Gallium3D-alapú Direct3D 9 megvalósítás

Címkék

Christoph Bumiller Nouveau fejlesztő munkájának eredményeképp a Gallium3D alapú drivert (radeon, nouveau) használó Linux rendszereken futó alkalmazások D3D --> OpenGL wrapper nélkül is használhatják a Direct3D API 9-es verzióját. A fejlesztő reményei szerint a projektnek nagyobb sikere lesz, mint a korábbi hasonló D3D 10/11 kezdeményezésnek, ami érdeklődés hiányában egyszerűen megszűnt.

A tesztek szerint a megvalósítás működőképes és sebességelőnnyel is bír a Wine beépített D3D --> OpenGL wrapperével szemben. A tesztbe bevont játékok: Skyrim, Civilization 5, Anno 1404, és a StarCraft 2 voltak.

A kipróbáláshoz patch-elt Wine, valamint Radeon vagy NVIDIA VGA szükséges.

A state tracker git tárolója: https://github.com/chrisbmr/Mesa-3D/tree/gallium-nine
A bejelentés pedig itt olvasható: http://lists.freedesktop.org/archives/mesa-dev/2013-July/041900.html

Hozzászólások

Ennyire jó a Nouveau, hogy lehet tesztelni vele a Skyrimet?

Olyan fél-harmad sebességgel, de megy.
Szóval hacsak nem direkt lassítják a wine directX-opengl emulációs rétegét akkor a gyári nvidia driverrel valószínűleg még mindig gyorsabb mint ezzel...

"...handing C++ to the average programmer seems roughly comparable to handing a loaded .45 to a chimpanzee." -- Ted Ts'o

Frissítés: Marek Olsak, radeaon driver fejlesztő a Direct3D 9 state trackert a legfontosabb projektnek nevezte a Mesa 1.0 óta. A következőket ítrta a mesa fejlesztői levelezőlistájára :

I think this Direct3D 9 state tracker is the most important project since Mesa 1.0. I mean this adds native Direct3D 9 driver infrastructure for Wine on Linux and as such should eventually be competitive with Windows in terms of performance.

Do we need the horrible OpenGL anymore? Haha, just kidding.

If the Wine modifications are accepted by upstream Wine, I'd like this state tracker to get merged. :)