ET:Xreal teszt

Címkék

A 9 éve megjelent Wolfeinstein:Enemy Territory a tavaly év végétől kezdődően ráncfelvarráson esik át az ETXreal projektnek köszönhetően.
Ugyan kissé bugos még a projekt, de mindenképpen bíztató a tevékenységük. A motor, melyre az ETXreal épül, voltaképpen a pár éve megjelent Wolfeinstein játék motorja.

A méretes programot bárki letöltheti a projekt weboldaláról, amiben a forráskód mellett Windows, Linux 32 és 64 bites verziók bináris csomagjai is megtalálhatók. A tesztelés folyamán okozott némi fejtörést, hogy miért nem indul el a program 64 bites Linux alatt, amit a forráskódból történő fordítás sem orvosolt. Az strace használatával szép fokozatosan sikerült működésre bírni a motort. Most e helyt hosszadalmas lenne leírni lépésről-lépésre, mit kell tenni, hogy a program elinduljon 64 bites Linuxon: Jó mulatság végigkövetni, hogy mik a problémái a projektnek. Annyit fontos már most megemlíteni, hogy relatíve nagy erőforrásokat igényel: pl. 1024*768-as - manapság csekélynek számító - felbontáshoz 1024 megabyte memóriát kellett alápakolni (/cl_hunkmegs 1024).
A munka ígéretes, szép jövő előtt áll. Csak hát az kérdés marad, hogy vajon érdemes-e a kor grafikai környezete miatt új, erősebb gépek beszerzésére késztetni a felhasználókat?

Hozzászólások

Youtube-ra feltettem egy demót, amit ezzel a motorral készítettem. Hang sajnos nincs, ám a látvány a mérvadó.

+1
bár nekem a sima ET sem akar rendesen elindulni 64 bites linuxon, főmenüig eljutottam, utána képregény mód..

Jónak tűnik. Hazamegyek lerántom aztán megnézem milyen. Lehet szólok 1-2 régi klántársnak hogy nosztalgiázzunk egy kicsit.

Csak arra vigyázz, hogy viszonylag kevés map-et shader-eltek át az ET:Xreal-hez. A "gyári" csomagban a 6 klasszikus pályát tették bele. Meg hát, olyan szerver is kell, ami ezt futtatja. Ergo kell össze kell egyet dobni. Ha még lesz benned lendület, érdemes, a gigalendülettel épülő régi (quake?) motorra épülő és az ET:Xrealt is támogató (!!!) Nitmod 2.2PR2-es modot feltelepíteni. Ez utóbbi mod szerzője, Nitrox nagyon nagy erőt tesz az ET-be.
Amúgy itt egy sokkal szebb demo is.

Szervert, vagy kliens cuccot? A szervernek nem kell brutálisnak lennie. A felhasználói oldal erőforrásait emészti - jelenleg - jobban (Kubuntu 12.04):
- cpu: model name : AMD Athlon(tm) 64 X2 Dual Core, processor 4200+ cpu MHz: 2188.875
- GPU: GeForce 9600 GT, 512 MB, PCI Express x16 Gen1, driver: 295.49
- Memória: 3GB

"Ippegcsak" elég az 1027x768-hoz, különben elszáll hunkmemory probléma miatt.

En regebben jatszottam egy keveset ET-vel, es talan azert is mert regen volt en nem latok nagy kulonbseget... mondjuk egesz konkretan en semmit nem vettem eszre. Vagy a latvanyban nincs is valtozas? Vagy mire nem figyeltem amire kellett volna?