Élőben demózza a Feral Interactive a Deus Ex: Mankind Divided-et Linuxon

 ( trey | 2016. október 24., hétfő - 20:19 )

Csütörtökön. Akit érdekel.

Hozzászólás megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás megjelenítési mód a „Beállítás” gombbal rögzíthető.

Tegnap Mad Max, ma Deus Ex: Mankind Divided
Ha egyszer egy üzlet platform beindul...

A Feral indult be, nem a platform. A munkájukból viszont úgy tűnik, hogy nem annyira lehetetlen feladat a játékokat eleve linuxra fejleszteni, vagy átportolni.

" nem annyira lehetetlen feladat a játékokat eleve linuxra fejleszteni, vagy átportolni"

Tééééényleeeeeg? :)

Pedig engem úgy tájékoztattak a "hozzáértők", hogy Linuxra nem lehet játékot fejleszteni :(

--
trey @ gépház

Üdv a jövőbe. :)

Az más kérdés, hogy üzletileg megéri-e. Persze nem csak az üzletet kell figyelembe venni, hanem azt is, hogy a platform egyre szélesebb kör figyelmét kelti fel.

A háttérben a Valve áll, aminek a SteamOS platformja egy Debian Linux. Mivel a Steam széles körhöz szól, nem hagyják figyelmen kívül annak egyik lábát (Windows, macOS, SteamOS). Gondolom, hogy a Feral-nak érdeke fűződik ehhez a munkához, nem hobbiból csinálja.

--
trey @ gépház

Én nem vagyok hozzáértő, csak dolgoztam játékfejlesztő cégnél, ott az egnine-t is és a játékot is volt, aki linuxon fejlesztette. Az egy merőben más kérdés, hogy piacra dobni érdemes-e.

A játékfejlesztő cégnél nem volt piackutatás, előkalkuláció? Bele a világba fejlesztettek valamit?

Ryan Gordon - ez egy személy, nem egy csapat - egymaga több tucat játékot portolt Linuxra. Az id Software amíg nem kurvult el, az összes játékát kiadta Linuxra. Akkora erőfeszítés nem kellett. Az Unreal engine jó ideig kijött Linuxra.

A quake / unreal engine-ek pedig lefedték az értelmes játékpiac 90%-át.

level design, textúrakészítő, animátor, sound / foley artist kurvára nem platformfüggő, azt nem lehet megspórolni, amúgy is kell

Nem dollármilliókról van itt szó / game, hogy alkalmaznak egy Linuxhoz értő fejlesztőt is.

Ráadásul aki kész engine-t vesz, annak mihez kell Linux ember? Hogy megírja az installer-t?

Semmi sem kellett hozzá. Nem volt itt semmi elköteleződés a Linux fejlesztők részéről. Annyi kellett, hogy valakinek legyen fasza ahhoz, hogy a Microsoft-ot elhajtsa a picsába.

A Valve-os Gabe Newell-nek volt hozzá. Elég volt, hogy leírta a véleményét a Windows 8-ról és annyit, hogy felvett 2-3 embert, aki ráfeküdt a témára. "Óriási" befektetés ezen a szinten.

--
trey @ gépház

Ahogy írod, +1

--
RGeri77
Fedora Ambassador, játékmester ;-)

Nem teljesen értem hogy most ez miként kapcsolódik az én soraimhoz. Azt láttam, szinte napra pontosan 15 év előtt, hogy technikailag nem lehetetlen. Azóta csak javult a helyzet. Nem, nem a fejlesztőket kellett meggyőzni, sem akkor, se mostanában (szerintem), hanem a kiadókat. A Valve háza táján ez viszonylag könnyen ment, anno talán épp ők demózták hogy az opengl fürgébb mint a directx11-12, mittoménmennyi (természetesen ugyanazon a konfigon).

Ma a nem mobil-világ legnagyobb "játékkiadója" a Valve és a második legnagyobb GoG is rendesen támogatja a Linuxot.

Az egész szálhoz kapcsolódik általában. A te kommentedhez itt:

"Az egy merőben más kérdés, hogy piacra dobni érdemes-e."

--
trey @ gépház

Áh. Mint írtam, volt, aki linuxon fejlesztett. Akkor - 15 évvel ezelőtt - nem volt cél kiadni a linuxos binárisokat, bár volt pár terv, többek között az is, hogy a CD-n végül is majd rajta lesz az is, mert miért ne. Persze support nélkül. Ma már egy kicsit jobb a helyzet, úgy általában működnek gépek linuxszal is, úgy rémlik hogy már at Ati driver se olyan nagy ellenség mint régen, és ami régen nagy nyomor volt, a hangkeltés (latency, 3D, etc.), talán már az se probléma. Bár nekem még a Steam kliens se indult el, de az bőven lehet az én bénaságom (nomeg nem is támogatott rendszeren akartam elindítani, szóval miért is indult volna el).

A Steam kliens évek óta működik Linuxon, a gyerek évek óta használja (sajnos újabban nekem már nincs időm játszani), pedig nem mondható egy Linux gurunak.

--
trey @ gépház

Ok, not works for me. Mivel nem linuxon játszom, nem is öltem bele kb. 10 percnél többet.

pxz-tol halt le nekem. Visszatettem az 1 thread-es verziot, azota megy. Azota van fizetett jatekom Linuxon. :)