Spring - Itt a Blender Foundation 12. animációs rövidfilmje

 ( trey | 2019. április 17., szerda - 15:56 )

The Spring team used the development version of Blender 2.80 for the entire production, even before the software was in official Beta. [...] The development version of Blender 2.80, as well as other open source tools, were used to create this animated short film. The character and asset files for the film are available from Blender Cloud, and tutorials, walkthroughs, and other instructional material are coming soon.

Bejelentés itt, további infók itt.

Hozzászólás megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás megjelenítési mód a „Beállítás” gombbal rögzíthető.

hogyan neveld a blenderedet.

Jó lett!

--
GPLv3-as hozzászólás.

És még a hülye fák is sétáltak...

--
A főnököm mindig megtartja amit ígér, ha pénzt ígér azt is!

azert igy 2019-ben igazan renderelhettek volna 4k-ban. vagy 8.

Messze jobb mint a gyerek-tvcsatorna minőség, talán már hollywood minőséget is megüti. Mégsem használja nagyon hollywood a blendert. Miért?

szerintem ugy 10-15 ev lemaradasban van a blender a Maya-hoz kepest. kb mint a wine a windozhoz kepest, amire lemasolnak/implementalnak valamit a masikba 2 ujabb feature lesz...

A wine-al csak óvatosan! Amióta a Valve beszállt a buliba elég nagy a fejlődés. Nincs időm folyamatosan tesztelni de hónapok alatt amikor néha ránézek jelentős ugrásokkal fejlődik a wine mostanában.
Maya-val gyorsabban lehet dolgozni? Vagy tud olyat amit a blender nem? Van feature összehasonlító táblázat róluk? Nem foglalkozok cgi-vel csak nézőként tudok annyi következtetést levonni, hogy ez a film minőségben nem marad el a fősodratú hollywoodi cgi filmek mellett. Viszont elég rövid, nyilván sok munka volt vele.

akkor legyen a GIMP vs Photoshop a pelda :)
en se vagyok CGI-s, de dolgoztam 15 eve egy csapatban jatek fejlesztesen, profi 3d grafikusokkal, Maya-val. mar akkor tudtak olyan dolgokat csinalni vele, amiket az elmult par evben irtak a Blenderben mint uj feature. ebben a kisfilmben se latok semmi olyat amit akkor ne tudtak volna mayaval osszerakni.

masreszt hollywoodban gondolom tobbsegeben nem kezdok dolgoznak, es amikor ok kezdtek, a blender meg nem letezett vagy max otthoni jatekszer szintjen mozgott (de teny hogy az elmult evekben jon fol mint a talajviz vagy mint a wine :)) ezert ok a maya-t ismerik inkabb. elegge eltero a 2 program felulete es mukodese, nehez atszokni. (en hasznaltam mind a kettot de csak hobby, foleg rendereles szintjen, nem modelleztem sokat, animaciot pedig egyaltalan nem csinaltam veluk).
meg egy csomo plugin maya-hoz van csak, mert ahhoz lehet sok penzert eladni...

ps: a wine changelogokat en is nezem (kapom mailban), csodalkozom is hogy meg mennyit dolgoznak mostanaban rajta, azt hittem volna mar reg halott a projekt. viszont attol hogy a jatekokhoz szukseges 3d reszt csiszolgatjak, meg uzleti appok futtatasa nem lett jobb, nagyon sok a bug es a crash. kb 1 eve probalgattam, alig volt valami ami mukodott vele.