[Frissítve] Jön a natív Half-Life (és a Counter-Strike) is Linuxra

Címkék

Counter-Strike 1.6 (Linux Native Steam), Operating System: Gentoo Linux AMD64

A Steam ún. CDR-t (Content Description Record) használ arra, hogy játékai listáját és azok adatait eljuttassa a játékosoknál levő Steam kliensekhez világszerte. Steam kliens nélkül is hozzáférhetők az adatok, több weboldal is létezik, ahol az adatokat adatbázisba szedik és böngészhetővé teszik. Ilyen weboldal például a http://cdr.xpaw.ru/ is. Az oldal által biztosított adatok közt szemfülesek észrevették, hogy a Half-Life bejegyzése frissült és megjelent az "oslist" mellett a "linux" string. A Phoronix úgy tudja, hogy bétában már elérhető a Half-Life Linuxra.

Frissítés: ... és a Counter-Strike is ...

Hozzászólások

Én örülök neki, mert mindig is ki akartam játszani ezt a játékot, így a következő akciónál meg is veszem, de azt nem értem, hogy miért van a valve prioritási listáján előrébb, mint pl Counter Strike Source/Go vagy Portal 1-2? Szerintem nagyobb bevételeket tudnának ezzekkel szedni, mint a 14 éves Half-Life-fal.
---------------------------
Oszt jónapot!

Más motort használnak (Goldsrc vs Source). Utóbbit széles körben tesztelik a TF2-vel, előbbire most itt az eredeti HL. Ha ezek jól mennek, akkor remélhetőleg jön a többi is szépen sorban.

A Steam maga is csak beta fázisban van Linuxon, nem hiszem, hogy a várható bevételek alapján adják ki a _beta_ játékokat. Tömegeket akkor érdemes megcélozni, ha már tényleg stabil.

1. forditott sorrendben a 2. reszek megvetele utan kisebb lenne a lelkesedes amikor fizetni is kell az 1. reszert
2. gondolom egyszerűbb lehet portolni egy lényegesen kevesebb 3D feature-t hasznaló játékot, ahol átirásnál a futási sebességre alig kell figyelni, ugyis elfut egy zsebszámológépen

Ha lesz linuxos Steam Box, akkor ezeknek a címeknek szerintem mindenképpen muszáj lesz futniuk jól Linux alatt, hiszen a Steam Box linuxos lesz. Gondolj bele azokba, akik csak azért tartanak otthon már csak egy hagyományos PC-t, hogy játsszanak. Ha ezek a játékosok ki akarják váltani a régi gépüket és helyette Steam Box-ot akarnak, akkor alapvető igényük lesz, hogy ezek a régi címek menjenek. Sokan játsszanak ma is ezekkel, főleg multiban.

Szerintem ezek a kiadások gyakorlatilag nem mások, mint a Steam Box kínálatának bétatesztjei, a linuxosok pedig a Steam Box jövőbeli kínálatának bétatesztelői.

--
trey @ gépház

Jöhetne már az Ep.3 is, vagy a HL3, nekem mindegy, csak jöjjön!

és ezt már cirka 40 éves fejjel kell megérni...

--
"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség

A cikkben hibásan hivatkoznak a CS 1.6-ra, mint "original CS", hiszen az nagyon sok verzióval ezelőtti (ráadásul az eredeti CS -t nem is a Valve/Sierra csinálta).
Másfelől, a CS csak egy mod a HL1 felett, nincs egy darab "portolandó" programkód benne (ehhez kérek atyai feddést ha tévedek).

--
http://neurogadget.com/

Gyakorlatilag a kliens oldali DLL-ek gond nélkűl fordulnak linux alatt is, lévén a hlds (half-life dedicated server) ami a kezdetektől fogva elérhető linux-ra szintén ezeket használja.
A GoldSource sdk-ja pedig mindent a segged alá rak, így elvileg nincs olyan eset, amikor neked kell valami OS specifikus dologgal bajlódni.

Szóval de, szerintem csak szimplán lepörgették linux alatt (annyi változtatással amit a fordítók különbsége megkövetelt)

Ez arra jó, hogy ne legyen vele extra sok szívás. De nagyon erősen kétlem, hogy ilyen egyszerű lett volna a dolog. A platformfüggőség nagyon rejtett módon tud bekúszni, és C/C++ világban ezt meg is teszi. Nagyon jól mondtad, elvileg nincs olyan eset. Gyakorlatilag meg ki tudja. No meg igazából a fordítók képviselik a platformot, nem az oprendszer, tehát a fordítók különbsége megegyezik az OS különbségével.
----
India delenda est.
Hülye pelikán

de nagyon ritka azon tényleges esetek száma, amikor konkrétan a fordító miatt kell valamit megbuherálni.
A HL-SDK használata mellett, meg nincs olyan valid eset, amikor mást használsz. (lévén a belső folyamatok gyönyörű szépen el vannak maszkolva, így nincs is értelme mert nem tudsz belenyulni).
Illetve mint az elején is említettem, ezeknek a játékoknak a logika része már adott volt linux alatt is hosszú évek óta, így elég volt maga a goldsrc portolása

Es akkor tegyuk hozza, hogy amig az id csodás Quake II motorját egy MSVC6-na betolva kapunk többszáz (ezer?) warningot es akkor az sw rendet meg csak le se fordul (hiaba az ajánlott fordító az MSVC6), addig a Valve cucca 0 warninggal poccre fordult.

-----------------------
Lvl86 Troll, "hobbifejlesztő" - Think Wishfully™

Hat azert pont a Q2 engine kapcsán jonni a jo grafikus enginevel, mikor eppen akkor nott ki egy Unreal a maga nagy tereivel (amire meg a Doom 3 sem volt igazán alkalmas) Mindezt annak kontextusában hogy a Q2 engine egy tákolmány vs. HL SDK, ahol nemcsak h arra fidyeltek hogy, hogy leforduljon hanem arra is h warning free legyen...
----------------
Lvl86 Troll, "hobbifejlesztő" - Think Wishfully™

Azt, hogy lehet, hogy egyes motorjaik jól sikerültek, de hogy arra, hogy hiba nélkül fordulú, warning free kódot túrjanak fel az FTP-jükre, arra már nem adtak.

És hogy a Q2 egyébként sem volt túl nagy eresztés meg úgy kb. bármi, amit a Doom3-mmal kezdve csinált.

----------------
Lvl86 Troll, "hobbifejlesztő" - Think Wishfully™

azért a hl sdk se volt a toppon az elején, csak kellően sokáig ment a termék követése és javítottak benne mindent ami él és mozog (ennek volt köszönhető hogy 2 évvel később teljesen újraírták a network részt ami szerintem mind a mai napig a legjobb a maga nevében).
Mindez annak köszönhető, hogy nyílt volt és hogy az ésszerű felépítése miatt (illetve hogy nem feltétlen kellett programoznod), rengetegen estek neki saját mod készítésnek.
Mod-ok tekintetében szerintem még mindig a top 1 környékén van ha számosítunk (hacsak le nem nyomta azóta az udk, aminek szintén ugyanez az előnye)

kipróbáltam a cs-t. sajna szerverekhez nem nagyon akaródzik csatlakoznia.. :(

Az a high definition pack, amire te gondolsz és az _nem_ alaptartozéka a patchnak. A HDP-t a Blue Shifttel együtt adták ki. Egyébként inkább M16-ra cseréli. Meg cserélte a shotgunt is, azon kívül az összes fegyvermodellt és a legtöbb karaktert is. Meg egy csomó fegyverhangot.

Steames verzió alapból nem tartalmazza, de fel lehet hozzá túrni egy kis trükkel:

To install the model package, click on the install link below while Steam is running:
steam://installaddon/halflifehd

To uninstall the HD Pack, click on this link:
steam://removeaddon/halflifehd

https://support.steampowered.com/kb_article.php?ref=3157-QDVN-1426

----------------
Lvl86 Troll, "hobbifejlesztő" - Think Wishfully™

Hat, nem sikerult aktivalni :( nmeg a vegen vehetem meg ujra.
HL 2 Orangebox semmi problema, csak annyira nem jon be a HL2, ujra az 1-vel szerettem volna jatszani, de nem tudom aktivalni.
negy szamjegy-ot szamjegy-negy szamjegy a kod, ez nem tetszik a Steamnek.

Majd egyszer utananezek, most egy kicsit Shadow warriort nyomtam, harom perc utan fel sem tunt a grafika, ugyanolyan elmeny, mint 13 eve :)

Duplicate CD Key :( Lehet, hogy _mindenki_ ugyanazt a keyt kapta a boltban es mas mar regelte...Hat akkor vehetem meg ujra, asszem.
--
http://www.micros~1

Nekem sem akarta eleinte beregelni a 4 CD szettes Half-Life Anthology-t, míg ki nem derült, hogy félrenéztem egy pár betűt...

Amúgy ha duplicate key, akkor fotózd le a lemezeket, tokkal, vonóval, és a kóddal - lehetőleg blokkal/számlával - majd irány a Steam Support!
Fizettél érte, nem? Szopjon az, aki lenyúlt téged.

#1
https://support.steampowered.com/kb_article.php?ref=1223-QROC-4460

#2
https://support.steampowered.com/kb_article.php?ref=2268-EAFZ-9762

#3
https://support.steampowered.com/newticket.php

Erről eszembe jut a kolis CS-party, ahol 13-an zsúfolódtunk össze kb. egy szobában, és ebből 8 CS linuxon futott :-) (Akkoriban persze wine-nal)

A videóról:
Sokkal rosszabb grafikára emlékeztem. A pályán viszont ma is mentem. (UrbanTerror)

Megjelent a Counter-Strike(Beta)
Már töltődik is pedig nem is vagyok benne a zárt bétában ha van még egyáltalán zárt része.
Előzőleg már meg voltak véve Cs 1.6, Cs:Source Cs:Go.

tegnap kiprobaltam, tenyleg elbasztak;)
Tok jo, mostmar lehet ekezetesen irni, igaz hogy csak akkor latszik mikor gepeled, ezzel szemben legalabb fele az fps mint eddig (hasznaljuk FBO-t forward pipeline mellett, zsenialis!), mar nem mukodik a fastdownload, a modelStudioInterface bebugzik es olyan dolgokat muvel amit a hobbi programozok munkainal latni.

A Valve mindig is jo volt abban, hogyan torje el a dolgokat. Koszonjuk!;)