Jordan Mechner 1989-ben írta assembly-ben a legendás Prince of Persia játékot Apple II-re. Sokáig elveszettnek hitte a forráskódot, de egy véletlennek köszönhetően nemrég előkerült. Egy nagytakarítás során New York-ban került elő egy doboz, amelyben egy floppy lemezen ott lapult a forráskód. A kód átutazta az Egyesült Államokat, majd óvatos munka során egy speciális felszereléssel sikerült megmenteni.
A forráskód elérhető a github-on.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hozzászólások
CGA monitoron játszottuk. Vagyis inkább az öcsém kedvenc játéka volt ez. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kár, hogy a commentelés még nem volt divat akkoriban :(
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kicsit mintavételezve pedig egész jól kommenteltnek tűnik.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Már az is nagy szó, hogy a forráskód megvan! Reverse engineeringgel egy kicsit neked is nehezebb dolgod lenne, ha meg akarnád érteni, hogy mi hogyan készült.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Teljesen jól kommentelt.
Nem kell minden bne sorhoz regényt írni.
Elég beszédesek a címkék.
:errtext ASC "REQUIRES 64K MEMORY",00
64K mindekinek elég kell legyen.
És 47K ?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nagyban hasonlít a C64-es ASM-jéhez. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mivel a 6502 es a 6510 egyenesagi rokonok lehet nem is olyan meglepo felfedezes ez. :)
---
pontscho / fresh!mindworkz
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
LOL! Ezt nagyon egyszerre sikerült! :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Bront ismerte előzőleg az Apple II-őt. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
...Apple ][-tőt (lásd: 1-gyet, 3-rmat, 4-gyet...) :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Akkor is meglepő volt számomra hogy az Apple akkor nem saját egyedi és csak náluk procit használt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mikor hasznalt az Apple egyedi es csak naluk hasznalt (gondolom ezt akartad irni:) processzort? (ipad/iphone nem er, desktop geprol van szo)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Direkt írtam kifordítva. :) PowerPC G4/G5 procik mennyire Apple specifikusak? Tudom hogy pl Amiga klónokban a Pegasos-ban is G4-et használtak.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A ratyipédia szerint: Subsequent revisions of the "G5" processor have included IBM's PowerPC 970FX (same basic design on a 90 nm process), and the PowerPC 970MP (essentially two 970FX cores on one die). Apple refers to the dual-core PowerPC 970MP processors as either the "G5 Dual" (for single-socket, dual-core configurations), or Power Mac G5 Quad (for dual-socket, four-core configurations). Mondjuk ez nem kifejezetten válasz a kérdésedre, de igen használják-használták máshol is.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igazabol imho kulonbseg nincs is, a 6510 az egy 6502 amihez integraltak egy tokban levo 6 bites (miert 6? annyi szabad kivezetes volt, legalabbis erre tippelek) I/O portot, ami ugye a 0/1 cimeken at programozhato. Ettol eltekintve, szerintem ugyanaz.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Milyen meglepő annak a tudatában, hogy a C64-ben egy MOS Technology 6510-es CPU volt, az Apple II-ben pedig egy MOS Technology 6502-es! :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Későbbiekben MOS 8500-as lett a C64-ekben.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ami meg ugye a HMOS utódja a 6510-nek.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nincs elteres a ket CPU kodkeszlete kozott.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
De van.
A nem publikált op.code-ok különböznek. ;)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Attol fugg melyik, a CMOS verziokban valoban, illetve pl C,SC,CE, stb sorozat, ahol mar kaptak "dokumentalt" uj szerepet az eredeti 6502-hez kepest.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
en ezt DOS alatt jatszottam bitang sokat. Nincs belole *X port? most csak ezert se dosemu/dosbox, se c64 emulator nem kene. De anno imadtam, mikor a meregpohar utan fejreallt a kep. Fejjel lefele forditottuk a monitort, es ugy ment tovabb. Munkahelyen imadtak ezt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
freeprince?
Évek óta alpha, de alakul.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Valami lelohely? Nyilvan en vagyok bena, de egy tan lengyel forumon kivul mast nem talaltam ez ugyben, letoltesi linket ott se lattam.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Épp feltörte valaki...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ja, en is ennyit lattam, de kozben valami masik forumon talaltam linket cvs-re, ami szinten nem mukodik.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
De legalább jó a zene. :D
(Érdemes megnézni a fura német weblapkódot, meg a komoly belinkelt freedom fighter weblapot. :D)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
:-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Sok kis hülye script-kiddienek tudni kell verni magát a haverok előtt valamivel.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Adj egy emailt pm-ben, és átküldöm az elsőnek az 1.4-es verzióját, meg a második részt leírással. Legutolsó Karácsony-körüli napokban végigtoltam őket :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mennyit játszottam ezt még AT-n, Hercules monitoron...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jóis az, örülünk. :)
Egyébként nekem megvan ps3-ra hd felbontásban. :)
De amúgy c64-re mi értelme portolni? :S
>>: sys-admin.hu :<<
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Van aki még használja hobbi szinten :) Én is sajnálom, hogy megváltam az amstrad cpc464-emtől, de a képernyő meghalt... :(
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
> De amúgy c64-re mi értelme portolni? :S
Legalább annyi, mint a Newcomer-ből az új rilíznek: http://www.newcomer.hu/
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Vajon mi a jogi feltétele, hogy ezek a régi források felkerüljenek az internetre?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A legtöbb játéknak van jogtulajdonosa. Ideális esetben egy idő után ez a jog visszaszállt a játék eredeti készítőjére a kiadótól. Még szerencsésebb esetben meg is van a forráskód, mint jelen esetben.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igen. Amit én nem értek, hogy miért ülnek sok régi játék forrásán, mint a kotlósok?
De komolyan! Tudnék mondani olyan címeket, amit már rég nem árulnak, 100 éves játékok, semmit nem veszítenének, ha adnának forrást, de közösség még van hozzájuk, akik meg tudnák hasznásítani.
Tényleg nem értem. :(
>>: sys-admin.hu :<<
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nagyon sok fejlesztő azért nem adja ki a régi játékokat a kezéből, mert ezek felmelegíthetőek. Gondolj csak pont erre a brandre, hogy mekkora üzlet a Prince of Persia manapság is. Ha pedig a jogtulajdonos nem egy személy, vagy az érdekek ellenkezőek, akkor nem olyan könnyű ezt megoldani.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én láttam néhány régi jó játékot, ami újra kiadásra került pl mobil platformon. Egyik ilyen a pinball fantasies deluxe, ami szerintem az egyik legjobb flipper játék, szüleim már évek óta nyúzzák, és portolták iphone-ra is.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egy kis történeti érdekesség, aki nem ismeri: a Pinball Dreams a sorozat első része (további részek: Pinball Fantasies, Pinball Illusions, stb.). Eredetileg ezt a The Silents nevű Amigás demócsapat tagjai készítették Digital Illusions CE néven. Ez pedig a nem más, mint a DICE, akiket manapság a Battlefield kapcsán sokan ismernek. Mindenesetre a Pinball Dreams sorozatuk alap minden pinball őrültnek. Ami viszont sokak szerint - szerintem is - lenyomta őket, az a Slam Tilt volt Amigán. Remélem kiadják valaha iOS-re, vagy Androidra!
Pinball Dreams:
http://www.youtube.com/watch?v=r1PczA5o9bE
Slam Tilt:
http://www.youtube.com/watch?v=aRmdzdlqPxc
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni