100 éves az IBM

 ( szeim | 2011. június 16., csütörtök - 8:30 )

Pontosan ma 100 éves az IBM és ebből az alkalomból készült egy összeállítás a cég történetéből, mivel foglalkozott/foglalkozik. Talán nem tudja mindenki, hogy az IBM olyan órák árusításával kezdte, amikkel a munkások logolni (blokkolni - a szerk.) tudták, hogy mikor jöttek/mentek (volt benne egy lyukasztó, ami az aktuális időpontot jelezte egy kartonlapon).

Linkek:
http://www.ibm.com/ibm100/us/en/
http://www.ibm.com/ibm100/us/en/icons/
http://en.wikipedia.org/wiki/Ibm

Hozzászólás megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás megjelenítési mód a „Beállítás” gombbal rögzíthető.

Valamint az IBM szállította az USÁ-ból, Svájcon keresztül Németországba a Hollerith népszámláló gépeket, amelynek segítségével aprólékosan be lehetett azonosítani a nem szőke, nem kék szemű, zsidó, cigány, meleg, fogyatékos embereket. A lyukkártyák serialját pedig rátetoválni a kezükre.

Hát igen. IBM nélkül, ma más lenne a világ.

Hat igen. Vitathatatlan bune van abban, h eladott egy cegnek egy gephalmazt. Bizonyitott teny, h az IBM tisztaban volt azzal, h etnikai tisztogatasra fogjak felhasznalni? Mert ha nem akkor nagyjabol annyira bunos a kerdesben, mint a meg nem szuletett lanyom a nagyanyja viragkoteszetenek csodbe meneteleert.

Es igen. Az is biztos, h az IBM nelkul nem igy nezne ki a mai IT. Nem tudom melyik vonal nyert volna, nincs kedvem spekulalni, de nem itt tartanank.

---
pontscho / fresh!mindworkz

Köszönöm, te legalább értelmezted a hozzászólást. Én nem mondtam, hogy ez jó, vagy rossz, azt sem, hogy érintett vagyok-e bármilyen szinten benne.

Amit én látok, az az, hogy egy hatalmas üzleti lehetőséget kihasznált, és ezt jól is tette. Manapság talán nagyobb méreteket ölt a mészárlás, csak az nem olyan látványos, mégis mennyi cég asszisztál hozzá.

Az pedig, hogy több szempontból is más lenne ma a világ, szintén igaz állítás. Hollerith-gépek, nagyszámítógépek, illetve ugyebár a PC, és a ThinkPadek.

A többiek szövegértelmezési problémájával nem tudok mit kezdeni. Hajrá IBM.

akkor meg mi a budos francnak citaltad ide?

--
NetBSD - Simplicity is prerequisite for reliability

Mert ez egy informatikai portál, és - szerintem - egy igényes, felkészült informatikus számára érdekes információmorzsa lehet az, hogy majd egy évszázaddal ezelőtt micsoda technikai bravúrt hajtott végre ez a cég informatikai, információfeldolgozási szempontból.

Még egyszer visszaolvasva teljesen tényszerű hozzászólás volt, a frusztrált a-háttérben-mindenféle-rosszat-sejtető hozzáállással nem tudok kezdeni. Remélem az értelmesebb maradék kb. 400 (megintcsak: informatikus) olvasóból van olyan, akinek ez új információ volt, és már rég a Wikipediát bújja a témában.

Nem kellett volna az a legelső hozzászólás, ami amellett, hogy valóban tényszerű volt, egyben piszkosul cinikus is.
Most már felesleges pattogni, jobb ha csendben maradsz.

Lájk!
--
Tertilla; Tisztelem a botladozó embert és nem rokonszenvezem a tökéletessel! Hagyd már abba!; Dropbox

:)

Én már régóta várom, hogy valamiféle lájkolás-szerű "az olvasottabb, népszerűbb hozzászólások előre" típusú... moderáció történjen, de nem godnoltam, hogy én esek áldozatául ennek először. Azért köszönöm az érdekes, értékes javaslatot.

Ha a threadhez esetleg valami kérdés, hozzászólás van, arra továbbra is reagálok - persze csak ha szabad -, köszi.

+1
A pluszegy-ezés hasonló. Az Ajnasz féle Hupper Firefox- és Chrome kiterjesztés számolja is.
--
Tertilla; Tisztelem a botladozó embert és nem rokonszenvezem a tökéletessel! Hagyd már abba!; Dropbox

Hát igen, de valak beírja, hogy nagy plusz egy, meg +5000 és akkor azt meg az extension nem számolja, míg ha lenne erre dedikált fícsör...

De ez már itt aztán tényleg off, talán abba is kéne hagyni.

+1
Neked itt már van két pontod.
--
Tertilla; Tisztelem a botladozó embert és nem rokonszenvezem a tökéletessel! Hagyd már abba!; Dropbox

Szerintem nincs igazad.
Tény cinikus volt, de egy ilyen tartalmú hozzászólásnak az is a célja.
Egyik serpenyőben egy cég nyilván erősen pozitív-ra hajazó összeállítása, másikban pár "apróság", ami az értelmesebbjének rámutat, hogy "nincs alma kukac nélkül".
Nekem és szerintem sokaknak új infó volt.

Foleg amiota hazai vonatkozasa van a dolognak (lasd OTP/MAV per), azota valahogy nem erzodik egy ilyen kontextusba helyezett postbol a cinizmus. Ezert is ugrottak annyian a kijelentesre. Sokan kezdik unni, h a harmadik, de lassan a negyedik generacion akarjak elverni a port azert amit egy masik orszag nagyapai tettek/nagyapaival tortent.

---
pontscho / fresh!mindworkz

+1
-------
It is our choices that define us.

kib**zott nagy +1

+1

Kár szétszedni szegényt, szerintem igenis építő hozzászólás volt, nekem még érdekes is. Személy szerint egyáltalán nem éreztem ki belőle amit itt sokan kiéreztek. Szerintem mindenki azt látta meg benne, amire kondicionálva van az elméje ;)

java'nother blog

Mindenki antiszemitizmust kiállt, amikor erről van szó, hogy működik, létezik-e Holocaust-ipar. Szerintem létezik. Ezt sokan úgy értelmezik, direkt, rágalmazási céllal, hogy aki ezt mondja, tagadja a holokausztot. pedig nem. egyszerűen csak vannak olyanok, akik mások szenvedéséből akarnak meggazdagodni, 3x lehúzva akár ugyanazt a céget, ügyet stb. csak pénzszerzés, semmi több. remélem több ilyen ügy már nem lesz, mert pont ez erősíti az antiszemitizmust. a németek is már 100x-osan megfizették a megfizethetetlent, amit úgy értek, hogy ezt a szenvedést nem lehet megfizetni, kárpótolni, az életet lehet a kárpótlással könnyebbé tenni, de ez sem mindig igaz - pl. családfő kiesése, nincs kereső a túlélő családban, ha már a Dél-Szláv konfliktust nézzük. Egyébként oroszok és kelet-európaiak millióinak sokkal több kárpótlás járna, a szovjet vezetések rémuralma miatt, kiemelten az oroszoknak, ahol elég volt, ha a szomszéd egy komoly géppel írt névtelen feljelentést írt, by Tanú. Mégis, ott nincs ilyen érdekérvényesítő erő. Vagy nézzük meg: én keresztényként elítélem a keresztényüldözéseket, mert hitbéli őseimet a júdeai kormányzatok is üldözték és halálra ítélték, sőt, a megváltómat is ők adták keresztfára!!!!! Hülyeség az egész. Vannak a normális emberek, meg a gonoszak. És ez fajtól, vallástól független.

oh, ujabb karteritesi igeny?

LOL ;) (like)
De tenyleg nyujthatnank be karteritesi igenyt, en az m68k vonalat prefferaltam volna :DD mennyivel kevesebb osz hajszalam es dusabb hajkoronam lenne...

Nem, miért te szerettél volna kapni? Oh, szegénykém...

BTW. durva, hogy még 60-70 évvel a történtek után is vannak ezek a kártérítési igények. Tudtommal, a MÁV ellen is van valami USA-beli városban épp eljárás (Detroit? Chicago? valahol ott a tavak környékén rémlik)

ezt miert kell belekeverni? a faszom televan mar a zsido/meleg/cigany martirokkal....
azzal is, hogy a mai napig megprobalnak penzt kihuzni mindekibol, lassan a 4. generacio ota,
es erdekesmodon annak a zsido ismerosomnek is, aki 10evet lehuzott izraelben loveszkent...

Le kene mar zarni az ugyet...

+1


-- "Bízzál Istenben és tartsd szárazon a puskaport!" - Cromwell --
-- Sayusi Ando - http://sayusi.hu --

Hmm... A Don kanyarba papírtalpú bakancsban kihajtott magyarokat valahogy nem emlegetik ennyit.

+1

>>>>>>>>>>>>(^.^)<<<<<<<<<<<<
Это товарищ Банки? Нeт, это Bера. (1989-ben megjelent orosz nyelvkönyvből)

na ja, látod milyen "véletlenek" vannak?

--
Vége a dalnak, háború lesz...

és kit perelnél? oroszországot? németországot? a nácizmus akkkkora bűn, hogy ehhez képest majd' 100 millió ember kiirtása a szocializmus zászlaja alatt lófasse.

--
"SzAM-7 -es, tudjátok amivel a Mirage-okat szokták lelőni" - Robi.

Pereskedni? Frászt. Csak ha már annyit emlegetik azt a kisebbséget amelyik arányait tekintve Magyarországon van a legnagyobb lélekszámban akkor a magyar áldozatokat is illene emlegetni néha. A mérleg valahogy mindig durván félre van billenve, talán már nem is félre hanem egyenesen fejreállították. Elegem van már abból hogy bűntudatot akarnak ébreszteni bennünk olyasmiért amiről nem tehetünk. Akkor még kósza gondolat sem voltunk. De ezzel abba is hagyhatnánk ezt a szálat mert már túllép a téma keretein.

+1

Börtönbe a 0-val, az 1-est meg bitófára, mert le lehet írni vele hogy ..... (éppen amit a rabbim mondott, hogy én mondjam)

Te is elkaptad a lényeget... :S


-- "Bízzál Istenben és tartsd szárazon a puskaport!" - Cromwell --
-- Sayusi Ando - http://sayusi.hu --

Sehol nem írtam, hogy ez lenne a lényeg. De mindenképp érdekes plusz információ, amivel ritkán találkozik az ember.

BTW. a THINK felirat is már több, mint 50 éves (sőt, még annál is talán), de ez egy kevésbé megdöbbentő információ.

Ritkán...
Annyiszor hallottam már ezt, hogy lassan hányingerem van tőle.
Nem azért, mert a második világháborúban ne lett volna népirtás, vagy mert Hitler meg a csatlósai nem rossz dolgokat képviseltek volna, hanem mert a hozzád hasonlók mindig azt emelik ki, hogy "zsidó, cigány, meleg". Elég volt már. Én sem emlegetem folyton, hogy bezzeg a törökök másfél évszázadon át mennyi ősömet megölték, és nem követelek kártérítést a török ágyú- és fegyverkészítő mesterek leszármazottain,
(Bár, mentségedre legyen mondva, te odaírtad a fogyatékosokat is.)

Amúgy Hitler őket is célba vette, un. "inaktív"-ak voltak.

java'nother blog

"Hát igen. IBM nélkül, ma más lenne a világ."

Ja.
A nagy nyilvánosság előtt történő f*szkalap trollkodás valószínűleg teljesen más formában történne, mint most.

Én azt tanultam, hogy egy USA-beli népszámlálási adatok feldogozásához találtak ki egy lyukkártyás adatfeldolgozó rendszert, ami a céget elindította az IT szakmában.
Ez a zsidózós sztori nem egy ebből elferdített városi legenda?
--
Tertilla; Tisztelem a botladozó embert és nem rokonszenvezem a tökéletessel! Hagyd már abba!; Dropbox

A Hollerith lyukkártya rendszert USA állami megrendelésre fejlesztették ki, és eladták anno többek között Oroszországnak, Dániának, Ausztriának, Kanadának... és Németországnak is. Utóbbiban a népszámlálási adatok feldolgozott eredményét kicsit másra is használták mint az előbbiekben.

Jól olvastad, így volt, de ez a gép pont jó eszköz volt egy másfajta népszámláláshoz is.

Végül is ez egy rendszer. A lényeg az emberi szándék ami a használatát meghatározza.

"Végül is ez egy rendszer. A lényeg az emberi szándék ami a használatát meghatározza."
Ehhez akkora "+1" hogy nincs akkora betűméret! :)

Azt vallom, hogy egy eszköznek önmagában nincs erkölcsi megítélhetősége. A _tetteknek_ van.

ideillik, hogy az ember húzza meg a ravaszt, ezért az ember öl, nem a fegyver.

--
"SzAM-7 -es, tudjátok amivel a Mirage-okat szokták lelőni" - Robi.

Jó látni hogy más is gondolkodik. :-)

Azt hinni, hogy az akaratot megtöri az eszközhiány, fényes nagy rakás baromság.

Ha egy vascsővel, ami nem vegyifegyver, másra is lehet használni, te lezúzod a szomszéd kocsiját, nem a vascső gyártója, eladója a hülye, hanem te. Ne akard pár, általad erősnek érzett ellenfél összes bűnét szétosztani mindazok közt, akik akár csak egyszer is beszéltek az ellenfeleiddel.

Ezt kéne felfogni a törvénykezőknek, a bármit tiltani akaróknak: ameddig van akarat, addig lesz eszköz is, így vagy úgy. Ez a gondolat régebbi, mint az európai kultúránk, amennyire tudom.

Teljesen igazad van.

Sok buta ember benyalj a középiskolai törikönyből, hogy hát igen, volt, hogy napi 5000 ember is meg lett gyilkolva, illetve azt az infót is megtudják, hogy igen, elég részletes azonosítási, válogatási procedúra volt.

Kérdem én: 70 évvel ezelőtt, mégis ezt hogy kivitelezték egy nap alatt? Hát így. Még egyszer mondom, sehol nem hibáztatom az IBM-et emiatt, ők egy pont ezzel foglalkozó cég voltak. Lásd még: krematóriumépítő- és üzemeltető cégek. Németországban volt olyan, aki 43-ban, és 73-ban is működött még. Ez van, ez volt a munka, így keresték meg a kenyeret.

Ezek a népszámlálógép lyukkártyák meg a szövőgépekből jöttek, amiknek az előzményüket az 1700-as évek közepén alkották meg (szalagnak összefűzött kártyákat) - J.S.Bach akkoriban középkorú úriember volt még :)

a standard oil meg kizárolagos olaj beszállító volt a luftwaffenak, cserébe az usaba meg valami német cég cuccét csak ők nyomták. a mai napig egymás cserélgetik az igazgatótanacs tagjai (lásd palmisano). üzlet ez semmi több és abból a háború a legnagyobb (sok nyersanyag, termelés, fejlesztés).

Sőt, cigarettaátmérő = töltényhüvelyátmérő => könnyű átállás. Sok ilyen példa van - gondolom én - de informatikai szempontból az Enigma mellett talán ez az egyik legnagyobb horderejű.

Kapható még ez a modell? Tudtommal millió meg egy dolog bizonyítja, hogy mások is sárosak ebben a csúnya történetben!

gratulálok!

--
Vége a dalnak, háború lesz...

XD

Többi hozzászóláshoz, csak annyit, hogy bűnösöket nem nehéz találni szerte a világban, de olyanokat akik emiatt még mindig bűnhődnek azokat csak a környéken. Úgyhogy legalább pofázhassunk már róla!

"Úgyhogy legalább pofázhassunk már róla!"

De miért pont itt? Nem igaz, hogy már egy informatikai portálon is ezt a szart kell rágcsálni...

Informatikára visszatérve: jó nagyok már a merevlemezek... elfééér :D

Igazi Hupos Szakmai Hozzaszolas™

--
Fontos feladatot soha ne bizz olyan gepre, amit egyedul is fel tudsz emelni!

Leírtam, miért érdekes ez a "szakmában" "dolgozóknak". Érdekes módon pl.: FébertI szakmai hozzászólásait, a rengeteg gyermek születését, egyéb barátnős szakítós poszt szakmai tartalmát senki nem vitatja...

Nem-e? :)

--
Fontos feladatot soha ne bizz olyan gepre, amit egyedul is fel tudsz emelni!

1914: First disabled employee hired
1934-37: Life Insurance and Paid Holiday/Vacations introduced
1943: First female executive
1944-47: First company to support diversity programs and the expansion of company paid benefits
1959: Speak-up Program is introduced - to give employees a place to bring concerns and appeals
1960: CEO’s Letter warning against using inside information
1961: CEO’s Speech on doing business ethically. First Business Conduct Guidelines.
1962: IBM Basic Beliefs are defined: Respect for the individual, Customer Service, and Excellence.
1986: IBM Chairman's comments on Trust
2000: IBM announces its first Chief Privacy Officer
2003: Basic Beliefs updated/renamed following a ValuesJam to the IBM Values: Client Success, Innovation that Matters, and Trust and Personal Responsibility in all Relationships.
2006: IBM announces its first Chief Trust & Compliance Officer
2007: Speak-up Program redefined into the Concerns and Appeals Program
2009: Corporate Trust & Compliance W3 Home Page introduced
2010: Trust & Compliance organization expands in to all geographies
2011: IBM introduces a redesigned Business Conduct Guidelines (BCG) and tops ethics ranking in Covalence's EthicalQuote

'84-ben meg óriási elbocsátások voltak, hogy megelőzzék a bukást.

bcg fain: ha otthon, munkaidőn kívül fejlesztesz esetleg, akkor az is a cég tulajdona.

az is érdekes, hogy ennyit kell foglalkozni a következőkkel: ethic, trust, compliance :-)

az meg külön érdekes, hogy akik kifejlesztettek (szinte) minden hardvert, azok az utóbbi 10 évben szépen abbahagyják és elmennek a szolgáltatás felé. 20 év múlva bank lesz vagy gyógyszercég? ami a részvényeseknek fizet, az lesz :-)

ez a munkaidon kivuli fejleszteses dolog ez jelentem baromsag. en fejlesztek munkaidon kivul, es nem az IBM tulajdona. (direkt korbementem itt a cegnel elotte).

en vegigcsinaltam a BCG kurzust, errol nem volt szo se benne.

+1, elsore tenyleg hulyesegnek tunik, en sem tudok ilyesmirol.

>>bcg fain: ha otthon, munkaidőn kívül fejlesztesz esetleg, akkor az is a cég tulajdona.
Ez mai napig vita tárgya. Ha IBM tulajdonú eszközön készítesz valamit, az a cégé, akár munkaidőben, akár nem. Ha munkaidőn kívül saját eszközön készítesz valamit, az a tiéd.

" az utóbbi 10 évben szépen abbahagyják és elmennek a szolgáltatás felé."

Azért ettől nem félek. Pl: POWER7, z10, DS8800, SVC, iDataPlex... stb

En a 80-as evekben (vagy a 90-es elejen?) meg hasznaltam ilyen blokkolot nyarimunkskent Gyorben az Arrabonaban:)

tompos

boldog születésnapot!

All parts should go together without forcing. You must remember that the parts you are reassembling were disassembled by you. Therefore, if you can't get them together again, there must be a reason. By all means, do not use a hammer. ~ IBM maintenance manual, 1925

--
Live free, or I f'ing kill you.

Blokkoló óra! Ezt a kifejezést kerestem... :)

IBM és a Holocaust

Schindler listája

>>>>>>>>>>>>(^.^)<<<<<<<<<<<<
Это товарищ Банки? Нeт, это Bера. (1989-ben megjelent orosz nyelvkönyvből)

Ne kezd te is.
---
/* No comment */
Ketchup elementál megidézése a sajt síkra

Btw, az ibm-nek van kb 300 000 alkalmazottja, duplaannyi, mint a nokianak, haromszor annyi mint a microsoftnak, es 10szer annyi, mint a google-nek.

Ehhez kepest hallani mostansag uj es JO ibm termekekrol?

(reg hallottam embert pozitivan beszelni akar websphere-rol, akar db2-rol, rendszerint "hozza nem erto menedzserek altal rankeroltetett remalom, ami mindenben alulmulja open source megfeleloit" kifejezessel szoktak illetni oket inkabb)

IBM != "IT termekek"

Oke, ezek szerint meg zajlik az irogepgyartas, vagy mi?

Lehet IBM-es papirzsepit venni es ezt gyartja a fel ceg?

(Soha nem hallottam olyan emberrol, aki ne IT-ben mozgott volna IBM alkalmazottkent)

kemia, matek (foleg grafelmelet, meg crpypto), nanotechnologia, epulettervezes, anyagtechnologia, etc. ez mind az IBM profilja is jelenleg, es nem keves penzt olnek ebbe is.

Ezek mindig mindenbe olnek penzt de alkalmazott-szamra szerintem toredek a nem IT (a lyukasztogep is korai IT)

Inkabb arra probaltammutalni, hogy lehet, a cegek is olyanok mint a napok, van egy kozepesen nagy csucsidoszakuk, amikor tenyleg aktiv hatast valtanak ki a kornyezetukre (pl most a google), majd ahogy no a ceg, ez a hatas egyre kisebb lesz es a vegen lesz egy voros orias, amit a fene se tudja, hogy mi tart meg el.

Neha ezek a cegek osszeomlanak, es szupernovakent olyasmi jelenseget produkalnak mint a commodore; de voros oriaskent valamiert eleg sokaig lehet letezni....

jah, alagut mikroszkopot is ok talaltak fel, pont ott ahol epp te vagy. tenyleg, ott van meg az prototipus? :)

--
NetBSD - Simplicity is prerequisite for reliability

talalkoztam a feltalalokkal is, a nanotech megnyitojan :-)

IBM egy csomó versenyt elbukott. Félre siklott egy csomó projektje vagy későn ismerték fel a jelentőségét.

30 éve már csak kitérő műveleteket végez más cégek elöl. Mint Microsoft, Apple, Oracle, Intel etc. Inkább niche területeket keresnek ahol nem olyan öldöklő verseny. Az IBM PC óta semmit nem raktak le az asztalra.

Watson lol. Feltöltötték a Wikipédiát a gépbe és azzal villognak. Selecteket én is tudok írni, plusz Guglival és Wikivel én is kurva okos vagyok.

--
GPLv3-as hozzászólás.

Ezt megőrizzük az utókornak, for da lulz

+1

+1

Amennyiben úgy gondolod tévedtem, várom az ellenpéldákat és kielemezzük azokat gyorsba.

--
GPLv3-as hozzászólás.

Kezdetnek, ha mar a wikipediaval jottel, olvasd el ezt: http://en.wikipedia.org/wiki/Watson_(computer)
Vagy nezd meg milyen kerdeseket kapott, es gondolkodj el milyen selecteket irnal rajuk.

várom a 2013-as évet ;) amikor odamentem 2000ben, akkor volt egy prezi a működő hologramos háttértár prototípusáról és azt mondták, hogy ad1 azért ezt még fejleszteni kell, ad2 a jelenlegi technológia 2013ban éri el a határait.

btw, 420ezerről írnak.

386.000 alkalmazottja van a cégnek, évente 24-25 Mrd USD -t ölnek csak K+F -be (a magyar éves GDP több, mint 10% -a!). Nem hallani jó termékekről? power7? AIX? Kicsit olvass utána; ha te nem hallasz róla, akkor már nincs is, ugye?

Ja, a nokia masfelszereset oli a k+f-be az apple-nel, oszt tolts le egy meego betat, vagy egy s60 QT-t...

Nekem tetszett a meego, amikor legutóbb próbáltam :)

Mindig vannak perverz emberek...;)

Tovabbra is tartom, hogy a nagy kutatoreszleg nem kutatoreszleg hanem szocialis intezmeny, es mivel egy kritikus szam felett abszolut semmi ertelmes nem jon ki a laborbol, viszont mindenk igyekszik elfoglaltnak tunni, hogy ki ne rugjak, es ekkor elkezdodik egy nem tul lassu emberfelveteli folyamat, hisz "azert nincs itt semmi mert nincs eleg ember". Neha jon egy-egy tessek-lassek update meglevo rendszerekhez nagynehezen,

Szerintem pontosan ez tortent az IBM-nel par eve.

akkor nem novelte volna ennyivel a nyereseget:
http://www.wolframalpha.com/input/?i=IBM+Nokia+Google

Ennek ellenere tenyleg fogalmam sincs mibol elhetnek meg igy se :D

Egyebkent van az embereknek egy bizonyos szazaleka, aki mar csak azert sem hajlando lehutokent ulni a munkahelyen, mert ha nem csinal semmit, akkor az ido sem telik (nekem az a halalom, amikor nincs mit csianlnom es ott kell maradnom pl., mindig keresek valamit, amit butykolhetek). Szoval olyan dramai helyzetet nem igazan tudok elkepzelni, esetleg elhuzodo kaveszuneti bezselgetesek beleferhetnek, bar tudtommal multiknal meg van szabva mikor hogy lehet a szunet.

Az pedig hogy egy munkahelyen sok ember nem csinal semmit, csak ugy csinal, mintha tenne, az erosen az ellenorzes (es annak megszervezesenek) hianya. Sok embert is karban tud tartani egy jo kepzett es tapasztalt vezetoseg

"bar tudtommal multiknal meg van szabva mikor hogy lehet a szunet."
az IBM-nel nem tudok ilyesmirol.

nem azt mondtam, hogy minden multinal igy van, hanem hogy ez a megszokott, elofordulhat ugyanis, hogy egy multis vezetonek annyi ember munkajat kell felugyelnie, ami meghaladja egy lokalis kozepvallalkozas letszamat.

Ahhoz, hogy a munka ennyi ember eseten is folyjon, es ne utkozzon akadalyba az ellenorzes, attekintheto gepi adatbazisnak kell szuletnie arrol, hogy ki mennyit dolgozott, mennyit volt tavol a gepetol/irodajatol. Ne azt kelljen mar kerdezgetni az emberektol kavezas kozben, hogy "mintha mar fel oraja itt lennel es ez ma mar a harmadik". Ehhez jon hozza, hogy mindenkivel beszelni kell a pontos feladatrol es a hataridorol, es ha a hatarido utan meg mindig alig van elkezdve a projekt (es mindez megmagyarazhatatlan okokbol tortent, tehat nem kapott pl. mastol mas feladatot), akkor megvalni a munkatarstol. Lehuto problema megoldva

nalunk a cafeteria _mindig_ televan emberekkel, kaveznak, beszelgetnek. igy megy a brainstorming. :)

Miert kene uj es jo termeket eloallitaniuk? Nem ez a dolga egy cegnek, hanem penzt termelni.