John Carmack OpenBSD-ben kalandozott

 ( trey | 2018. március 6., kedd - 11:05 )

Az egykori id Software híresség, John Carmack úgy döntött, hogy szabadidejében OpenBSD-n kódol C++-ban. Vegyes tapasztalatait a FaceBook oldalán osztotta meg:

Idézet:
I’m not a Unix geek. I get around ok, but I am most comfortable developing in Visual Studio on Windows. I thought a week of full immersion work in the old school Unix style would be interesting, even if it meant working at a slower pace. It was sort of an adventure in retro computing — this was fvwm and vi. Not vim, actual BSD vi.

In the end, I didn’t really explore the system all that much, with 95% of my time in just the basic vi / make / gdb operations. I appreciated the good man pages, as I tried to do everything within the self contained system, without resorting to internet searches. Seeing references to 30+ year old things like Tektronix terminals was amusing.

I was a little surprised that the C++ support wasn’t very good. G++ didn’t support C++11, and LLVM C++ didn’t play nicely with gdb. Gdb crashed on me a lot as well, I suspect due to C++ issues. I know you can get more recent versions through ports, but I stuck with using the base system.

A teljes írás elolvasható itt.

Hozzászólás megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás megjelenítési mód a „Beállítás” gombbal rögzíthető.

Nehany honapja en is telepitettem virtualis gepbe OpenBSD-t. Vegulis ment meg minden, de az nekem is elsore feltunt, hogy nem a C++-programozok a celcsoport.

Made my day, köszönöm.

Kicsit konkrétabban, thx?
--
♙♘♗♖♕♔

Ez miből látszik?

Az en kodjaimban eloszeretettel hasznalok ujabb c++ szabvanyokkal (c++14/c++17) bevezetett dolgokat. Amikor utoljara probaltam, akkor az openbsd valami 4.x-es forditoval erkezett (talan 4.2, es valahogy ???), ami meg a c++11-et sem ismerte. Ez akkor mar eleg reginek szamitott, ho jol emlekszem lehetett telepiteni 4.8-at (???), de az meg mindig eleg keveske volt. Nem akartam rabolni az idomet, hogy a portsba beleassam magam, ugyhogy inkabb maradtam osx (+ linux) oldalon. Ettol meg valszeg nagy okossag az obsd, csak nem az en profilomba vag. Es hat igen a gdb sem volt a helyzet magaslatan a c++ kod debuggolasaval (pl. symbol completion iszonyat sokaig tartott).

Biztosan meg lehet ezeket oldani ilyen-olyan szerelgetessel, de azert annyira akkor nem erdekelt a dolog. Adtam neki egy fel estet, de nem sikerult olyan szintre hozni, hogy erdemes legyen tovabb idot olnom bele.

Fosbúk mentes verzió itt: https://pastebin.com/bJkYLYJL

Thx!

theo, theo, szar a bsd.
(csak hogy benne legyek ebbe a topicba lol)

--
GPLv3-as hozzászólás.

trey, koszi:) Pont erre a cikkre volt szuksegem. Tekintve, h ugyanazt csinalom, mint a cikkiro:)

Valamilyen szinten egyet értek Carmack bácsival, de jobban járt volna, ha mondjuk freeBSD-vel próbálkozott volna, talán jobb szájízt kapott volna.
A "I am most comfortable developing in Visual Studio" mondatával viszont kötekednék. Nyilván jobban érzi magát Windows-on, mert azt szokta meg, az OpenBSD-n meg vi-al "hegesztett", eléggé nagy dimenzióugrás. Azért ettől sokkal jobb eszközök vannak már Linux/BSD-n is a kényelmesebb való fejlesztéshez. Aktív Linux használóként szerintem sokkal kényelmesebb Linux-on fejleszteni C++-os dolgokat, gyorsabban fordít, stb. A mai Visual Studio meg minden, csak nem jó. Annak idején a Visual C++ 6.0 még jó volt. Emlékszem, hogy néhány plugin-al nagyon jó környezetté varázsoltuk, és többet is tudott C++ szinten mint a mostani.

<vimtroll>Szerintem is a Visual Studio utan a vi(m) eleg nagy dimenziougras... felfele...</vimtroll>
--
:wq

<troll>Ugrás felfelé... A csillárventilátorba... :P</troll>

P*ccsel elore

Stimmt. :)

Mit tudott a 6.0, amit nem tud ma a 2017?

Nekem a 6.0-val kapcsolatban csak az jut eszembe, hogy a fordito eleg tavol allt a szabvanyostol.