Elérhető az Időrégész Androidra

Címkék

Szinte hihetetlen, de az Rátkai István első C64-es szöveges kalandjátéka, az Időrégész kijött Androidra! Ha neked is Rátkati-átkai hiányoztak az életedből, itt az alkalom. Én már várom a Bosszú és az Új vadnyugat sorozat megjelenését is! NYIT PLAY TELEPIT IDOREGESZ ORUL

Elérhető a Play Store-ból innen.

Hozzászólások

Egyszer régen dolgoztam egy játékon egy csapattal. A csapat jó nagy része azóta is játékírásból él.
Nem rég felmerült, hogy ezt a konkrét játékot portolni kéne valamire. Nem tudom, telefonra, vagy egyszerűen friss Linuxra és Windowsra (eredetileg Windows alatt jelent meg és Linux alatt írtuk).
Mint kiderült, a régi csapatból senkinek nincs meg a forráskód, pedig azóta csak kb. 17-18 év telt el.

Koszi! Ezt nem tudtam rola. Meg a 90-es evek vege fele tobb MtG versenyen osszekerultem vele.

Mondjuk akkoriban az egyszeru gepeknek koszonhetoen sok olyan ember kiprobalta a programozast, akirol nem is gondolnad. (a Raspberryt pont erre szantak, mas kerdes, hogy sok egyebre is hasznaljak)

--
A strange game. The only winning move is not to play. How about a nice game of chess? - Wargames

Épp a napokban néztem bele a nálam fekvő régi Commodore Világ magazinokba és a leírások után csak úgy kezsüel módon simán voltak benne olvasók által beküldött hangkártya programozás, demok meg ilyenek is amiket nem tudok elképzelni sem ma már a játékokkal foglalkozó magazinokban. :)

Jó erre amúgy persze az RPI, de azért volt szépsége annak is, hogy szinte összehasonlíthatatlanul egyszerűbb volt az egész architektúra.

[insert line here]
B.C. 3500 - DIY Vehicle / A.D. 30 - DIY Religion / A.D. 1991 - DIY OS

Szerintem könnyebb PC-n hangot lejátszani, mint Commodore-on. Kész API-k vannak hozzá. C64-en regiszterekbe számokat írogattál.

A váltás a Microsoft idők kezdetén volt, vedd meg a kész programot, ne gondolkodj lehetőleg semmit, inkább fizess.

Semmi nem volt egyszerű C64-en. Rohadt notepad szintű szövegszerkesztő nem volt hozzá. LIST 200-300 és láttad a sorokat, amik érdekeltek 320x200-on.

Hatalmas katyvasz volt az egész, amit kifejezetten kényelmetlen volt használni.

Amiről beszélsz az filozófiai irányváltás volt: ne gondolkodj, fogyassz és fizess. Nem azért történt minden, mert a C64 olyan hű de egyszerű lett volna.

Szerintem kicsit félreértjük egymást, de lehet csak fáradt vagyok már és nem fejeztem ki magam érthetően. Nem akartam egy pillanatra sem azt mondani, hogy régebben bármi egyszerűbb lett volna a felhasználónak - most sokkal egyszerűbb. Írhatsz demot Processingben, és így tovább. A gép előtt ülőnek sokkal nehezebb dolga volt régen, viszont maga a gép (erre céloztam az architektúrával) egyszerűbb komponensekből állt, egyszerűbb működéssel. Képzeld el például ezt a cikket, de a 6510 helyett mondjuk valami mostani bestiával. http://biorxiv.org/content/biorxiv/early/2016/05/26/055624.full.pdf

Amúgy akartam írni anno blogposztot is erről az esszéről, megéri legalább egyszer elolvasni.

[insert line here]
B.C. 3500 - DIY Vehicle / A.D. 30 - DIY Religion / A.D. 1991 - DIY OS

Igen, ez érdekes kérdés, több aspektusa is van.

A Commodore többé-kevésbé homogén volt. Vagy BASIC-ben, vagy gépi kódban programoztad.

Ez nem mondható el egy PC-ről: C,C++,java,C#,PERL,PHP,PYTHON, Linux, Windows,... Amikor egy problémát meg akarsz oldani, látsz 500 elvileg különböző megoldást, a legtöbb ember pedig ennél a résznél elakad.

A mikrovezérlőknél egyszerűbb a helyzet, mert felrakod az Arduino-t (olyan amilyen), vagy a Raspbian-t és szevasz. Mindenki azt használja. A régi Commodore-os kultúra a mikrovezérlő piacon ismét virágkorát éli.

Érdekes, hogy mi a kapcsolat a kisgép-nagygép között, a nagygép pedig miért idegenebb, mint a kicsi. Nem tudom a választ.

Beraknám a részt, amivel a hozzászólás kezdődött:

Épp a napokban néztem bele a nálam fekvő régi Commodore Világ magazinokba és a leírások után csak úgy kezsüel módon simán voltak benne olvasók által beküldött hangkártya programozás, demok meg ilyenek is amiket nem tudok elképzelni sem ma már a játékokkal foglalkozó magazinokban. :)

A Commodore-os időkben az olvasók programokat készítettek, cikkeket írtak, míg manapság ez nem jellemző.
Én annyit tettem hozzá, hogy manapság hasonló társaság alakult ki a mikrovezérlő és otthon automatizálás tekintetében. Olyan emberek is programoznak, akiknek nincs tapasztalatuk, megosztják a gondolataikat másokkal, hasonló közösségek/fórumok alakulnak ki, mint a Commodore-os időkben.

Ennek egyik legjellegzetesebb megnyilvánulása az Arduino projekt, amit jóformán csak hobbisták használnak szórakozásból. A közösségi kultúra része, az ipar támogatása nélkül fejlődik, nagyon sok hasonlóságot mutat a Commodore újságok mindennapjaival. Aki élt abban az időben, ismerte azt a világot, az látja a hasonlóságot benne.

"Nyomj meg egy billentyűt!"

Oh the irony :)

fasza, lesz mivel szórakozni hehe.

--
GPLv3-as hozzászólás.

Nacceru :) Par eve elokapartam vice alatt, anno hihehetlen modon megfogott a jatek. (Az egyelten volt, amit segitseg nelkul vegig tudtam jatszani)

--
http://www.micros~1
Rekurzió: lásd rekurzió.

rulez!
és a hős lovag is. :)

Vártam volna egy teljesen emulált környezetet, ez így elég bénán néz ki.

--
"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség