[Frissítve] Jön a natív Half-Life (és a Counter-Strike) is Linuxra

 ( trey | 2013. január 25., péntek - 19:36 )


Counter-Strike 1.6 (Linux Native Steam), Operating System: Gentoo Linux AMD64

A Steam ún. CDR-t (Content Description Record) használ arra, hogy játékai listáját és azok adatait eljuttassa a játékosoknál levő Steam kliensekhez világszerte. Steam kliens nélkül is hozzáférhetők az adatok, több weboldal is létezik, ahol az adatokat adatbázisba szedik és böngészhetővé teszik. Ilyen weboldal például a http://cdr.xpaw.ru/ is. Az oldal által biztosított adatok közt szemfülesek észrevették, hogy a Half-Life bejegyzése frissült és megjelent az "oslist" mellett a "linux" string. A Phoronix úgy tudja, hogy bétában már elérhető a Half-Life Linuxra.

Frissítés: ... és a Counter-Strike is ...

Hozzászólás megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás megjelenítési mód a „Beállítás” gombbal rögzíthető.

Én örülök neki, mert mindig is ki akartam játszani ezt a játékot, így a következő akciónál meg is veszem, de azt nem értem, hogy miért van a valve prioritási listáján előrébb, mint pl Counter Strike Source/Go vagy Portal 1-2? Szerintem nagyobb bevételeket tudnának ezzekkel szedni, mint a 14 éves Half-Life-fal.
---------------------------
Oszt jónapot!

Esetleg nézd meg a Black Mesa-t, ingyenes.

Köszi, nem is hallottam róla.
---------------------------
Oszt jónapot!

Más motort használnak (Goldsrc vs Source). Utóbbit széles körben tesztelik a TF2-vel, előbbire most itt az eredeti HL. Ha ezek jól mennek, akkor remélhetőleg jön a többi is szépen sorban.

A Steam maga is csak beta fázisban van Linuxon, nem hiszem, hogy a várható bevételek alapján adják ki a _beta_ játékokat. Tömegeket akkor érdemes megcélozni, ha már tényleg stabil.

1. forditott sorrendben a 2. reszek megvetele utan kisebb lenne a lelkesedes amikor fizetni is kell az 1. reszert
2. gondolom egyszerűbb lehet portolni egy lényegesen kevesebb 3D feature-t hasznaló játékot, ahol átirásnál a futási sebességre alig kell figyelni, ugyis elfut egy zsebszámológépen

A bevetel csak az egyik oldal. A koltseg a masik. Vagyis, hogy egy adott jatekot mibe kerul portolni. Gyanitom mostanaban azok jonnek ki amiket viszonylag egyszeru volt portolni. Nem (csak) a penz miatt, hanem mert amit olcsobb portolni azt valoszinuleg gyorsabb is.

Ha lesz linuxos Steam Box, akkor ezeknek a címeknek szerintem mindenképpen muszáj lesz futniuk jól Linux alatt, hiszen a Steam Box linuxos lesz. Gondolj bele azokba, akik csak azért tartanak otthon már csak egy hagyományos PC-t, hogy játsszanak. Ha ezek a játékosok ki akarják váltani a régi gépüket és helyette Steam Box-ot akarnak, akkor alapvető igényük lesz, hogy ezek a régi címek menjenek. Sokan játsszanak ma is ezekkel, főleg multiban.

Szerintem ezek a kiadások gyakorlatilag nem mások, mint a Steam Box kínálatának bétatesztjei, a linuxosok pedig a Steam Box jövőbeli kínálatának bétatesztelői.

--
trey @ gépház

http://store.steampowered.com/stats?l=hungarian

Ha ezt időnként figyeled. Akkor látni fogod hogy van olyan amikor cs1.6-on kétszer annyi játékos van mint cs:sourceba cs:go-ról meg ne is beszéljünk.

És itt a CS1.6 is: http://www.phoronix.com/scan.php?page=news_item&px=MTI4MzU

Mindjárt le is ér...

Nalam sajnos egyedul a tf2 latszik a listaban :(

---
return NEVER;

https://one.ubuntu.com/referrals/referee/106096/
http://java.tszebeni.hu

+1
es a web-es keresoben se latok CS-t a Linxos jatekok kozott: Steam search: Linux/Games
Mondjuk Half-Life-ot se...

Jöhetne már az Ep.3 is, vagy a HL3, nekem mindegy, csak jöjjön!

+1
meg kulonben is, a hl3 linux only lesz :D


I hate myself, because I'm not open-source.

HL3 akármi lehet, de előbb jöjjön ki a HL2:EP3... ;)

@@
"You can hide a semi truck in 300 lines of C."

+1

--
Debian Sid Xfce

és ezt már cirka 40 éves fejjel kell megérni...

--
"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség

:)

úgyis lehetne fogalmazni: hogy azt a leborult szivar végi nekije !! 2013-ban megjelent a natív linuxos hl.....mekkora hír !!......

Ez csak jelzés értékű gesztus, mint tudjuk (vagy nem).

--
http://neurogadget.com/

Dehogyis, meg lehet ezt élni 30 évesen is :)

tejfelesszájú! :)

--
"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség

A cikkben hibásan hivatkoznak a CS 1.6-ra, mint "original CS", hiszen az nagyon sok verzióval ezelőtti (ráadásul az eredeti CS -t nem is a Valve/Sierra csinálta).
Másfelől, a CS csak egy mod a HL1 felett, nincs egy darab "portolandó" programkód benne (ehhez kérek atyai feddést ha tévedek).

--
http://neurogadget.com/

Tévedsz, te kis csacsi :P (bocs, ezt nem tudtam kihagyni)

Mar hogy a viharba ne lenne portolando kod benne? A Client.dll-t es a jateklogikat tartalmazó dll-t vajon mi fogja helyettesíteni Linuxon?

--------------
Lvl86 Troll, "hobbifejlesztő" - Think Wishfully™

A client.dll-t nem tudom mit csinál, de vélhetően nem a játéklogikát tartalmazó dll az, ami teli van OS specifikus kóddal, tehát talán nem bonyolult a portolása.

"nincs egy darab "portolandó" programkód benne" vs. "tehát talán nem bonyolult a portolása"
--
blogom

Gyanítom a portoláson nem a szimpla újrafordításra, hanem a platformspecifikus változtatásokra gondolt. Hogy ez mennyire felel meg a portolás fogalmának azt döntse el mindenki maga.

Software is like sex, it's better with a penguin. :D (r)(tm)(c) آكوش

Rövidke C/C++ praxisomból kiindulva elég biztos vagyok benne, hogy nem szimplán lepörgették.

--
http://neurogadget.com/

Gyakorlatilag a kliens oldali DLL-ek gond nélkűl fordulnak linux alatt is, lévén a hlds (half-life dedicated server) ami a kezdetektől fogva elérhető linux-ra szintén ezeket használja.
A GoldSource sdk-ja pedig mindent a segged alá rak, így elvileg nincs olyan eset, amikor neked kell valami OS specifikus dologgal bajlódni.

Szóval de, szerintem csak szimplán lepörgették linux alatt (annyi változtatással amit a fordítók különbsége megkövetelt)

Ez arra jó, hogy ne legyen vele extra sok szívás. De nagyon erősen kétlem, hogy ilyen egyszerű lett volna a dolog. A platformfüggőség nagyon rejtett módon tud bekúszni, és C/C++ világban ezt meg is teszi. Nagyon jól mondtad, elvileg nincs olyan eset. Gyakorlatilag meg ki tudja. No meg igazából a fordítók képviselik a platformot, nem az oprendszer, tehát a fordítók különbsége megegyezik az OS különbségével.
----
India delenda est.
Hülye pelikán

de nagyon ritka azon tényleges esetek száma, amikor konkrétan a fordító miatt kell valamit megbuherálni.
A HL-SDK használata mellett, meg nincs olyan valid eset, amikor mást használsz. (lévén a belső folyamatok gyönyörű szépen el vannak maszkolva, így nincs is értelme mert nem tudsz belenyulni).
Illetve mint az elején is említettem, ezeknek a játékoknak a logika része már adott volt linux alatt is hosszú évek óta, így elég volt maga a goldsrc portolása

Es akkor tegyuk hozza, hogy amig az id csodás Quake II motorját egy MSVC6-na betolva kapunk többszáz (ezer?) warningot es akkor az sw rendet meg csak le se fordul (hiaba az ajánlott fordító az MSVC6), addig a Valve cucca 0 warninggal poccre fordult.

-----------------------
Lvl86 Troll, "hobbifejlesztő" - Think Wishfully™

Gondolom nem véletlen, hogy régebben az id úttörő volt a grafika terén :)
----
India delenda est.
Hülye pelikán

Hat azert pont a Q2 engine kapcsán jonni a jo grafikus enginevel, mikor eppen akkor nott ki egy Unreal a maga nagy tereivel (amire meg a Doom 3 sem volt igazán alkalmas) Mindezt annak kontextusában hogy a Q2 engine egy tákolmány vs. HL SDK, ahol nemcsak h arra fidyeltek hogy, hogy leforduljon hanem arra is h warning free legyen...
----------------
Lvl86 Troll, "hobbifejlesztő" - Think Wishfully™

És ezzel azt szeretted volna mondani hogy ...?
----
India delenda est.
Hülye pelikán

...hogy a mod-ok esetében tökéletesen elegendő a make szó bepötyögése a konzolba

Ettől függetlenül az id szoftverei magukban hordozzák a brilliáns, ámde nem feltétlenül szép megoldásokat, amiket a fordító warniggal honorál, és a C/C++ kód portolása nem lesz sétagalopp. Szóval nem értem, hova akartok kilyukadni.
----
India delenda est.
Hülye pelikán

Nem tudom észrevetted-e, de itt most a half-life/hlsdk/gold source engine hármasról van szó, nem az ID szoftverekről.

http://hup.hu/cikkek/20130125/jon_a_nativ_half-life_linuxra#comment-1563296

Innen olvasd.
----
India delenda est.
Hülye pelikán

nem olvasom innen, mivel a szálat te indítottad és nem ezzel, sőt, fentebb görgetek kettővel. Ez már egy válasz volt arra amit te mondtál.

Nem igazán látom, hogy a "brilliáns" megoldásokhoz miért elengedhetetlen, hogy a fordító warningot adjon rá.

Mert általában olyan dolgokat használnak ki, amiket a fordító veszélyesnek ítél, joggal.
----
India delenda est.
Hülye pelikán

Remek, de attól még nem fordult le teljesen.

----------------
Lvl86 Troll, "hobbifejlesztő" - Think Wishfully™

Azt, hogy lehet, hogy egyes motorjaik jól sikerültek, de hogy arra, hogy hiba nélkül fordulú, warning free kódot túrjanak fel az FTP-jükre, arra már nem adtak.

És hogy a Q2 egyébként sem volt túl nagy eresztés meg úgy kb. bármi, amit a Doom3-mmal kezdve csinált.

----------------
Lvl86 Troll, "hobbifejlesztő" - Think Wishfully™

azért a hl sdk se volt a toppon az elején, csak kellően sokáig ment a termék követése és javítottak benne mindent ami él és mozog (ennek volt köszönhető hogy 2 évvel később teljesen újraírták a network részt ami szerintem mind a mai napig a legjobb a maga nevében).
Mindez annak köszönhető, hogy nyílt volt és hogy az ésszerű felépítése miatt (illetve hogy nem feltétlen kellett programoznod), rengetegen estek neki saját mod készítésnek.
Mod-ok tekintetében szerintem még mindig a top 1 környékén van ha számosítunk (hacsak le nem nyomta azóta az udk, aminek szintén ugyanez az előnye)

"legjobb a maga nevében"

legjobb a maga nemében

jogos, azt hiszem inkább elfekszem és alszom, az a 3 óra kevésnek tűnik:D

Lehet, de amikor Q2 forrásával játszadoztam, akkor már az is igencsak a legutolsó verzió volt.

----------------
Lvl86 Troll, "hobbifejlesztő" - Think Wishfully™

Kösz, ezért írtam, hogy fixme -t kérek.

--
http://neurogadget.com/

kipróbáltam a cs-t. sajna szerverekhez nem nagyon akaródzik csatlakoznia.. :(

Sajnos nalam nincs bent a listaban, pedig benne vagyok a beta teszt programban, kell valami kulonosebb magiat csinalni h megjelenjen a jatek a listaban?

---
return NEVER;

https://one.ubuntu.com/referrals/referee/106096/
http://java.tszebeni.hu

ez jó kérdés, mert tegnap csak ezért telepítettem ubuntut és steam-et..és ott volt..

Nagyon hülye kérdés, de megvetted? Hátha annak is függvénye, hogy a windows-zos verzió a birtokodban van-e. Mert nekem sincs a listában.

----------------------------------------------------------
"One should strive to achieve; not sit in bitter regret."
www.xonotic.org

Naigen, nekem a Windows-verzio dobozosban van meg, nem a Steam-rol. Vajh' ilyenkor is letolhtem vagy vegyem meg ujra?

--
http://www.micros~1

Van CD kulcsod a dobozos játékhoz?
Van.
Akkor aktiváld Steam-en. (vissza nem vonható)

Én megvettem a HL-t és HL2-t. Lehet, hogy a HL-t ki is próbálom akkor Linux alatt.
De ha most szeretném a CS-t, akkor steamen nem tudom megvenni?

7.99 Euro

http://store.steampowered.com/app/10/?snr=1_7_suggest__13

karácsonykor 2 körül adták :(

Koszi. Meg anno ilyen occsitott mindent-egybe kiadas volt: HL, Blueshift meg a (talan) Opposing Force. Asszem, 3e volt, megerte, ha azota nem is jatszottam vele :)

--
http://www.micros~1

Szerintem nekem is az van meg! :3
Az eredeti Half-Life-ban MP5 van, majd a patch lecseréli M16-osra (vagy M4A1-re, vagy valamelyikre).

Az a high definition pack, amire te gondolsz és az _nem_ alaptartozéka a patchnak. A HDP-t a Blue Shifttel együtt adták ki. Egyébként inkább M16-ra cseréli. Meg cserélte a shotgunt is, azon kívül az összes fegyvermodellt és a legtöbb karaktert is. Meg egy csomó fegyverhangot.

Steames verzió alapból nem tartalmazza, de fel lehet hozzá túrni egy kis trükkel:

To install the model package, click on the install link below while Steam is running:
steam://installaddon/halflifehd

To uninstall the HD Pack, click on this link:
steam://removeaddon/halflifehd

https://support.steampowered.com/kb_article.php?ref=3157-QDVN-1426

----------------
Lvl86 Troll, "hobbifejlesztő" - Think Wishfully™

Hmmm... Igaz, valóban a HD peccs után lett M16-om.
Viszont most néztem a Half-Life-ot Linux alól, és szintén nincs MP5, csak M16. :O

Lehet ugyan úgy bele-bele nyúlkáltak, mint a Portal 1-be. :)

Hat, nem sikerult aktivalni :( nmeg a vegen vehetem meg ujra.
HL 2 Orangebox semmi problema, csak annyira nem jon be a HL2, ujra az 1-vel szerettem volna jatszani, de nem tudom aktivalni.
negy szamjegy-ot szamjegy-negy szamjegy a kod, ez nem tetszik a Steamnek.

Majd egyszer utananezek, most egy kicsit Shadow warriort nyomtam, harom perc utan fel sem tunt a grafika, ugyanolyan elmeny, mint 13 eve :)

Duplicate CD Key :( Lehet, hogy _mindenki_ ugyanazt a keyt kapta a boltban es mas mar regelte...Hat akkor vehetem meg ujra, asszem.
--
http://www.micros~1

Nekem sem akarta eleinte beregelni a 4 CD szettes Half-Life Anthology-t, míg ki nem derült, hogy félrenéztem egy pár betűt...

Amúgy ha duplicate key, akkor fotózd le a lemezeket, tokkal, vonóval, és a kóddal - lehetőleg blokkal/számlával - majd irány a Steam Support!
Fizettél érte, nem? Szopjon az, aki lenyúlt téged.

#1
https://support.steampowered.com/kb_article.php?ref=1223-QROC-4460

#2
https://support.steampowered.com/kb_article.php?ref=2268-EAFZ-9762

#3
https://support.steampowered.com/newticket.php

Semmi kedvem szenvedni vele. Megvettem ujra, 6 eurot meger. (juli 22-ig ennyi)

--
http://www.micros~1

>negy szamjegy-ot szamjegy-negy szamjegy a kod
>1234-12345-1234
Pedig ezeket megeszi.

>Valve CD Keys in this format: ####-#####-####
https://support.steampowered.com/kb_article.php?ref=7480-wusf-3601

khmmm... :)

--
"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség

Mintha azt olvastam volna valamelyik steam fórumban, hogy csak annál jelenik meg akinek megvan a windows-os verzió.

Csak annak jelenik meg aki megvette, es a CS kovetelmenye hogy meglegyen veve a HL is, annak ellenere, hogy windowson ijen nincs.

Erről eszembe jut a kolis CS-party, ahol 13-an zsúfolódtunk össze kb. egy szobában, és ebből 8 CS linuxon futott :-) (Akkoriban persze wine-nal)

A videóról:
Sokkal rosszabb grafikára emlékeztem. A pályán viszont ma is mentem. (UrbanTerror)

A Hl1 OpenGl+D3d volt. A Hl2 már csak D3d.
A portolás valószínűleg sokkal egyszerűbb mint a HL2nél.
Mac-re már ki is adták.
http://www.gamestar.hu/half-life-a-legendas-fps-mac-re-is-megerkezett.html

Fel is gyújtottam volna a Valvet, ha Mindenre kitoljak csak OSX-re nem.

Mar csak az a kérdés, hogy az SDK-t is kitoljak-e.

------------
Lvl86 Troll, "hobbifejlesztő" - Think Wishfully™

tévedsz, a source engine is d3d/ogl, de elsődlegesen d3d.
Az ogl-hez van egy onthefly fordító hozzá amit a valve talált ki, ezzel gyártanak hlsl -ből glsl shader kódot.

És ezt használják PS3-on Macen és Linuxon? :O

Software is like sex, it's better with a penguin. :D (r)(tm)(c) آكوش

megeshet, annak a forrását nem láttam:D
a source forrása elérhető a neten, kellett nézegetnem goldsrc projectem miatt.

Megjelent a Counter-Strike(Beta)
Már töltődik is pedig nem is vagyok benne a zárt bétában ha van még egyáltalán zárt része.
Előzőleg már meg voltak véve Cs 1.6, Cs:Source Cs:Go.

Ki is próbáltam a HL-t ma, de a TF2 valamiért még mindig nem hajlandó elindulni nálam, lehal indításkor. :(

Software is like sex, it's better with a penguin. :D (r)(tm)(c) آكوش

Nálam a 13.1 es Amd driverrel már elindult.
Az 1.6 is szépen ment amíg egy Aim magos szerverre be nem akartam lépni.

egy milyen szerverre?

Software is like sex, it's better with a penguin. :D (r)(tm)(c) آكوش

Az map akart lenni :-)
Nem az alap játék része és csak távcsöves puskák elérhetőek az ilyen mapokon.
Amire be tudtam vele menni az HFG.hu ra végződő neve van.
188.227.225.106:27352 a címe.

Kiprobaltam a nativ cs-t csak sajna a kedvenc szerveremre nem megy fel mert valami baja van valamelyik mod file versionjevel, de szerintem ez a szero hibaja.

---
return NEVER;

https://one.ubuntu.com/referrals/referee/106096/
http://java.tszebeni.hu

Te legalább látsz szervereket...

Az egyik szero utan eltunt az osszes mapem ha helyben inditanek jatekot, de mas szervereken mukodik a tobbi is.

---
return NEVER;

https://one.ubuntu.com/referrals/referee/106096/
http://java.tszebeni.hu

nyugi, legfrissebb informaciok szerint a native port-os fejleszteseket a windowsos kliensek is megkapjak, igy azok is el lesznek baszva, a heten jon a patch

>a native port-os fejleszteseket a windowsos kliensek is megkapjak, igy azok is el lesznek baszva

:D

tegnap kiprobaltam, tenyleg elbasztak;)
Tok jo, mostmar lehet ekezetesen irni, igaz hogy csak akkor latszik mikor gepeled, ezzel szemben legalabb fele az fps mint eddig (hasznaljuk FBO-t forward pipeline mellett, zsenialis!), mar nem mukodik a fastdownload, a modelStudioInterface bebugzik es olyan dolgokat muvel amit a hobbi programozok munkainal latni.

A Valve mindig is jo volt abban, hogyan torje el a dolgokat. Koszonjuk!;)

Inkább ők törjék el, mint a vérpistike, aki egy marék heccsátért a jövőhetet is széthaxxolja. :D

a szomoru az egeszben az, hogy 100%-ra merem allitani hogy a modok felet is megoltek ezzel a lepessel.

Az viszont nem jó! /o\

>rtd
*ak0sh has Rolled The Dice, and won: [Snail]
*Your move speed is slowed. Might win in a race against a cozy camper sniper.
>bind l explode
*ak0sh has blew himself up

es meg is tortent, tegnap megjott a frissites.
Eredmeny: lag tenger, fele fps, szar/nem futo/bugzo modok (koztuk a valve altar terjesztett 1.6 cs is egy bughalom lett)
Szerver oldalon ugyanez: torott feature-ok, nem futo/segfaultolo modok, etc.

És, ha már így megjelent Linux-ra a Steam, magán a Steam kliensen belül kilépnénk a béta üzemmódból, változna szerinted valami?

igen, később kapnád meg a frissítéseket:)