Megérkezett a Tesla ünnepi frissítőcsomagja - Steam integráció, kutyacsősz, fényjáték

Címkék

A Tesla megkezdte az ünnepi frissítőcsomagja rollout-ját a legújabb Model S és Model X járműveire. Az újdonságok közt szerepel a kutyacsősz funkció ☝‍️

A több járműre komponálható fényjáték ...

 

valamint a Valve Steam-jének integrációja, hogy sehol se kelljen egy jó kis hentelés nélkül tölteni az időt ...

Hozzászólások

Szerkesztve: 2022. 12. 14., sze – 08:22

Kutyacsősz? Steam?! Még a végén befizetek egyre én is ... Mennyiért adnak most egy új S-t?

trey @ gépház

Messze a Teslaknak van a legnagyobb hatotavjuk az elektromosok kozott

Biztos ez? Úgy emlékszem, a Tesláknak kb. 600-700 km-es hatótávjuk van, a Mercedes-nek meg van 1000km-es hatótávú modellje.

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.

1000LE-ből eladnék vagy 900-at, akkor mennyi lenne a kocsi ára és hány kilométert tudnék megtenni? 

Btw, nekem arra kell egy kocsi, hogy a városban haladjak (0-50-ig gyorsuljon relative jól, de nem igénylem az 1 másodperces gyorsulást 0-50-ig), az autópályán tartsa a sebességet. A jelenlegi benzinesem 125 lóerős 1300 kilós gép, nekem elég. 

Hatso kerekes Model 3: 283 LE, 0-100km/h 6,6sec.

Hatotav 480km. 21 millio ft.

Az akksik miatt ezek altalaban nehezebbek 1700-1800 kg, szoval nem art a kakao, de szerintem ha egyszer vezetsz egy ilyet 15 percig, nem szivesen ulsz vissza a benzinesedbe. ;)

En imadom ezeket, varosban szerintem messze sokkal jobb egy elektromossal kozlekedni, mint benzin/dizel. Gyakorlatilag azonnal leadott nagy nyomatek, sok megallas, indulas, besorolas, ezeket a robbanomotorok nem szeretik. Erdemes kiprobalni, ha meg nem volt meg, Mol Limot, GreenGo-t.

De városi szaladgáláshoz miért nem egy olcsóbb és könnyebb autóban gondolkozol, aminek kisebb az akkuja (=olcsóbb és könnyebb és kisebb hatótávú)?

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.

A kis elektromos autók is rohadt drágák. Ne szorakozzunk mar, hogy egy akármi Kiaval fogok jarkalni 16-18 millióért. Nem kifizetődő egyik elektromos sem, soha nem hozza be az árát. A Tesla legalább fasza lenne, nagyon jó technikai megoldásokkal, folyamatosan bővülő feature-okkel, hatalmas kijelzovel, autopilot, supercharger, stb stb. Első hátsó csomagtartó együttesen már egész méretes is.

Nem kifizetődő egyik elektromos sem, soha nem hozza be az árát.

Egyfelől ugye attól függ, hogy mire és hogyan használod. Sokaknak kifizetődő, sőt, nagyon jó anyagilag.

Nekem, amennyit én autózom, pl. soha nem hozza be az árát.

De 7 év múlva már nem az lesz a kérdés, hogy mondjuk 35 ezer fontért vegyek egy benzines autót vagy 50 ezerért egy elektromosat, hanem az, hogy melyik elektromosat vegyem, mert ugye benzinest (vagy dízelt) nem lehet már kapni a boltban.

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.

pl. kinek? Mennyit kell ahhoz autozni evente, hogy ez megerje?

Ne haragudj, de ha érdekel a dolog, akkor tedd bele az adatokat egy táblázatkezelőbe, és az majd kiadja neked. Az, hogy mennyit kell autózni, az mindenkinek attól függ, hogy milyen autót cserél le, hogy hajtja, mivel tankolja, mennyi a karbantartás, mennyiért tudja tölteni az elektromosat + melyik elektromos autóra cseréli le és azt mennyiért szerzi be.

Pl. taxisoknak biztos megéri, mert már évekkel ezelőtt is ment az, hogy az Uber segítette az alvállalkozóit, hogy elektromos autóra cseréljék.

Pl. az egyik haverom Tesla model X-szel járt Londonba dolgozni kb. 6-8 éve. Nem kellett dugódíjat fizetnie, nem kellett a parkolásért fizetnie, és ingyen lehetett tölteni az autót. Azt mondta, hogy ez neki így baromira megérte. Manapság nem Londonban dolgozik, és ingyenes parkolás sincs már, csak a 0 dugódíj és az ingyenes töltés maradt.

70 evet akartal irni szerintem.

Matekkal vannak gondjaid? 2030-2023 = 7

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.

Pl. taxisoknak biztos megéri

Pl. az egyik haverom Tesla model X-szel járt Londonba dolgozni kb. 6-8 éve.

Koszonom, ez volt a valasz a kerdesemre. Az elso bekezdest feleslegesen gepelted be. ;)

En mindenesetre sem taxis nem vagyok, se Londonba nem jarok dolgozni.

Matekkal vannak gondjaid? 2030-2023 = 7

Valamirol lemaradtam, mi lesz 2030-ban?

Valamirol lemaradtam, mi lesz 2030-ban?

Kicsit feljebb írtam:

mert ugye benzinest (vagy dízelt) nem lehet már kapni a boltban.

https://www.gov.uk/government/consultations/consulting-on-ending-the-sa…

"the Prime Minister, as part of his ‘Ten point plan for a green industrial revolution’, has announced we will end the sale of new petrol and diesel cars and vans by 2030"

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.

with all new cars and vans being fully zero emission from 2035.

Ebből én arra következtetek, bár ez így konkrétan nincs leírva, hogy hibridet lehet venni még 2030-2034-ben, és 2035-től nem lehet semmi olyan autót, ami bármikor kipufog széndioxidot.

Persze ki tudja, mit hoz a jövő, és lehet, hogy addigra hidrogénnel tankolt vízgőzt kipufogó autók is lesznek a kínálatban, vagy vajon 0 kibocsátásnak számít-e az, ha a dízeles autó kipufogójára ráhúzok egy kotont, és hazaérkezés után kötök rá egy csomót, beviszem a garázsba és a satuban gyémánttá préselem :-)

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.

A full elektromos valóban túl drága, de meg lehet oldani okosabban is. 2020-ban 3,4M-ért vettem amperát (jó biznisz volt, most 5,5 körül menne el), nyáron 70km hatótáv, télen olyan 45 tisztán villannyal kényelmes tempóban. Itthon tudom tölteni, melóban tudom tölteni, tavasszal jön fel a napelem a ház tetejére. Évi 120-130k km körül járok vele 1.6 literes átlagos fogyasztással. 

Nincs hatótávparám, de rájöttem hogy felesleges mert az esetek 99%-ában elég ez a kevés is (sima elektromosok nagyságrenddel nagyobb aksival vannak), ellenben ha el akarok indulni balcsira se sírok, pályán 140-es tempomattal (gps szerint 135) csutkára pakolva 4 fővel légkondival 7 literrel elmegy, télen 8 körül csak légkondi nélkül fűtéssel.

Ha meg lemerül akkor városban olyan 6 liter körül el lehet vele járni.

Vannak korlátai:

Csak 4 személy, csomagtartó csak 300 liter. Alapvetően eddig nem volt gond, igaz nálunk babakocsi pl alapból nem játszik mert párom nyomja ezt a hordozókendő dolgot, nagyobbik meg már többet tud sétálni mint én :) Azért ez rohadt nagy helymentés.

Amit biztosan tudok mondani: 3 felnőtt egy másfél éves gyerekkel (+ anyósom szobacirkáló kutyája) kényelmesen befértünk egy egyhetes apartmanos nyaralásba. Kicsit gondolkodni kell az elején hogy mit hova teszel, amúgy meglepően sokminden belefér ha jó vagy Tetrisből.

Párom nem vezet emiatt a két autó hülyeség lett volna, ezt találtam a legjobb ár/értékű kompromisszumnak. 

Igen, 2012. 8,5kwh kivehető, ezzel tudom a fenti értékeket. Enyém nemrég fordult 190 ezer fölé, amikor megvettem csináltam rajta nagy generált (400k pénz), azóta csak évente olajcsere. Egyszer bolondult meg és váltogatott össze-vissza villanyos és benzines mód között, azt a légtömegmérő javítása oldotta meg (20k).

Golfnal ki kell fizetni pluszban a VW jelet az elejen. Octavia Combi alig 10 folott mar elhozhato, ami egy nagyobb meretkategoria mint az elektromos Kia. Fabia kevesebb mint 7m.

Jelenleg az elektromos autoknak kedvezmenyek nelkul jo 8-10 millio fortintot kell az uzemanyagon es a szervizen belathato idon belul behoznia es akkor meg csak a penzunknel vagyunk.

Messze a Teslaknak van a legnagyobb hatotavjuk az elektromosok kozott

Biztos ez? Úgy emlékszem, a Tesláknak kb. 600-700 km-es hatótávjuk van, a Mercedes-nek meg van 1000km-es hatótávú modellje.

Nos, akkor hadd tegyem tisztába a dolgot.

Manapság a tipikus, kisebb akkus autókban 40-50kWh, a nagyobb akkus autókban 60-80kWh akku szokott lenni. A 90-100kWh vagy afeletti már kiemelkedően nagynak számít, és meglehetősen ritka.
A Tesla Model 3 Long Range-ben nettó kb. 74kWh, a legnagyobb akkus Model S-ben nettó kb. 95kWh, a Mercedes EQS-ben kb. 107kWh.

Ezt kell elosztani a fogyasztással.

A kényelmes, gurigázós fogyasztás kb. a fele az autópályás fogyasztásnak.

A Model 3 nagyon takarékos, nekem sikerült vele múltkor körbejárni a Fertő tavat kb. 12kWh/100km átlagfogyasztással (elérhető hatótáv: kb. 610km), a tipikus vegyes átlagfogyasztásom 15-18kWh körüli (hatótáv: kb. 400-480km), viszont az autópályán egy Győr-Budapest etap, 130 körüli tempóval (felvéve a forgalom ritmusát, néha inkább 140-nel) lehet kb. 24kWh fogyasztás is. (hatótáv: kb. 300km)

Hasonlóan nagyon takarékos még a BMW i4. A többiek jellemzően többet esznek, némelyik modell sokkal többet. A SUV-szerűségekkel nem kunszt belekarcolni a 30kWh feletti fogyasztásba autópályán. (Nem vagyok nagy fogyasztás-buzi, nem vezetem Excel táblákban a fogyasztást.)

A Mercedes EQS-ben jól hangzik az a 100+ kWh akku, de autópályán simán megeszik 30kWh/100km-t, tehát ott a hatótáv kb. 350km, de erről csak kívülállóként tudok, az EQS azon kevés elektromos autók egyike, amit még sosem vezettem. (A $RANDOM SUV-szerűségek viszont 130km/h-nál simán kajálnak 30kWh körül, némelyik még többet is.)

Ezek a 100%-ról 0%-ra merítéssel elérhető hatótávok. Ilyet viszont soha nem csinálunk. Mivel nincs minden bokorban töltő, az akku pedig általában nem szereti, ha fullra van töltve, (az LFP állítólag nem bánja, de azt is rém lassú tölteni 80% fölött), ezért gyakorlatban az autókat 80% körülire töltjük és kb. 15%-ig merítjük, ezzel a teljes elérhető hatótáv kb. 65%-át használjuk ki a hétköznapokban. Tesla Model 3 LR-re, vagy EQS-re vetítve ez azt jelenti, hogy 100% autópályás felhasználás mellett kb. 200-250km-enként kell kalkulálni töltéssel. Ekkora távolságonként viszont a benzinessel is megállok. (pisi-kávé-satöbbi)

Benzinessel jöttem már haza egy seggel Gyergyószentmiklósról két köztes tankolással, de akkor fiatal voltam, bohó és felelőtlen. Ma már nem csinálnék olyat. Berettyóújfalutól komoly küzdelmet folytattam az ébrenmaradásért.

Nem tudományos mérés, de érdekes (spoiler, tesla nyert távban):

https://www.youtube.com/watch?v=ZH7V2tU3iFc

https://www.youtube.com/watch?v=xg6-Vc9CSwk

Illetve jönnek a többiek is, a már ismert fisker, lucid, nio és társai mellett, ígéretek azok vannak, a valóság meg majd alakul mi lesz:

https://lightyear.one/

"Az élet tele van kérdésekkel. Az idióták tele vannak válaszokkal."

"Its easier to fool a man than it is to convince they have been fooled"

Nyilvan ki-mit ert hatotav alatt... Felallok az autopalyara az ezekhez az autokhoz kepest kifejezetten elavult, egyaltalan nem takarekosra epitett benzinesemmel (2016-os technologia, I4 2.0T) es bizisten mentem mar egy tankolassal 700km felett autopalyatempoval (120-130, amit az adott orszag eppen engedett). Komolyan meglepodnek, ha a Tesla 3 ezt tenyleg tudna... A Teslanak ehhez kepest van 350-380 merfold koruli hatotavja, ha konstans 60-at autozol 20 celsius fokban.

Nem mintha emiatt szar dolog lenne egy olyan verda, de azert ne fenyezzuk oket ott, ahol meg sorjasak kisse.

Nincsenek gyakorlati tapasztalataim Teslaval sajnos. Nyilvan a gyarto altal megadott erteket mondtam.

Te a sajat autod hatotavjat emlitetted idealis korulmenyek kozott, akkor gondolom ugy fair, ha a Tesla idealis korulmenyeit tesszuk melle, ami megvan 600km felett. Szoval 600+ vs 700 szerintem nem rossz.

Az en benzinesem is elmegy autopalyan 700-at, de varosban Aldi-ovi-suli vonalon csak kb. 450-et. (50l-es tank)

Ha a sajat use-casemet veszem iranyadonak, akkor nalam gyakoribb a varosi 60-as tempo, mint az autopalyas 130-140.

Az a problema, hogy a Tesla megadott erteket semmifele epelmeju hasznalat eseten nem reprodukalod. Sajnos ok ugy gondoljak (kicsit leegyszerusitve), hogy a 60km/h-t hosszu idon keresztul tartod. A varosi autokazas nem ilyen. Persze azt meg kell hagyni, hogy a gyakorlati felhasznalas eseten, a varosi kozlekedesben az elektromos auto kevesbe ter el a megadott ertektol, mint a benzines. Ettol fuggetlenul elkepzelheto, hogy tisztan varosi kornyezetben siman lehet, hogy a Tesla papiros hatotavjanal akar 10-15%-al kevesebbet kapsz. Lehet, hogy telen meg ez is optimista.

Persze ez nem feltetlenul oriasi baj, csak tenyleg nem hatotav ponton kellene fenyezni az EV-ket. Maradjunk annyiban, hogy jol gyorsulnak es nem fustolnek. Akkor nincs vita…

Igazából nem akartam hatótav fronton fenyezni, nem tudom miért ez jött le. Arra gondoltam, hogy ez már bőven az elfogadható határon belül van, nem a 80-100kmes kvázi használhatatlan kategória. 

Szoval ez most már, koszonhetoen a Teslanak, valós alternatíva, csak még drága.

Regionális probléma.

Egyrészt, egy 50kWh feletti akkumulátorral rendelkező autóval normális esetben egyáltalán nem kell nyilvános DC töltőt használnod, mert az aznapi használatot elviszi napközbeni töltés nélkül. Csak, ha hatótávot meghaladó távolságra (200+ km) mész, akkor kell DC töltő.

Az általános tapasztalatok alapján, a Tesla töltőhálózata kiemelkedően jó, az egyik legnagyobb hozzáadott érték a Teslákhoz. Én utoljára akkor vártam superchargerre, amikor Győrújbarátnál még csak a 4 darab v2-es töltő volt, és akkor is csak pár percet kellett várni. Üzemen kívüli SuC töltővel egyszer találkoztam, a Törökbálinti Auchannál egyszer belefutottam egy félnapos áramszünetbe/karbantartásba. Ettől eltekintve, 100%-os a rendszer. A jelenlegi magyar helyzet ráadásul relatíve torz, mert az ingyenessége miatt fű-fa ott tölt. Ha egyszer nálunk is fizetős lesz a SuC, ki fognak ürülni a SuC-ek. Számomra megdöbbentő, mekkora kapacitást növesztettek ki a semmiből pl. a Szigetszentmiklósi Auchannál. A valós igény ott a negyede sem lesz, ha megszűnik a "nullás ársapka".

Ma hazafelé jövet néztem az Ionity-t, ott sem volt a kutya sem.

Miért bohócautó az i3? Milyen új problémát csinált az i3?

Az i3 egy kifejezetten jópofa autó, teljesen frankó műszaki tartalommal. Nem véletlenül nem öregedett meg 10 év alatt sem, és rohangál belőle csillió plusz egy darab az utakon.

Mivel az átlagember nem megy minden nap két megyével arrébb, (de még én sem, pedig jóval többet autózom az átlagnál) ezért az i3 tökéletes első autó, az átlagautós mobilitási igényeinek 95%-át lefedi, a fennmaradó 5%-ra (pl. nyári utazáshoz) kellhet egy második autó. (Erre akár megérheti még bérelni is valami nagyobb dögöt.)

Az i3-at az évek során háromféle akkumérettel szerelték, a legutolsó szériába ~ kétszer akkora akkumulátor került, mint az elsőkbe. A legnagyobb, kb. nettó 37kWh-s akkupakk nem-autópályás használat esetén 200+ kilométerre elég egy töltéssel, és nincs olyan vallás vagy szekta, ami megtiltaná a töltést 200km után.

Autópályán kb. 130-150 kilométert bír ki, tehát rendszeres, nagy távolságra utazásra nem célszerű jármű. (Ne vegyél i3-at egyetlen autónak, ha minden héten meglátogatod a 200+ kilométerre lakó rokonokat.) Minden másra viszont remek.

(Vannak még ezek a bohócjárművek, mint a traktor meg a metró, nem is értem, miért gyártják azokat, nem lehet velük leugrani az Adriára a hétvégén!)

Állítólag, a hanyatló nyugaton egyébként jellemzően nem egyetlen autóval akarnak a családok mindent _is_ megoldani.

Állítólag, a hanyatló nyugaton egyébként jellemzően nem egyetlen autóval akarnak a családok mindent _is_ megoldani.

Azon a hanyatlo Nyugaton, ahol batortalanitjak egy auto birtoklasat is, nemhogy kettoet?

Meg amugyis - hova megyek pl. en autoval? Ahova necces a tomegkozlekedes - igen, a korgyurun kivulre. Nekem ebben a formaban semmilyen igenyemet nem elegitene ki az i3.

Es a legszanalmasabb azt nezni, ahogy az i3, Leaf, stb. tulajok probaljak validalni, hogy miert alkalmas az o szarjuk egyetlen autonak es toljak ki a golvonalat a 16-osra. Mintha olyan normalis dolog lenne 2 heten at az autokolcsonzoben parkoltatni vagy 50 percenkent a ReX-et tankolni.

Es a legszanalmasabb azt nezni, ahogy az i3, Leaf, stb. tulajok probaljak validalni, hogy miert alkalmas az o szarjuk egyetlen autonak es toljak ki a golvonalat a 16-osra.

Nem, a legszánalmasabb azt nézni, hogy emberek sokasága vásárolt i3-at (Leafet, Teslát, stb.), imádja, boldog vele, és a kívülállók, akiknek nulla, vagy nulla közeli tapasztalatuk van a villanyautózásról, kategórizálják őket és a szánalmasozzák őket, meg szarozzák az egyébként pöpec kis autójukat.

Vannak felelős vásárlók, akik vásárlás előtt felmérték a saját igényeiket, és az jött ki belőle, hogy pont egy i3 hiányzik a boldogsághoz. Megvették, és jól döntöttek.

Jelenleg az a csodálatos helyzet van, hogy senki nem áll a tarkódnál egy fegyverrel, hogy márpedig holnaptól neked is i3-mal kell járkálnod. Kérlek, hagyját tehát minket továbbra is boldogan i3-azni, Teslázni, stb.

A Teslarol egy rossz szot se mondtam. Az teljesen rendben van, ahogy pl. a Hyundai Ioniq is.

Az i3 tulajokbol viszont mar tobb bohoccal is talalkoztam, aki nem arra vette, amire valo, aztan megmagyarazta hogy amugy is milyen surun allna meg hosszu idore.

Es ne azert ne szamitson mar a velemenyem mert ezekkel a bohocokkal ellentetben nincs elsokezes tapasztalatom olyan autorol, amirol felmertem, hogy nem elegitene ki az igenyeimet a legkevesbe sem.


Valve alkalmazott, Proton hacker ☝‍️

trey @ gépház

Amennyi szerencsétlen kutya(/kölök) elpusztul a tűző napon hagyott autóban, mert a balfasz gazdája bezárja, a kutyafunkciónak van értelme. Főleg, ha egy bizonyos belső hőmérséklet felett automatikusan ki is nyitja az ajtókat. Akkor a rendőrnek/tűzoltónak nem kell bebasznia az ablakokat.

trey @ gépház

merthogy? frissítés megérkezett az összes kocsira, így tegnaphoz képest ma megint többet tud az átlag tesla tulaj autója. van mivel elütni az időt töltés közben. én a helyett hogy 20-30 percet gameltem volna a melegben, 2 hete 1,5 órát jártam a várost hogy tudjak tankolni. 🤷‍♂️

Amikor már az autónál is a faszság a lényeg, és nem a lényeg.

Amit én hallottam, hogy ha a szimmeringnél beszivárog a hűtéshez használt víz, az kinyírja. És ez bizony előfordul.

Valami videoban említették, hogy 1,5 millió forintba kerül. Na most akkor hol az előnye az egyszerűségnek, ha annyiba kerül a motor, mint egy sokkal bonyolultabb dízel van benzines?

Bár végül is egy 30 (vagy most már 40+) milliós autóhoz képest nem is sok.

1.5 millió a bontott vagy az új? Csak mert meglepne, ha olcsóbb lenne egy benzin vagy diesel motor hasonló korú autóba. Bármelyik új autónál gazdasági totálkár a márkaszervizben való kijavíttatás viszonylag jól javítható esetekben is.

Gondolom az új volt annyi.

Használt Tesla motorok:

https://www.ebay.co.uk/b/Car-Engines-and-Engine-Parts-for-Tesla/33612/b…

Használt random dízel motorok:

https://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_from=R40&_trksid=p2047675.m570.l1313…

Ahogy nézem, kb. egy árban vannak, vagy inkább a dízel olcsóbb.

a 2012-2017 model S-nél van ez a hajtómű szimmering hiba, itthon szerintem 100k alatt cserélik, ha még nem lett cserélve. A lényeg ugye, hogy még mielőtt nagy a gond, el kell menni megnézetni. Mint nálunk a Jazznél az egr csatorna tisztítása, vagy az új benzineseknél a diós légcsatorna tisztítás. Nincs előiírva, de ha megcsinálod, hosszabb életű lesz a szerkezet.
No és azóta ez a tipushiba javítva lett, szóval nem nagyon kell tartani motorcserétől az első 3-400 ezer km alatt.

Mondjuk a futóműve állítólag még a hármasnak se bírja annyira, elhasználódik hamar.
Model 3 hajtását már ilyen millió mérföldre tervezték (ok ezt Musk mondja :D ), akkut 500.000-re (ezt is ő mondja persze)

Ettől még nem szeretnék garanciaidőn kívüli elektromosautó tulaj lenni soha. :) (nem is fenyeget ez a veszély)

Amúgy a Tesla most pont a cellánkénti csere ellen megy, a 4680-as cellás pakkokat szét nem szeded úgy, hogy újra össze is rakd. Ott az a módszer van, hogy ha annyira széthal, akkor ledarálod, és mehet a recycle. Sandy Munro youtube-on szedett szét ilyen pakkot, azt egyszer szeded szét, úgy van összerakva :( (de állítólag nem is fog meghalni a pakk)

 

Sajnos pont minél jobban szerelhető, annál több "sallang" van benne, minél olcsóbban, helytakarékosabban gyártható, annál nehezebb lesz cellákat cserélni benne.

 

De nem gond, mert Dr. Sidney Smith szerint kb annyi lítium van normálisan hozzáférhető, amivel az összes személyautót le lehet cserélni elektromosra, de akkor még nincs tároló, nincs az áruszállítás, nehézgépekből semmi átállítva.

Gelencsér szerint meg jelenleg az li-ion akkuk újrahasznosíthatósága 70%. Az kb azt jelenti, hogy a második kör után már csak fele annyi anyagunk lesz. (bár mondanak 90+ %-os újrahasznosíthatóságot is, de ezekre még elvileg nincs nagyüzemi olcsó eljárás)

De mire ide eljutnánk rengeteg más fontos elemből is hiány lesz :D 

A Teslánál még elfogadom, hogy 100.000 egy szimmering csere, elvégre 40 milliós autóról van szó, egy Bentleyt sem szervizelsz olcsóbban.

Én csak várom már ezeket a népautónak szánt elektromos vackokat, de ezeket is horror javíttatni.

Leaf motor/inverter használtan:

https://www.ebay.com/b/Engines-for-Nissan-Leaf/33615/bn_21301425

Szerintem meg olyan frissítőcsomag kéne, hogy ne dögöljenek meg benne, mint Kínában, mikor elszabadult az AI, és nem lehetett lefékezni az autót. Amíg ez nincs meg, az utakon sincs keresni valója, nem hogy kutyaőrnek lennie.

Windows 95/98: 32 bit extension and a graphical shell for a 16 bit patch to an 8 bit operating system originally coded for a 4 bit microprocessor, written by a 2 bit company that can't stand 1 bit of competition.”

Jol megaszontad, kemeny vagy Csoki :)
Bezzeg mikor a Toyotaknak beragadt a gazpedalja akkor nem voltal ilyen harcias fogadjunk.
Az meg latom fel sem tunik a nagy kemenykedes kozben hogy parmillio Tesla fut a vilagban mar jo sok eve es valahogy meg sosem hallottunk ilyen esetrol, varazslatos modon pont Kinaban tortent ilyen ahol eselye sincs semmilyen fuggetlen/valodi hatosagnak leellenoriznie hogy mi tortent pontosan...

De, voltak esetek. Nem sok, de volt. Viszont nem végződtek halállal, mert általában néhány másodperc után rájöttek a sofőrök, hogy rossz pedált nyomnak, vagy addigra már össze is törték az autót.

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.

Nem tudom, te mire válaszolsz, én erre az állításra válaszoltam:

parmillio Tesla fut a vilagban mar jo sok eve es valahogy meg sosem hallottunk ilyen esetrol

Én úgy értelmeztem, hogy pármillió Tesla fut és még nem hallottunk Teslás esetről, nem úgy, hogy pármillió Tesla fut és nem hallottunk még Toyotás esetről.

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.

A toyotás hírről lemaradtam csak, ha az is hasonló eset volt, akkor természtesen a Toyotára is vonatkozik ugyanaz, amit írtam. Olyan nincs, hogy gázpedál „beragad”, meg irányítást nem lehet visszavenni, nem lehet fékezni.

Windows 95/98: 32 bit extension and a graphical shell for a 16 bit patch to an 8 bit operating system originally coded for a 4 bit microprocessor, written by a 2 bit company that can't stand 1 bit of competition.”

Olyan nincs, hogy gázpedál „beragad”

Régebben a bowdenes gázpedálok tudtak beragadni, pl. ha a bowden kiszőrösödött és beleakadt a borításba.

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.

Szerintem arra a kínai esetre gondoltok, amikor a vezető nem tudott fékezni és mint kiderült, valami olyan aftermarket gumiszőnyeget használt, ami felkunkorodott és nem engedte teljesen kinyomni a fékpedált.

És még egyszer: USA-n kívül SEHOL nem elérhető jelenleg a Full Self Driving funkció, amiről mindenki beszél az csak az Autopilot (=sebességtartó funkció egy pár szenzor adattal megspékelve, mint minden újabb német markában)

Raynesnek írtam az AI frissítés kapcsán. Mivel eddig egyetlen esetben sem bizonyosodott be, hogy AI hiba lett volna a gázadás, mindig a sofőr hibája derült ki a vizsgálatokból.
Az amcsik esetén az hatóságok is ezt mondják. https://techcrunch.com/2021/01/08/nhtsa-tesla-sudden-unintended-acceler…

Miért csak X/S-hez van ez? A 25milliós autó már szart sem ér?

