Gyakran merül fel a kérdés, hogy "Linux alá játékhoz melyiket válasszam?". Lassan évtizedes igazság, hogy Linux alá játékra csakis NVIDIA. Tekintve, hogy tesztben szereplő Radeon jóval drágább, valamint figyelembe véve a fenti számokat, plusz a saját Linux alatti tapasztalataimat, én azt hiszem, hogy maradok az NVIDIA-nál.
Marks számai nem befolyásoltak a döntésemben, tekintve, hogy a jelenleg Linux alatt játékra használt kártyámat tavaly novemberben szereztem be, viszont az ilyen teszteredmények egy kicsit mindig megerősítik bennem azt, hogy valószínűleg jól döntöttem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hozzászólások
Ez a Maxwell architektúra elég jól sikerült
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Okkal lett Nvidia a Valve referenciagépe. De eléggé sok Radeonos Steam Machinet is bejelentettek, azokhoz még sokat kell majd optimalizálni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha nem tevedek ez egy szintetikus benchmark.
S mint ilyen, kb annyi ertelme van, mint annak a benchmarknak, amit meg egyetemi eveim alatt irtam, hogy bebizonyitsam, hogy az en 400Mhz es K6-2-esem kiralyabb mint az egyik szobatarsam 500Mhz-es Athlonja, es a masik szobatarsam 700Mhz-es Duron-ja.
A K6-2-es rovid pipeline-jat hasznaltam ki, 33%-al gyorsabb lett a procim a Duron-nal, es ha jol emlekszem vagy 5x gyorsabb volt az Athlon-nal. 80Mb EDO ram volt benne.
Jol elszorakoztunk vele egy delutan, de ennyi. Ugy tudom, hogy ha jatekokat hasznalnak tesztelesre, akkor az nVidia es AMD kartyak hasonlo aron hasonlo sebessegeket produkalnak. Egyesek szerint az nVidia driver jobb, s azert ajanljak, de nekem a Catalyst-tal sem voltak gondjaim.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
,,Ugy tudom, hogy ha jatekokat hasznalnak tesztelesre, akkor az nVidia es AMD kartyak hasonlo aron hasonlo sebessegeket produkalnak."
+1 a phoronixen rendszeresen mernek, nem nagyon vannak egetrengeto kulonbsegek jatekok xonotic es quake3 alatt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
szerk.: miutan kesz lett a benchmarkom, s mindenki lathatta az "igazsagot", a kovetkezo lepes az lett volna, hogy az 1Mb-os S3Trio64V2-esemmel legyozzem a szobatarsam 64Mb-os Geforce2MX-et... :) Lehetseges, hogy ez is megoldhato lett volna, de rovid tanulmanyozas utan nem volt semmilyen otletem, hogy hogy lehetne ezt osszehozni. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1.
+ Nemrég volt ugye az a nagy balhé (még tart), hogy úgy szar az egész OpenGl ahogy van, és igazából ezzel van baja mindenkinek, nem az egyes kártyákkal.
+ Ha kell OpenCl is, vagy csak az kell, akkor az Nvidia felejtős.
--
Team Puli Space
http://www.pulispace.com
http://www.facebook.com/pulispace
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Ha kell OpenCl is, vagy csak az kell, akkor az Nvidia felejtős."
ugy hiszed, az AMD/intel jobbak?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nvidia@Linux OpenCL WORKSFORME.
Amit nem lehet megirni assemblyben, azt nem lehet megirni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A trágya minőségű nVidia OpenCL compilert leszámítva mire gondolsz? Mi elég konkrét kódokat használunk Teslakon, de az első fordítás után alapvetően nem volt gondunk vele.
---
pontscho / fresh!mindworkz
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hogy ő mire gondolt azt nem tudom, de engem kicsit aggaszt, hogy csak OpenCL 1.1 support van, pedig a hardware nyilván képes lenne az újabb verziókra is.
"...handing C++ to the average programmer seems roughly comparable to handing a loaded .45 to a chimpanzee." -- Ted Ts'o
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
>Nemrég volt ugye az a nagy balhé (még tart), hogy úgy szar az egész OpenGl ahogy van
Miről maradtam le?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Semmirol. DirectX programozokat odatettek OpenGL-ezni, s nem tetszik nekik.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
:D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez egy kényelmes hozzáállás, csak nem igazán segíti elő a fejlődést...
"...handing C++ to the average programmer seems roughly comparable to handing a loaded .45 to a chimpanzee." -- Ted Ts'o
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egy jo par kritikat es a rajuk adott valaszt elolvasva en arra jutottam, hogy:
1. az OpenGL ellen felhozott egyes ervek egyszeruen nem igazak
2. vannak dolgok amiben az OpenGL elorebb van mint a DirectX, a kiterjeszteseknek koszonhetoen gyorsabban jelenhetnek meg uj cuccok (meg persze vannak dolgok amiben le van maradva)
3. ha cross-platform programot akarsz kesziteni, akkor OpenGL van es kesz, es azert eleg sokan eleg jol tudnak dolgozni vele... pl. az osszes mobil platformon OpenGL (ES) van
Ugyhogy az "ugy szar ahogy van" allitas tavolrol sem allja meg a helyet, es nem kell felni, fejlodik szepen.
Idonkent elojon a DirectX vs OpenGL tema, pedig a kerdes egyszeru:
1. Win, Xbox -> DirectX
2. SteamOS (hehe), Android, iOS, Playstation -> OpenGL
Ha nem akarsz sajat 3D motort kesziteni, akkor meg egyaltalan nem erint a tema. Az Unreal Engine 4, meg a Cryengine3 szinte havi par sor araert berelheto. Az Unreal engine szinte meg egy kenyerpiriton is elmegy...
szerk: a kenyerpirito alatt nem a hardverigenyre gondoltam (nyilvan), hanem az elterjedtsegere, tamogatott platformok: Microsoft Windows, Linux, Mac OS X, Xbox One, PlayStation 4, HTML5, iOS, Android
Ezenkivul mintha volt meg szo Solaris meg BSD-rol is... (ezekben en ketelekedek, hogy valaha is osszejon)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Egy jo par kritikat es a rajuk adott valaszt elolvasva en arra jutottam"
Pedig a vita alapvetően nem arról szól, hogy az OpenGL jobb-e vagy rosszabb mint a DirectX, hanem, hogy elavult-e mindkettő.
Sokan gondolják azt, hogy igen (lásd Mantle), és pl a DirectX 12 az alapoktól lett/lesz újratervezve.
A legtöbben hasonlót sürgetnek az OpenGL-lel kapcsolatban is...
Szerk.:
És erre az Apple bejelenti a Metal-t...
"...handing C++ to the average programmer seems roughly comparable to handing a loaded .45 to a chimpanzee." -- Ted Ts'o
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Apple+Metal: ja, en is most olvastam rola, s egybol ez a cikk/thread jutott eszembe... :) Hat na, meglatjuk mi lesz, de erdekes idoknek nezunk elebe... :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"...handing C++ to the average programmer seems roughly comparable to handing a loaded .45 to a chimpanzee." -- Ted Ts'o
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
OpenGL device contex beszerzese valoban eleg trukkos a kulombozo platfromokon,
SDL hasznalataval ez nem problema (marmint nem a te problemad).
Az hogy egyszerre egy szal beszelhet a driverrel nem problema, mivel ez nem szuk keresztmetszet,
egyetlen szal ki tudja hasznalni a savszelleseget. Hatekonyabban lehet lockolni utasitas csoportokhoz a programban, minthogy a driver minden egyes hivasnal implicite megtene.
Ami engem zavar, hogy egyetlen programnal nehezkes megoldani, hogy tobb kulombozo device contexed legyen (pl. 2 video kartya, ami total nem osszefuggo dolgot renderel) es tobb (2) parhuzamosan mukodo szal beszeljen veluk.
'Too Many Ways to Do The Same Thing' valoban, meg a nem deprecated megoldasok szama is eleg sok,
utana-olvasas vagy probalgatas nelkul nem mindig trivialis melyik a jobb ut.
Amit nem lehet megirni assemblyben, azt nem lehet megirni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Az hogy egyszerre egy szal beszelhet a driverrel nem problema"
Neked... Nekik meg igen. Ha feltesszük, hogy nem azért mert bénák, akkor csak az marad, hogy ez egy létező probléma.
Egyébként meg miért ne akarhatnék én egy szálon textúrát-vertex buffert feltöltögetni, shadert fordítani egy későbbi rajzoláshoz, miközben másik szálon mehet a rajzolás a korábbi adatokkal? Nekem ez nem tűnik egy légből kapott elvárásnak.
"...handing C++ to the average programmer seems roughly comparable to handing a loaded .45 to a chimpanzee." -- Ted Ts'o
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
https://www.opengl.org/sdk/docs/man/docbook4/xhtml/glFenceSync.xml
Amit nem lehet megirni assemblyben, azt nem lehet megirni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mennyivel jobb az OpenCL AMD-n?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nekem ebből valahogy az jött le, hogy a kérdés tulajdonképpen nem válaszolható meg. Minden attól függ, hogy hogyan írták meg a tesztprogramot, meg hogy az adott OpenCL implementáció az adott feladattípust mennyire képes optimalizálni. Az meg különösen érdekes egy ilyen összehasonlításban, hogy egyes tesztek le sem futnak bizonyos helyzetekben. Szerintem ilyenkor a legegzaktabb megállapítás az, hogy a kérdéses technológia még mozgásban van.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
OpenCL AMD FYI:
http://www.luxrender.net/forum/viewtopic.php?f=34&t=11009
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azért a driver support sem mindegy. Nvidia részéről például a geforce 2 MX-emhez még 2012-ben jött ki driver. A kártya több mint 10 éves volt ekkor. Az AMD ehhez képest nagyon "elmaradott".
Az intelnek meg open-source driverei vannak, csak valamiért linux alatt nemigen hozzák a windowsos teljesítményt :(
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha a binaris driverre van szukseged, akkor sajnos a Catalyst tenyleg nem sok evig tamogatott. A nyilt driveruk viszont eleg jo allapotban van, nem hinnem hogy valaha is eleri a Catalyst sebesseget, de ha azzal nagyon jol ment egy jatek, akkor a nyilt driverrel meg elfogadhato a sebesseg. Ha a Catalyst-tal elfogadhato volt, akkor peched van, mert a nyilt driverrel ugyanaz a beallitas mellett tul lassu lesz :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szóval, még most is helytálló az a szabály, hogy Linux alá csak Intel, vagy nVidia vasat?
:::Be::Shell:::
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha nagy rendszerigenyu jatekokat akarsz jatszani, akkor nekem ugy tunik, hogy nVidia-val jobban jarsz, van amelyik jatekhoz azt ajanljak a fejlesztok. Nem tudok olyan jatekrol amihez kimondottan AMD-t ajanlananak.
Minden masra szerintem mindegy, hogy mit veszel.
Az AMD driverek uj kartyakhoz kesobb lesznek stabilak, de ha nem a legujabbat veszed, akkor ketlem, hogy gondjaid lennenek.
Mint mindig, vasarlas elott szet kell nezni, hogy pillanatnyilag mi mennyire tamogatott. A Phoronix.com-on pl eleg sokfele teszt van, sokfele videokartyaval.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mivel, hogyan lehet megmérni a grafikus teljesítményt jól? Elsősorban Linux alatt, de az lenne az igazán jó, ha ugyanaz a cucc összehasonlítható eredményt adna Linux és Win7 alatt is.
Kéne kísérletezgetnem egy kicsit, mert valami nem jó.
Az új laptopban dual videokártya van, egy intel és egy AMD, de azt láttam, hogy az fglrx driver telepítése után lassabb lett (akadozott), mint korábban, amikor (valószínűleg) az intel kártya ment csak.
Feltételezem, hogy valami el van rontva, pl. driver vagy konfig, de jó lenne valami, amivel rendesen számszerűsíthetem a tesztek eredményét és látom, hogyan változik, ha ezt-azt átállítok.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
>Mivel, hogyan lehet megmérni a grafikus teljesítményt jól?
glxgears
Komolyabbra fordítva a szót, csak ilyenről tudok:
http://www.primatelabs.com/geekbench/
Sajnos pont videokártyát nem tesztel, de multiplatformos.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
> Mivel, hogyan lehet megmérni a grafikus teljesítményt jól? Elsősorban Linux alatt, de az lenne az igazán jó, ha ugyanaz a cucc összehasonlítható eredményt adna Linux és Win7 alatt is.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Valamelyik külföldi oldalon olvastam, hogy az AMD-sek azzal vádolták az NVIDIA-t, hogy a játékokat fejlesztő csapatokkal ők együttműködnek, az AMD-seket viszont kiszorítják onnan. Ennek fényében érdekes, hogy mi lenne a helyzet, ha az AMD is szorosan együttműködne a játékfejlesztőkkel?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezt hívják Gaming Evolved programnak. Valamint amihez van Mantle leképző, ott minden esetben szoros együttműködés van, hogy minél jobban átlássák a fejlesztők az architektúrát.
Ehhez képest az NV-vel szorosan együttműködő cégek megkapják a GameWorks nevű kreálmányt, valamint 0 hardver dokumentációt, és meglepődnek, hogy olyan játékok jönnek, mint a Watch Dogs, ami mindkét architektúrán nevetséges (és kiszámíthatatlan) teljesítményt produkál.
------------------
My Open-Source Android "Projects"
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tudtommal a watch dogs az AMD gaming evolved programjanak berkeiben keszult, nem is ertem amit irsz.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az AMD is ott volt a fejlesztésnél, de mégis: http://www.extremetech.com/gaming/183095-watch-dogs-analyzing-the-impac…
------------------
My Open-Source Android "Projects"
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
szep cime van. Vajon mi allhat benne, nem tudod?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hát az a játék inkább nvidia promó lett mint amd.
Én egyedül a tombraider új részéről tudok ami amd-s volt és rosszul teljesített megjelenéskor az nvidia kártyákon.
Minden más esetbe az a jellemző h ami amd-s játék az szépen megy nv kártyán is.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Akkor a watch dogszal mar ket elemesre bovult a AMD-s keszitesu, es nvidian jatszhatatlan szarul fut (lasd cikk fentebb).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A fenti cikkben epp azt irja, hogy az AMD nem vett reszt a Watch_Dogs fejleszteseben.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezt ugatom x éve én is. :)
--
arch,xubuntu,debian,windows,android
dev: http://goo.gl/7Us0GN
BCI news: http://goo.gl/fvFM9C
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én ezt úgy oldottam meg, h a játékos desktop gépen windows fut. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Arra meg jobb mostanában a Radeon.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni