Az önkiszolgáló kasszák bukásáról beszélnek Amerikában.

Az önkiszolgáló kasszák elvileg a boltnak és a vevőnek is jók, hiszen az üzlet munkaerőt spórol, a vásárlóknak pedig nem kell sorban állniuk. A gyakorlatban azonban a legtöbbször az automata kasszákat is bolti alkalmazottaknak kell felügyelniük, a vevőknek pedig sok felesleges vesződése van a vonalkódok lehúzásával és a gépek hibáival.

míg a hagyományos kasszáknál a tranzakciók 0,3 százalékában jutottak legalább egy olyan termékhez a vevők, amelyet nem fizettek ki, az önkiszolgáló kasszáknál ez már 6,7 százalék volt, ami 21-szeres különbséget jelent.
 

Cikk

Hozzászólások

Engem 10 alkalomból kilencszer ellenoriznek a Tescoban, a Lidl - ben pedig folyamatosan sasolnak. 

Error: nmcli terminated by signal Félbeszakítás (2)

Én arra a szakáll-bajusz kombóra tippelnék, ami mostanában divatos, lásd vr istván (a vr nem vér)

https://hu.forbesmedia.cz/uploads/2021/11/the-vr-interju-fabian-istvan-1-1100x659.jpg

Fullban ápolatlan, totál igénytelen kinézetet ad, teljesen elhanyagolt hajléktalan-fejed lesz. Nem csoda hogy betriggerelődik a sok kasszás :) 

Fullban ápolatlan, totál igénytelen kinézetet ad, teljesen elhanyagolt hajléktalan-fejed lesz.

A linkelt példa valóban. Lehet azért ápoltan is szakállas &/+ bajuszos valaki. De tény, hogy rengeteg meló :).

Mint minden mást, ezt is: vagy *jól* vagy sehogy.

Igy jarnak, ha mar az onkiszolgalo kasszanal is borravaloert konyorognek. En leginkabb ezt hallottam problemanak.

Reszemrol eltunhetne az osszes onkiszolgalo kassza a picsaba, az azt felszopkodo eletkeptelen antiszocokkal introvertaltakkal egyutt.

Vagy nem lenne jobb, ha a beszelgetest nem kinzaskent elnenk meg? Mindenkeppen kellemesebb, mint gep altal display-elt reklamokat olvasni.

De ez ugyanolyan dilemma, mint amikor egy eleteros fiatal nem setal 10 percet a szavazofulkeig, ezert szavazhasson levelben, sot, online. Ott is a hulyeseg es a lustasag indokolatlan foka kezd nyerni.

Sztem nincs ilyen benne, hiszen max 1 mondatot kell valtani az eladoval, amit szerintem meg legdurvabb introvertaltak is kibirjak.

En spec pl azert valasztok online vasarlast pl, mert gyorsabb. Ahogy az onkiszolgalo is, ha megis boltba kell menni. A full automata kb 10-30 sec mindennel egyutt es sosincs sor.

Szornyu, hogy neha el kell menni a boltba es a sok zombiet kerulgetni, akik azt sem tudjak minek mentek oda, csak lezengenek. Szornyu ilyen lassu embereket tapasztalni.

Egy reszuk. Ha az embereknek (mondjuk ugy 80%-uknak) eleg jo az a UX meg az az igeret, hogy ok felprobalas nelkul vesznek nadragot meg cipot, mert "max visszakuldik", akkor ertem, mint maradek 20%-ert nem lesz erdemes probafulkes bolton keresztul eltartani a greedy commercial landlordokat. Es en szivom meg, mert nincs idom visszakuldeni, mert mereszelek dolgozni olyankor, amikor ezek fogadnak a visszakuldendo csomagot: en, a fizetokepes kereslet definicioja. Raadasul abbol az a ritka peldany mereszelek lenni, aki elore gondolkodik is, es ezen keresztul van pofaja szembemenni az atlagfogyaszto atlagos statisztikai ertekeivel.

Es ha az emberek 80-90%-anak ez "nem elegge szar", baszhatom, hogy szavazhatok a penztarcammal. Aztan jonnek az evone felek, akik nagypofaval mondjak, hogy nem igaz, hogy nem birom ki, hogy 30 napon belul vissza kell kuldeni ha szar.

Kepzeld, megfizetem. De ha nem fizetik meg elegen es nem termeli igy ki a bolt a commercial rentalt, hiaba fizettem meg, bezar, mert a tobbsegnek eleg jo volt az online vasarlos visszakuldos modszer. Marpedig a sok buta turistanak jo a penzmoso nyalokabolt is, majd az megfizeti a commercial rentalt a ruhabolt helyett.

Én inget, zakót, nadrágot szabóval csináltatom, azt meg nehéz lenne online. Gyerekkorom óta sportolok, nekem nem jók a sztenderd méretek. Ha felveszek egy XL-es pólót akkor kötözött sonka vagyok, vállaban karban szorít. Ha meg felveszem a 2XL-est akkor lóg rajtam mint a papon a miseruha. :D

Ha ruha, akkor en meg mindig ugyan azoktol a markaktol rendelek es mindig jo. Probalni sem kell. Visszakuldeni sem.

Ha nem tudod a mereteid, akkor szerintem rendelj sokat egyben kulonbozo markaktol, es kuldd vissza egyben azt, ami nem jo. Amazonnal postapontokon automata a visszakuldes, sorban allni sem kell.

En szerencsere mar nagyjabol kiismertem az online elerheto markakat :) Amugy meg haz mellett kb 50 meterre van postapont. Szoval ha megis problema lenne, akkor bedobom, aztan rendelek masikat. Ezek kivul van elelmiszerbolt mellett is, ahova jarok, szoval az meg utba esik.

Ha ruhakat nem is kuldok vissza, azert muszaki cuccoknal van, hogy megsem tetszik, nem ugy mukodik, stb.

Szoval nekem talaltak ki ezt a rendszert :)

Annak viszont tenyleg szopas, akinek utaznia kell visszakuldeshez esetleg meg postan sorban allni, stb.

Értem, de ez, a webes kiskereskedelmi protokollal kapcsolatos kifogás, sokak osztják szerintem (gyakran én is). Fentebb viszont a bolti dolgozókkal történő interakciót hiányoltad, azért lepődtem meg, mert az ipari forradalom kezdete óta az üzleti gyakorlatba leszivárgó műszaki innovációk zömmel arról szólnak, hogy lehet a hr-t kiváltani automatákkal, akár teljes gyártási/szolgáltatási folyamatot. Persze, van igény arra hogy a vevővel személyesen foglalkozzanak, múltkor trey írta le hogy egy ékszeróra vásárlás milyen szertartás. Függetenül attól mit gopndolok erről, elfogadom ha a gazdag ember nem csak a luxuscikket akarja megvenni, hanem a megvételt is egy olyan tranzakcióként akarja megélni amikor az ő státusza iránti elismerés minden mozzanatban megnyilvánul. Csak egy szuermarket pénztárnál ez nem annyira szempont, ha vettem egy csomag ceruzaelemet meg két led égőt, lehet kényelmesebb lehúzni, kártyát érinteni és ennyi. Egy 30-40 db áruval telerakott kosarat már persze nem, akkor az önkiszolgáló pénztárat frusztrálónak tartanám.  

Függetenül attól mit gopndolok erről

Dehogy vagy független, hisz most is felhoztad! 

a gazdag ember nem csak a luxuscikket akarja megvenni, hanem a megvételt is egy olyan tranzakcióként akarja megélni amikor az ő státusza iránti elismerés minden mozzanatban megnyilvánul.

Dehogy erről szólt az! Az arról szólt, hogy hülyének nézték!

Te viszont ha bemész a boltba, és elmondod hogy mit szeretnél, az eladó 15 sec-en belül előkapja ami neked kell. Amikor viszont a neten vásárolsz rámegy 3 napod, vagy akár több is mire megtalálod a neked megfelelőt! Az Auchanban is mire megtalálsz egy csomag ceruzaelemet, a sarki kioszkban kiszolgálnak egy tucat embert!

Az időm értékesebb annál mint hogy önkiszolgáló pultokkal szívassam magam! Dolgozzon más meg a pénzemért. Amikor a ráfordított idő arányosan kevesebb, mint üzletben vásárolni, akkor a weben vásárolok, amikor rövidebb idő elmenni a boltba, és megvenni akkor meg ott. 

Az hogy ő hogy élte meg az egy dolog, nem is őt írtam, hanem az általános alany "gazdag embert", mert nekem magamnak nincsen ilyen tapasztalatom. Maga a bemutatott ügymenet, ami arról szól hogy a vevő presztízsének, státuszának elismerése, ez pedig nyilván személyesen valósítható csak meg, weben nem. Már, ha valakinek ez kell.

a neten vásárolsz rámegy 3 napod, vagy akár több is mire megtalálod a neked megfelelőt! 

de akkor azt fogom valóban megvenni amit akarok, nem azt ami készleten van és el akarják nekem adni. A tájékozódás, lehetőségek felmérése meg nem az adásvétel része, hanem annak felmérése mit akarsz. Azt végigjárod akkor is, ha magát az adásvételt nem webshopban hanem üzletben végzed. Nem az eladóra bízod. 

Az időm értékesebb annál mint hogy önkiszolgáló pultokkal szívassam magam

Ezzel csak egyetérteni tudok ha sokmindent veszek, mert akkor szerintem is nyűg. Kevés árunál nem, akkor előnyösebbnek tartom. Viszont az üzleti folyamat fejlesztések a legritkább esetben vannak a vevőért, legfeljebb igyekeznek vele elhitetni.

Amikor ceruzaelemet veszek akkor nem fogok minden infot begyűjteni. Bemegyek a bótba, aztán elmondom hogy mi kell, fizetek és viszlát. Amikor Teslát veszek, akkor bújom a netet, aztán megveszem a neten. De a hülyének nézett treyel pont az ellenkezője történt! Kiénekelt a zsebéből egy halom pénzt a fehérkesztyűs luvnya, azzal a süket dumával, hogy mekkora szerencséje van, mert pont akkor, pont ott feküdt a raktárban néhány tucat “egyetlen” példány… Ősi kereskedelmi trükk nyomást gyakorolni a balfékre. Én is nyertem MB-et a 2000-es években, és még pár szaros tízezres befizetése után műanyag kulcsot is küldtek volna… Rábaxtam mert nem fizettem… Sőt volt hitelügynök aki simán levezette, hogy ha svájci frank hitelt veszek fel és berakom a bankba, akkor a kamatok ól megélek. Ott is rábaxtam, mert nem vettem fel CHF hitelt…

Majd emelnek minden terméken 6,7%-ot.

Bommer vagyok es sorba allok. btw az auto kasszaknal is sor jellemzoen van amikor megyek. whatever.

Mondjuk terelnenek at, hogy van auto kassza, en meg tanultam a bacsitol, aki ranezett vegigmerte tetotol talpig, majd annyit mondott "en nem itt dolgozok..."

Belegondoltam, igaza van, a kasszazas az munka, te meg csinalod nekik ingyen.

Every single person is a fool, insane, a failure, or a bad person to at least ten people.