Nem lehet, hogy a 3/Y-ban nincs benne az a videokártya, ami az S/X-be belekerült kb. 1-2 éve? Emlékszem, amikor kijött az a modellfrissítés, akkor ott nagyon domborították, hogy olyan erős a hardver, mint egy konzol.

Gondolom majd a következő nagyobb 3/Y frissítéskor beletervezik a jó videokártyát is, és megy majd a Steam.

Kutyát légkondival bizonságok hőmérsékleten tartó funkció a 3/Y-ban is benne van sok éve. Azt nem tudom, hogy belső kamera van-e már a 3/Y vonalon. Azt tudom, hogy pár éve még nem volt, aztán egyszercsak lett, de nem tudom, melyik modellekben.

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.

Szerkesztve: 2022. 12. 14., sze – 17:52

Nem jött be Musk jóslata, nem zárta csodásan az évet a Tesla

[...]

“Egyre inkább úgy tűnik, hogy a Teslának keresleti gondjai vannak”, írta múlt héten Toni Sacconaghi, a Bernstein befektetőcég elemzője.

[...]

A keresleti problémákra utaló első jelzés ebben a negyedévben érkezett, amikor kiderült, hogy az előző három hónapban 22 ezerrel több autót gyártott, mint amennyit lleszállított.

[...]

Közben az akkumulátorok gyártási költsége folyamatosan emelkedik, ami tovább csökkenti a cég profitját.

[...]

Ajaj ...

trey @ gépház

Tényleg? Ez jó. Amikor kb. 2 éve rendeltem, akkor még több, mint egy év volt a várakozási idő.

Most megnéztem, és a rendelős weboldalon nem írja, hogy mikor szállítanák ki a most megrendelt példányt. Érdekes.

De ennél még érdekesebb, hogy ár sincs. Csak annyi, hogy fizessek 100 font előleget, amit persze visszatérítenek, ha meggondoltam magam. (Gondolom ez Tesláéknál az I am not a robot) :-)

Azért furának találom, hogy úgy rendeljek meg egy autót, hogy se az árát nem látom, se azt, hogy mikor kapom meg.

Amúgy az extrák ára sincs ott. FSD pl. 2 éve több (talán 10?) ezer fonttal emelte meg az árat. Most meg csak kipipálhatom, de fogalmam sincs, hogy ez mivel jár.

Ez az információhiány nem tetszik.

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.

Pár éve még Angliában is így volt.

Na majd ránézek később, lehet, hogy csak valami website bug, vagy ideiglenesen kivették valamiért.

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.

csak a szokásos tőzsdemanipuláció próbálkozás a fosarcú presszóbútor cnbc/bloomberg és hasonló szeméttől. 

- kínában az Y ára így befér az állami támogatás határába. Gyárfejlesztés lesz és kínai újév lesz, ezért leállások lesznek. A fejlesztések és modernebb módszerek egyre olcsóbb gyártást tesznek lehetővé.
- usában a januártól kezdődő újabb állami visszatérítés összegével egyező szinten  a decemberi átadású autókra elengedik, hogy ne érezzék szopásnak azt, hogy pár napon múlik, jár nekik visszatérítés vagy sem. 
- az egy autóra eső profit 8x akkora, mint a toyotánál
- azért megy a rinya, mert nem lett meg az 50%-os darabszám növekedés idén, miközben más gyártók gyártani sem tudnak
- nem a teslák kereslete csökkent, hanem annyival többet gyártanak, hogy már a logisztika nem képes mindet kiszállítani: "As our production volumes continue to grow, it is becoming increasingly challenging to secure vehicle transportation capacity and at a reasonable cost during these peak logistics weeks," 

almom a kutyabarat munkahely...ja nem

Btw, épp most adta le a Tesla a TSMC-nél az új FSD AI chip-re a rendelést (4-5nm csíkszélesség). Nulláról kb hetedik legnagyobb ügyfelük lesz.