is, ha valami szimpla szervízelésre (pl. egy izzócsere) bevitted. A km állást pl. akkor is felírják... Ezen felül a szervíz nyilvántartás a márkaszervízekben nem lokális, hanem közponit, azaz pl. bármelyik VW szervízben meg lehet nézni a jármű szervízmúltját.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
nem, általában nem így van.
LEgalábbis azoknál a típusoknál, amiket én ismerek, egyiknél sincs központi szervíz-múlt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez a központi dolog számomra kérdéses... Az autóm korábban Miskolcon volt (rendszeresen) szervizeltetve. Nemrég betévedtem a csabai VW -hez és még csak nem is hallottak az autómról... Úgy rögzítettek minden infót a forgalmi alapján.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én meg akárkit hívok mostanában (márkaszervizt, alkatrész kereskedőt), csak alvázszám kell nekik, de az nagyon, és az alapján tudnak mindent az autóról.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A szerviz előéletét nem hiszem, van viszont egy központi renccer ahová korábban a zöldkártya kiadásánál rögzítették az adatokat, többek között a megtett km-t.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Alvazszamot nem a szervizeloelet miatt kerik, hanem mert abbol deritheto ki, hogy az adott szeria (alvazszam tol-ig) pl milyen klimakompresszorral volt szerelve. Van, amikor ezek a reszegysegek gyartas kozben valtoznak.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezeket tudom, csak azt próbáltam jelezni, hogy teljes autó-adatbázisok forognak "közkézen", talán kicsit nagyobb közönség előtt is, mint kellene...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Vannak, de a _ rögzitett _ km álláson és kibocsájtási értékeken kívül semmit nem árulnak el az autó előéletéről.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Reanult által eladott és általuk végig szervizelt 2004-es Megane II-ben 83-e km-van jelenleg óra szerint. Ez eddig nem gond szerintem! DE: kis utánajárással kiderült, hogy 2006-ban volt benne 89700km... szóval a Renault-nál/márkakereskedésben sem árt utánajárni.
Amire mindenképp figyelni érdemes:
- féktárcsák
- pedálok állapota
- gumik állapota
- kárpitok/műanyagok állapota, ha pl. piszok fényes a műanyag egy ajtóbehúzónál, világításkapcsoló, kormány akkor tuti, hogy k**va sok benne a km
- ülések mennyire vannak kiülve
- esetlegesen megnézni az olajcserés matricákat, mert kissé hülyén veszi ki magát a 103E km-es olajcserematrica alatt ott van még az előző 165E km-es
- illesztések, fényezés
- összességében az autó! Nem fél méterről nézegetve mert úgy tutira nem bököd ki, hogy valami nem jó
- esetleg egy min. 60cm-es egyenes rúd (nem verekedésre) és azzal körbemenni csak szépen lógatva! Ha az elemek zúzva voltak, ezzel a módszerrel is kiszúrhatóak
- az ajtórögzítési, elemrögzítési pontoknál, nincs-e 1-2mm-es elmozdulás... az is gyaníthatóan elemcsere
- bár a legjobb, ha viszel magaddal 1-2 szakmabelit (autókereskedő/autószerelő)!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Európában nincs carfax rendszer, mint az USA-ban.
Nincs központi nyílvántartás, nincs a gyártóknak sem központi nyílvántartása.
Tehát pl. amit a kaposvári honda szervíz elvégez, és bepecsétel a szervízkönyvbe, azt még a fehérvéri sem látja.
Csak a garanciális cseréket tartják nyílván.
Tehát ha pl. elromlott a klíma az autóban, és azt garanciálisan cserélték, azt látja mindegyik szervíz.
Ergo az van a szervízkönyvben, amit csak akarsz, ellenőrizni sem igen tudod.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A Fabia és az Octavia tipikus flotta autó, ami azt jelenti, hogy agyon van taposva, és amikor már nem éri meg a flotta tulajdonosnak az autó, akkor eladja, de sok esetben a kereskedők (és a flotta cégek közösen) kicsit feljavítják a kocsi állapotát... ha ilyen autót veszel, nagyon-nagyon alaposan nézd meg, nézesd meg, lehetőleg a kereskedőtől messzebb lévő márkaszervizben, ahol utána tudnak keresni a kocsi élettörténetének.
A Fabia egyébként jó választás lehet, én két éve adtam el, jó autó, de lehetőleg ne 1.2 motorral vegyél, inkább 1.4 16V, ahhoz magasabb felszereltség tartozik (ABS, tárcsafékek, jobb motor), de drágább is (5 évesen, 80e kilométerrel 1.300e forintért adtam el két éve).
--
http://wiki.javaforum.hu/display/FREEBSD
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Istenigazából annyit nem szánnék egyelőre kocsira, amire most használva van: munkábajárás (ode se mindig, kedv függő), családdal ide-oda menni, bevásárlások, erre túlzásnak érzek egyelőre egy "komolyabb" kocsit.
Favorit után, szerintem mindegyik egy kisebb csoda lesz, rokonnak egy Lanos-a van, és azis kb ég-föld különbség :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez nem feltétlenül van így, például a rendőrségen használt Octavia-k kifejezetten jó választás, hiszen, a szerződések szerint max. 90.000 km mehetettek a flottában és itt biztosítva van, hogy rendszeresen karbantartották őket.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
én nem vennék rendőrségi octaviát, van abból 4 hónaposan 200 ezer fölött futott is... a 90 ezer kilométer csak a lízingelt kap rendszámos autókra igaz.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
4 hónap alatt 200 ezer km, az naponta 1538 km.
Finoman szólva: nehezen hihető.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Miért? Nagyon üldözték a bűnt, nincs megállás, még tankolni sem! :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
van igazságod a kételkedésben... az (állítólag) egy 24 órában folyamatosan használt autó volt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha ez így van, akkor ezek az Octaviak a világ legmegbízhatóbb autói..már ezért is megéri megvenni őket. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Innen tőlem egy Nyíregyháza oda-vissza is megvan bruttó 1200-1300 km.
Volt olyan pár hónapom, hogy heti 3x megtettem ezt.
Ha ráadásul többen használják az autót, simán hihető a napi 1500 km.
Igaz, ez nem átlag futásteljesítény, hanem extrém sok, de nem lehetetlen.
Egyik pl. délelőtt megjárja Nyíregyháza-Budaestet, másik meg délután Budapest-Letenyét, harmadik meg este Budapest-Szegedet.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Te sem gondolhatod komolyan, hogy egy gyári Octavia képes lenne folyamatosan napi 1.500 km-eket menni....
Mi a tökömnek tennék meg ezt az útvonalat, minden nap?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kiküldik 3 műszakban járőrözni az m1-re, meg is van secperc alatt a kilométer.
nyilván nem átlagos futásteljesítményről beszéltem, hanem az átlagból felfelé legjobban kilógóról...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Budapest - Hegyeshalom kb. 170 km, gondolod, hogy ezt 1 autóval, naponta ötször oda-vissza megjárják? :-)))
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Most elképzeltem, ahogy Kovács II. tizedes odaáll a szolgálatvezető százados elé:
- nééézd főnök, milyen hamar megjártuk Hegyeshalmot, már át is öltöztem, megyek haza!
:PP
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Miért ne lenne képes egy octavia napi 1500Km-t megtenni? Mármint technikailag ennek mi akadálya lenne? Ha egyébként meg tud tenni 200e Km-t különösebb hiba nélkül, akkor mindegy, hogy ezt folyamatos használattal, hosszú utakkal fél év alatt teszik bele, vagy mondjuk 8 év alatt. Sőt, lehet az előbbi a jobb, mert a folyamatos üzem jobb a motornak. A motor legnagyobb ellensége a sok indítás és hidegüzem. A napi többszöri indítás, rövid utak (mikor a még be sem melegedett motort leállítják majd egy óra parkolás után újraindítják, hogy megint menjenek vele 2Km-t, ahol megint nem tud rendesen bemelegedni) többet árt, mint lezavarni egyhuzamban többszáz Km-t országúton vagy autópályán.
(más kérdés, hogy miért mennének napi 1500Km-t egy rendőrautóval, ezt én sem értem)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egyszer-egyszer biztos képes rá, kipróbáltam. Én mondjuk olyan voltam a végén mint a mosott szar, de a kocsinak nem okozott mindez semmilyen problémát.
Ave, Saabi.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezek alapján 10 naponta kellene járnia olajcserére. :-D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
És ez biztosan meg is történik! Nem? :-D
Ave, Saabi.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hát a rendőrök már csak ilyenek. Állandóan jönnek. :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
meg mennek is... jönnek-mennek :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
szirénázva, naponta ötször föl-alá járkálnak az m1-esen, mint valami elmebeteg. :-D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
na rendőrségi kocsit biztos nem.
egyrészt azért, amit bambano irt, másrészt meg azért, mert a rendőrautókat igen-igen durván ütik, vágják, nincs gazdájuk.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Persze, gondolkodás nélkül mondhatjuk, hogy jobb egy nyomon követhetetlen, szerviz könyv nélküli, garantáltan "törésmentes, női tulajdonostól, keveset futott".
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Meg kivagtak az ulest, hogy a fegyvertok elferjen (vagy ez urban legend?)
De ha belegondolok, hogy pl a mezohegyesi teruleti jaror a folduton atteper 130-al mert riasztas van ... akkor az a 90.000 km nem egyenlo egy autopalyas 90-el.
Azt se felejtsuk el, hogy ha sok az inditas/leallas (futarkocsik, rendor, stb) az nem tesz jot a motornak, mert indulas utan kell 1-2 masodperc, amig az olajnyomas felepul. Ha sok ilyen van, akkor a motor is jobban kopik.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
1,4 16V motor konkrétan fos, városban sokat fogyaszt, autópályán sokat fogyaszt, mindenhol gyenge, ezért pörgetni kell. Talán főúton, lakott területen kívül nem eszik sokat, ha az ember tartja 5-ikben a 90-et.
--
Wir sind erfaßt, sind infiziert,
Jedes Gespräch wird kontrolliert.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Annó ilyen Fabia-m volt, városban is vitte simán a 6-7 litert (nyáron-télen). Ha nagyon finomkodtam vele hosszú úton, akkor 5.5 liter körül volt a fogyasztás és ha jól rémlik, akkor autópályán stabil 140-150 körül kergetve 7.5 körül volt az étvágya (többel nem mertem stabilan menni, mert már érezni lehetett a futómű gyengeségét).
Az igaz, hogy 2000-2500 alatt gyenge, az 1.4 16V 100Le után az 1.6 110Le motor ég és föld, ennek 1500-2500 fordulatnál is van ereje.
--
http://wiki.javaforum.hu/display/FREEBSD
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én meg ilyen Fabiát szoktam ügyeletesként használni. :) Nem gyorsulok lámpától-lámpáig és egyéb baromságok, ennek ellenére néha csodálkozom, hogy milyen sűrűn kell tankolni. Fing az az 1,4-es motor, sajnos nem jó semmire. :(
--
Wir sind erfaßt, sind infiziert,
Jedes Gespräch wird kontrolliert.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Fing az az 1,4-es motor, sajnos nem jó semmire."
+1, mondjuk fűnyíróba talán jó lenne. :D :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nálunk van több olyan dízel peugeot, ami 5-6 éves és 400.000 km felett futott már. Szerintem esélyesek az 1.000.000-ra is.
Ehhez persze azt kell, hogy nem 22.500-nál cseréljük az olajat, hanem 15.000-nél.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Fabia esetében a modellfrissítés (2004) előttig volt az 1.4MPi 8V (Skoda OHV) motor. Bombabiztos konstrukció, ráadásul vezérműláncos, tudom ajánlani. Az 1.4 16V motoroktól (75LE illetve 100LE) főleg sok kilométerrel félnék. Némelyik már kevés kilométerrel is csipegeti az olajat.
Octavia esetében 1.6 75LE vagy 1.6 101LE/102LE motorokat ajánlom (ezek VW eredetű, 8 szelepes erőforrások)
a 700e Ft kemény dió, azért még nem sok hasznosat kapsz :(
Hátsó tárcsafék és ABS egyébként ezeknél a régi modelleknél 100LE, vagy afelett széria.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az autók legtartósabb alkatrésze a motor. Megfelelően használva, szerintem az általad felsorolt motorok egyikéhez sem kell nyúlni 500 ezer km-ig.
----------------------------
http://jailhouse.blogozz.com
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem pedig a tetőkárpit, ha nem borulsz a járgánnyal, több millió km-t is elmegy :)))
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
km állás alapján ne ítélj. Idehaza, de sok más országban is teker mindenki. Szerelővel csináltass állapotfelmérést, mert a km állás nem jelent semmit(még valós állásnál sem). Emellett totalcar-on a népítéleteket érdemes elolvasni, hogy valamelyes átfogó képet kapj.
Modern dízelmotorokkal pedig csak óvatosan, mert ha meghibásodik, igencsak zsebbe nyúlós lehet.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Dízelt nem szeretnék, valahogy nekem nem gyere be dolog,a km-es dolog persze stimmel, az egy előszűrő kb., aztán jön a saját megbízható szerelő, meg az utánakérdezés.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Dizelrol: Most tekertem bele az 1.9 TDI oktaviamba 8500 km-t 2 het alatt. Volt olyan tank gazolaj, ahol a fogyasztas 4.48l/100 km volt (Norvegia, megengedett sebesseg varoson kivul 80 km/h, radardetektornak meg a birtoklasa is tiltott, szoval max 90-nel mertem szaguldani).
Budapest-Hirtshals kozott cca 1600 km-en vegig autopalyan, (gps altal mert es nem ora altal mutatott) 130km/h koruli tempot tartva (ora szerint ez 140-150 kozott van valahol) 5.5 literes fogyasztast produkalt.
Szoval azert meggondolnam en a helyedben azt a dizelt - olyan mint a murakozi lo: nem kecses, nem versenypalyara valo, de megbizhato, igenytelen, jol terhelheto es keveset eszik.
http://gpsforum.hu - Navigációról szájkosár nélkül
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Szoval azert meggondolnam en a helyedben azt a dizelt - olyan mint a murakozi lo: nem kecses, nem versenypalyara valo, de megbizhato, igenytelen, jol terhelheto es keveset eszik."
A legfontosabbat kihagytad: baromira rákkeltő, csak az autógyárak jól titkolják, ha már dollármilliárdokat öltek a fejlesztésébe.
----------------------------
http://jailhouse.blogozz.com
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
5.5-öt egy újabb benzinessel is elmész, és akkor nem beszéltünk a magasabb bekerülési és javítási költségekről.
A dízel hosszútávon egy fejlődési-zsákutca.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A magasabb bekerülési költéseg az stimmel. 0km-esen, szalonból, használtan ez annyira nem. Viszont érdekelne, hogy a magasabb javítási költség mit takar szerinted. Szervízben nincs külön óradíj benzinesnek vagy dízelnek. Nekem 6 éve van dízel kocsim, de ami elromlott benne és cserélni kellett, az nem motortípustól függő alkatrész. szóval benzinesben is ugyanennyibe került volna.
Hogy rákkeltő lenne? Hát lehet. A benzinesek kipufogójából meg biztos nem jön olyasmi, ami az lenne...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Pl. turbo kapasbol van az osszes korszeru dizelben, nem szamit unikumnak, hogy elromlik es nem olcso a javitasa.
Nem mondom, hogy dizelt nem erdemes venni, mert igenis vannak megbizhato, kulturalt dizelek, de ha valaki nem megy evente minimum 20000km-t, akkor nemigen van ertelme.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Városi autók terén ez lesz a jövő:
http://www.autolatest.com/en/news-details/1946-how-a-fiat-twin-air-3-cy…-
A 2 hengeres, 800 cm3-es, 85 lovas motor gyári fogyasztása alacsonyabb az ugyancsak Fiat által fejlesztett 1.3-as 75 lovas Multijet-nél.
Eddig ilyet még nem láttam.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hát igen: Isten megteremté az embert, az Olasz meg az Autót :)
----------------------------
http://jailhouse.blogozz.com
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem nemetek talaltak fel? :P
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem, hanem természetesen magyarok. :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A benzines sem egészséges (én egyébként a benzin-autógáz kombót preferálom), de a modern dieselek kifejezetten rákkeltőek. nagyságrendekkel veszélyesebbek, mint a benzinesek, vagy a régebbi(örvénykamrás) dieselek. Sajnos tényleg nem reklámozzák (mert rengeteg pénzt öltek a fejlesztésbe), de egy kis kutatással igen csak érdekes dolgokat lehet találni ezzel kapcsolatban a neten.
Csak 2 magyar nyelvű cikk:
http://totalcar.hu/magazin/kozelet/2010/02/10/karosabb-e_a_fustolos/
http://totalcar.hu/kozosseg/rsvptc/2010/02/10/tenyleg_karos_a_modern_di…
----------------------------
http://jailhouse.blogozz.com
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1
persze leszámítva azokat ahol a mikro/nano részecskéket külön tartályba gyűjtik (kamionok, újabb mazda, audi, etc)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Na ilyen külön tartályba gyűjtésről még nem is hallottam...
----------------------------
http://jailhouse.blogozz.com
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem az AdBlue-ra gondol:
http://hu.wikipedia.org/wiki/AdBlue
Kíváncsi vagyok, hogy ez mennyire működik hatékonyan..
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az AdBlue technológia tudtommal már vagy 10 éve létezik. nem hiszem, hogy a nanorészecskék kiszűrésére hatásos.
----------------------------
http://jailhouse.blogozz.com
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
nagyjából azonos menetteljesítményű vectra kb. 700k-val drágább újonnan szalonban és használtan is sokkal magasabb az ára.
a dízeleknek a működéséből adódóan vannak típusbetegségei, pl. egr/agr szelep, szívósor, turbó, katalizátor problémák, amikbe ha belefutsz, azok 400-700k-s mondatok. Emellett speciális kezelési igényük van (bemelegítés, visszahűtés, jobb esetben bejáratás), amit ha nem kaptak meg az előző tulajtól, akkor te csak szerviz behívót vettél, nem autót.
Ez az egész dízel mizéria úgy van kisakkozva gazdaságilag, hogyha soha semmi terven felüli problémád nincs az autóval, akkor egy kicsivel olcsóbb, mint a benzines. Ha beüt a krach, akkor meg anyagi csőd és a tapasztalat azt mutatja, hogy valami krach mindig beüt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Szervízben nincs külön óradíj benzinesnek vagy dízelnek."
Viszont amikor közlik veled, hogy a turbofeltöltő megnyekkent és ez most 380.000 Ft lesz, akkor mellékhatásként kikerekedhet a szemed. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Alma - körte. Szívó benzinest szívó dízelell kell(ene) hasonlítgatni, turbóst meg turbóssal. Pláne hogy ma már egyre több a turbós benzines is.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Csak amíg a ma kapható dízel szgk-k 95%-a turbós, addig a benzineseknél fordított az arány.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Viszont a benzinesek is a turbó felé mennek igencsak határozottan. Van erről cikk a Totalcaron is, de a VW-konszern motorjain pl. ez látványosan jelentkezik: egyre kisebbek és van olyan, ami dupla feltöltőt is kapott (a TFSI, ha jól rémlik).
Szóval a jövőben lassan mindegy, hogy mit választasz, csak a kevésbé rosszabbat választhatod. :))
--
Wir sind erfaßt, sind infiziert,
Jedes Gespräch wird kontrolliert.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jelenleg Golf 6 már csak turbós motorokkal rendelhető.
Benzin, diesel egyaránt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Bizonyára azért van ez így, mert a dízelmotorok elméleti maximális hatásfoka mindössze ~20%-al jobb a benzineseknél...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azért Otto Diesel nem tegnap fejlesztette ki és még mindig itt van.
Ave, Saabi.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
a km állás nem jelent semmit
+1
Modern dízelmotorokkal pedig csak óvatosan, mert ha meghibásodik, igencsak zsebbe nyúlós lehet.
+1
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én az Astrat 115.000 km-rel vettem, 16 évesen :)
Ki kell fogni egy jót.
--
Discover It - Have a lot of fun!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha nem volt hozzá szervizkönyv akkor szerintem kamu. Számolj! 115e/16! Magyar átlag 25e km/év.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az átlag nem azt jelenti, hogy minden autó pont annyit megy... :)
Én alapvetően tömegközlekedek, illetve bringával járkálok. Az autó arra kell, hogy háromhetente rokonokhoz visszajárjunk Bp-ről, ez ad az autónak havi 500km terhelést, ami 6e kilométer évente, illetve hozzájön havi 100-200km egyéb közlekedés, évente 10e kilométer körül használom, messze a magyar átlag alatt, de ez így természetes, mert vannak autók messze a magyar átlag felett, így jön ki az átlag... :)
--
http://wiki.javaforum.hu/display/FREEBSD
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Amit írtál az nálam kétéves átlag és ebben benne van a nyaralás, meg pár vidéki haza út is. Én nem kocsival járok munkába, nem saját autómmal dolgozok, így van,hogy napokig egy centit sem megyünk vele.
Ha meg valami idős házaspár kocsiját kifogod, az jó eséllyel tényleg csak annyit volt használva, amennyit az óra mutat.(egyébként se a km óra, se a szervizkönyv nem ér semmit ilyen szempontból)
Láttam anno olyan Ladát, ami 30 évesen olyan volt, mintha akkor hozták volna ki a merkúr telepről. A gazdája hétvégenként kiment vele a telekre, kivéve, ha esett vagy tél volt. Mert akkor nem hozta ki a garázsból. A kocsiban alig volt 10.000 km, mert közel volt a telek. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem a 25eKm/év _átlagnak_ nagyon sok. Inkább 15e Km. Budapest és vonzáskörzete húzza fel az átlagot, de vidéken közel sem mennek annyit az emberek. Rengeteg autó van, amit kvázi hétvégi autónak használnak évi 5-10e Km közötti futással (autószerelő ismerős szerint a vidéki átlag 5e Km). Nincsenek távolságok, nem mennek az emberek napi 70 kilométereket (így jönne ki az évi 25e Km), bolt, munkahely, minden közel van. Évi 15e Km-hez is napi ~40Km-t kell menni. Saját környezetemben talán csak a sógorom, aki kb 25Km-re jár dolgozni, az napi 50Km + hétvégi kiruccanások, de kb minden huszadik ember, aki ilyen távolságokra jár.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
De volt hozzá...
Egyébként egy kis öregé volt... Garázsba állt, esőbe, hóba sose ment vele. A fia autószerelő...
Meg is látszik rajta.
--
Discover It - Have a lot of fun!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A tipikus kamuduma...
"Kevés km-mel, nagyon megkímélt állapotban, rendszeresen karbantartott, garázsban tartott, vidéki női nyugdíjas orvos autószerelő tulajdonostól, aki csak napos nyári hétvégéken, piacramenéshez használta, gépkocsi eladó."
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez nem duma volt...
Nem nő volt. Attól nem is kéne :)
Egyébként ismerősöm is nemrég vett autót, az egy 10 éves swift, 45 000 km-rel. Ő egy idős házaspártól vette. Kérdezte mikor ment megnézni, hogy milyen az autó... "Hát, nagy jó, sosincs ezzel semmi baj. Képzelje, mentünk mi már ezzel 80-al is!!"
:)))
--
Discover It - Have a lot of fun!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Próbáld meg tisztázni, hogy magadnak mire kell, és mennyit utazol vele évente.
Ha 10-12 ezer km-nél nem vezetsz többet, akkor nem érdemes dízelt venned.
A max 700kHUF ár pedig mondjuk sejtetni engedi, hogy 2003-as évjárat a felső határ.
Nos, ha igáslót szeretnél, akkor a 2000 körül gyártott Opel Astra az kb. jó lehet.
És lehetőség szerint 8 szelepes, ami nem csajozós, nem erőgép. Elvisz A-ból B-be és visszahoz. Én öt éve vettem, akkor 5 évesen, és 5 év alatt a kötelező szervizen kívül (évi 12000km a futás) csak a benzint kellett beletenni, és ment. Áltag 6,2l/100km fogyasztással (1,6-os 8 szelepes motor, most 105e km van benne).
Após Seat Toledoja is egész jó, csak sokkal szebb, viszont drágább is.
Használt autó esetén szerintem csak a szerencse, ami melléd szegődhet.
----
Hol van a kígyónak farka? Minek annak az a nagy karkötő?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem ha karban voltak tartva, szepen mennek 500-ig is vagy tovabb. Csak jol meg kell nezni oket, plusz figyelj tenyleg arra hogy ne flotta autok legyenek, azoknak sokszor kinyomjak a belet is. Ha pl. talalsz egy nem feher vagy ezust darabot az mar fel siker :))
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Opel Astra (Classic) 1,4 8V
- aránylag megbízható
- olcsó és tűrhető/jó minőségű utángyártott alkatrészek
A 16V-s Opel motorokat kerüld messzire, a gatyád rámegy...
Amit még érdemes megnézni:
- a vezető ülése mennyire van "kiülve"
- a motortérben ill. a kinyitott ajtóknál az oszlopokon látható márkaszervizes matricákon általában szerepel dátum és km adat
Sok sikert!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
16V-s Zafirám van. A 221.800km-es motorgenerálon kívül nincs vele baj. Persze nem úgy húz mint egy friss motor, de a családot többször is elvitte már hosszabb nyaralásra (1000-1600 km oda). Sőt, volt hogy 6-an ültünk benne+tetőcsomagtartó. Szóval nekem működik az 16V-s motor, kopp-kopp.
--
r@g3
jáTék0s l1NuX [http://www.youtube.com/user/gerig0d]>
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igen, bocs az lemaradt, hogy a problémás típusok Astra, Omega, Vectra és az 1.4-es, 1.6-os, 2.0-es motorok, kb. 2003 előtt
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Na, ezt nem tudtam. Én is valahonnan hallottam, hogy kerülni kell az 1.6 Ecotec motorokat. Namost a Zafirában az van :-( De, a motorgenerálon kívül tényleg más baja nem volt (nincs,lesz).
--
r@g3
jáTék0s l1NuX [http://www.youtube.com/user/gerig0d]>
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mit értesz 'motorgenerál' alatt?
____
Semmi sem biztos. Még az sem biztos, hogy semmi sem biztos.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hengerfúrás,főtengely köszörülés és az egyéb vele járó csereberék....kb.200.000.-Ft(250.000) nem szakszerviz
--
r@g3
jáTék0s l1NuX [http://www.youtube.com/user/gerig0d]>
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én is ilyesmi beavatkozásokra gondoltam.
Akkor viszont nem valami pozitív reklám a kocsinak, hogy ezeket már 220e km után meg kellett csinálni...
Ha "csak" motorgenerált kellett rajta végezni, akkor nem értem, hogy miért számít jónak ez a típus. Egy motor "életében" csak a csere nagyob művelet nem? :)
____
Semmi sem biztos. Még az sem biztos, hogy semmi sem biztos.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1, kicsit elrettentő :(, na nembaj zafira csak 3-4 év múlvára volt tervezve, addig újra lehet gondolni :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem tudom számít-e, de ez 2002-es ZAfira, tehát nem az új verziós.
--
r@g3
jáTék0s l1NuX [http://www.youtube.com/user/gerig0d]>
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezeket a muveleteket foleg akkor kell elvegezni, ha nem volt rendes olajcsere (fotengely csapagyazas), illetve ha a legszuro nem volt rendesen cserelgetve vagy kiszakadt, esetleg a szivo oldalon volt valamilyen tomitetlenseg (hengerfelfuras).
Amugy ha csak honolni kellett, akkor egy picit nagyobb gyurukkel meg megoldhato a tomites, de folotte mar tulmeretes dugattyuk kellenek.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az elso gondolat OK, de ne haragudj, ez a honolos resz a nagyobb gyurukkel egy bullshit, foleg egy mai autonal..
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezek nagyon nem szokványos javítási igények egy opelnél, jó lenne tudni, mi vezetett idáig. Te vagy az első tulaj?
Az opelnél az alu hengerfej vetemedése szokott előfordulni, ha valaki mániákusan szétüti a motort. Illetve tervezésileg olyan, hogy kicsivel több motorolajat eszik, mint más autók. Ezeket leszámítva strapabíró kocsik, a családi tapasztalat szerint.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Valahogy úgy kezdőtött, hogy kattogó hang jött a motortér felöl. Hidrótőke csere volt, kompresszio mérés volt, olajpumpa csere volt, és az össze ide köthető egyéb művelet. Majd később elkezdte zabálni az olajat, de nagyon. Utánna, néha-néha leállt a motor, illetve kihagyott egy-egy henger. Itt jutottam arra, hogy félmunkát ne csináljunk, és ne kelljen 1 éven belül ismét elhozni, hát csináljunk teljes generált. Azóta szépen megy a motor, és nyugodtan vágunk neki, családdal egy hosszabb külföldi útnak.
--
r@g3
jáTék0s l1NuX [http://www.youtube.com/user/gerig0d]>
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezekkel mi a baj?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nekem volt 98-as G Astrám 1,4 Ecotec-el, soha nem volt vele semmi probléma.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Valami ilyesmiben vagyunk mi is. Rengeteg Opelunk volt es abszolute egyik sem hagyott ott. Termeszetesen megkaptak minden szukseges torodest, amig nalunk voltak ... ezert nem ertem ezt itt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igen én sem értem, bár igaz hogy ha valamit cserélni kellett akkor nem jártam vele úgy +15e km-t hogy már lógott a kerék, vagy csörgött zörgött a motor, de még csak azt sem mondhatom hogy túlzásba vittem, mert olajcsere is csak 30 000-ként volt (ahogy a szervizkönyv előírta).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezt pl. én sem tudtam, hogy a fater 1.4 16v astrája 500+ ezer km-rel problémás, meg hogy az asszony 11 éves 1.6 16v astrája is problémás (mondjuk abban kevés km van). A B vectra meg az omega valóban kevésbé sikerült darabok.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az teny, hogy az omega szereles szempontjabol halal, de azert nem egy olyan rossz konstrukcio.
A 2.5 TDI-ben BMW motor van, az X30XE motoros automatat pedig nem egyszeru szetgyilkolni.
Az A verzio rohad nagyon, a B mar jobb ebbol a szempontbol.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
1,8 16v Vectrám van, 13 éves, 200000+ km-el. Eddig nem igényes, majd még jöhet akármi...
--
No God, no peace. Know God, know peace!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ocatviat ajánlom. Nem csak flottaauto, magánembertől is lehet venni. 3 eve van a családban ilyen auto, és csak egyetlen esetben hagyott minket cserben, de akkor áradás volt, és tengelyig állt a a víz. Másnapra kiszáradt, és ment gond nélkül.
1.6-os, még a régebbi 70 akárhány lóerős változat. Kevesebbet eszik mint egy 1.4-es astra ami elötte volt. Viszont nem egy előzős autó, erre azért oda kell figyelni. Fenntartása nem drága, alkatrészek jó árban vannak ahogy néztem (bár mi csak egy zárt és gyertyát cseréltünk). Az olcsóbb tipusok elég fapadosak, én azért már egy klimást vennék a helyedben.
Az óra 110k-t mutatott, de azért egy 2001-es autóhoz ez kevés, szervízkönyv után kiderült 140k volt benne, de ez tipikus magyar mentalitás.
Szép tágas, csomagtartó szinte hullaszállítós. Rugózása és a felfüggesztése kellemes, hosszú távon is kényelmes, volt hogy 1 hónapig naponta jártam vele 100km felett, és soha nem volt fáradt, és nem fájtak a tagjaim.
Én ajánlom :) (jah és eladó lesz a jövő hónapban:D)
____________________
http://asva.info | Vicces képek | LinkTömörítő | Android hírek, tippek
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egy jól karbantartott autónak nem gond a 150-200,000 km szerintem. Vidáman kétszer annyit elmennek. A régebbi japán autókról sokszor tényleg a kasztni rohad le előbb, mintsem hogy a motor beálljon...
Az említett Skodák biztosan olcsón megkaphatók, nem tudom, számomra mindig tök érdektelen autók voltak. Azt mondják, hogy az 1.2-es HTP Fabia menetdinamikája, hát, finoman szólva is, küzd némi kihívással. Cserébe gondolom keveset fogyaszt. Ha sosem akarsz előzni (ami azért elég nonszensz lenne), akkor az is jó választás lehet, bár véleményem szerint a mai forgalom ritmusához az már kevés.
A Daewoo-k sokat fogyasztanak, én kerülném.
A dízelekkel az a baj, amit már előttem is pedzegettek, hogy oké, hogy keveset fogyasztanak, de ha a modern dízelekben tönkremegy pl. a befecskendezőfúvóka, turbó, miegyéb, az nagyon mélyen zsebbe nyúlós mutatvány. És ezek fényében talán hosszútávon nem is annyira olcsó az a dízel, főleg, ha a hazai, ingadozó minőségű gázolajjal tankolod.
Ha esetleg nyitott vagy japán/koreai autók felé is, akkor utánanézhetsz ezeknek is: Nissan Almera, Suzuki Baleno (ha családos vagy, akkor régi Swiftet nem ajánlanék, bár az is nagyon megbízható és rengeteg szép példány van belőle), Kia Cerato, Hyundai Accent stb. persze mind benzinesben.
--
http://www.open-st.eu
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
1.2-es Fabia érdekes jószág. Azt várná az ember, hogy kicsi motor, kis teljesítmény, alacsony fogyasztás. Autópályán 8-10 litert zabál, de városon belül sem takarékos, mert könnyedén 3000 fordulat felett van és igazából ott érzi jól magát a kicsi motor.
Én ilyen kicsi motorral nem vennék Fabiat, viszont nagyobb motorral igen. Jó autó, szeretem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igen, az 1.2-es motor állítólag elég gyenge, ezért is zabál sokat magasabb sebességnél, mert egyszerűen erőlködik.
Valahol az optimális* motor szerintem 1.4-1.6 literes lenne, de hosszabb áttétellel, mint amivel ma általában kiadják az autókat.
* átlagembernek, átlaghasználatra. Versenyzőkre, fuvarosokra, masszív száguldozókra stb. ez nem vonatkozik.
--
http://www.open-st.eu
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Azt várná az ember, hogy kicsi motor, kis teljesítmény, alacsony fogyasztás."
Az a baj sokan ezt hiszik, de ha belegondol baromira nem így van. Ugyanis a felépítmény vagy 1T feletti már a kisautókban is és azt cipelni kell ám. Ezért semmire se elég az 1.2 főleg ha még légkondi is van az autóban. Aztán csodálkoznak hogy 7-10l eszik mint a régi zsiguli, ami nem csoda mivel a zsiguli is 1.2 es moci volt ~60 pacival :> 1.4 de inkább 1.6 os motort érdemes venni.
Nekem 1.8 as benzines van, de az nyáron 7-7.5-et eszik akárhogy hajtom, télen felmegy 9-re. Viszont ha kell tudok vele előzni, és nincsen halálfélelmem, ha 5-en utazunk és 85-el száguldó IFA-t kell megelőzni. Ráadásul a nagy motorok alacsony fordulaton is nyomatékosabban nem kell kipörgetni ~4000-ig, hogy legyen erő benne.
Ubuntu 10.04, Thinkpad x60s
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én a megengedett sebesség határ +10km/h-val (km óra szerint) jól elvagyok 6-6,5 literes fogyasztással. Nem egy verseny autó, de azért néha még előzgetni is lehet vele. Sok országút/autópálya és/vagy magas verseny szellemhez azért nem ajánlom.
Futási teljesímény: 2003-as xsara 130 ezer km, 2004-es fábia 30 ezer km.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hat igen, nem tul alacsony a fogyasztasa, 7-9 liter kozott van, szerintem 9-10-et csak extrem korulmenyek kozott fogyaszt (telen+varosban/autopalyan vegsebesseggel). Ha 90-110 kozott hajtod, akkor elerheto a 6liter/100km, nekem eddig csak egyszer sikerult ez a bravur :)
Birja az autopalyat is, bar elegge zajos olyankor, mar volt szerencsem parszor 1600km-t autozni Fabia 1.2-el egyhuzamban.
Kb. 72e km ment bele 6 ev alatt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"A régebbi japán autókról sokszor tényleg a kasztni rohad le előbb, mintsem hogy a motor beálljon."
+1
Nissan Almera 1.4 11 éves ~220000 km,
csak benzint fogyaszt. :)
A motort még nem látta szerelő olajcserén kivül.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ajánlom ezt végigolvasni: Primera 1.6 LX 460,000 km.
A végén már szándékosan tették tönkre.
Amúgy teljesen normális az 500 000 km feletti futás ezeknél az autóknál motorgenerál nélkül. Persze a nepperek a 3-4 százezres autókat simán visszatekerik 90-ezerre, főleg ha pl. egy öltönyös üzletkötő hajtotta bele 3-4 év alatt.
Régebbi dízel Merciknél is teljesen normális az egymillió feletti km, bár azokat 4-5 százezrenként perselyezik.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
En tavaly egy 1996 -os Honda Civic 1.5 Vtec-e t vettem. 700-ra tartottak es 600-ert hoztam el. Azota rakoltottem vagy 200 000 Ft-ot. Amit kb elore bele is szamoltam a pakliba. Meg vagyok vele elegedve.
Ez egy ilyen angol piacra szant alacsonyabb fogyasztasu, es alacsonyabb fordulatszamu motor.
Szerk:
A kocsiban mikor vettem 174 000 Km volt. Kerdeztem a szerelot aki megnezte nekem a kocsit hogy szerinte ez realis-e. Azt mondta hogy motorikusan nagyon rendben van a kocsi szoval akar meg lehet is. Azota en beletettem kb 15 000 Km-t, de komolyabb bajom nem volt vele.
Amugy amiket nezegettem meg akkoriban: Mazda 323, Nissan Almera.
Csak azert irom le ezeket mert nekem is kb ez volt az ertekhatar amit meghuztam, plusz annyi "extra" igenyem volt meg a kocsival szemben hogy legyen benne min 2 oldali legzsak. Mostmar picit sajnalom hogy nem legkondis autot vettem, de hat kibirom a kovetkezoig valahogy :)
------------------
http://www.youtube.com/watch?v=Sf8cM7f6P2I
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem lehet utolag bontott auto klimajat beszerelni ebbe a tipusba?
Korabbi kocsijaimnal csinaltam ilyet, de a Hondat nem ismerem ...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Elvileg lehetne, meg akar univerzalist is. De aszongyak azert nem egy kis munka az. Es hogy oszinte legyek a szukseges karbantartasokon kivul tul sokat mar nem akarok ra kolteni ha nem muszaj.
------------------
http://www.youtube.com/watch?v=Sf8cM7f6P2I
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerinted megér 2 - 3 - 400 ezret, egy utólag beleberhelt klíma?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Marmost miert 2-3-400 EFt?
Bontott komplett klima 60-90
- esetlegesen cserelni kell a szijtarcsat, de nem jellemzo (5 Eft)
- szerezni kell klimas kabelkoteget (ha gyarilag nincs benne) - 3-5000 Ft
- vakumozas, feltoltes : 9900 Ft
leallitani a kocsit egy hetvegere
- futesbox leszed, parologtato berak
- kabelkoteg behuz
- kompresszor berak
130 alatt megall az egesz.
(utolagos univerzalis klimat nem ajanlom. Csak a klimas bontott autobol kapott gyarit erdemes hasznalni. A legtobb esetben siman felmegy a klima nelkulire, esetleg kell egy kiegeszito konzol meg 2 luk furasa a tuzfalra. S ha gyari bontott kerul be, akkor azzal gyari klimad lesz, nem valamilyen oszver)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kevesen fogják szétszedni a hűtőt a parkolóba, vagy ECU-t programozni.. :-)
Láttam kompletten, garanciával, beszereléssel együtt 130 ezerért új Swift/Ignis-hez, de inkább 200 az általános.
Ennyit én nem tennék egy 1X éves autóba, amit elképzelhető, hogy pár évig fogsz használni és soha nem kapod vissza az árát.
400 tényleg túlzó volt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Akkor kiegyezunk egy dontetlenben? :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha ez Téged boldogít, hát legyen. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tudsz ajanlani esetleg itt pesten valakit aki ilyenben ki tudna segiteni? Ugy ertem hogy ranez a kocsira, utanajar (vagy esetleg alapbol tudja) hogy ebbe a tipusba mi merre hany meter lenne. Es ha esetleg ugy dontok akkor be tudna szerelni jol es olcson? :)
------------------
http://www.youtube.com/watch?v=Sf8cM7f6P2I
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Opelest igen, Hondast nem. De szerintem valamelyik Hondas kozossegben nezelodsz (elmesz talalkozokra) akkor tuti fogsz talalni egy szakembert, aki segit ebben ... (vagy lebeszel rola :) )
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
crxforum.flix.hu -n sok segítőkész hondás ember van, vannak szerelők is, meg minden.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én a toyota corollát ajánlom:
http://href.hu/x/cub9
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
bizony.
toyota, honda, mazda.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
.. ez is addig jó, amíg nem kell hozzányúlni.
Utána jön a horror:
ASHIKA Főfékhenger - 117.490 Ft
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
10 eves a civic, meg egy csavart nem kellett meghuzni rajta. 161e km.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az I -es Fabia jellemzően az 1.2 -es, 3 hengeres, 12 szelepes fóvé motorral volt szerelve, amit én azért nem vennék, mert egyenetlen a járása és gyenge. Varrógép motornak is szokták hívni.
Az I -es Octavia pedig általában 1.4 -es, 4 hengeres, 16 szelepes, 75 LE -s motorral volt szerelve. Ez egy egész jó motor. Kicsit morgós hangja van és nem pörgős, de városban és autópályán is jól lehet vele közlekedni. Vezetési stílustól függően 6-8 litert eszik (normális stílusban, hülyegyerek módban 12 liter is bemegy). Ha klíma is van az autóban és bekapcsolod, akkor emelkedőknél már küzd. Viszont én ezt választanám, a tartósságára sem lehet panasz, simán benne van a potenciál a 400-500 ezer km -re.
Az I -es Octaviat szerelték még 1.6 -os motorral is, ami 4 hengeres, 16 szelepes volt, viszont a fóvé konszern egyik legelavultabb technológiája. Bár erősebb, mint az 1.4 -es, de ez vezetés közben kevésbé érezhető. A fogyasztása viszont a fejletlen technológia miatt legalább 2-3 literrel több. Ezért ezt nem ajánlom semmiképp.
A Daewoo -ról nem tudok nyilatkozni, azzal nincs személyes tapasztalatom.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Megtoldhatom a kérdést? Ha nem, töröltessed valami adminszerűvel légyszives!
Szóval kinek van tapasztalata alumínium blokkos motorokkal, diesel. Hamar elhajlik a cucc vagy bírja dieselesen és elmegy 6-700000 km-t ? Nyilván szervizelve.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nekem van egy Fiat Froma '91 evjaratu 2.5 TDI SOFIM motorral(ez a motor hajtotta az akkori Fiad Ducato-kat is).
Ezekben aluminium a henger.
Most 257000 km-ben van, de mar sajnos egyszer a hengerfejpakolas megment, igaz tobbnyire a rossz szerelo valasztasa miatt(elozo tulaj hibaja).
Rendszeresen volt javitva, de a motorral csak ez a gond volt eddig, a tobbi inkabb felfuggesztes kaszni..stb.
A motor meg mindig szepen szol es jol is megy, olajat nem eszi szamottevoen, egy olajcsere kozott kb 0.5 liter olajat zabal(ennek is nagyreszet telen ha epp ugy esik az olajcsere).
Hozza kell tennem nem vagyok nagy szakerto.
U.I. : felszintetituk a motorolaj
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Fiat, Peugeot teherek 4-700k kozott gyakoraltilag nemelyik kinyomta a a hengerfejnel az olajat tomites csere, es ennyi.
Uj mostani fiatoknal pl. mjet dieselnel a gyari konyv is tartalmazza, hogy 250k kilometerre terveztek a motort, ezen mennyiseg folott szamitani kell a generalra.
A kis motor kicsi fogyasztas urban legend, siman ugyanannyit kepes beszivni mint egy fokozattal nagyobb tarsa, es kenyelmetlenebb is vezetni, dinamika teljesen mas.
15k/ev realis, ha annal tobb van az eutoban akkor az jelentekeny ertekcsokkento tenyezo, eurotax evi 8k kilometerrel szamol, e folott sulyosan minuszolja az auto arat.
1.6 benzines fiatom volt, nagyon jol osszeraktak, egy komolynak mondhato hiba esett meg a szokasos aprosagokon kivul, a vezermuszij, ez nem lancos motor, 115k kilometernel megadta magat. Szervizben mindenki csodalkozott, mert leszedtek a kupakot, es semmi nem volt eltorve, gorbulve, osszesen egy kopott ugyemlekszem szelephimbat javasoltak kicserelni, osszepakoltak kapott uj szijat es poccent is. Nem mellekesen abszolut toleralta a E85 naftat, mindenfele kiegeszito nelkul, bar csak kora tavasztol 0 fok felett hajtottam azzal, de sosem volt semmi inditasi gondom, sem egyeb jellemzo.
Szervizigenyerol annyit, hogy kilometertol fuggetlenul a 2 evenkenti muszaki elott kapott egy rendes szervizt es ennyi, erteni ez alatt, hogy akar 40k kilometerenkent volt csak olaj es szurocsere. 14 ev alatt igy sem sikerult elrontani, leadaskor meg meg is csodaltak, hogy milyen szepen egyben van a jargany a korahoz kepest... :) a kereskedes/szerviz el sem adta szerviz autonak hasznaljak.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem a motorral lesz a legtöbb gondod, hanem minden mással.
Én pl. a 99-es corsámat 120 ezer km-el nem adnám el ennyiért.
A piacon ennél lejjebb van az ára, viszont azoknak oka van, hogy eladják.
Ez meg egy hibátlan gép.
Úgy készülj, ha veszel egy autót 700-ért, arra záros határidőn belül
még legalább 200-at rá kell költeni (ha nem vertek át).
--
Gábriel Ákos
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szia!
Én nem olvastam ugyan el mindenki hozzászólását, de talán sokat mondó lehet, hogy találkoztam vele saját magam.
Egy olyan helyen dolgozom, ahol rendszeresen megfordulnak autók és a tulajdonosaik. Megkérem őket, hogy nyissák fel a motorháztetőt és egyszer nagyon rácsodálkoztam, amikor egy 1990-körüli Opel Omegába egy olyan 2000cm3-ös motor volt, ami már múlment az 500'000 km-en és a gazdája büszkén mondta, hogy a motorhoz még egyáltalán nem kellett hozzányulnia. Mondjuk hozzátette, hogy ezek a motorok annó még BMW motorok voltak.....
Ami biztosan igaz, hogy a motorhoz nem nyúltak, mert mindenhol az életévének és állapotának megfelelően nézett ki. Eredeti volt rajta az összes cucc...
Én meg néztem, mint a......
Szóval kellő karbantartással és gondossággal annél még többet is tudnak nyújtani...
-------------------------------------------------------------------------
--Степан--
Az orvos azt mondta: "Maga elmebeteg!"
"Igen, elmehetek?"
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha jol emlekszem 2000-esbol nem volt BMW-s, csak a 2500TD volt az. De azert fixme.
Amugy az Omege nem egy sportos auto, nem arra van, hogy gyorsulgasson vele az ember. No meg mint az Opel egykori zasloshajoja, altalaban azok vettek, akik utana kolteni is tudtak ra.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Pedig van 3 féle is:
1998–2006 között:
M47D20 2.0 L (1951 cc/119 in³) :
100 kW (134 hp) @ 4000 280 N·m (207 ft·lbf)
85 kW (114 hp) @ 4000 265 N·m (195 ft·lbf)
M47TUD20 2.0 L (1995 cc/121 in³):
85 kW (114 hp) @ 4000 280 N·m (207 ft·lbf)
110 kW (148 hp) @ 4000 330 N·m (243 ft·lbf)
M47TU2D20 2.0 L (1995 cc/121 in³):
90 kW (121 hp) @ 4000 280 N·m (207 ft·lbf)
90 kW (121 hp) @ 4000 280 N·m (207 ft·lbf)
120 kW (161 hp) @ 4000 340 N·m (251 ft·lbf)
2006-tól az N47D20 van forgalomban.
Szerk:
Kb 1 kezemen megszámolhatom hány diesel motor gyártó van a világon. Legjelentősebbek: BMW, Mercedes, Volkswagen, Renault... Ezeknek a motorjai futnak más autó márkkákban is. Az Opel is szerelt BMW motort egyes tipusaiba.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Fiat meg Isuzu is regota gyart szgk dieselt (mindketto szerepelt Opelben)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Sot ... a Frontera hajtaslanca egy az egyben Isuzu, ha jol remlik.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+ Volvo
+ Ford
+ PSA
persze ők haverok, és egymásnak is adnak, de attól még mind a háromnak van teljesen saját fejlesztése.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A Ford az a PSA-tól veszi ami meg Renault. A Volvo már nem létezik.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
http://en.wikipedia.org/wiki/PSA_Peugeot_Citro%C3%ABn
PSA Peugeot Citroën (previously Peugeot Société Anonyme) is a French manufacturer of automobiles and motorcycles sold under the Peugeot and Citroën marques. Headquartered in the 16th arrondissement of Paris, PSA is the second largest automaker based in Europe and the number seven in the world.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Úgy rémlett mint ha együttműködnének a Renaultal...
Viszont a Ford a PSA motorokat építi be az biztos; és úgy tűnik a Volvo is tőlük veszi: http://www.citroencarclub.org.uk/PostNuke/index.php?name=News&file=arti…
Feljebb viszont lehet hülyeséget írtam, nem a Volvó ment csődbe hanem a Saab. Ha mégsem javítsatok ki!
Még annyit diesel védelmében, hogy számos hátránya melett vitathatlanúl van két nagy előnye: alacsony fogyasztás és a vezetői/utas komfort érzet. Előző autómmal egy korszerű diesel motorral 2000-es oszáguton 100-120Km/h között, "nagy" kombi kasznival télen (légkondi nélkül) átlagos utasokkal 4,7 - 5,2 fogyasztással trükközés nélkül el tudtam járni. Saját "nemhivatalos" mérések amit a kútnál tankolt mennyiségből és a komputer alapján tapasztaltam. A vezetési komfort érzés meg szubjektív, csak annyit hogy relatíve alacsony fordulaton tudtam tartani vársoban is motort, úgy hogy forgalommal utaztam. Kisebb diesel motorral nincs tapasztalatom, gondolom azok kicsit pörgősebbek mint az 1,8L felettiek.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
a volvo azért veszi tőlük, mert sokáig ford márkarészleg volt, ergo onnan vette, ahonnan az anyacég. Mostanában adták el kínaiaknak és még nem zárult le a tranzakció.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én úgy könyveltem el ezt a tranzakciót, hogy a Volvo mint autó gyakorlatilag megszűnt...
____
Semmi sem biztos. Még az sem biztos, hogy semmi sem biztos.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha neked az autó(gyár) az általa képviselt értékeket jelenti, akkor igen, ezt ki lehet jelenteni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"alacsony fogyasztás"
Úgy tűnik a Twinair benzinesekkel a Fiat ezt is megdöntötte.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az 1.8 tdci Focus motor Ford (volt). Ahogy a 2.0 meg a 2.2 tdci is a Mondeoban.
A most a Focusban futó 1.6 és 2.0 HDI valóban PSA-Ford közös alkotás, és köze nincs a Renault-hoz (ott 1.5/1.9 8v, ill. 2.0 16v van).
A Volvo D5 full Volvo fejlesztés, akkor is, ha máshogy hívják a céget (én ilyenről nem tudok). Az összes többi Volvoba szerelt diesel a Focus-féle PSA-Ford közös cucc, ahogy az összes kisebb (< 5-hengeres) benzinesek is a Focusból jönnek.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Akkor fixed me. Koszi.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"4 év átlagos használat melletti élettartammal kalkulálva kisfogyasztású, könnyű és környezetkímélő motorok hozhatók létre."
A környezeti lábnyomot most hagyjuk figyelmen kívül.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
nekem mintegy mellékszálként lenne olyan kérdésem, hogy szerintetek mi számít a motor kímélésének?
* nyilván szervízelni kell az előírt megtett km-enként VAGY időnként (whichever comes first)
* olajra odafigyelni, megfelelő minőségűt beletölteni, szintet figyelni
de ezen kívül?
* nem pörgetni? - mi számít pörgetésnek?
* motorfék, főleg nagyobb sebességeknél viszonylag alacsony fokozatba visszatéve?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"szerintetek mi számít a motor kímélésének?"
Szerintem:
- országúti/autópálya használat
- hagyni bemelegedni - indulás után 4-5-6 percig max. 3-4 ezres fordulat, télen kicsit több idő, mire bemelegszik
- télen addig nem indulsz el, amíg a vízhőfok-mérő legalább picit meg nem mozdult
- autópályázás után hagyni hülni, mielőtt leállítod - tehát pl. kimész a benzinkútra, nem állítod le rögtön a motort, hanem vársz 3-4 percet
- nem szétforgati - tiltáson és az alatt mondjuk 1000rpm-mel hajtva sokáig; néha lehet forgatni, leszabályzásig is elküldeni, tartósan nem szabad úgy használni
- gyakori városi használat esetén sűrített olajcsere (az előírt periódus alatt kétszer cserélsz olajat)
- nagy sebességnél viszonylag alacsony fokozatba visszakúrni, és úgy motorfékezni, szerintem nem kímélő, mert hirtelen kap nagy terhelést mind a motor, mind a kuplung, mind a váltó - viszont városi közlekedésnél, vagy nagy sebességnél is csak egyesével visszaváltva lehet csinálni, de nem hizem, hogy ez nagyon kímélő
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kímélés:
- hidegen nem kitaposni a belét (melegítésről nem nyilatkozok, erről mindenki mást gondol);
- nem szabad túl alacsony fordulaton járatni a motort, mert csak erőlködik;
- olyan fordulaton kell járni, ahol a motor "könnyen jár" (ehhez nem árt némi műszaki érzék, hogy érezd/halld);
- ha benzinesed van, és kb. 6500-nál szabályoz le, akkor nyugodtan járhatsz 2000-4500 között (persze 4500 felé már többet fog fogyasztani);
- leszabályzásig ne hajtsd túl gyakran (ha néha elmegy odáig, nem lesz semmi baj, csak ne állandó jelleggel);
- a mai modern turbódízelek általában olyan 1800-2000 alatt halottnak tűnnek, azokkal sem érdemes 1800 alatt menni, hacsak nem teljesen nyugodt előtted a forgalom ritmusa (pl. hosszú országúton);
- rendes olaj, időbeni csere;
- a motorfékkel nem a motort, hanem a fékbetéteket kíméled (és csökkented egy hangyányival a befecskendezéses motorok esetében a fogyasztást, emellett előrelátóbb, higgadtabb vezetésre is segít rászokni);
- néha nem árt kikormolni a motort, picit meghajtani, utána jobb lesz a fogyasztás és visszatér néhány (tized :) LE is;
--
http://www.open-st.eu
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"- olyan fordulaton kell járni, ahol a motor "könnyen jár" (ehhez nem árt némi műszaki érzék, hogy érezd/halld);"
+1, ezt én is akartam írni, csak kimaradt
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
néha nem árt kikormolni a motort, picit meghajtani, utána jobb lesz a fogyasztás és visszatér néhány (tized :) LE is;
Feltéve, ha valami kétüteműd van:)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Meg feltéve, ha modern dízeled van és egyes benzineseknél is számít.
Ha nem kellene ilyet tenni, nyilván nem lenne benne a cdti dízelekben az ecuba programozva ez a funkció.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Konkrétan a diesel Lagunák szólnak időnként, hogy ideje autópályára menni.
Ave, Saabi.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
az opelben meg plusz gázolajat fecskendeznek be, hogy magasabb legyen a kipufogógáz hőmérséklete és ezalatt nem szabad leállítani a motort.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"- a motorfékkel nem a motort, hanem a fékbetéteket kíméled (és csökkented egy hangyányival a befecskendezéses motorok esetében a fogyasztást, emellett előrelátóbb, higgadtabb vezetésre is segít rászokni);"
Kösz, inkább fékbetétet cserélek, mint kuplungszettet..
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hmm ... mi a koze a kuplungszettnek a motorfekhez?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Motorfék csúsztatott kuplunggal! :-)
Ha valaki 130-nál rakja egyesbe, nem árt! :-D
Ave, Saabi.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
a "kéttömegű lendkerék" eléggé focizik ebben a kérdésben...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
nem a visszaváltás fogja hazavágni a kuplung szerkezetet, hanem az indítás leállítás. legalábbis a vonatkozó TC cikkben ezt írják (kéttömegű lendkereket tartalmazó kuplung szerkezetre). egyébként gondolkodjatok, hogy melyiket egyszerűbb: egy 1000+ kg-os tárgyat megmozdítani, vagy a motor mozgó alkatrészeinek pár 10 kg-os részét felgyorsítani. lényeg, hogy a kuplung nem a visszaváltások miatt fog megfőni. egyébként ezt errefelé így is oktatják, hogy akkor kell visszaváltani amikor olyan fordulattartományba érkezik 1-el alacsonyabb sebességben, mint amikor felváltanál. mint ahogy a motort sem a motorfék fogja tönkre tenni. sőt még a váltó sem terhelődik annyira, feltéve ha nem ejtődik rá a kuplung. igaz akkor egy jó motor mellett előre is bukik a sofőr, főleg kisebb sebességeknél.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
rusnya dolog ez a gépészet, de nem "egy 1000+ kg-os tárgyat megmozdítani vagy a motor mozgó alkatrészeinek pár 10 kg-os részét felgyorsítani" hanem és.
Amikor visszakapcsolsz, akkor a motorra, kuplungszerkezet egy részére, lendkerékre hat egy gyorsító nyomaték és közben ezzel egyidőben a kocsi többi részére egy lassító.
Nem akarom összehasonlítani, hogy egy álló autót nagyobb erőhatás óvatosan elindítani vagy egy rossz visszaváltás az, mert mindkettő káros a maga szintjén.
Ami miatt a motorféket el kellene már felejteni átlagos falábú sofőröknek az az, hogy mindent a motor hajt és ha megáll, akkor egyszerre száll el a kormányszervó, az összes "asszisztens" és egy-két nyomás után a fékszervó is, blokkolásgátlóval, menetbiztonsági elektronikával karöltve. Úgyhogy lehet azon vitatkozni, jó-e a motorfék a motornak, a fogyasztásnak, etc, etc, de kicsit akadémikus a vita, mikor a valódi kérdés szerintem továbbra is az, mennyire húzza be a fékcsíkot a gatyájába átlag sofőr, ha hirtelen izomszervó lesz az egész autó. Szerintem nagyon. Akinél ez sanszos, az felejtse el a motorféket egy életre.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezt a hozzászólást köszönöm, mert átlag autós vagyok és van egy régi benzines autónk, amit főleg visszaváltogatós módszerrel szoktam lassítani, ugyanakkor semmiféle szervó nincs benne. Tehát ebben akkor nem sok "veszély" van.
Viszont van egy nagy méretű családi autónk, ami dízel (pédétédéí) és ott várhatóan ez nem volna célszerű az általad leírtak alapján.
Jól gondolom?
----
Hol van a kígyónak farka? Minek annak az a nagy karkötő?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
nem tudok elképzelni olyan régi autót, amiben ne lenne fékrásegítő.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
1200-es Lada rulez:-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez igaz, fékrásegítő van. Ha bele gondolok, már éltem át (sajnos) ez nélküli haladást és megállást, bár annak a generátor-saru volt az okozója.
érdekes élmény volt...
----
Hol van a kígyónak farka? Minek annak az a nagy karkötő?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem a trabiban nem volt, de nem lepődnék meg, ha a kispolszkiban sem lett volna.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azt nem értem, hogy motorféknél hogy állna le a motor? Szintén azt tudom mondani, hogy errefelé rutinon már meg is buksz, de még a valós életben is, ha megállásnál a megfelelő időpontban nem nyomod ki a kuplungot. Vagy ha vészfékezel és elfelejted kinyomni a kuplungot egy átlag autónál akkor kettőt ránt rajta amikor a kocsi pár km/h-s sebességre lassult és a motor is, kocsi is megállt. Álló helyzetben meg már egyik felsorolt elektronika sem kell. De mint említettem, ha az ember egyfolytában így áll meg, akkor még a rutinon sem megy át. És most felejtsük el azt, hogy a jogsit meg is lehet "venni", úgy gondolom az itt lévő emberek mind legális úton szerezték.
ui. nem azért mondom a rutint meg a többit mert csak könyvből ismerem, én magam sem szoktam 3-asnál visszább váltani mert az a váltó már nem szereti, de pl nyugott szívvel teszem be 3-asba 50-nél, szépen lelassít 25 közelébe. De pl. hídon lefelé is nagyon jól jön az a motorfék, nem a féket koptatom, mégis megfelelő sebességgel tudok lejönni róla.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
például úgy, hogy fékez egy nagyot, blokkolnak a kerekek, mert olyan az út, de pl. 5-ben marad.
a vizsga meg egyéb rutint szerintem csak az első igazi vészfékezésig emlegetik az emberek, utána sok minden átértékelődik....
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
például úgy, hogy fékez egy nagyot, blokkolnak a kerekek, mert olyan az út, de pl. 5-ben marad.
Ennek mi köze a motorfékhez?
--
http://wiki.javaforum.hu/display/FREEBSD
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nekem (meg gondolom még sokaknak) azt tanították, hogy úgy kell megszokni a fékezést, hogy ha lassítani akarsz, nyomod a féket és egyidejűleg motorfékezel, közben megfelelő ütemben visszakapcsolgatsz.
Az én véleményem az, hogy ezt sok sofőr nem tudja rendesen végrehajtani, pláne nem pánikhelyzetben, ezért biztonságosabb, ha azt szokja meg, hogy mindig kuplungol.
Valóban, nem fogalmaztam elég világosan.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Motorfékről volt szó nem vészfékezésről. Az más téma.
Az ABS nem hagyja hogy blokkoljon ha 90-nél 5-ösben abs nélküli autót blokkolsz és nem állsz meg azzal a lendülettel akkor a lendület egyszerűen behúzza a motort, persze, csak ha a sebességnek megfelelő km/h-val még gurul a kocsi, egyébként bakócázik, amire az emberek benyomják a kuplungot, alapjárat helyreáll, és váltanak. Nekem pl. egy régi abs nélküli kocsim van, de ilyen példát még nem sikerült összehozni, hogy a fék megfogja a motort, mégis amikor Hatvanban a 8 éves gyerekek elém léptek meg tudtam állni. Egyébként vészfékezésnél az emberek legtöbbje a padló kuplung és padló fék kombót nyomják. De ha a kuplungot nem is nyomja le és vészfékezik, akkor szintúgy emberek legtöbbje helyben meg is áll, akkor viszont nem forgatják a kormányt annyira, és a féket sem engedik fel, és amíg nem engedi fel addig mindegy, hogy van-e fék szervó.
és még mielőtt ránézel az adatlapomra, én saját kocsimmal közlekedek, amit saját pénzemből vettem, amiért én dolgoztam meg, nem papa-mama vette, mint korosztályomban a legtöbb embernek, és mivel arra nincs pénzem, hogy a _széthajtást_ javíttassam, ezért vigyázok rá.
szerk. Én maradok azon az állásponton, hogy motorféket érdemes használni (egyszerű városi forgalomban, nem dugóban, városon kívül, lejtőn lefelé, vagy ha jössz le a telekről akkor sem a féket taposod kizárólag), persze nem vészfékezéskor. Ha ez ellen tudsz mutatni referenciát akkor elhiszem, hogy a motorfék káros és használhatatlan dolog. Addig is én ebből kiszállok, mert nagy flame war lesz belőle.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ami miatt a motorféket el kellene már felejteni átlagos falábú sofőröknek az az, hogy mindent a motor hajt és ha megáll, akkor egyszerre száll el a kormányszervó, az összes "asszisztens" és egy-két nyomás után a fékszervó is, blokkolásgátlóval, menetbiztonsági elektronikával karöltve. Úgyhogy lehet azon vitatkozni, jó-e a motorfék a motornak, a fogyasztásnak, etc, etc, de kicsit akadémikus a vita, mikor a valódi kérdés szerintem továbbra is az, mennyire húzza be a fékcsíkot a gatyájába átlag sofőr, ha hirtelen izomszervó lesz az egész autó. Szerintem nagyon. Akinél ez sanszos, az felejtse el a motorféket egy életre.
Mester. Mi az összefüggés a motorfék, az átlagos falábú sofőr és az álló motor között? Mert én nem jöttem még rá, kicsit bővebben mesélhetnél erről... :)
--
http://wiki.javaforum.hu/display/FREEBSD
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Ami miatt a motorféket el kellene már felejteni átlagos falábú sofőröknek az az, hogy mindent a motor hajt és ha megáll, akkor egyszerre száll el a kormányszervó, az összes "asszisztens" és egy-két nyomás után a fékszervó is, blokkolásgátlóval, menetbiztonsági elektronikával karöltve. Úgyhogy lehet azon vitatkozni, jó-e a motorfék a motornak, a fogyasztásnak, etc, etc, de kicsit akadémikus a vita, mikor a valódi kérdés szerintem továbbra is az, mennyire húzza be a fékcsíkot a gatyájába átlag sofőr, ha hirtelen izomszervó lesz az egész autó. Szerintem nagyon. Akinél ez sanszos, az felejtse el a motorféket egy életre."
Miért feltételezed, hogy aki motorféket használ, az egyben síkhülye is? Motorféket is lehet _ésszel_ használni, nekem teljesen természetes, még apám is úgy tanította, meg az oktatóm is, hogy nem kell mindig feleslegesen a féket taposni, ha a motorfék is elég a lassításhoz. Soha nem volt még olyan, hogy ezért állt volna le a motor, mert elfelejtem kinyomni a kuplungot mikor már alacsony a fordulat (aki ezt elfelejti, az vajon kanyarban a kormányt is elfelejti tekerni?). És természetesen olyat sem csinálok, hogy 100-nál visszarakom kettesbe, csak a motorfékezés "öröméért". Ha fékezni kell, akkor fékezni kell, de pl lejtőn sebesség tartásához, vagy egy lakott területre "belassuláshoz" miért ne lehetne kihasználni a motorféket?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
segítek a szövegértelmezésben: oda nem az van írva, hogy aki motorféket használ, az hülye. az van odaírva, hogy aki hülye, az ne használjon motorféket.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1.
Kedvencem, mikor városi forgalomban piros lámpára gurulásnál az előttem lévőnek vírit a féklámpája, én mögötte kigurulok motorfékkel és _TÁVOLODIK_ tőlem. Nóóórmális? :) Egyébként normális esetben a tolóüzem - az üzemanyagellátó rendszertől és üzemanyagtól függetlenül - semmilyen károsodást nem okoz a motornak, feltéve ha a normális kenése és hűtése megvan. :)
(Az meg, hogy az emberek fékezni sem tudnak, az meg egy másik dolog... általános jelenség a progresszív fékezés, ami rohadtul veszélyes, minden vezetéstechnikai tréningen inkább a degresszív módszert ajánlják, vagy azt, hogy ha elég jól ismered a kocsit amit hajtasz, akkor meg a pontos fékerőt tartsd sőt, jobb helyeken meg is tanítanak csúszáshatáron fékezni - ez főleg akkor fontos, ha nincs ABS meg sok hárombetű a járgányban).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Amikor visszakapcsolsz, akkor a motorra, kuplungszerkezet egy részére, lendkerékre hat egy gyorsító nyomaték és közben ezzel egyidőben a kocsi többi részére egy lassító.
Ennek elkerülésére a legjobb móka egy megfelelően méretezett gázfröccs, aminek hatására a motor fordulatszáma még a benyomott kuplungpedál mellett beáll a visszakapcsolás utáni leendő, magasabb fordulatszámra. Ez teljesen kíméli a kuplungot, igaz némi ügyesség kell hozzá, de FUN:)
A tipikus use-case részemről:
haladok 5. sebességben, városban, 50-nel, lámpa pirosra vált -> kuplung be, gázfröccs, 3-asba be, kulpung ki. Elég ügyesen csinálom mostmár, mindenféle rándulás nélkül átmegy motorfékbe, ahogy a motor perdülete fogyni kezdene. Kb. 20 kph-ig szépen lelassítja a kocsit.
egy-két nyomás után a fékszervó is elszáll
Szerintem nézesd meg, ez vagy fékszervó-membrán szakadás, vagy a fékszervó visszacsapó vákuumszelepének a hibája (ez a valószínűbb). Legalább 5 benyomás-felengedés ciklust bírnia kéne a motor leállása után a fékszervónak.
egyszerre száll el a kormányszervó, az összes "asszisztens", blokkolásgátlóval, menetbiztonsági elektronikával karöltve
Bocs, de ez csacsiság. A idraulikus kormányszervó elszáll, OK. A tisztán elektromosak pl. már nem. ABS szintén nem! Menetbiztonsági egyéb kütyük (légzsák, stb.) meg aztán főleg nem szállnak el.
Szerintem már az eredeti problémafölvetés sem állja meg a helyét, éppen hogy a motorfékezés garantálja, hogy nem fullad le a (különben pedig a nagyobb terhelés után hirtelen alapjáraton járatott) motor (saját tapasztalat F-Astrán, A-Corsán <- ezekben elég szutyok GM motorvezérlő van).
:wq
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hmm ... mi a koze a kuplungszettnek a motorfekhez?
Minden váltás egy szög a kuplung koporsójába.
Egy 70-ről visszaváltogatós megállás (5-4-3-0, esetleg 5-4-3-2-0) min. kettővel több váltás, mint feltétlen kell.
Ettől függetlenül biztonságosabb, ha pl. a mögötted érkező, kővel megrakott Kamaznak nincs kedve megállni...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
No, valakinek sikerült megértenie. :-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Motorfek alapvetoen a motornak nem gond, ha uzemi homersekleten van, mert van kenes, sot a hutes miatt meg inkabb pozitiv is lehet. Ha nagy sebessegrol alacsony fokozatba, foleg hirtelen dobja be az ember, az inkabb a tengelykapcsolot terheli feleslegesen, adott esetben karosan, mint a motort, persze a szelsosegek neki sem hasznalnak.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
köszi mindenkinek, nagyjából én is az elmondottaknak megfelelően gondoltam.
motort 3000-ig szoktam közlekedésben használni (benzines!9, többet csak autópályán forog.
motorfékezni se kettesbe kúrom nyilván vissza 90nél, hanem egyesével, mivel gyűlölök fékezni és inkább gurulok a pirosig, ahol már várnak álló helyzetben a magukat okosabbnak és gyorsabbnak képzelők :)
a kihűlni hagyás mondjuk nem egy rossz ötlet, pl. nyári forróságban.
köszi.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A gurulásoddal meg olyan sort vagy képes magad mögé halmozni hogy csak na.... az "okosabbak" mögött átmegy a zöldön mondjuk 15 autó, mögötted a gurulás miatt csak 8-vagy 10, szóval ki is az okosabb ?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Bírom is az "okosan", sőt "takarékosan" vezetőket, amikor egy 1.5-s dCi Scenickel - aki nem ismeri, nos nem egy szívbajos, kapkodós autó - állva hagyom a lámpánál. Aztán ha ötven körül abbahagyom a gyorsítást, büszkén elhúznak mellettem. :-D
Ave, Saabi.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
hülyeséget beszélsz
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
valószínű :)
elég elolvasni a szervízes hozzáállásodat :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szep es jo dolog a lassu es takarekos vezetes, amikor tehetem en is nyugis tempoban tolom. De pesten sokszor egyszeruen nincs hozza pofam. Rengeteg keresztezodes van ahol rovid ideig van zold de sok auto var ra. En is szitkozodom magamban amikor egy 20 mp-ig tarto zold alatt 4 kocsi fer at csak mert valaki a sor elejen sporol a benzinnel es nyugisan indul es megy, holott atferne ott akar 10 kocsi is siman.
Ilyen helyeken en taposom neki, mert egyszeruen nincs pofam feltartani masokat.
------------------
http://www.youtube.com/watch?v=Sf8cM7f6P2I
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A turbókat autópálya használat után azonnal leállítani nem túl egészséges. :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Uj dieseleknel kifejezetten ellenjavalljak a melegitest. Siman beulsz beinditod es mire elrendezed, bekotod magad ~1 perc mar lehet is menni.
Sok inditasnal odafigyelni az olajra es lehetoseg szerint tartani a gyari olaj eloirast kb 75% eloirt futasnal csereltetni, sokan elrontjak es csak olajat csereltetnek es elefelejtkezne a szurorol, pedig lehet, hogy fontosabb. Olajszurok, ha eltomodnek, a motor "megovasa" miatt egy keruloutat nyitnak, ahol megfeleloen aramolhat az olaj, de ilyenkor a szures vagy nagyon lecsokken, vagy megszunik.
Termeszetesen mindez fuggvenye, hogy mennyi ideig akarod hasznalni a gepet, ha 3-4 ev mulva csereled akkor, semmire nem kell figyelni annyit nem celzottan kivegzesi szandek hianyaban siman elmegy egy rendes auto barmit teszel, vagy nem teszel.
Porgetesnek nallam a piros zona kezdete -1000rpm feletti minosul, pl. mostani jarmuvemnel szoltak a szervizesek, hogy ne porgessem annyira, mert a kis szemet jegyzi, hogy hanyszor volt meghajtva es mennyi ideig, ez ennel a motornal 3750 rpm felett minosul porgetesnek.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azert mekkora lenne mar hogy radugjak a szervizben a szervizlaptopot a kocsira es kiolvassak belole a kocsi SMART ertekeit :)
Tenyleg, milyen kocsid van, ha mar itt tartunk?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Azert mekkora lenne mar hogy radugjak a szervizben a szervizlaptopot a kocsira es kiolvassak belole a kocsi SMART ertekeit :)"
Ez "akkora", hogy csinálják is, csak a bibi vele az, hogy kb. ugyan annyit ér, mint a merevlemezeknél a SMART = nem sokat.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Elvileg rendes autóban vannak műszerek, azokat kell nézni.
- amíg a vízhőfok el nem éri a 80-at, addig komótosan, hamar felkapcsolgatva, kalapos öreg módjára
- ha megálltál, akkor amíg el nem indul lefelé a vízhőfok és nem megy 90 alá, addig alapjáraton járatod a motort, klímát kikapcsolod.
- RENDES BENZIN! vagy gázolaj. ezt nem írták a többiek. Arra kell odafigyelni, hogy a benzinek nagyobb részében sok a kén, kisebb része kénmentes, meg mindenféle tisztító adalékos, ezeket én nem szeretem keverni. Ha újként vetted használatba az autót és meg tudod oldani, akkor mindig tankolj kénmentest, ha öreg, használtként, akkor meg kénest. Én szeretek egy kútláncon tankolni.
- gumi legyen mindig rendesen felfújva.
- rendes, megbízható szerelő nélkül ez nem megy.
- még mindig azt gondolom, hogy átlag sofőrnek (tehát az autóhoz rendesen értő sofőröket leszámítva) a motorfék felejtős. de ha már, akkor visszakapcsolás után látszik a fordulatszámmérőn, hogy jó fokozatba tetted-e. Motorféket talán egyedül hosszú lejtőn érdemes, ott meg azt a fokozatot, amiben fel tudna menni.
- időnként ki kell égetni a kipufogót meg a katalizátort, ez az én kocsinál literekben mérhető városi fogyasztáscsökkenést hoz
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
guminyomáshoz:
arra kell figyelni, hogy _pont_ a gyártó által meghatározott értékre legyen fújva (általában vezetőoldali ajtónál vagy a tanksapkánál van a táblázat).
akár 1 tized bar eltérés is okozhat furcsaságokat, pl. húzást, magasabb fogyaztást, gumikopást, nagy sebességnél viszont túl is melegedhet a gumi, ez balesetveszélyes is lehet (nagy sebesség alatt a 200-250 km/h feletti sebességtartományokat értem).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Persze, az átlagautós sokszor közlekedik ebben a sebességtartományban :)
____
Semmi sem biztos. Még az sem biztos, hogy semmi sem biztos.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nyílván, de azért leírtam. :)
Egyébként ha elolvasod a mondatot, a többi az áll átlagautós esetében is (húzás, gumikopás, magas fogyasztás, etc.)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igen, nem is kötöttem bele :D
____
Semmi sem biztos. Még az sem biztos, hogy semmi sem biztos.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nyilvan kicsit off, csak az erdekesseg miatt: tul alacsony guminyomas megrakott teherautonal annyira tulmelegitheti a gumit, hogy ki is gyulladhat ( es nem is kell neki 200-250 km/h-val menni:-) ) C kategorianal ezt oktatason is elmondjak.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1, szgk.-val nagy sebességtartományban ugyan ez van, túlmelegszik, kigyullad/szétrobban.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
No és miért? Azt tudod?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mit miert?
Keress ra a neten.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Pontosan? Viccelsz. A kutakon található tartályokkal inkább csak sacc/kb. lehet belőni a nyomást, ami ráadásul csökken a slag levételekor (mondjuk a nem tekerősöknél alig).
Én amúgy nagyobbra szoktam venni a nyomást a gyárinál. Simábban gurul, kevesebbet fogyaszt. Cserébe kevésbé tapad, de ezt tudomásul veszem és ennek megfelelően vezetem az autót.
Ave, Saabi.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azokon a kutakon, ahova én járok, hitelesített nyomásmérők vannak.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ahová én járok, ott is. Az a baj, hogy mások is járnak oda és ezért rendszeresen be van törce az üveglap a műszer tetején, blokkolva a mutatót....
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
amíg a vízhőfok el nem éri a 80-at, addig komótosan, hamar felkapcsolgatva, kalapos öreg módjára
Egy 2005-ös hidraulikus-automata váltós Corolla szerint ez úgy történik, hogy hidegen 1600-2200 között próbálja tartani a fordulatot (hacsak nem nyomok telitalpas gázt), melegen ez felkúszik 2000-2400 köré, ha nagyon óvatosan kezelem a gázt, akkor 2000 és 2150 között tartva a fordulatot tudok egészen 90km/h sebességig, utána már növekszik a fordulat arányosan a sebességgel - overdrive fokozatban a 2000 fordulathoz 80km/h sebesség tartozik. Hozzá kell tenni, hogy az automata váltó miatt nincs olyan, hogy "alapjárat", mivel a hidraulikus kuplung miatt mindig sebességben van, hacsak nincs N állásban a váltókar.
még mindig azt gondolom, hogy átlag sofőrnek (tehát az autóhoz rendesen értő sofőröket leszámítva) a motorfék felejtős. de ha már, akkor visszakapcsolás után látszik a fordulatszámmérőn, hogy jó fokozatba tetted-e. Motorféket talán egyedül hosszú lejtőn érdemes, ott meg azt a fokozatot, amiben fel tudna menni.
A motorfék érdekes dolog, ha lejtőn megyek lefelé, akkor a gázpedált elengedve, de még fékezés előtt nem vált vissza, de a hidraulikus kuplung lamelláival úgy játszik, hogy nagyjából tudja tartani a sebességet, amellyel az autó haladt, amikor levettem a lábam a gázpedálról. Ha ez túl sok lenne, akkor a féket kicsit nyomva még nem vált vissza, a fék hosszabb nyomása után azonban visszavált egyet és azzal a fokozattal próbálja tartani azt a sebességet, amellyel haladt az autó, amikor levettem a lában a fékpedálról.
Úgy gondolom, hogy ez a két viselkedés nagyjából jót tesz a kocsinak, a fékeknek és a motornak.
--
http://wiki.javaforum.hu/display/FREEBSD
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Felig off: max 4M-ig ti milyen uj autot vennetek?
Toyota Auris, VW Polo, Honda Jazz kategoriaban.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Újat? Használtat, passatot :). Az auris alsó középkategóriás, a másik kettő kiskategóriás. Szal nem egy a kategória. Ha esetleg játszik még, akkor VW golfot nézném meg, meg az uj astrát.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Irtam h uj :)
VW Golf meg mar 5, de inkabb 6M, az tul sok egy autoer.
(Auris-ra van most egy akcio, 5M helyett 4, szal azert irtam csak)
Nem kategoriakban gondolkodom amugy, csak probaltam leszukiteni a mezot :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem meg inkább vegyél egy új korában 6 millás, ~1-2 éves, 30-40 ezret futott, jobban felszerelt Golfot 4 milláért. Vagy kombit/Jettát.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1
Nem akartam konkrétumot írni, úgyis mindenkinek más az ízlése, meg mások a prioritásai, de ha már golf/jetta: mi tavaly év elején vettünk kicsivel több mint 2,5-ért egy épp 3 éves jettát, nagyon jó felszereltséggel (majdnem highline), 77e Km futással, szervizkönyvvel (és az abban szereplő szervizeket igazoló számlákkal, felírt km óra állásokkal stb), tiptop állapotban. Új korában bőven 6M fölött volt az ára ezzel a felszereltséggel. Mondjuk hozzáteszem, hogy mikor vettük, akkor a válság miatt nagyon a béka segge alatt voltak a használtautó árak és tudtunk alkudni is (ma szerintem kicsivel az akkori ára fölött lehetne eladni, de minimum ugyanannyiért). Egy percig sem gondolkoznék ma sem, hogy ezt vegyem, vagy új, jóval drágább és kisebb autót. Ha az anyagi lehetőségek tágabb teret engednének, akkor is 2-4 éves használt autókat nézegetnék, az első pár év értékvesztése túl nagy ár azért, hogy új, "pukimentes" ülésekbe üljek.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
corsát.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kia Seed :) ha uj.
De en akkor is hasznalt fele terelnelek. Kinek kell es milyen celra?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nekem, elso autokent, hobbi (~hetvegi) hasznalatra.
Az a baj a hasznalttal, hogy en marhara nem ertek hozza, egyetlen ismerosom aki igen meg abszolut elerhetetlen - plane ilyen magammalcipelos megnezesekre -, szal picit meg vagyok love.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
PM ment :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Újat biztos nem vennék, 4M nagyon sok pénz (persze mindenkinek mások a lehetőségei), pláne első autónak, hétvégi használatra. Ahogy kihozod a szalonból már fél millával kevesebbet ér, ~2év múlva pedig már csak durván a 70%-át éri majd az eredeti árának. Ha az első autó egyben azt is jelenti, hogy rutinod sincs, mert nem sokat vezettél eddig, akkor pláne kár egy 4 millás új autóval kezdeni.
Használtat nehezebb venni ez tény, de ennyi pénzzel a zsebben azért azt is könnyebb, mert válogathatsz akár még garanciális, pár éves, tényleg keveset futott példányok közül is, és úgy mégsem te bukod az első évek durva értékvesztését.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1 vegyel minel olcsobban egy jo allapotban levo hasznalt valamit. Elso autokent ugyis zuzni fogod, ha hiszed, ha nem. Ez persze nem azt jelenti, hogy osszetorod, hanem azt, hogy a rutin hianyaban pl. nem ott valtasz, ahol idealis lenne, nem olyan ritmusban adsz gazt - porgeted/erolteted egy adott fokozatban. Megpadkazod, katyuzod, meghuzod. Raadasul meg a tobbiek is okozhatnak gondot, pl parkoloban a tehetseges pajtas rajtad gyakorolja az orral/farral valo beallas gyonyoreit es kozben szepen kicsipkezi az autodat. Es ha mondjuk egy ~5-6 eves hasznalt joszaggal tortenik, akkor sokkal kevesbe fogod szivni a fogad, mint egy uj eseteben.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"parkoloban a tehetseges pajtas rajtad gyakorolja az orral/farral valo beallas gyonyoreit es kozben szepen kicsipkezi az autodat"
Na az mekkora tetűség, hogy ezután még egy betétlapot sem hagy ott vagy legalább egy telefonszámot. A külső tükör jobban kopik mint a gumi. Ha egyszer
Ha megállok egy teco parkolóban, akkor megkeresem a legeldugottabb helyet ahonnan épeszű ember már nem akar gyalogolni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Csak egy kosza gondolat volt ez az uj auto. Egyebkent meg nem akarnek ennyi penzt elkolteni se ujra/se hasznaltra, inkabb csak "feldobtam" a kerdest.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
De tegyuk hozza azert, hogy ez a "mar csak 70%-ot" "fel millaval kevesebb", csak akkor szempont ha relative fiatalon akarod eladni. Ha mondjuk olyan cellal veszed, hogy nyomod neki mig szethullik alattad, akkor tokmindegy, hogy mennyit er a piacon.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ujban es kis/kozep kategoriaban
Fiat Grande Punto 1.3 Mjet , ez minden extraval felpakolva is 4 alatt marad.
Nem keverendo ossze a normal es evo puntoval, azok igencsak igenytelenek a grandehoz kepest szerintem.
Markan belul maradva, maxra kicicomazott 120+ lovas turbo benzines bravo is lehet az olyan 4.6 kornyeken van.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem vagyok egy fiat fan, de +1 a bravonak. Ráadásul használtan nagyon jó áron mennek a pár éves példányok (újonnan éppen ezért nem érdemes venni, átlagon felüli értékvesztésük van).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én pár éves használt Passatot vagy 5-ös BMW-t vennék ennyiből - természetesen diesel! De mire akarod használni? Enélkül bárki írhat bármit. A felsorolt lehetőségekből arra gondolok, hogy nem "primary master" autónak szeretnéd és kisebb távolságokra használnád. Ha mindenképpen új, akkor Kia C'eed, Chevrolet Lacetti esetleg egy Fiat Albea.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
--mod: ez eredetileg nem ide jott volna :)
---
Hey! Where'd my terminal go?
DropBox tárhely itt!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
HEHEHE... Magyarországon kilóméterállást nézni?? :D Felejtsd el. "...az óra állást az ügyfél igényei szerint állítjuk be ..." ez egy kereskedő és szerelő mondás :D
Mindegy hogy milyen márka, milyen évjárat. Csak tapasztalt szerelő tudja megmondani, hogy egy alkatrésztemető vagy egy használható műszaki eszköz amit venni fogsz.
Én is cserén gondolkodom, de ha lehet még azért várok, hogy mi lesz a regadóval, de ahogy nézem elsunyúlják nagyon féreg módon ... így marad, ha megszűnik akkor irány német és venni egy olyan kosit, amit karbantartottak, amikor kellett, javítottak amikor kellett, úgy használták ahogy kellett, éspersze 10 évesen nem 70e km-el árulnak :D
A skoda jó választás, de könnyen belefuthatsz sokat futott visszatekert példányokba. Ne sajnálj rá pár 10 e-et hogy a szakszerviz mondja meg hogy mennyi is az annyi abban az autóban.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Csak egy adalék: Opel E Kadettet 260 ezer km-rel vettem, pár évvel később nagyon jó áron adtam el. Ment, mint az álom, alig fogyasztott, bár kissé fapados volt. Ha hosszú távra akarnék autót venni, csakis német termékben gondolkoznék. Tőlünk nyugatabbra komolyan veszik a szervizkönyvet, szakszervizbe hordják az autót a tulajdonosok, nem sufnigarázsba. A szerviz pedig beírja, mikor volt kötelező karbantartás, olajcsere, stb.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez így van.
184ezer km-rel akartak eladni egy autót nekem, csak hát megnéztem...
És a vezető oldali ajtónál egy zöld német matrica árulkodott arról, hogy 194ezer kilóméternél ellenőrizték... 2004-ben!
Ezek után csodálkozva néztek rám, hogy jééééé... ezt visszatekerték.
Biztosan elhittem, hogy nem tudnak róla.
autókereskedés, Tata.
----
Hol van a kígyónak farka? Minek annak az a nagy karkötő?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez akkor egy elég együgyű kereskedő volt. Sajnos a többség azért ennél rafináltabb. Ilyen matricát nem nehéz beszerezni, aztán azt írsz rá amit akarsz. Sőt, az "elveszett" szervizkönyv is pótolható és utólag kitölthető (a visszatekert kilométereknek megfelelően), a pecsét sem akadály, amíg nem konkrét cégnév van rajta, addig még csak nem is bűncselekmény. Amíg a szervizkönyv nem okirat, úgy mint a forgalmi, addig ez így is marad. Úgyhogy a márkaszerviz számlái nélkül sok esetben a szervizkönyvre is csak mesekönyvként kell tekinteni.
Lásd mai TC cikk:
http://belsoseg.blog.hu/2010/07/29/kis_magyar_labszag
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
http://www.autotrader.co.uk/classified/advert/201030364257307/sort/pric…
Ebben most 532.800Km van. Szoval ha jol karban van tartva akkor sokaig birja.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A kilóméterszámlálóval ne foglalkozz! Szervízkönyv, számlák, ezek a fontosak, hogy nyomon lehessen követni a karbantartást. Egy jól karbantartott autónál gyk. mindegy a futott kilóméter.
> BERUS
Motor: Debian/GNU Linux - Lenny
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni