- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- 4647 megtekintés
Hozzászólások
Kérdés: milyen olyan eszközök segítik most a linux-ra váltani vágyó game cégeket, vagy akár anno a google-t az android kapcsán, amiket nem linux fejlesztésért fizetett emberek készítettek, hanem a "közösség"?
Komolyan kérdezem, felötlött bennem, hogy mennyire lesz ebben a váltásban tényleg értékes az, amit elvileg a FOSS közösség összehozott (BSD példák is jöhetnek, csak nem tudom mennyire releváns).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mivel linuxon javarészt az opengl elérhető, az opensource közösség is csak erre korlátozódott. Nagyon jó debugger, profiler cuccok vannak linuxra:)
// Happy debugging, suckers
#define true (rand() > 10)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Juhuuu, ez nagyon jó hír!
--
r@g3
jáTék0s l1NuX [http://www.youtube.com/user/gerig0d]>
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1 :)
Végre kezd eltűnni a gamerek számára a Windows előnye :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azért ez még brutál messze van.
--
http://developersideas.blogspot.hu/
http://neurogadget.com/
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Na EZ már komoly dolog. Az egyik legszebb engine, ami azt is megmutathatja, mire képest az ogl3/4...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A cryengine direct x-et használ pc-re és xbox-ra, illetve PSGL-t a ps3-hoz (a psgl egész közel áll az opengl-hez, de nem az).
Akkora probléma nem származik belőle, mivel a háromszög mindenütt háromszög, illetve saját shader nyelvet használnak és ezt "konvertálják".
Példa: a source engine is direct x alapokon megy, viszont az api réteg egy köztes, gyors wrapperen van átfűzve így a grafikai engine-t nem kellett nagyon portolgatni linux fele (ők shader nyelvként hlsl-t használnak, ami a direct x-hez kötődik, ebből van egy konverziós tool ami előállítja a glsl shader kódot). Ez utóbbi tool egyébként fellelhető abban a forrásban is, ami a HL2 alfa forrása (és kiszivárgott netre).
// Happy debugging, suckers
#define true (rand() > 10)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez már döfi! :) Szuper!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igen, ennek így kell lennie! Remélem szép lassan jön majd a Ubisoft az Activision és így tovább és így tovább. De rendes Driverekre is szükség lesz hogy az ilyen nagyon komoly játékokhoz készült videó kártyákat megfelelően használni is lehessen.
//Nekem sajnos ez az egy pici problémám van a Linuxon való játékkal, nincs egy nagyon brutális videó kártyám (Radeon HD7470M) viszont a mai napig nem találtam megfelelő Linuxos Drivert hozzá!//
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
//Nekem sajnos ez az egy pici problémám van a Linuxon való játékkal, nincs egy nagyon brutális videó kártyám (Radeon HD7470M) viszont a mai napig nem találtam megfelelő Linuxos Drivert hozzá!//
Uhh, itt ilyet mondani. Halottról vagy jót, vagy semmit! Picsogás, fud, works4me, troll.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Lehet ennek az iránynak egyik hasznos folyománya, hogy kénytelenek lesznek foglalkozni a meghajtókkal és nem a "vidékre ez is jó lesz" felkiáltással kiadnak valami nehezen belőhető bugos szart.
"Belépés díjtalan, kilépés bizonytalan."
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Most én nem vagyok képben ilyen témában, azt tudom hogy 7-10 éve nvidia zárt driverei teljesen jók voltak. Mostanában meg általában a linuxos drivereket itt hupon szidjátok. Kérdem én, nvidia zárt driverei még továbbra is jók, ugye? Vagy nem?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Többségében már nincs gond sehol sem, de pl. az Intellel van a legkevesebb gond, aztán az NVidia-val és utolsó helyen kullog az AMD. Van hova fejlődni, de már közel sem a 4-5 éves állapotok uralkodnak.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha annyira nagyon nem lennének jók a driverek, nem létezne ez a cikk.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én 1-2 éve használtam utoljára, akkor szörnyű volt. DKMS-t használt, minden egyes kernel frissítéskor imádkoztam, hogy sikerüljön a fordítás. Ha nem sikerült, akkor konzolból kellett helyrehozni a napló alapján. Persze ez mindig a legrosszabbkor történt szóval volt, hogy ideiglenesen visszalőttem a vesa-t vagy a nouveau-t.
Linux alatt az egyetlen megbízható grafikus driver az Intelé (HD Graphics szériától): https://01.org/linuxgraphics/about
Nyílt forráskódú és tökéletesen megy videógyorsítás is.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Sosem volt gondom az Nvidia zárt driverével, kivéve mostanában. Egyrészt az optimus miatt, mert csak bubmblebeevel képes működni, másrészt most van valami nagyon súlyos hibájuk vindóz alatt, ami nekem is előjött wine-nal.
Itt írnak róla: http://prohardver.hu/hir/nem_oldja_meg_rejtelyes_hibak_geforce_driver.h…
--
AGA@
Fork portal és az egyik logóm :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kedvelem az ilyen intel driver magasztaló írásokat. Kár hogy a hardver alkalmatlan komolyabb teljesítményre így játszani se kell vele nagyon. De a driver se igazán nagy szám, szoktak vele problémák lenni. Nálam az nvidiával sokkal kevesebb probléma van. Olyan előfordul, hogy a legújabb kernellel, például a mostanival, nem fordul le, de az efféle problémák elég ritkák. Az átlagos bubuntu usereket ez a probléma nem fogja érinteni. És mindemellett a legesleggyengébb nvidia kártya is sokkal gyorsabb az intelnél...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igen, a nyolc-tíz éves Nvidia 6600-asom is gyorsabb, szebb képet ad mint a legújabb 4xxx Inteles cucc a laposban.
--
AGA@
Fork portal és az egyik logóm :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jó az Nvidia zárt drivere. Optimus egy kicsit bekavarhat, és egyenlőre csak bumblebee-vel megy. Ha jól tudom a kernel miatt kell még várni, hogy a bumblebee elhagyható legyen.
--
r@g3
jáTék0s l1NuX [http://www.youtube.com/user/gerig0d]>
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Vajon a korábbi Crytek játékokat is portolják Linuxra vagy csak a jövőbelieket fogják kiadni rá?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Van egy olyan sanda gyanúm, hogy egyik Crysist sem fogják portolni, csak a jövőben kijövő nem Crysis, de CryEngine-t használó játékok jöhetnek majd linuxra.
Szvsz egy Crysis grafikájú játékot nem érné meg egy ilyen kis részesedésű platformra kiadni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ismét valaki az űrből...
--
AGA@
Fork portal és az egyik logóm :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem, nem az űrből jöttem.Csak azt hiszem, hogy egy crysis optimalizálása többe kerül mint a tf2é, vagy a l4d2-é, és mivel a crytek számára nem bír akkora jelentőséggel a linux mint a valvenak, ezért nem is költ rá annyit. De remélem tévedek.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Itt is írják fentebb hogy megy ez, nem utólagos visszafejtésre kell gondolni, mert nekik meg van a forrás. Az meg már szinte mindegy DX vagy OGl felé viszik.
No meg sorra jelentik be a társaságok a Linuxos portokat. Ha a Valve Steamboxa bejön -esélyes- akkor az EA és a többi ilyen is elgondolkodik a Linuxon , keményen.
Cryteknek meg azért is lehet jelentősége a Linux, mert a motorjukat legtöbbször nem játékokhoz adják el, hanem szimulációkhoz, épületek tervezőszoftvereihez (CAD like) stb. Szintén kevéssé ismert, hogy ezeken a területeken is jelentős számú nem M$ OS-t használnak. De ez már nem igazán opensource terület.
Ne kérj forrást, nem könyvjelzőzöm ilyeneket.
--
AGA@
Fork portal és az egyik logóm :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Fentebb arról beszéltek, hogy működik, nem arról, hogy optimalizált. A kettő között óriási különbség van. És a legkisebb mértékben sem elhanyagolható a dolog. Lásd GTA4 @ PC.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Látom nem sok közöd van az engine fejlesztéshez:)
// Happy debugging, suckers
#define true (rand() > 10)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A fikázáson kívül valami érdemi érv amellett, hogy miért is fölösleges és mellékes dolog az optimalizálás?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Olyanról már hallottam, hogy assemblyben optimalizáltak kódrészeket egy processzorra de olyat még nem, hogy operációs rendszerre optimalizáljanak grafikát vagy game script-eket egy már portolt game engine mellett.
Portolják a CryEngine-t Linuxra, és ezzel egyben "optimalizálni" is fogják, mert egy gyengén teljesítő portba nem fektetnének pénzt. Ezek után milyen további optimalizációt akarsz? Hímezzenek pingvin mintákat VR kesztyűben a grafikusok a játékbeli karakterek ruháinak hajtókájára? :-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Elmondom mire gondoltam laikusként.
1) Ha igaz lenne, hogy az engine portolás után nem kell már sokat mókolni a játékon, akkor miért nincs még kinn linuxra az összes valve játék? Nyilván valami optimalizációs munkát végeznek, ami nem feltétlenül grafikai munkát jelent.
2) Még a meghajtókban is szoktak játék és nem (csak) motor specifikus dolgokat változtatni, majd pont egy játékban nem fognak OS függő optimalizációt végezni.
De nem kötözködésből írom ezt, én is örülnék, ha lennének linuxon olyan húzónevek, mint a crysis vagy a battlefield, de amíg nem jön a steambox vagy nem ugrik hirtelen a linux desktop részesedése, addig nem valószínű, hogy meglépik a dolgot.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem a pedig a másolásvédelem jelent inkább problémát. Erre eddig csak a Valve kínál megoldást, vagy vannak mások is?
Hasonló ambíciókkal rendelkező nagy kiadók inkább a saját online rendszerüket terjesztenék a Steam támogatása helyett, saját másolásvédelemmel mint az EA az Origin-t. Csakhogy az EA még nem készült el az Origin linuxos verziójával, de nekik is vannak linuxos ambícióik csak ők inkább teljesen wine alapon dolgoznának Mac játékkiadásaikhoz -cider- hasonlóan. Bethesda is szeretne saját digital distribution platformot de ők még a Windows verzióval sem készültek el. Az olyan másolásvédelemtől pedig amit az Ubisoft használ a bsd démonjai óvják a Linuxot. :-)
Kis Indie kiadók nem akarnak saját digital distributiont, nekik jó a Steam és egyre többen ott vannak Linuxos játékaikkal.
A 2) ponthoz, ezt a game engine-nek kell tudnia, ott van a helye az OS függő optimalizációknak. Ma amikor eleve sok platformra kell fejleszteni az az engine sikeres szerintem amire gyorsan lehet fejleszteni és nem kell vele felesleges köröket futni platformonként.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A hibás logikád még mindig ott áll, hogy a Crytek elősorban játékfejlesztő, és hogy egy nagy cég. Inkább híres.
Csak gondolnak a jövőre is, és abban már benne van, hogy nem éri meg vindóz exkluzívnak lenniük. (OK, PS is.)
A Valve meg valami másra is készülhet, pl. fogalmam sincs miért csak a legújabb Nvidia driverrel mennek a lassan 10+ éves cuccak, míg win alatt az akkori gépem is elég nekik. Ez a Linux dolog náluk elsősorban egy teszt lehet. Merthogy optimalizálni már nem nagyon kell, a kliens felületén kívül nem láttam grafikai bugokat, akadást.
Az itt felhozott GTA4 meg... A GTA3 mai napig akad minden PC-n, a két hetes gépemet is beleértve.
--
AGA@
Fork portal és az egyik logóm :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Magának a logikai engine-nek a portolása az esetek 99% -ban annyiban merül ki, hogy lefordítod linux-ra (és ha windows-on odafigyeltek rá, akkor linux alatt sincs több warning mint ott). A maradék 1% szokott lenni a probléma. Ott vannak pl a valve játékok, amik esetében a linux port igazából mindig is létezett (lévén a hlds ami a linuxos dedicate server) ugyan azt a kódbázist használja mint a windows-os kliensek csak a rendering rész marad ki a történetből. A szükséges illesztések amik ahhoz kellenek, hogy linux alatt is elinduljon a játék az jó esetben egy nagyon vékony wrapper réteget jelent (hozz létre egy ablakot, ezt a buffer-t told ki a hangkártyára, sikíts ha megnyomták a gombot, add vissza azt ami ebben a file-ban van, etc.). Magába az engine logikába (és ezt teszi ki a kódbázis hatalmas részét) ritkán szokott platformfüggő kód lenni (ha a szabályokat nézzük, nem is szabad lennie). A valve esetében ami a hosszú portolási időt okozza, az konkrétan nem más, mint hogy járatlan utakat járnak. Pont ezért hallottuk a portolás mellett azt, hogy a v.kártyák drivereinek fejlesztőivel okoskodtak.
Mivel a cryengine már helyből multiplatform (windows directx, xbox (ami szintén directx szerű) és ps3 (ott meg opengl-hez hasonló cuccot használnak)) feltételezhetjük azt, hogy maga az engine már egy ideje opengl kompatibilis (biztos kell rajta valamennyit reszelni, de nem azért mert linux, hanem mert opengl) illetve már helyből megvan az a vékony wrapper réteg ami a bizonyos platformokat jól elmaszkolja az engine elől (pl.: resource manager mögött lévő wrapper).
És a legvégével lőtted pofán a szöget erősen: igen, a linuxnak nincs meghatározó desktop részesedése, ezért nem is éri meg a fejlesztő studióknak azt a pénzt sem, hogy megnézzék mennyi munkába telne. Az egyetlen dolog ami miatt most boldog boldogtalan linuxra is ad ki játékokat, az a valve steambox és semmi más
// Happy debugging, suckers
#define true (rand() > 10)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
na egy ilyen válaszra vártam, köszönöm
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mármint most tényleg azt állítod, hogy optimalizálni csak ASM kódon lehet?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nyugtass meg, hogy csak tetteted magad.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A galambok, és lepkék nagyon hülyén repülnek, és a víz is... hogy néz ez ki? Nem igaz, hogy 2013-ban nem tudják rendesen megcsinálni az ilyet! :P
--
"Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live." John F. Woods
Get dropbox account now!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni