Ezután hosszas beszélgetés folyt arról, hogy mi az a Linux, mi a nyílt forráskód, a szabad szoftver, hogy hogyan lehet, hogy van olyan szoftver, ami képet szerkeszt mint a Photoshop, vagy videót vág mint a Sony Vegas, de mégsem kell fizetni érte. Elkezdte érdekelni. Beszéltünk arról is, hogy az AAA játékok vagy a Steam miért nem jönnek ki Linuxra.
Tavaly ősszel-télen aztán változott a kép. A Facebook oldalán a HUP cikkek mellett egyre többször jelentek meg a "Valve", "Steam", "Half-Life", "Dota", "L4D2" stb. szavak a "Linux", "Ubuntu" társaságában. Elkezdett újra érdeklődni a Linux iránt. Egy-egy alkalommal, amikor valamiért éppen elege volt a Windowsból, mondogatta, hogy fel kéne tenni a Linuxot, megnézné, mert úgy is jönnek ki rá a játékok, szívesen használná. Mondtam neki, hogy majd valamikor felteszem a Windows mellé, aztán nézegetheti. Ha úgy dönt, hogy nem felel meg, bármikor visszabootolhat Windowsba (legalább engem addig is békén hagy :).
Egy ideig nem történt semmi (lusta voltam), de egyik este valamiért kibukott a Windowsra ismét. Akkor mondtam, hogy "na OK, tegyünk egy próbát". Felteszem az Ubuntu 13.04-et, a Steam-et, beállítom a Quake Live-ot, teszek fel videó- és képszerkesztő programot, aztán eldönti, hogy érdekli-e.
Így is lett. A gépét dualboot rendszerűvé alakítottam, így minden adata megmaradt, elindítható maradt a régi 64 bites Windows 7, de felkerült mellé egy 64 bites Ubuntu 13.04 is.
Megmondom őszintén, én is kíváncsi voltam, hogy mi sül ki ebből az egész tesztelősdiből. Egyrészt a gépe egy elég régi gép, nem tudtam, hogy milyen linuxos játékgép lesz belőle. Régi processzor, 4GB RAM, plusz - egyesek szerint a lehető legkeményebb súlyosbítás - Radeon kártya. Abból is egy 4890-es, ami - volt egy érzésem - csak a legacy driverrel fog működni, ha egyáltalán. Másrészt kíváncsi voltam, hogy a gyerek mennyire fogja tudni használni a Linuxot, mennyire tudják a szabad és nyílt forrású szoftverek kiváltani azokat a programokat, amelyeket Windowson használ. Kaptam egy listát.
Minek kellett Linux alatt működnie (avagy ezek nélkül nincs váltás)?
- szokásos internetes programok, alkalmazások: Facebook, Gmail, YouTube stb.
- Steam + Valve játékok
- Quake Live (a legfontosabb)
- valami képernyőfelvevő szoftver
- valami audió szerkesztő
- valami videóvágó, -szerkesztő
Nézzük mit sikerült kihozni a kívánságlistából:
A gép
A gépről 2009-ben írtam, amikor megépült. A konfiguráció megtalálható itt és itt. A különbség annyi, hogy 2009 decembere óta egy AMD Radeon HD 4890 grafikus kártya van benne a régi GeForce helyett, plusz kapott egy erősebb tápegységet és egy új házat. Így sem egy erőmű 2013-ban. Főleg nem, ha játék célú felhasználásról beszélünk.
Az Ubuntu 13.04 ilyennek látja a cuccot most:
CPU
processor : 0
vendor_id : GenuineIntel
cpu family : 6
model : 23
model name : Intel(R) Core(TM)2 Quad CPU Q9400 @ 2.66GHz
stepping : 1
microcode : 0xa07
cpu MHz : 2000.000
cache size : 3072 KB
physical id : 0
siblings : 4
core id : 0
cpu cores : 4
apicid : 0
initial apicid : 0
fpu : yes
fpu_exception : yes
cpuid level : 13
wp : yes
flags : fpu vme de pse tsc msr pae mce cx8 apic sep mtrr pge mca cmov pat pse36 clflush dts acpi mmx fxsr sse sse2 ss ht tm pbe syscall nx lm constant_tsc arch_perfmon pebs bts rep_good nopl aperfmperf pni dtes64 monitor ds_cpl vmx smx est tm2 ssse3 cx16 xtpr pdcm sse4_1 xsave lahf_lm dtherm tpr_shadow vnmi flexpriority
bogomips : 5332.66
clflush size : 64
cache_alignment : 64
address sizes : 36 bits physical, 48 bits virtual
power management:
processor : 1
vendor_id : GenuineIntel
cpu family : 6
model : 23
model name : Intel(R) Core(TM)2 Quad CPU Q9400 @ 2.66GHz
stepping : 10
microcode : 0xa07
cpu MHz : 2000.000
cache size : 3072 KB
physical id : 0
siblings : 4
core id : 2
cpu cores : 4
apicid : 2
initial apicid : 2
fpu : yes
fpu_exception : yes
cpuid level : 13
wp : yes
flags : fpu vme de pse tsc msr pae mce cx8 apic sep mtrr pge mca cmov pat pse36 clflush dts acpi mmx fxsr sse sse2 ss ht tm pbe syscall nx lm constant_tsc arch_perfmon pebs bts rep_good nopl aperfmperf pni dtes64 monitor ds_cpl vmx smx est tm2 ssse3 cx16 xtpr pdcm sse4_1 xsave lahf_lm dtherm tpr_shadow vnmi flexpriority
bogomips : 5332.66
clflush size : 64
cache_alignment : 64
address sizes : 36 bits physical, 48 bits virtual
power management:
processor : 2
vendor_id : GenuineIntel
cpu family : 6
model : 23
model name : Intel(R) Core(TM)2 Quad CPU Q9400 @ 2.66GHz
stepping : 10
microcode : 0xa07
cpu MHz : 2000.000
cache size : 3072 KB
physical id : 0
siblings : 4
core id : 3
cpu cores : 4
apicid : 3
initial apicid : 3
fpu : yes
fpu_exception : yes
cpuid level : 13
wp : yes
flags : fpu vme de pse tsc msr pae mce cx8 apic sep mtrr pge mca cmov pat pse36 clflush dts acpi mmx fxsr sse sse2 ss ht tm pbe syscall nx lm constant_tsc arch_perfmon pebs bts rep_good nopl aperfmperf pni dtes64 monitor ds_cpl vmx smx est tm2 ssse3 cx16 xtpr pdcm sse4_1 xsave lahf_lm dtherm tpr_shadow vnmi flexpriority
bogomips : 5332.66
clflush size : 64
cache_alignment : 64
address sizes : 36 bits physical, 48 bits virtual
power management:
processor : 3
vendor_id : GenuineIntel
cpu family : 6
model : 23
model name : Intel(R) Core(TM)2 Quad CPU Q9400 @ 2.66GHz
stepping : 10
microcode : 0xa07
cpu MHz : 2000.000
cache size : 3072 KB
physical id : 0
siblings : 4
core id : 1
cpu cores : 4
apicid : 1
initial apicid : 1
fpu : yes
fpu_exception : yes
cpuid level : 13
wp : yes
flags : fpu vme de pse tsc msr pae mce cx8 apic sep mtrr pge mca cmov pat pse36 clflush dts acpi mmx fxsr sse sse2 ss ht tm pbe syscall nx lm constant_tsc arch_perfmon pebs bts rep_good nopl aperfmperf pni dtes64 monitor ds_cpl vmx smx est tm2 ssse3 cx16 xtpr pdcm sse4_1 xsave lahf_lm dtherm tpr_shadow vnmi flexpriority
bogomips : 5332.66
clflush size : 64
cache_alignment : 64
address sizes : 36 bits physical, 48 bits virtual
power management:
Memória
total used free shared buffers cached
Mem: 4048104 3807740 240364 0 30672 2083916
-/+ buffers/cache: 1693152 2354952
Swap: 5395452 214836 5180616
lspci
00:00.0 Host bridge: Intel Corporation 4 Series Chipset DRAM Controller (rev 03)
00:01.0 PCI bridge: Intel Corporation 4 Series Chipset PCI Express Root Port (rev 03)
00:1a.0 USB controller: Intel Corporation 82801JI (ICH10 Family) USB UHCI Controller #4
00:1a.1 USB controller: Intel Corporation 82801JI (ICH10 Family) USB UHCI Controller #5
00:1a.2 USB controller: Intel Corporation 82801JI (ICH10 Family) USB UHCI Controller #6
00:1a.7 USB controller: Intel Corporation 82801JI (ICH10 Family) USB2 EHCI Controller #2
00:1b.0 Audio device: Intel Corporation 82801JI (ICH10 Family) HD Audio Controller
00:1c.0 PCI bridge: Intel Corporation 82801JI (ICH10 Family) PCI Express Root Port 1
00:1c.4 PCI bridge: Intel Corporation 82801JI (ICH10 Family) PCI Express Root Port 5
00:1c.5 PCI bridge: Intel Corporation 82801JI (ICH10 Family) PCI Express Root Port 6
00:1d.0 USB controller: Intel Corporation 82801JI (ICH10 Family) USB UHCI Controller #1
00:1d.1 USB controller: Intel Corporation 82801JI (ICH10 Family) USB UHCI Controller #2
00:1d.2 USB controller: Intel Corporation 82801JI (ICH10 Family) USB UHCI Controller #3
00:1d.7 USB controller: Intel Corporation 82801JI (ICH10 Family) USB2 EHCI Controller #1
00:1e.0 PCI bridge: Intel Corporation 82801 PCI Bridge (rev 90)
00:1f.0 ISA bridge: Intel Corporation 82801JIB (ICH10) LPC Interface Controller
00:1f.2 IDE interface: Intel Corporation 82801JI (ICH10 Family) 4 port SATA IDE Controller #1
00:1f.3 SMBus: Intel Corporation 82801JI (ICH10 Family) SMBus Controller
00:1f.5 IDE interface: Intel Corporation 82801JI (ICH10 Family) 2 port SATA IDE Controller #2
01:00.0 VGA compatible controller: Advanced Micro Devices [AMD] nee ATI RV790 [Radeon HD 4890]
01:00.1 Audio device: Advanced Micro Devices [AMD] nee ATI RV770 HDMI Audio [Radeon HD 4850/4870]
03:00.0 IDE interface: JMicron Technology Corp. JMB368 IDE controller
04:00.0 Ethernet controller: Realtek Semiconductor Co., Ltd. RTL8111/8168 PCI Express Gigabit Ethernet controller (rev 02)
A fenti cuccokon kívül két ősrégi HDD (300GB-os SAMSUNG HD300LJ, 80GB-os Hitachi Deskstar 7K80) és egy DVD író (LG GSA-4163B) alkotja a gépet.
Az operációs rendszer
Az Ubuntu 13.04 64 bites verziója probléma nélkül felcsúszott. A hardverek - beleértve a D-Link System AirPlus G DWL-G122 Wireless Adapter-t, amin keresztül a gép az internetre csatlakozik - OOB működtek. A Radeon HD 4890 játékra való felhasználásához mindenképpen kellett a zárt forrású, proprietary fglrx driver. Ehhez a kártyához a legacy driver kell. Telepítése az alábbi PPA-ból történik:
https://launchpad.net/~makson96/+archive/fglrx
A Steam telepítése Ubuntura - köszönhetően a Valve erőfeszítéseinek - gyerekjáték:
Radeon irányítópult, glxgears, Steam
Az eredmény képekben, videókban
Kazam, Conky, CS az Ubuntu 13.04-en
Videók vágása, szerkesztése Kdenlive-on
Videók:
Half-Life 2
Portal
Day of Defeat: Source
Counter-Strike
Quake Live - ragequit
Dota 2
Az eredmény:
- Böngésző: Chromium / Firefox
- Videószerkesztő: Kdenlive és Openshot
- Audiószerkesztő: Audacity
- Képernyőfelvevő: Kazam
Hogy beválik-e a Linux neki? Majd elválik. A videókat segítség nélkül, saját maga rögzítette, vágta és szerkesztette Linux alatt. Másfél hét eltelt anélkül, hogy egyszer is visszabootolt volna Windows alá...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- 11849 megtekintés
Hozzászólások
nekem olyan furcsa, hogy valaki nem kap attól, hülyét, hogy a bal dockon nem lehet minimalizálni, ha ráklikkel az ember magára az ikonra :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1
De tudtommal vannak mindenféle patchek rá.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1
ez nekem is hiányzik. de gondolom a mobilra szoktatás része, nehogy megzavarodj attól, hogy valaminek több funkciója van. ikonnal ott is csak elindítani tudod.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mi értelme lenne ennek a funkciónak? Ha a másik ablakkal akarsz dolgozni, akkor a másikra klikkel az ember. Eltüntetni miért jó (kíváncsi vagyok, nem trollkodásnak)?
Nekem ez a megoldás a legkényelmesebb ablak váltásra. Nem kell billentyűhöz nyúlni és egérrel sem kell igazán célozni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
nyilván van értelme más különben nem kéne minimize gomb bal felülre sem :)
amúgy meg mondjuk van három ablak és egyet föléjük nyitok akkor nem akarom egyesével végig nyomkodni őket, hogy visszajöjjenek fölülre. de ha csak egy dologról van szó, akkor is szeretek néha úgy váltani, hogy lecsukok valamit és nem fel hozok valamit. ez ugyanaz a dolog ahogy egy tálca működik, de a legtöbb docknál is így van.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Windowsos beidegződés lehet. Én meg pont azt szeretem, hogy ha rákattintok az ikon(csoportra) akkor kiválaszthatom, hogy melyiket akarom használni.
Ctrl+Super+D és a Ctrl+Super+Down kombókat próbáltad már?
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Vagy Hotcorner-re is belehet lőni a Show Desktop-ot.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem arról volt szó, hogy mondjuk négy program ablakait elrendezi egymás mellé, mert mindet látni akarja, aztán szüksége van egy másik alkalmazásra, aminek az ablaka a négy korábbi ablakot eltakarja, és hiába kattint az ikonjára a dokkon/tálcán/stb.-n, nem tűnik el, pedig ez egy régóta bevált módszer az ablak eltüntetésére. Nem az asztalt akarja látni, nem a minimalizáló gombra akar kattintani, nem billentyűkombinációt akar nyomni, hanem egy megszokott funkciót szeretne használni, melynek hiánya indokolatlan.
:)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hmmm... Ilyen esetekben valóban szükséges lehet.
Bár én amióta rájöttem, hogy az egér középső gombjával az ablakokat hátra lehet lökdösni, azóta soha nem használtam a minimalizálást... Windows alatt meg derpegek, amikor a címsorra történő middle clickre nem történik semmi. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
>egér középső gombjával az ablakokat hátra lehet lökdösni
állat
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Pár éve Unity-t használok, és ez csak most tűnt föl. :O
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szívesen olvasnám a gyerek véleményét a cuccról pár hét múlva. Rá tudod vajon venni egy kis szösszenet megírására? Nem feltétlenül hosszúra gondolok, csak jó volna első kézből olvasni egy ilyen váltás tapasztalatait.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Meg tudnád mondani hogy a Kazam mennyire fogja vissza a gépet játék közben?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Összességében pozitív tapasztalataim vannak a Kazammal. Több screen recordert is kipróbáltam (RecordMyDesktop, VokoScreen) de a legjobb teljesítményt (és egyben a legkisebb fájl méretet) a Kazammal tudtam elérni. Kérdésedre válaszolva: eléggé húzza a gépet, a régi játékokat (CS, QL) gond nélkül felveszi anélkül hogy állítanék a grafikai beállításokon. A Source Engine játékokat (HL2, Portal) 720p-re visszavéve szintén gond nélkül, de érezhetően lassabban futtatja (30-50fps, az eredeti 80-100 helyett). A Dota 2 alatt pedig keményen lapoz a rendszer, 4GB rammal eléggé akadozott, de most upgradeltünk 8GB-ra, azzal még nem teszteltem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezek szerint mondhatjuk, hogy linux alatt jól helyettesíti a frapsot.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Volt szerencsém a Frapshoz. Nem rossz tool, de sokat kell állítgatni hogy rendesen működjön. És nem is olcsó. Azt meg botránynak tartom, hogy egy 3 perces HD videó 4 gigát foglal...
Ja és tudtommal csak játékot lehet vele recordolni (cmiiw).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
nem, lehet az asztalt is. csak egy checkbox.
ha rendesen tömörítene, akkor még jobban megfogná a gépet.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A fraps + handbrake egy elég jó páros.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
szép munka
Nálam a gyerekek még csak a céges gépemen láttak windows-t, azt meg nem adom oda :-D
Többin ubi van (mielőtt lefikáz valaki: kicsik, így az informatikai tanulmányaikban ez semmilyen hátrányt nem okoz, sőt...)
Játékra nem megérős gépet tartani, úgyhogy wii-t kaptak.
Nem is akarom rákapatni őket a függőséget okozó játékokra, bár így is sikerült a minecraft képében, de az legalább térérzéket és kreativitást fejleszt.
Nálad nem okoz problémát a napi több órás nonproduktív gép előtt lógás?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Többin ubi van (mielőtt lefikáz valaki: kicsik, így az informatikai tanulmányaikban ez semmilyen hátrányt nem okoz, sőt...)"
Ja, az asszony is Ubuntu-t használ immár 3-4 éve, de szerintem fogalma sincs róla :D
"Nálad nem okoz problémát a napi több órás nonproduktív gép előtt lógás?"
Sosem korlátoztam semmiben. Amíg nem megy a napi dolgok és a tanulás rovására, addig nem érdekel, hogy mivel tölti az idejét. Eddig nem ment.
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hány éve volt az, hogy négyévesen elkezdett Quake-zni (értsd: hány éves)? Átfogalmazva: hány éves kortól kell egy gyereknek videóvágó szoftver? Valahogy a négy+N, N < mondjuk 8 éves korban nehezen tudom elképzelni, az N>=8 esetén meg fura, hogy a 4 van egyetlen korosztályként megadva.
BlackY
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"(értsd: hány éves)"
18 lesz.
"hány éves kortól kell egy gyereknek videóvágó szoftver"
Ahány éves kortól kezdve PewDiePie akar lenni :)
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Köszi, így azért kicsit megnyugodtam, egy pillanatra beugrott az a kép, hogy pár év múlva elterjedt lesz, hogy 6-8 éves gyerekek fogják a deathmatcheiket stúdióminőségben szerkesztve közzé tenni a neten (nagyon jó minőségben vágott HD videó alá kommentárként a szokásos 6 éves gyerek hanggal :) ).
BlackY
Ui.: Amivel semmi gond nem lenne, de nekem valahogy a rögzített gyerekhang túllépi a tűréshatáromat.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nálunk így hangzott el a beszélgetés (gyerek 4 éves):
- Apa, a mi gépünkön cellux van?
- ??? Nem, Linux.
A másik vicces az oviban
Óvónéni: Bence, apának mi a foglalkozása?
Gyerek: Kozmetikus. Vagy valamilyen ikus...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
:)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
sub
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
úgy gondolom, hogy nálunk is eljön az idő, hogy a fiaim is megismerkedjenek alaposabban a win nélküli világgal, hiszen úgyis csak böngészőben játszanak.
csak egy dolog akaszt meg "kicsit", mégpedig az m$ train simulator. tudom van szimulátor nem egy nem kettő, de ebben mégiscsak van magyar mozdony meg vasútvonal is.
ha valki már próbálkozott wine vagy valami hasonló megoldással, belefutott valami nehézségbe, vagy tanácsa lenne, kérem ne kiméljen :)
természeletesen tapasztalataimról beszámolok, főleg a gyerekek hozzáállásáról (mondjuk filmet/sorozatot 701-es eeePC-n xubuntu-n nézik/nézzük a TV-n, szerintem nem lesz gondjuk semmivel)
--------------------------------------------------------
„Az Univerzum már elég nagy és öreg ahhoz, hogy egy fél óráig vigyázzon magára.”
A windows az bármire képes, akár még mûködni is....
--------------------------------------------------------
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem ismerem az MS trains simulatort, de esetleg az openBVE-t megnézheted.
Metrószimulátor, de fut linuxon és láttam már hozzá vasutas pályát is. Egy vonatot és "belülről" kell vezetni. Ha érdekel akkor esetleg itt egy videó róla (az én gépemen nem akad így) illetve a http://www.bvemetro.hu/ címen találsz róla infókat magyarul.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
aticonfig --adapter=0 --od-gettemperature ?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ünneprontó pfejjj ;)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Source engine-es játék (pl. Day of Defeat) futtatása alatt sem megy 60 fok fölé. 58-59. A graf. kártya ventilátora szinte alapjáraton megy.
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
4 évesen gép elé drótoztad a gyereket quake-el? Azta...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Még a Blizzardot kellene rávenni arra, hogy a Starcraft 2-t portolja linux alá :-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1 (na meg még a D3, meg fél tonna olyan játék ami Steamen ugyan már elérhető, de nincs még átportolva) és én is átmennék
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Dejszen ezek a játékok mind futnak LIEnux alatt WINE-al.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kókányolás nélkül, olyan sebességgel, mintha natív Windows hoston futnának?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Fut azonnal, a sebességgel sincs gond, viszont az nvidia meghajtónak (v325) még sokat kell fejlődnie: bizonyos helyeken állandóan összeomlik DirectX/OpenGL hibával, ha kevés a VRAM, akkor nagy fekete kockák lesznek az egységek/menük.
---
Informatikai Biztonság Wiki
http://osbuda.hu/biztonsag
https://facebook.com/informatikai.biztonsag
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Barátom legnagyobb meglepetésére, igen.
Minden tökölés nélkül indult, települt, és játszódott a Diablo 3-mal, és a StarCraft 2-vel.
És még nem is vette fel a WINE PPA-ját, hanem a repókból elérhetővel ügyködött.
Sebességben nem vett észre különbséget, ami gondolom annak is köszönhető, hogy nem egy dzsunka szarvason próbálkozott.
Én meg még kivárok: majd max 4 ezerért megveszem ezeket a játszásokat.
--
PVP-k, és indulásra beharangozott fícsőrök tekintetében, kérjük kérdezze meg Blizzard support-ját, vag~NOTICE OF ACCOUNT CLOSURE
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
diablo 3 nagy csalódás... a kasszánál ~10000huf, ez a blizzardnak nem elég: van benne mikrotranzakció, nem hozza közel sem a második rész színvonalát, és a drm-et sem felejtették ki belőle. Akkor inkább Path of Exile: free to play, ennek ellenére csak egy item mall van jelen ahol valódi pénzért lehet vásárolgatni, és minőségben is sokkal jobb, nem csak szerintem
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Torchlight 2?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ízlések és pofonok... Path of Exile kösz, de kösz nem. D3 nem tudom mennyibe kerül manapság, lévén nagy kedvenc a széria, amint kijött megvettem. Nekem tetszik, bár az újrajátszhatósága tényleg kevesebb, mint a D2-nek... vagy csak megöregedtem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Meg az EA-t, hogy OS X-en tul is van elet.
--
Ki oda vagyik, hol szall a galamb, elszalasztja a kincset itt alant.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
4+ óta hardcore játékos? Nem semmi.
Miért bukott ki folyamatosan a windowsra? Nem hittem volna, h valamikor felhasználóként visszaállok rá, de win7 óta egyszerűen semmi bajom a winnel. Komolyan. És ha már az ember hardore gamer, pl. egy crysis3 kötelező darab a repertoárjában. Szóval linux totál felejtős úgy játékokra, mint pl. professzionális cad-cam alkalmazásokra. Sajnos ez van.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egy játékos nem attól hardcore játékos, hogy feltétlen mindennel a világon játszik. Hardcore játékos szerintem az is, aki kizárólag mondjuk csak WoW-val játszik, de azzal évek óta, naponta mondjuk hosszú órákat.
Amint látod, a gépben egy DirectX 10.1-es kártya van. A Crysis 3 minimális rendszerkövetelménye DirectX 11 kártya. Lassan megérett egy upgrade-re.
BTW: nem arról van szó, hogy teljesen szakított a Windowszal. A cikkben arról van szó, hogy dualboot-ban fel került a Windows mellé egy Linux is, mert egyre jobban érdeklődik. Én ebből semmi hosszútávút nem olvasok ki. Az is lehet, hogy a végén nem kell neki. A cikk egyik fele ez, a másik fele meg az, hogy számomra is kiderült, a Valve komolyan ráfeküdt a témára. A játékai mennek Linux alatt. És mindezt hónapok alatt érte el.
Ha már Crysis... Valami megmozdult. Azt egyébként olvastad, hogy a Crytek linuxos programozót keres az engine-jének portolására?
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egyetértek a gamer meghatározásával. Ami pedig a CryENGINE-t, számomra még mindig nem világos, hogy mi indokolta az only DX11-et, amikor a Crysis2-t is ugyanúgy CryENGINE 3-n fejlesztették. Azon túl, hogy a fejlesztő szeret úgy tekinteni magára, mint a fejlődés motorjára és hogy valamivel komplexszebb a grafikája.
A linket olvastam, köszi.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"krájziszhárom kötelező darab"
[facepalm]
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Cool! :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én is linuxot használok mindenre (beleértve játék), kb 2008 óta, bár gondom volt vele rengeteg, de egyre használhatóbbnak tűnik. Steam egy nagyon nagy plusz, kár, hogy debian alá nehézkesen mászik fel.
Mindenesetre, egyre jobb a helyzet, 2013 már teljesen a desktop linux éve!
szerk: wine-t használtam jo ideig, de az utobbi idoben szinte hasznalhatatlanul bugos, szerencsere mar gyakorlatilag semmi olyanhoz nem kell, amivel amugy jatszanek.
Ha esetleg rosszalkodna a gyerek, elkenem a száját pár duelben, yolo_swagginson a nickem, küld hozzám :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
:) Benne vagyok. Addoltalak.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A specifikáció olyan tipikus "linuxosan" lett tálalva. :D Mindenesetre biztató, hogy tényleg nincs gáz az átportolt játékokkal és ha jól gondolom, akkor az AMD is normális drivereket pakol már Linux-ra is. Arra viszont még mindig kíváncsi volnék, hogy van-e nagy stúdió, aki komolyan veszi a Valve törekvéseit és esetleg követi is.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem rossz, nem rossz. De mikor fog futni rajta pl a War Thunder vagy a Battlefield 3-4? Mikor lesz DirectX OpenGL mellé?
Szerintem előbb fogunk látni "tökéletes" virtualizációt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Gyári" DirectX akkor lesz ha Office mellé ezt is elkészíti a MS Linuxra. Addig viszont vannak biztató hírek: http://hup.hu/cikkek/20130717/gallium3d-alapu_direct3d_9_megvalositas
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
akkor ő dobta meg a steam linuxos statisztikáját
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem hinném, mert nálunk is napi szinten megy a linuxos steam, itt pedig 4 gyerek van. (Portal és Crusader Knights főleg.)
Csaba
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
én csak azt szeretném kérdezni, hogy egy core 2 quad koros, öreg pc-nek számít?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Elsőre én is ezen gondolkodtam, de hardcore gamer gépnél a négy (?) generáció lemaradás miatt valahol jogos a jelző.
BlackY
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
hát még ott se. egy jobb c2d-n azért a játékok nagy része fut. persze nem full fullba.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezért volt a kiemelés a hardcore gamer-en, mert (a 640*480-as CRT-t használó hardcore gamereket leszámítva), azok többnyire a full full tökömHD-t is elvárják, és nem a "nagy" részét, hanem az egész részét. ;)
Amúgy ne érts félre, egyetértek, hogy szinte mindenre bőven elég egy ilyen gép és az első többmagos procik óta lényegesen lassabban vesztik el a teljesítményüket, mint mondjuk egy P3-P4 időben, meg a játékok nagy része már úgyis GPU-bound stb., de az öt év, az öt év.
BlackY
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kiemeltél egy processzort, holott a cikkben egy komplett gépről volt szó. A gép egésze ebben a formában már koros. A DDR2 memóriák 667 MHz-en ketyegnek benne. A Radeon HD 4890-et csak a "legacy" driver támogatja. A merevlemezek olyan régiek mint az internet.
A játékok új generációja el sem indul ezen a graf. kártyán már. Igen, ez koros. Lehet rajta ráncfelvarrást csinálni. Új graf. kártyával, gyorsabb memóriával, SSD-vel stb.
De lassan érdemesebb lesz lecserélni.
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha még játszanék, már nem lenne okom a Windowsra, lévén, hogy natívan is tökéletesen fut az 1.6
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni