Új kiadási és vezetési modellt tervez bevezetni a Mozilla a Thunderbird-hez

Címkék

A Mozilla eredetileg hétfőre tervezte a bejelentést, de egy belső levél kiszivárgott és a tartalma publikussá vált: a cég erőforrások elvonását tervezi a Tunderbird e-mail és news klienstől. Ahogy az a levélben olvasható, hogy a Mozilla már egyre inkább fontos web és mobil projektekre - például a Boot to Gecko-ra - fókuszálja erőfeszítéseit, miközben a Thunderbird továbbra is csak egy desktop-only e-mail kliens maradt.

In summary, we've been focusing efforts towards important web and mobile projects, such as B2G, while Thunderbird remains a pure desktop-only email client.

Nem dobják a Tunderbird-et, de a Mozilla ambícióit szem előtt tartva arra jutottak, hogy az erőforrásaikat nem a Thunderbird fejlesztésére kellene fordítaniuk. Éppen ezért a Mozilla egy olyan kiadási és vezetési modellt javasol, aminek a lényege, hogy a biztonsági és stabilitási patcheket továbbra is biztosítaná a Thunderbird-hez, viszont annak továbbfejlesztését, innoválását a közösségre bízná.

We have come to the conclusion that continued innovation on Thunderbird is not the best use of our
resources given our ambitious organizational goals.

[...]

We're not "stopping" Thunderbird, but proposing we adapt the Thunderbird release and governance model in a way that allows both ongoing security and stability maintenance, as well as community-driven innovation and development for the product.

A Mozilla-nál a részletek kidolgozása folyamatban van, amelynek eredményeképpen lehetséges, hogy egyes, eddig a Thunderbird-en dolgozó munkatársak más területekre kerülnek átcsoportosításra.

This will mean an eventual shift in how we staff Thunderbird at Mozilla Corporation - we are still working out details, but some people will likely end up on other Mozilla projects.

A témában blogolt Mitchell Baker is, a Mozilla Foundation elnöke is. A blogbejegyzésében található egy link a Mozilla által tervezett új kiadási és karbantartási és vezetési modell részleteihez.

Az új modell értelmében továbbra is jönnének biztonsági és stabilitási frissítések a Thunderbird-hez, de a (tovább)fejlesztések elkészítése a közösségre maradna. Mind a Thunderbird-hez, mind a Thunderbird ESR-hez hathetente érkezne biztonsági/stabilitási frissítés. A Thunderbird ESR funkció- és szolgáltatáskészlete nem változna, csak biztonsági/stabilitási frissítéseket kapna 6 hetente. A Thunderbird szintén megkapná ezeket a biztonsági/stabilitási frissítéseket 6 hetente, de abban különbözne az ESR változattól, hogy a közösségi hozzájárulások, fejlesztések is belekerülhetnének.

A Mozilla véleményeket, javaslatokat, ötleteket vár ahhoz, hogy tovább finomíthassa tervét.

Hozzászólások

Nincs két hónapja, hogy elgondolkodtam azon a Thunderbird-del kapcsolatban, hogy a francnak kell egy e-mail klienst folyamatosan tovább"fejleszteni". Nem mintha a Thunderbird folyamatosan változott volna drasztikusan, de nem is szerettem volna, ha azt tette volna.

Egy e-mail klienstől nem várok sokat. Kell egy alapvető szolgáltatáskészlettel működő stabil valami, aztán jónapot'. Legyenek hozzá biztonsági frissítések, de ne működjön kiadásról kiadásra máshogy, ne akarjon CD-író program és médialejátszó lenni egyben, ne akarjon más lenni, mint aminek lennie kell. Úgy fest - tök véletlen egybeesés -, hogy a Mozilla most valami ilyesmi felé megy, persze az ő saját érdekében, de ez nekem tetszik, mert valami ilyesmit akartam.

--
trey @ gépház

Funkciókészletben egyet értünk, speciel 6-os thunderbird-nél megálltam, eszetlenül átalakítottak valamit emlékeim szerint, ami pont bezavart nekem.

Úgy látszik visszafelé haladok bizonyos dolgokban, nekem 1 éven belül lett a thunderbird a webmail helyére berakva, kényelmi okokból: thunderbird nézeteit átalakíthattam, webmail korlátolt átalakítási lehetőséggel bír (gmail)...amellett nem vagyok oda a minden-appot-böngészőbe irányért "jelen formájában".

+1 októberben váltottam rá, és sokkal egyszerűbbnek találom a használatát.
Egyetlen funkciót hiányolok, amivel a fórumok alapján nem vagyok egyedül és remélem ez lesz első közösségi fejlesztés, ez pedig hogy a levélszerkesztő ne új ablakban nyíljon hanem új fülön.
Ugyanakkor azzal is egyetértek, hogy egy levelezőnél olyan nagy fejlesztésekre sincs szükség.

Nem írok külön választ mindenhova ezért
"A GMail webes felülete mindent tud, amit a Thunderbird, Outlook és hasonló programok."
@Breaknet: az enigmail add-on aláírási és titkosítási lehetőségeit én még nem találtam meg webes felületeken. Persze tudom, hogy ezt nem az alap Thunderbird tudja és nincs is rá szüksége mindenkinek.
______________
ArchLinux user
"If you immediately know the candlelight is fire, the meal was cooked a long time ago."

Egyetértek, hogy egy levelezőkliens esetén a folyamatos "innoválás" hülyeség. Pl. elhibázott volt szerintem egy chatklienst beletenni, hogyugye "kommunikátor" alkalmazás, és az nem csak e-mailt jelent.

De pl. jó lett volna, ha

1) a GPG nem külső extension, hanem beépített, mert az extension mindig le volt maradva egy verzióval.
2) az Outlookból küldött levél nem winmail.dat formában érkezett volna meg (tudom, erre is volt extension).
3) LDAP címjegyzéket nemcsak olvasni, hanem írni is tudott volna.
4) nem lett volna olyan lassú, pl. levélletöltés alatt nem reagált a felület, vagy egy elhibázott kattintás egy IMAP folderbe akár fél perces megakadást okozott.
5) egyszerre több levélmellékletet is ki lehetett volna húzni az egérrel. Behúzni akárhányat lehetett, kihúzni csak egyet.
6) lett volna beépített naptár, nemcsak extension.

Meg még lehetne sorolni, hirtelen ennyi jutott eszembe.

elhibázott volt szerintem egy chatklienst beletenni, hogyugye "kommunikátor" alkalmazás, és az nem csak e-mailt jelent

Ezzel nem ertek egyet, amikor a Communicator-elv megjelent 2007-ben, szemelyesen lobbiztam a FOSDEM-en a chatkliensert.

Tettem mindezt azert, mert egyfelol en chatkozpontu vagyok, e-mailekre nem reagalok, ha valakinek valami fontos, megkeres chaten. Nyilvan ezert voltam XSF tag is. Volt problemam mar hatosagokkal meg partnerekkel emiatt, hogy olvastam en az e-mailjet csak nem erte el az ingerkuszobom...

Masfelol viszont latjuk, hogy az integralt kommunikacio - elobb a gmail, aztan a facebook - milyen szinten viszi a palmat, es ebbe meg van kraft.

De a 21. szazad e-mailje nem az e-mail. Persze vannak, voltak, lesznek emberek, akiknek az IM mar keson jott, akik kulon csatornakon szeretnek kezelni az SMS-t, az e-mailt, a facebookot, de jelenleg a kutatasok azt mutatjak, hogy ez nem ebbe az iranyba tart.

Szoval lehet muzealisan hasznalni a desktop levelezot, es ugy is megtartani, de ez egyszeruen egy adott generacio szokasainak fennmaradasa, semmikeppen se reneszansz.

szerintem az pl nagyon jó lenne, ha egy google wave szerű dolgot beleraknának. szerintem a wave jó lett volna nagyon, ha nem webes kliens lett volna hozzá, hanem egy gyors desktop valami, ahol van rendes jobb klikk funkcionalitás(tehát nem olyan körülményes bármit megcsinálni, mint amikor csak a bal klikk van).

Semmi értelme nincs asztali klienst használni. A GMail webes felülete mindent tud, amit a Thunderbird, Outlook és hasonló programok. Több fiók kezelése, különböző szűrések, címlisták, stb., stb.

> Semmi értelme nincs asztali klienst használni.
Másnak meg mások a preferenciái. Aki nem akar a telefonjáról/zenelejátszójáról/TV-jéről netezni, ellenben van *egy* darab neki megfelelő - mondjuk - hordozható gépe; aki nem akarja az élete minden fontos mozzanatát megosztani a különböző nagy tárhelyet szolgáltatókkal (gmail/yahoomail/msmail/stb), annak igenis van értelme.
Ja és ahogy fentebb is írták. Bizonyos email kliensek kellően testreszabhatóak, és biztosan könnyebb a kliensek között váltani, mint G-ről Y-ra, ha az derül ki, hogy G-ben nem lehet olyanra beállítani, ahogy szeretném, míg Y-ban igen.

Én például azért nem használok Gmailt, mert nem szeretném ha a leveleket indexelné a Google és ismereteim szerint ezzel nem vagyok egyedül. Ezen kívül az enigmailt használom, ami TB-vel igen kényelmesen használható. Láttam, hogy létezik Chrome bővítmény ami lehetővé teszi a GPG használatét Gmail-ben, de nem használok Chrome-ot sem. Próbáltam de egyrészt Linuxon nem lehet drag&drop eltenni a könyvjelzőket a helyére másrészt a memóriaigénye miatt Firefox marad egyelőre. Vagy például lehet-e a Gmail fiókról teljes mentést csinálni, esetleg automatikusan (rsync, stb.)? Bár a mentés a legkevesebb, sokkal fontosabb, hogy lehet-e visszaállítani mentésből (esetleg egy új fiókba, ha a régihez már nem férek hozzá, vagy nem akarok hozzáférni...)? Biztos van még sok dolog de így most csak ennyi jut eszembe. Talán még a szűrők terén lenne hová fejlődnie a TB-nek, meg az editoron is lehetne kicsit javítani. Persze 10 év múlva már lehet, hogy tényleg nem lesz értelme a TB-nek.

Néha a t.köm tele van az ilyen meg ehhez hasonló megjegyzésekkel. Félreértés ne essék, nem veled, hanem az ilyen jellegű hozzáállás piszkálja a csőrömet. Hogy világos legyek. Nem mindenkinek non plus ultra a Google szolgáltatásai. Nekem pl. gmailes fiókom csak az androidos telefonom miatt van, nem használom se webről, se telefonról, se sehonnan. Sőt, a keresőjén és a Youtubeon kívül semmi mást sem használok tőlük. Amúgy meg rengeteg előnye van egy levelező kliensnek. Kismillió féle képen lehet beállítani a különböző levelező szolgáltatásokhoz, egy helyről tudom elérni az összeset, nem kell 4-5 tabot megnyitnom egy böngészőbe, külön-külön mindegyikhez. Tudom, be lehet drótozni más fiókokat is a gmailbe, de azokhoz szerintem végképp semmi közük sincsen. A régi leveleimet offline is tudom olvasgatni, ha éppen ehhez van kedvem.
--------------------------

Csak a viták elkerülése végett. Ha nem használok ékezetet, mobiltelefonról írok.

Én ha egy mód van rá, kerülöm a webes alkalmazásokat. Egy desktop klienstől mindig elmaradnak sebességben, kényelemben, desktop integráltságban. Lehet, hogy a gmail webes felülete a versenytársak webes felületéhez képest jobb (volt amikor a gmail megjelent :)), de amíg a web nem integrálódik a desktoppal (amire biztonsági okokból nincs nagy esély), addig a desktop kliensek kényelmesebbek maradnak.

Pár példa: a levelező képes úgy futni a háttérben, hogy nincs nyitva hozzá ablak, ha jön egy új levél, megjelenik a taskbaron az értesítés. A levelezőben nem kell a levelek listáját 50-100 levelenként oldalakra tördelni, mert akár több ezer levelet is képes megjeleníteni egy listában minden probléma nélkül. (Oké, imap-ről kell neki 1-2 mp mire betölti a fejléceket, de hamarabb megvan mire a gmail webes felülete betölt.)

Bizonyára máshogy kezeljük az email-einek. Nálam minden cimkézve van, filterrel. Ha keresni akarok,
akkor már csak a cimkében "böngészek", de 50 levelet (valójában szálat) kb. 1 másodperc alatt frissít be a gmail. De valójában a szemmel végigolvasás nem a keresés, arra a gmail keresőjét szoktam használni.
A desktop integrációt nem is értem, az emberek jó részének a web böngésző a desktop, a szabadidőm jó részénél (már amit szgépezéssel töltök) a böngésző az, ami fut előttem.

Integrálódik a mobilommal, így mindenhonnan el tudom érni a levelezésem. Android-ban notifikációt kapok, ha jött új email, nem kell nézegetnem, hogy mi a helyzet. Dokumentumokat, könyveket, minden egyéb dolgot kényelmesen meg tudok osztani az ismerőseimmel, nem kell 10+1 alkalmazást használnom.

Nálam is filterezve vannak a levelek, de van olyan levlista, amin így is van több, mint 7000 levél (nem szoktam törölni, mert 1: van hely, 2: lusta vagyok, 3: ki tudja, mikor jön jól egy régebbi levél). Persze alapvetően nekem sem kereséshez kell, hogy az összes levél egyszerre látsszon, hanem pl. ha egy szűrés eredményét egy az egyben át akarom helyezni, akkor gyorsabb ctrl+a-t nyomni, mint a gmail féle összes kijelölése funkciót használni.

"A desktop integrációt nem is értem, az emberek jó részének a web böngésző a desktop, a szabadidőm jó részénél (már amit szgépezéssel töltök) a böngésző az, ami fut előttem."

A webböngésző az webböngésző, az ui-ja ahhoz van optimalizálva, ha mást akarok csinálni (és a levelezés nálam már a más kategóriába tartozik), akkor ahhoz az adott feladathoz optimalizált szoftvert veszem elő.

"Integrálódik a mobilommal, így mindenhonnan el tudom érni a levelezésem. Android-ban notifikációt kapok, ha jött új email, nem kell nézegetnem, hogy mi a helyzet."

Ez tök jó, a desktoppal miért nem teszi? Én inkább a pc-met használom levelezésre, és nem a mobilomat. Btw a mobilodon ezek szerint stand-alone alkalmazást használsz a levelezés lebonyolításához, és nem a beépített webböngészőt.

Szia, akkor nagyjából egyetértünk, bár ezt a desktop-os dolgot még mindig nem érzem át teljesen :) A gmail-ezéshes stand-alone alkalmazást használok, de számomra
pont az a lényeg, hogy egy központi helyen meglegyen minden, amit különböző eszközökkel, különböző helyekről el tudok érni. Mondjuk ez már úgy látom, másokba is
felmerült, hogy gmail-nél a szerverről beszélünk, vagy a webes interface-ről. Egyébként ami nekem még tetszik a gmail webes interface-ében, hogy ha pl. mp3-at
vagy videót küldenek, azt kapásból le tudja játszani, van google talk integráció voice-szal, ami nagyon jól működik, és ha doksit küldenek, akkor azt el tudom
olvasni akkor is, ha nincs a gépen pl. word, egyszerűen a böngészőből...

Tehát az email sem tud notificationt küldeni, csak a program, ami nézi. Akkor hol a különbség? Létezik nem böngészős értesítő, (normális) böngészőben meg le tudod tiltani a flash-t, nem kell a gmail használatához. Ha meg lefagy a böngésző? Fél perc és újra megy. Ha meg fontos ember vagy, akkor push email kell, ott egyből látod ahogy megérkezett.

Értem, hogy nem szeretik az emberek a gmail-t, értem, hogy használnak offline levelezőt, én is, ráadásul Thunderbirdöt és elég régóta, de sok gmail ellen szóló ok valahogy légből kapott.

Lehet rosszul fogalmaztam. Tisztázzuk, a gmail kifejezés nálad mi? A gmail címeket fogadó szerver (=email szerver), vagy a weben keresztül elérhető felület (=email kliens)?

(Megjegyzem, a gmail, mint email szerver, elérhető Thunderbird alól imap vagy pop3 szerverként, tehát a kliens választható hozzá.)

Jobb is, nehéz lenne.

Ugyan nem ismerem a Gmail webes felületét, de teszem azt, más szolgáltatótól, pl. a Freemailtől is le tudok hozni vele levelet? S netán mindezt úgy, hogy a Nagy Testvér Google ne szembesüljön a levelemmel? Ugye, kételkedhetek?

tr '[:lower:]' '[:upper:]' <<<locsemege
LOCSEMEGE

A nem desktop alkalmazásként, hanem hálózati szolgáltatásként elérhető levelezéssel az az egy baj, hogy ha megszakad a kapcsolat a kiszolgálóval, akkor tökéletesen kiszolgáltatottá válsz, még read-only módban sem éred el a cuccost. De persze végtelen mennyiségű előnye van.
Normális esetben a júzer döntése, hogy melyiket használja.

--
http://neurogadget.com/

Példának mondtam, hogy lehet egy webes online cucc offline is akár. Gondolom van alternatívája, ha nincs, akkor meg ha lesz igény rá, biztos lesz. Érted.

szerk.: sőt, html5-be van már eleve valami offline cache dolog, tehát ezzel is meg lehetne oldani: http://www.html5rocks.com/en/tutorials/appcache/beginner/

Vannak más kliensek is, győzzön a jobb.

--
robyboy

"Gondolkozni nehéz, ezért legtöbben ítélnek." - Márai Sándor

Hogy mi a jobb, rosszabb, az teljesen szubjektív. Szerintem a mai ifjúság már chat-el, képpel, hanggal, vagy éppen anélkül. Kíváncsi lennék, hogy a "CS generáció" tagjai hány százalékban használják az e-mail-t, mint kommunikációs formát. Nyilvánvaló, hogy a vállalati kommunikáció azért más, bár ott is lehetnek tendenciák. Vállalati környezetben is találunk szép számmal instant messenger-eket.
Lesz még idő, amikor visszasírjuk a jó öreg e-mailt.

--
robyboy

"Gondolkozni nehéz, ezért legtöbben ítélnek." - Márai Sándor

"Szerintem a mai ifjúság már chat-el"

Az lényegtelen, akár füstjeleket is küldhetnek. Fiatalabb koromban és is az IRC-n lógtam, aztán meg az ICQ-n, ettől még az emailt nem váltja le semmi, mert nincs hozzá sok köze az azonnali üzenetküldésnek. Ég és föld a különbség. Még mindig nagy igény van az emailre és nincs, ami pótolja. Az, hogy a mai suhancok szabadidejükben már nem írnak levelet, az nem lényeges.

Szerintem is az idő dönti majd el. :-) Az én nemzedékem tulajdonságai között nem szerepel a chatelés, mint alapvető tevékenység. Ennek ellenére szántam rá némi időt, és megpróbálkoztam vele. Saját tapasztalataim:
- Rengeteg időt el lehet tölteni vele, és sokszor több órás chatelés után nem tud az ember két mondatot mondani arról, hogy miről folyt a beszélgetés.
- Ez sok esetben még a neve szerint szakmainak tűnő csatornákon is így van.
- Nagyon sokan unatkoznak, és órákon keresztül ezzel szórakoznak.
- Ha van egy megoldandó problémám, és van megfelelő tudású ember a csatornán, akkor nagyon gyorsan használható megoldást találhatok. Legtöbbször azonban a Google keresővel gyorsabban eredményre jutottam.

Ha valaki elkezd dolgozni (és nem csak munkája van), családot alapít, esetleg gyermeke is van, akkor egyszerűen nem lesz rá ideje. Valahol olvastam, hogy 40-50 éves kor felett megint többen chatelnek. Tippem szerint az okok között az is szerepelhet, hogy nincsenek otthon már a gyerekek, esetleg kevesebb közös program van a házastárssal.

-----
A kockás zakók és a mellészabások tekintetében kérdezze meg úri szabóját.

+1

A chat további hátránya, hogy mindkét félnek ugyanabban az időben kell gép előtt ülnie, míg mail-t bármikor írhatok, s a címzett akkor olvassa, s válaszol, amikor ráér, nem pedig akkor, amikor mindketten ráérünk.

tr '[:lower:]' '[:upper:]' <<<locsemege
LOCSEMEGE

Azzal a Wave-vel érvelsz, ami hatalmas bukás lett? :)

Én úgy látom, a chat és az email jól kiegészítik egymást, ha jól vannak alkalmazva. Pl. technikai supportot jobb valamilyen azonnali kommunikációs csatornán (pl. chaten) kérni, ugyanakkor pl. árajánlat kéréshez jobb az email. (Remélem nem kell elmagyarázni, miért.)

Úgy is mondhatnám, a chat olyan mint az udp, az email pedig olyan mint a tcp. :)

nem, a gmailt ertettem alatta.

epp most statoltam, 7 nap alatt 6 emberi e-mailem jott be, a chatjeim szama megszamlalhatatlan.

listas e-mail ami nem read-only (fejlesztoi listak, tudod) van napi 2-3.

A tobbi az ertesito, fejlesztoi listak e-mailjei, valami reklam, ezekbol van 10 es 30 kozott naponta,es akkor az echte spameket meg nem is szamoltam.

"epp most statoltam, 7 nap alatt 6 emberi e-mailem jott be, a chatjeim szama megszamlalhatatlan."

Ez rendben is van, az ilyen jellegű kommunikációra az esetek nagyobb részében tényleg a chat alkalmasabb, bár ha én azt akarom, hogy az illető biztosan megkapja az üzenetet, inkább emailt írok.

"listas e-mail ami nem read-only (fejlesztoi listak, tudod) van napi 2-3."

Na ezt ki lehetne váltani pl. irc-vel, csak az ugye nem ugyanaz. Aki nem online az máris nem kapja meg az üzeneteket, tehát erre a kommunikációra alkalmasabb az email.

"A tobbi az ertesito, fejlesztoi listak e-mailjei, valami reklam, ezekbol van 10 es 30 kozott naponta,es akkor az echte spameket meg nem is szamoltam."

Ezt pl. hogy oldanád meg chattel? :)

Levlisták egyébként érdekesek. Az egyetemen vannak nekünk tanulmányi levlistáink, a hallgatók tartják fenn ezeket. A legújabb évfolyam a jól bevált levlisták helyett facebookon kezdett el kommunikálni, aztán hamar rájöttek, hogy az mégsem annyira hatékony.

"bár ha én azt akarom, hogy az illető biztosan megkapja az üzenetet, inkább emailt írok."

:D Bátor ember vagy, én inkább felhívom telefonon akkor.

"A legújabb évfolyam a jól bevált levlisták helyett facebookon kezdett el kommunikálni, aztán hamar rájöttek, hogy az mégsem annyira hatékony."

Mondjuk a levlisták is eléggé visszakövethetetlenek egy fórumhoz képest. Nálunk is az van, de áh... tré.

----------------
Lvl86 Troll, "hobbifejlesztő" - Think Wishfully™

Ismerem az évfolyamot, én is jártam arra az egyetemre (márha a bme-ről, és annak 2011-es évfolyamáról beszélünk :) mai napig fut a duma2003 meg info2003, bár tök értelmetlenül, évek óta nem néztem a mappákba... Diploma után, tudod...

Én ezzel csak azt akartam kifejezni, hogy nekem az e-mailt nem kell annyira reformálni, egész egyszerűen azért, mert nem azon kommunikálok: mint ahogy a fizikai postaládám a reklámlevelek és számlák gyűjtőhelye, amit fizetésnap kelletlen ürítek, hogy megtudjam, melyikben van kis sárga cetli, úgy az e-mail is ilyen, csak napi 1 fontos bejön, ezért nyitva kell tartani...

(hosszú miért nincs e-számlázásom és nagyon offtopic, azt hagyjuk :)

Innentől kezdve az, hogy én a chatfunkciókat és főleg, chatarchívum funkciókat fontosabbnak tartom egy levelezőben, mint magát a levelezést, nekem természetes, de másnak nem feltétlenül az. Azért kell oda, mert nagyritkán valami mégis e-mailben jön, és össze kell fogni a kommunikációs csatornák archívumait...

És akkor címe nincs, próbáljak emlékezni másfél év múlva dátum szerint, hogy hol keressem a chatlogban a dolgokat? Mert mailnél évekre visszamenőleg megtalálom, ami fontos.

Szerintem a chat másra való, mint a mail. A mail egyben arhivum is, mindamellett az ember jobban összeszedi a gondolatait, így talán tartalmasabb, jól tagolt.

A chat ezzel szemben gyors, lazább, pongyolább, sokkal inkább az élő beszédhez hasonló, elsődlegesen valós idejű kommunikáció, s nehezen kereshető benne a tartalom, tagolatlan massza az egész.

A chat-ben az aktuális érzelmi állapotoknak megfelelő sallang is megtalálható, az e-mail jó eséllyel tartalmasabb.

tr '[:lower:]' '[:upper:]' <<<locsemege
LOCSEMEGE

"Valahol olvastam, hogy 40-50 éves kor felett megint többen chatelnek. Tippem szerint az okok között az is szerepelhet, hogy nincsenek otthon már a gyerekek, esetleg kevesebb közös program van a házastárssal. "

Vagy ez azokat érinti, akik nem igazán használtak számítógépet, nem ismerték eddig az IRC-t és most fedezték fel a Facebookot.

Egyrészt ez semmilyen módon nem mond ellent az (amúgy sajnos igazat mondó) előtted szólónak.

Másrészt nekem is szinte minden ismerősömnek Gmail-je van, sőt nekem is az a fő, magán fiókom. De egyrészt ez semmit nem jelent a céges/hivatalos/stb. levelezés szempontjából. Másrészt meg felejtsük már el azt az érvet, hogy az én környezetemben: "Nekem az ismerőseim 93%-a a Pepita Pártra szavazott, hogy lehet, hogy a választáson csak 40% lett az eredményük? CSALÁS!"