( gee | 2009. 08. 19., sze – 14:27 )

a relatív gyorshajtás = út és látási viszonyoknak nem megfelelő sebességgel haladás.
Az abszolút gyorshajtásról fogalmunk se lehet.

Magát az esetet viszont nem nagyon tudom elképzelni. Egyenes szakaszon hogy kerül valaki az árokba jegesedéstől vagy huppanótól? Esetleg nem tud megállni a jégen, vagy esetleg repül egy kicsit az autó... gondolnám én.

Hacsak nem az volt mondjuk, hogy a huppanó külső fele jegesedett, és a külső kerekek nem tapadtak... bár ha kipörög, akkor meg a belsőre se jut nyomaték, ami kitolhatná a kocsi orrát.
Esetleg belül volt jég, kipörgött a kerék, a csóka ráfékezett, és ABS nélkül csak az egy féloldali kerekek fogtak, és ez térítette el irányból...

Ja, és az ESP és társai nem feltétlenül nagy sebességnél avatkozik közbe, hanem pl. csúszós (váratlanul jeges) úton is.

Egyszer pl. a ladámmal haladtam Székesfehérvárott, és jobb kanyarban azt vettem észre, hogy előttem egy teherautó áll félig a sávomban. Fékeztem, de a két belső kerekem a teherautóból kifolyt valami folyadékon csúszott, mint a fene.
Azt várnám, hogy egy ESP ilyenkor közbelép, és a fékerő szabályzásával egyenesben tartaná az autót.
A Ladát meg nekem kellett a kormánnyal irányban tartani, mert nem akartam a mellettem haladó kamion pótkocsija alá futni oldalról.

G