Grafén hűtési megoldást fejleszt az Apple az iPhone 16-ba

Címkék

Melegedési probléma volt az iPhone 15-tel, az Apple kisütötte, hogy a szoftverek miatt melegszenek a telefonok, majd szoftveresen igyekezett javítani a problémán. De, biztos ami biztos, grafénes hűtési megoldást is fejleszt az iPhone 16-ba ...

Hozzászólások

Nem tudom csakkérdem' 🤔 lehet, hogy nem kellene hajszolni állandóan a teljesítmény kényszeres növelését? Hogy azon versenyezni, hogy AnTuTu-ban kinek hosszabb a bréje? Mintha a mobiltelefon-fejlesztés kb. kimerülne abban, hogy a SoC-ja kinek tud éppen 2 ponttal többet. Főleg úgy, hogy ez a káros hőtermelés rovására megy. Végső soron pedig a hulladékhőt valamiből meg kell termelni, az meg ... meglepetés ... az akkumulátorból jön.

trey @ gépház

Erre a legjobb valaszom a "mindenfele" :D Az utolso Androidos telefonom, a Poco F2 Pro volt az egyetlen, amelyiknel csak nagyon ritkan es nagyon kicsit voltak akadasok (cserebe melegedett is rendesen, pedig nem benchmarkokat futtattam rajta). A Xiaomi Mi8 sokaig birta "reccenesmentesen", de egy ido utan azt is elerte a lassulas es kezdett itt-ott szaggatni.

Read only vagy? :D Leirtam feljebb a telefonokat, de akkor megsporolom neked a guglizast.

 

Poco F2 Pro:

OS Android 10, upgradable to Android 12, MIUI 14
Chipset Qualcomm SM8250 Snapdragon 865 5G (7 nm+)
CPU Octa-core (1x2.84 GHz Cortex-A77 & 3x2.42 GHz Cortex-A77 & 4x1.80 GHz Cortex-A55)
GPU Adreno 650

 

Xiaomi Mi8:

OS Android 8.1 (Oreo), upgradable to Android 10, MIUI 12
Chipset Qualcomm SDM845 Snapdragon 845 (10 nm)
CPU Octa-core (4x2.8 GHz Kryo 385 Gold & 4x1.8 GHz Kryo 385 Silver)
GPU Adreno 630

Benchmark eredményt publikálni könnyű, egyszerű dolga van az újságíroknak. Szinte minden ember el tudja dönteni két számról, hogy melyik a nagyobb. A nagyobb pedig jobb, ugye?

A telókba beépíttett kameráknál is, hejj, a középkategóriás telefonokban is már 48MP-es szenzor van, jujj, mennyivel királyabb, mint a 16MP! Persze a 48MP-es szenzorból is 16MP-es kép fog kijönni, csak olcsóbb gyártani, mert nem baj, ha néhány pixel érzékelője szar, mert majd a körülötte levők értékeiből kiátlagolják. De mekkora kirányság, hogy ennyi megapixel van benne, juhé!

A júzerek nagy részét nem érdeklik a teljesítmény benchmark értékek, csak ezt könnyű mindenhová kirakni.

Miert, mit "csinalunk"? Aki 120Hz-es iPhonet akar az vesz 120Hz-est.

Vagy ez hogy mukodik a te fejedben? Jon az egyszeri pistike hogy "ajfon kell", latja hogy van alap iPhone 15 nem-120Hz-es kijelzovel (fogalmam sincs mennyit tud, tudom, botrany), meg van a 15Pro 120Hz-el. Szerinted mit fog erre mondani?

a) Ja hogy van olyan iPhone is ami nem 120Hz-es? Akkor nem is kell, veszek inkabb Samsungot

b) Ja hogy van olyan iPhone is ami nem 120Hz-es? Akkor megveszem azt ami tudja, mert nekem fontos

c) Ja hogy van olyan iPhone is ami nem 120Hz-es? Tokmindegy, nem erdekel, megveszem azt amelyik megfelel az igenyeimnek, tokmindegy hany Hz-es a kijelzoje

A rossz hír a szoftvertámogatási hiány: a kérdésünkre a Blackview annyit mondott, hogy ha találnak hibát, javítják, és érkezik vele friss biztonsági csomag, ám egy hónap alatt semmi ilyen nem jött és októberben júliusi a javítás. Pedig pár baki előfordult a kameraszoftverrel és az épp megjelent Android 14-gyel ne számoljon senki.

https://mobilarena.hu/teszt/blackview_a200_pro_teszt/hardver_szoftver_k…
2023-10-11

ROTFL :D

Komoly megküzdési probléma van itt :D

Ha veszel egy 300 ezres csúcs OnePlus-t euróért, abban is van 120 Hz és semmi sem röcög. A 100 ezer alatti egy példa volt, hogy honnan indul ez a tech. Tehát, védhetetlen, hogy miért nem sikerült a iPhone 15 aljába beletenni. Az Always on Display-jel együtt, ami androidos világban 5 éve default kb. minden értelmes telefonban.

trey @ gépház

Szerintem csak arról van szó, hogy a grafén jól hangzó hívószó :) Egy olyan anyag, ami mindenre is jó. Szóval marketing az egész, villantani kell valami csúcstechnológiai izét. De sebaj, ahogy lenni szokott, majd mások is átveszik :)

Pont azert #worksforyou, mert vegre fixaltak a Titanium "hutes" miatt egy csomo performance problemat es felesleges melegito-aksimerito loopot.

Ilyen a piac: az Apple-nek titanium vazat kellett csinalnia ahhoz, hogy vegre komolyan kelljen vennie azokat a panaszokat, amiket userek evek ota aksiido miatt jeleztek. :) Igy tortent az, hogy az iOS 17.1.1 joval aksikimelobb, mint a 16.1.1, 15.1.1, 14.1.1, stb. volt. :)

Plane 15 Pro/Pro Maxon (vajon voltak olyan gecik, hogy a tobbi nem titaniumos keszuleken loopoljon csak nyugodtan?) :)

Elotte 11 pro maxom volt, azelott meg 8 plus. Nalam tulmelegedes csak akkor fordult elo, amikor az aksi 65-70 szazalekat tudott mar csak, akkor viszont maximum 6 orat birtak.

Ezt altalaban 2 ev alatt erem el telefonnal, szoval a jovobeli worksformehez ez ido alatt kell cserelnem

ÚÚÚÚÚÚÚÚdefejlett. 

Megyek és keresek egy csigaemelőt visszaemelni az állam.

Az igazi benchmark az lenne, amikor azt mérjük, hogy adott szoftver ugyanazon a vason mennyivel fut jobban egy-egy optimalizálás után. A vége valszeg az lenne, hogy közel gépi kódot írnánk, de ezzel semmi baj nincs is. Régen is erről szólt a szoftvergyártás, csak azóta elfelejtették sokan. A végtelen erőforrás csak illúzió.

Az a baj, hogy most mindenféle haszontalan szutykot fossák magukból a "gyártók". Ugyanazt százszor. Mindenkinek a saját reklámja hozza a profitot az appon belül :P Teljesen rossz irányba ment el ez a dolog.

- Indítsd újra a gépet! - Az egészet? - Nem, a felét...

"A vége valszeg az lenne, hogy közel gépi kódot írnánk, de ezzel semmi baj nincs is. Régen is erről szólt a szoftvergyártás, csak azóta elfelejtették sokan. A végtelen erőforrás csak illúzió."

De, van baj. Pontosan az amit irtal: a vegtelen eroforras illuzio. Persze, meg lehetne irni egy Baldur's Gate 3-at assemblyben is, de egyreszt a portolhatosaga az lenyegeben nulla lenne, masreszt haromszaz evig tartana megirni. Nyilvan sokkal kevesbe hatekony egy altalanos framework/engine/stb, cserebe sok nagysagrenddel kisebb eroforras dolgozni vele.

Először a hardvereket kell szabványosítani. Az, hogy x86 vagy ARM, már nem elég. Pár évtizede azért is volt jobb a helyzet, mert nem volt ennyiféle hardver. De annyira azért nem nagy a baj.

Pl. ott volt az nvidia physX, amit a többiek nem tudtak, mégis születtek olyan játékok, amik kihasználták a kártyának ezt a tulajdonságát sőt, voltak olyan játékok, amik megkövetelték ezt. Ha visszább megyünk a történelemben, akkor ott volt például a co-processor, ami opcionális volt. Az alaplapra vagy tettél egyet vagy nem, de ha nem, akkor bizonyos matematikai számítások vagy nem is voltak elvégezhetők, vagy lassan és pontatlanul. A cache kártya is külön volt stb stb..

Most, hogy egy csomó minden integrálódott, meg kéne húzzunk egy ésszerű határt. Nyilván speciális területekre speciális hardverek szükségesek. Azt nem mondom, hogy írjunk gépi kódot, de egy C++ vagy Rust elég jó közelítés.

Régebben sokat szidtam a javát emiatt, de napjainkra nagyjából az is megtalálta a helyét, viszont pont az volt az a nyelv, amivel képesek lehettünk a korai fél-okostelefonok garmadáján futtatni hasonló szoftvereket. Hozázteszem, hogy a technológia sajátosságait és a kezdetleges hardvereket figyelembe véve is meglepően hatékony és használható alkalmazások születtek. Pl. google maps, navigációk, stb..

A pythont is sokat anyáztam eleinte, mert olyan dolgokra akarták használni, amire nem való. Mostanában viszont jellemzően úgy találkozok pyhton kódokkal, hogy lényegében az egy script, egy automatizálás. Konkrétan linuxon a basht válták ki vele, pedig valószínűleg az hatékonyabb (márcsak azért is mert nem pörgeti szét a villanyórát :D ), de azt megértem ha egy windowsos ps vagy bat fájlt akarunk kiváltani vele. Nyilván így univerzális lesz.

Na de mi van a nagy crossplatformos csudákkal? Qt és társai? Webassembly mondjuk russtal?

Egy csomó helyen jön velem szembe unity motoros app. Na azok szintán érezhetően nem jól optimalizáltak.

Amikor azt olvassuk egy Steam Deck-ről, hogy a Windows only játékokat sikerült úgy optimalizálni Linuxon, hogy jobban fut és kevesebb erőforrást zabál, mintha Winen futna, akkor derül ki, hogy bőven volna lehetőség a kódokat optimalizálni és úgy tűnik, hogy még az emberi időszámítás is elegendő rá. Legtöbbször az is sokat segít(ene) ha a közösséget ráengedik és hozzák a megoldásokat, majd ezeket csak be kell gyűjteni és kiszórni a közösség többi tagjának.
Az Apple-től ilyet hiába várunk :D

- Indítsd újra a gépet! - Az egészet? - Nem, a felét...

Nekem bejön, hogy a 14 Pro nehéz (és hogy Lightning van rajta). Szóval most egy darabig nem nézek másik után (15 Pro eleve tervezve, 16 Pro ránézésre skip).