A felmérés eredménye szerint a legtöbb embert az X.Org különböző területei közül a kernel-based mode settings érdekli. A legtöbben NVIDIA kártyát használnak NVIDIA proprietary eszközmeghajtó-programmal. A válaszadók több mint 60%-a a disztribútor által szállított / csomagtárolóban megtalálható driver-t alkalmazza. A legnépszerűbb X.Org kiadás a 7.4-es, az emberek több mint fele ezt futtatja. Népszerű a több képernyős felhasználás és az felhasználók 40,4%-a még mindig kézzel berheli az xorg.conf-ját. Sokan - több mint a válaszadók 40%-a - használnak Compiz/Compiz Fusion-t. A videó driver-ekben a legtöbben a jó OpenGL és a jó videó lejátszátszási teljesítményt, gyorsítást értékelik. A grafikával kapcsolatos gyakori tevékenységek közül a legtöbben a videó lejátszást és a 3D asztali effektek előállítását jelölték meg. A válaszadók több mint a fele "mainstream user"-ként jellemezte saját magát.
Az eredmények itt láthatók.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- 4299 megtekintés
Hozzászólások
"felhasználók 40,4%-a még mindig kézzel berheli az xorg.conf"
Mindezt sokszor csak azert, hogy a mon itorjan megjelenjen valami, mert nem ismeri fel a monitort ... nem mondom hogy szegyen, de sokszor nagyon kellemetlen...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én ilyennel az elmúlt években már nem találkoztam. Sőt, az elmúlt években azt is elfelejtettem, hogy van xorg.conf.
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
En is, de PH! ubuntu topicjaban ujabb ATI kartya + CRT monitor komboval szoktak panaszkodni, hogy 800x600@60Hz a max amit kapnak. Meg hasonlok.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
kicsit lentebb irtam hogy a vga kabel nem megfelelo minosege is okozhatja ezt
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem neked valami különösen nagy szerencséd van ezzel az Ubuntuval. Vagy csak nekem nincs. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerencsém annyiban van, hogy a cégnél kb. 40 féle notebookból választhatok. Ez úgy szokott történni, hogy fogok egy Ubuntu Live CD-t, leülök és akkor állok fel egy géppel a kezemben, hogy "nekem ez kell", amikor out-of-the-box támogatott gépet találok és az más szempontból (pl. megfelelő bill. kiosztás) is megfelel nekem. Nem olyan nehéz egyébként ilyet találni, mint amilyennek az emberek hiszik. Hát ez a "nagy titok".
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Persze, így könnyű. Csak ez még messze nem jelenti azt, hogy annyira menne minden mindenhol, hanem azt, hogy össze _lehet_ rakni olyan gépet, amin jól fut. És ez nagy különbség.
----------------
Lvl86 Troll
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez azt jelenti, hogy tudatos vásárlással lehet normálisan működő rendszert vásárolni.
"össze _lehet_ rakni olyan gépet, amin jól fut. És ez nagy különbség."
Nem. Nem kell. Ez egy gyárilag összerakott brand gép.
"Csak ez még messze nem jelenti azt, hogy annyira menne minden mindenhol,"
Ez az, ami nem igazán érdekel. Amíg lehet olyan konfigot venni egyet is, ami nekem megfelel, lesz.rom, hogy min nem megy. Más nem ezt csinálja? A Mac OS X-hez valaki nem egy bizonyos konfigot vesz? De.
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Ez azt jelenti, hogy tudatos vásárlással lehet normálisan működő rendszert vásárolni."
Persze, SW-hez kell HW-t venni, tudatosan. Tisztában vagyok én is, magam is meg szoktam nézni lehetőség szerint, hogy mit fogok venni.
De a problémám az volt a hozzászólásoddal, hogy azzal próbáltad igazolni az x.org jóságát, hogy megfelelő hardvert választottá hozzá, ami - szerintem - nem éppen azt igazolja, hogy annyira jó lenne az x.org, hogy mindenféle vackot annyira jól támogatna, hanem pont ellenkezőleg: macerás.
(Hozhatnék példát olyan videokártyára, amit VESA módon kívül másban nem tudtam meghajtani, pedig támogatott kártya volt még, annak ellenére, hogy régi.)
"Nem. Nem kell. Ez egy gyárilag összerakott brand gép."
Az, hogy brand vagy házilag csákányolt, esetünkben mindegy. Az a lényeg, hogy lehetséges összerakni.
"A Mac OS X-hez valaki nem egy bizonyos konfigot vesz?"
De most nem az OSX-ről van szó, amit a gyártója néhány általa supportált HW-hez mellékel, hanem az X.org-ról, ami egy több operációs rendszerre, több architektúrára és sokféle - igencsak vegyes - hardverkörnyezetre szánt szoftver.
----------------
Lvl86 Troll
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"De a problémám az volt a hozzászólásoddal, hogy azzal próbáltad igazolni az x.org jóságát,"
Sz.rt sem akartam én igazolni, rémeket látsz. Egyszerűen elmondtam, hogy nekem működik.
"nem éppen azt igazolja, hogy annyira jó lenne az x.org, hogy mindenféle vackot annyira jól támogatna, hanem pont ellenkezőleg: macerás."
Marhán nem tud érdekelni, mert nekem működik.
"Az, hogy brand vagy házilag csákányolt, esetünkben mindegy. Az a lényeg, hogy lehetséges összerakni."
Még egyszer mondom, hogy nem kell összerakni. A gyár már megtette.
"De most nem az OSX-ről van szó, amit a gyártója néhány általa supportált HW-hez mellékel, hanem az X.org-ról, ami egy több operációs rendszerre, több architektúrára és sokféle - igencsak vegyes - hardverkörnyezetre szánt szoftver."
Megint csak nem tud érdekelni.
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
> Ez azt jelenti, hogy tudatos vásárlással lehet normálisan működő rendszert vásárolni.
ja, és azt is jelenti, hogy akinek problémái vannak, azoknak nem megy, hiába mondogatod mindig, hogy "pedig igen" :)
--
Peace, Love, Unity, Respect
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem hinném, hogy hiába. Előbb-utóbb az emberek rájönnek, hogy ha nem szopatják saját magukat, akkor sokkal jobb nekik.
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kihal a linuxos community fele. :)
----------------
Lvl86 Troll
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez azt jelenti, hogy tudatos vásárlással lehet normálisan működő rendszert vásárolni.
Az, hogy ott vagy a cégnél, és végigpróbálod az összes laptopot, és viszed azt, amelyikkel megy != lehet tudatos vásárlással olyan gépet venni, amin megy. Az átlag vásárló nem úgy vesz gépet, hogy mind ott van, és végigpróbálhatja, CD-ről felbootolja, stb., hanem kinézi, amelyik a tudása alapján tetszik, megrendeli, aztán valahogy felrak rá egy rendszert. Esetleg előre utánanéz, de az sem mindig könnyű.
Én inkább azt mondanám, hogy manapság azért ha az ember nem túl extrém gépet vesz, akkor kis heggesztéssel megy linux alatt. De azért néha kell egy kicsit küzdeni érte. (De ez meg nem linux alatt sem olyan ritka.)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Többször felajánlottam már, hogy aki nálunk gépet akar venni, az előzetes egyeztetés után bejön, bebootolhatja a Live CD-jét. Sőt, ha nincs neki, akkor adok / adunk. A gépek ki vannak téve az üzletben. Sőt, olyan is van, amin Linux fut. Nem hiszem, hogy mi vagyunk az egyetlen, hiszen több olyan üzletről is tudok, ahol ezt meg lehet csinálni. Ez a normális hozzáállás.
Ha Mucsajröcsögén vagy Simagöröngyösön ezt nem lehet megcsinálni, akkor olyan helyre kell menni (ismét a tudatos vásárlás), ahol ezt megengedik. Ha valakit ilyen kéréssel elhajtanak valahonnan, ott nem hogy nem vennék semmit, hanem még a címet is elfelejteném marha gyorsan, mert mit várhatna az ember egy ilyen helytől mondjuk garanciális probléma esetén, ha egy egyszerű kérést sem tudnak/akarnak teljesíteni.
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Akkor ti vagytok az üdítő kivételek. A legtöbb helyen még a nem linux specifikus alakatrész problémákat sem tudják megoldani. Jó példa erre a RAM. Hiába van az alaplap dokumentációjában megadva a megfelelő típusok listája, a kereskedőknek fogalma sincs róla, mit is árulnak. Az internetes üzletek kínálatában feltüntetett típusok sincsenek köszönő viszonyban sem a ténylegesen megkaphatóakkal.
Előre ugyan lehet tájékozódni agy adott hardver linuxos támogatásáról, de a gyakorlatban nem feltétlenül fog összejönni a dolog. Erre is tudok példát mondani. A laptopokban levő wifi kártyákkal lehet jókat szívni.
Valóban az a legjobb, ha ki tudja próbálni a vásárló linuxon is a megvásárlandó eszközt. de erre az üzletek kb 99%-ában nincs mód...
Arról még nem is beszéltünk, ha ajándékba kap az ember valami random megvásárolt cuccot és arra akar linuxot telepíteni...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Vannak különböző weboldalak - mint például ez is -, levelezési listák, ahol fel lehet tenni a kérdéseket. Vannak akik válaszolnak. Amikor még nem dolgoztam a szakmában - de már Linux-szal foglalkoztam - akkor is sikerült olyan hardvert vennem, ami támogatott volt. Mondok egy példát:
TV tuner kellett. Megnéztem a doksit, hogy pontosan mi támogatott. Elolvastam a véleményeket az interneten. Volt kéznél két kedvenc számtech. boltom, ami ugyan vidéki kis sz.r volt, de érdekes módon mindent be tudtak szerezni (már 10 évvel ezelőtt is). És meg lehetett velük dumálni, hogy ha mégse jó, akkor kicserélik más típusra.
Ez 10+ évvel ezelőtt volt. Amikor a Linux hw támogatása töredéke volt a mostaninak és még HUP sem volt, ahol kérdezni lehetett volna :D
Ezek után nem tudom elképzelni, hogy mondjuk valaki a fővárosban lakva 2009-ben ezt ne tudná megoldani.
Ajándékba nekem meg senki se vegyen számítástechnikai alkatrészt. Vagy ha nagyon akar, kérdezze meg mit vegyen.
A laptopok WiFi kártyájával kapcsolatban sem muszáj szívni. El kell olvasni előre mi van benne. Az OpenBSD és FreeBSD listán heti rendszerességgel van "Ajánljatok laptopot", "Milyen notebookot vegyek" topik. Érdekes módon meg tudják oldani.
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
TV tunert nem valami nagy művészet linuxon is működőt találni. De ez eleve nem egy kategória egy laptop vásárlásával, amiben nem csak egy, hanem az összes alkatrésznek támogatottnak kell lennie.
Elég sokan nem a fővárosban lakunk...
A wifi kártyák chipkészleteit pedig olyan gyakran variálják, hogy az internetről nem feltétlenül lehet naprakész infókat szerezni. De ez más eszközökre is igaz.
Csak kipróbálás alapján lehet 100% biztonsággal megállapítani egy eszközről, hogy az működik e linuxon. Ráadásul az se biztos, hogy az első próbálkozásra nem működő eszközt később nem lehet működésre bírni. Univerzális tesztet még egy livecd-vel sem tudsz csinálni a fentebb említett okok miatt. Azt meg egy üzletben se fogják hagyni, hogy órákig próbálkozz valami drivert beüzemelni.
Persze ha az ember megfelelő kapcsolatokkal rendelkezik, neadjisten maga is egy számítástechnikai alkatrészek forgalmazásával foglalkozó céget vezet, akkor sokkal több lehetősége nyílik a megfelelő hardver kiválasztására.
Az egyszeri vásárlóknak azonban mindíg megmarad az a bizonyos bizonytalansági tényező, amivel könnyen "bevásárolhat" valami inkompatibilis eszközt...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"TV tunert nem valami nagy művészet linuxon is működőt találni"
2008-ban ez lehet, hogy így van. 10 évvel ezelőtt ez nem volt olyan triviális és mégis meg lehetett oldani.
"Az egyszeri vásárlóknak azonban mindíg megmarad az a bizonyos bizonytalansági tényező, amivel könnyen "bevásárolhat" valami inkompatibilis eszközt..."
Hja, olyan szép általánosságokat mondasz, ami még a sós kifli vásárlásra is illik. Az egyszeri vásárló egy TV vásárlást is megszophat. Ezért kell szakemberhez fordulni. Múltkor csapot szereltem. Bementem egy áruházba, aztán megkérdeztem a szakit, hogy a 3/4-es csőhöz milyen flexibilis bohóckodás kell. Nem lehet mindenhez érteni.
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azért bőven vannak gonoszságok, amikor pld. egy hardver x revíziója teljesen más belül, mint az x+1. Ezeknek néha viszonylag nehéz utánajárni (főleg, ha új, és még kevesen szoptak vele), a kicserélés pedig sajnos pont a kisebb boltokban okoz problémát, ott, ahol a csak neked berendelt dolgot nehéz visszatenni a polcra, mert lehet, hogy senki másnak nem kell. :(
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Éppenséggel ez a gép out of the box támogatott. Működik rajta minden, SATA, tapipad, wifi, ethernet, bluetooth, VGA, kártyaolvasó, hang, USB, pcmcia (az expresscardot még nem próbáltam), és a vezérlőgombok is (hang-, fényerő, wireless, stb).
Ami hol működik, hol nem az a 3G adapter, ezt nem értem teljesen (sajnos ebből is érzem, hogy kezd windowsosodni a linux, ami egyszer ment, nem biztos, hogy legközelebb is működik).
Illetve van még ujjlenyomatolvasó, ami nem érdekel, így nem foglalkoztam vele.
Tehát ha ez elé leülsz, szerintem azt mondanád, hogy jó.
Én is így gondoltam, de a "hibák" használat közben jönnek:
- néha lefagyott (most -érdekes módon, direkt figyeltem, kernel update nem volt az utolsó fagyáshoz képest- ez úgy tűnik megszűnt)
- szoktam néha foobillardozni, amitől néha egyszer csak becsíkozódik a képernyő, majd újraindul az X, vele együtt persze minden processz elszáll
- a firefox néha ablakkeret nélkül indul, ilyenkor két f11 megoldja a problémát
- a gnome panelen pld. felbontásváltás (kivetítő) után összevissza elvándorolnak (felcserélődik a sorrendjük) a fix pozíciójú alkalmazások
- az akksi idő jóval kisebb, meg ciripel is
- a bluetooth eszközök között van, hogy valamit megtalál, párosítom, aztán sosem tudom többet használni (pld az egyik telefonommal ezt eljátszotta, de mivel úgyis csak egy nyúlfarknyi tesztet akartam egy bluetooth libbel csinálni, annyira nem izgatott)
- néha az X 40-50% CPU-t eszik, pedig ránézésre semmilyen alkalmazás nem pörög
- a flashes dolgok (video, játékok) érezhetően lassabbak, mint Windowson
- a defaultként fent lévő médialejátszó egy egyszerű mp3 lejátszásba is képes beleakadni, ha mondjuk firefoxban megnyitok egy új ablakot, vagy egy weblapot
- az az időjárásjelző akármi ott fent (ennyire nem érdekel a desktop testreszabása :) néhány nap uptime (suspend, millió egy hálózat, vpn-ből ki, oda be) után "befagy" és nem azért, mert mínuszok vannak kint. Ezután nem frissül, de ráállva az egérrel sem hozza a szokásos adatokat.
- a virtuális desktopok áttekintése (nem tudom mi a neve :) cucc olyan miniatűr, hogy használhatatlan
- külső monitort rádugva a cuccra csak 1024x768-at jelez, holott az többet is bír
- ráadásul már kétszer előfordult (a kb. 20-30-ból), hogy projektor rádugása és lehúzása után valami elb.szott felbontásba állt vissza a képernyő, mindezt úgy, hogy utána máig sem tudom, hogy mi segített (egyik kollegám tanácsára kihúztam az akksit, utána jó lett először, másodszor pedig a projektor fel-le dugdosásával/húzkodásával sikerült visszaállni a natív felbontásba)
- a firefox indulásakor (kb. 14 ablak, session elmentve) az ablakok mikor feljönnek tiszta "ragya" a képernyő, néha úgy is marad az adott ablak, amit el kell váltani, majd vissza, és megjavul
- a pár wine-ban futtatott programom közül néha valamiért az új ablak nem jelenik meg. Az alkalmazás fut (ps-sel látszik), de ablaka nincs. A system.reg és/vagy (esetfüggő) user.reg törlésével ez megjavul, igaz ezzel buktam a registryt.
- amikor a top szerint szinte semmi sem megy (90-95% idle 1 GHz-es (itt ez a minimum) órajelen), akkor is magasabb fordulatszámon pörög a ventilátor, mint azt megszoktam, és érdekes módon a CPU is melegebb (kézrátétellel)
Ezek kb. két hónap alatt fokozatosan jöttek elő a használat során, ha te a 40 gépet mind ennyi (de akár negyed) ideig nyúzod, sosem érsz körbe. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hogy Chain-Q kollégát idézzem nem szó szerint, csak az esszenciáját: mint akarsz egy bádog PC-től szar Intel processzorral és egy olyan architektúrától, ami toldozott foldozott fostalicska? Ehhez képest egy elég használható géped van :) Nem hogy örülnél neki, hogy ennyire is működik. Vegyél egy Amiga-t bazeg. :D
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Vegyél egy Amiga-t bazeg"
...és milyen igaza van! :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mar most is alternativa, de 10 ev mulva mennyire jo lesz. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hát igen, az IBM-nek várnia kellett volna pár évet azzal a PC-vel, és helyette az Amigát vehette volna meg, és ma mindannyian egy jobb világban élnénk. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mi iden ketszer probaltunk projektorra kotni Linuxos gepet. Az egyik esetben 640x350(!)-re detektalta be a felbontast az X.Org, es errol csak sulyos kezi xorg.conf maszirozas utan lehetett lebeszelni. A masik esetben pedig vegtelen+1-re akarta a frissitesi frekit allitani... Sz'al nem kell a marketingduma, koszonjuk.
(Szerk: mas OS-ek, esetunkben Windows, Mac OSX es MorphOS a pocc-roff kategoriaba estek, ua. megjelenito-konfiggal.)
-=- Mire a programozó: "Na és szerintetek ki csinálta a káoszt?" -=-
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ismerem a linuxos szerencsétlenkedéseid történeteit. Már korábban is kérdeztem, hogy miért kínzod magad Linux-szal. Vegyél egy Windows Vista-t és kész.
Az én wishlist-em 2009-re:
- kevesebb vinnyogást :)
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Sajnos az altalam *hasznalt* rendszerek mukodnek. Ezert azok "unalmasak". Kell valami, ami bugos fos, es kuzdeni lehet vele... :P En meg ezzel kapcsolatban mar azt mondtam el parszor, hogy a problemam elsosorban pont abban all, hogy a Linux ezen a teren hatranyara valtozott (marmint mostanaban sajnos tul sokat kell vele kuzdeni), de ez nyilvan nem illik a vilagkepedbe, tehat nyugodtan /ignore.
Egyebkent, nagyra ertekelnem, ha a masik leszerencsetlenzese helyett megoldast szallitana a magassagos tiszteletteljes ubercommunity, hatha az mas hozzam hasonlo toplamer hulyeknek is hasznara valna. Es mellesleg en kerek elnezest.
-=- Mire a programozó: "Na és szerintetek ki csinálta a káoszt?" -=-
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"hogy a Linux ezen a teren hatranyara valtozott (marmint mostanaban sajnos tul sokat kell vele kuzdeni), "
Tehát akkor ez neked most jó, nem?
"ha a masik leszerencsetlenzese helyett megoldast szallitana a magassagos tiszteletteljes ubercommunity, hatha az mas hozzam hasonlo toplamer hulyeknek is hasznara valna."
Legkevésbé sem érdekel, hogy hány embernek működik vagy sem a Linux, de a sok szerencsétlekedésen hadd nevessek már. Legyen már egy kis öniróniád és nevessél már magadon is egy kicsit, ha már saját bevallásod szerint is saját magadat szopatod....
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Legyen már egy kis öniróniád és nevessél már magadon is egy kicsit, ha már saját bevallásod szerint is saját magadat szopatod....
"Mert magamat kigúnyolom, ha kell, De hogy más mondja, azt nem tûröm el!" /Cyrano de Bergerac/
-=- Mire a programozó: "Na és szerintetek ki csinálta a káoszt?" -=-
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1
Meg is lepodtem, hogy a valamelyik nap atkotottem egy regi kepcsoves monitorrol a gepemet LCD-re, es ujrainditas utan azonnal 1024x768 helyett az LCD nativ felbontasat hasznalta.
------------------------------------
|^^^^^^^^^^^^^^^^^| ||
|...BEER TRUCK..........| ||'|";, ___.
|_..._..._______===|=||_|__|......, ] -
"(@)'(@)"""**|(@)(@)*** **''(@)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
off: trey, mit szólnál egy "parent" gombhoz a permalink mellé? néha elég sok idő kibogarászni, hogy mire is válaszolnak, pl. itt is, de ez még a lájtosabb kategória, csak most jutott eszembe
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A hupper extension szerintem tud ilyet.
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ettől azt hiszem megkímélem magam (ennyire nem fontos), de azért kösz :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
-
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
hiába számolgatsz, nem állok neki ilyen-olyan addont-scriptet telepítgetni minden gépen egy linkért a post alján
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Pedig kevesebb ideig tartott volna, mint ezt a posztodat megirni, de te tudod.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én szívesen bütykölgetem a xorg.conf ot, mexoktam valószínűleg.
Nincs kifogásom az nvidia-settings és hasonló grafikus buherátor cuccok ellen, de azért ne töröljük el a bevált dolgokat.
Mikor kijön egy új nvidia driver, és már megél egy hónapot kb, (tehát elég stabil, hogy fel merjem tenni), akkor mindjárt a usr/share/doc/NVIDIA-GLX ben azt nézem milyen új opciók vannak...
Én azért bütyköltek xorg.conf ban, hogy letiltsam a ctrl-alt-backspace t, beállítsam a számomra szükséges beállításokat (640x480,1024x768,1280x1024), stb., aztán többinek annyi., vagy a DPMS-t, stb.
Magyarul finomhangolás. Ilyesmire viszont nekem jobb a text szövegfájl formátum. Néhány opciót kikkommentezek, ha nem felejtem el akkor beleírom, hogy miért :))).
---------------------
r=1 vagyok, de ugatok...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
en azt olvastam, hogy elofordul hogy a nem megfelelo minosegu vga kabel miatt nem "ismeri fel" a monitort
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Grafika terén wishlist 2009-re:
- ne kelljen végre xorg.conf-ot bütykölni külső monitorhoz
- menjen végre a compiz, csak az alapeffektek, de használható sebességgel
- menjen a compiz stabilan xv-vel
- ne hozzon minden upgrade feature downgrade-t (legutóbb a sima 3D performanceom lett használhatatlan, pedig korábban villámként futott pl. az UrbanTerror)
Mindez legfrissebb Ubuntun, Intel GM965 (x3100) video controllerrel. Egyszóval nagyon szeretném ha végre Linux alatt is egyáltalán használhatóvá válna a 3D, mert jelenleg nem az (a worksforme nem ez a kategória).
--
The Net is indeed vast and infinite...
http://gablog.eu
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1+1+1+1
--
\\-- blog --//
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"- ne kelljen végre xorg.conf-ot bütykölni külső monitorhoz"
xrandr nekem megy jól, igaz laptopon :>
Core2Duo T7100, 2.5G, Ubuntu 8.04, 2.6.27.6
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
en az nvidia-settings-szet szoktam hasznalni a kulso monitor allitgatasahoz
tudom nem eleg geek, de a legegyszerubb/leggyorsabb, ket kattintas es kesz...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"nem eleg geek" -> akinek ez esetleg gond, az nyaljon szart
Az ilyen gondolkodasu fejlesztok miatt sok gond van.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
2.6.28, GEM, xf86-video-intel. Azt mondjak azzal mar szepen menni fog. En is alig varom!!!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Es 7.3as mesa (igen, jol latod, ilyen meg nem jott ki).
=(
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Furcsa dolog a véletlen. Eddig megúsztam - Ubuntu - alatt az xorg pepecselést, mindig szépen kaptam amit akartam, pedig volt már egy 1000 éves LG monitor ami 1024x768 -at 60Hz-en tud és volt egy teszt FuSi monitor is rajta (ismimnél nem ment a monitor, valami driver gondja volt, aztán idejött hogy a Linugz biztos felismeri, egy ajándék teszt miatt nem akar pepecselni:)) ami 1600x1200-ban is szépen ment.
Szóval passz. Én annyit várok grafika terén 2009-től hogy végre az X Gentoo alatt ne állításonbe végtelen x végtelen felbontást VirtualBox esetén.. esetleg kezelhetné minden szenvedés nélkül rendesen ugyanennek rendszernek X-e az integrált inteles cuccomat, mert néha azért az Ubuntu gondtalanságából jó átkerülni a szenvedések földjére, de azért a 3D-t szeretném nem szenvedni..
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
mi baj az xorg.conf-al ??
múlt héten 3 helyen is kellet kézzel állítgatnom ( csak zárójelben hogy mind a 3 helyen fileserver kellet...."de ugye grafikus felület lesz ugye ?"....ráadásul kde ...)
.. na szóval annyira perfect/ultraskilled/megapro vagyok már xorg.conf-ból hogy a delikvensek nagy kerek szemekkel néztek hogy miket müvelek...mondták is hogy ezt bizony nehéz lehet megtanulni :)
utána meg fizettek :D
csak végszóként: azt már el se mondom hogy a 3 fileserver milyen hardware kupacon kötöt ki ...(mind a 3 ba volt rendes jó nagy ventis nvidia)
akarták is kérni hogy a további munkákat nem válalom e el ...néztem a kezemben lévö pénzt ...aztán a tájváni csodapécéket..azt inkább nem válaltam :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Xorg -configure
nv -t atir nvidia -ra.
Kesz.
Amit nem lehet megirni assemblyben, azt nem lehet megirni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Karácsonyra vettem a fiamnak egy 19"-os monitort, rádugtam a saját laptopomra, nvidia-settings-szel beállítottam, hogy mindkettő monitort használni akarom, a felbontást külön is belőhettem. Megnéztem, szép volt jó volt. Aztán vissza 1 monitorra. Kitt-katt és kész. Semmi varázslás.
--
Elméletileg nincs különbség elmélet és gyakorlat között. Gyakorlatilag van.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"the way it's meant to be played"- NVidia
Off
A meghajtóprogramok terén egészen szépen fejlődni látszik mindkét gyártó. Az ATI control center is egészen működőképes, a meghajtóprogramja is tűrhető, de még nem NVidia szint (ami érthető is). egy régebbi ati (1950pro) out of the box megy, most éppen Ibexszel. Install után van Compiz, pöröghet a kocka, emellett a játékok is szépen futnak (hint: radeon szabad meghajtóprogram).
Nemrég vettem egy radeon 4670 típusó kártyát, no itt már kicsit hegeszteni kellett, de megy. A teljesítménye gyenge közepes, kb annyit visz mint az 1950pro reggeli kv előtt. (ATI bináris)
Aztán ketyeg egy 7300gt is egy általam karbantartott gépen, teljesen jó (bináris driver) majdnem lenyomja a 4670-es kártyám. Azt észre kell venni, hogy árban nem egy kategória és nem az NV a drágább. Ehhez képest...
És ami mostanában nagyon előjött a regressziók miatti szopás. Pl aktuálisan wifi.
On
A frissítések szépen rendben szoktak zajlani, de manapság egyre több a probléma: működött -> nem működik -> hegesztés
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Aztán ketyeg egy 7300gt is egy általam karbantartott gépen, teljesen jó (bináris driver) majdnem lenyomja a 4670-es kártyám."
JÉZUSOM!!!! :-DDDDDDD Ennyit a linuxos ati driver-ről.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ja, ott valami komolyan elvan baszva :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ereztem hogy nincs meg mindig a toppon az fglrx, de hogy ennyire...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Korábban Suse, openSuse alatt sikerült belőni a CRT monitorom 100Hz-re (kézzel), Ubuntu alatt nem akarta az igazságot. Egy csere tft-re meggoldotta a gondom :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
van egyáltalán olyan user a földön akinek egyből ment a 100hz ??? Nekem több napos(hetes) sz*pás után sikerült csak beállítani- lehet én vagyok a béna.
Amugy ezt leszámítva nem volt gondom a x.orggal .
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nekem ment, bar akkor meg csak XFree86 volt, amikor utoljara CRT-t hasznaltam. Az elodje altal max. 75Hz-et tudo monitorbol a 80-at kiverni mar viccesebb volt.
---
pontscho / fresh!mindworkz
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni