- trey blogja
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hozzászólások
Szarul fog ez öregedni hamar. Mindegy, legközelebb adatot is hozzál, meg véleményt, vélt minta felismerése egy cikkből, kevés hitelességet ad (IMHO)
https://robbieandrew.github.io/EV/
Kontextus is ott van. Érdemes figyelni a trendet:
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Az EV szar, látjátok?!" - trey
Aláírás _Franko_ miatt törölve.
neut @
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jó ez az oldal.
"Eközben az ország dízel- és benzinfogyasztása alig csökken,"
Pedig de, csökken. https://robbieandrew.github.io/EV/img/fuelsales.svg
"2023-as adat alig 10 százalékkal volt a villanyautós trend felfutása előtti 2017-19-es időszak átlaga alatt."
2017-óta a dízel lement 260-ról, 210-re (millió liter). 19,3% lesz az.
Ugyanezen időszakban a benzin 94,9-ről 75,3-ra ment. Ez 21%.
Persze, ha 2019-et választom bázisévnek, azon belül is kikeresem a legalacsonyabb értékét, és 2023-on belül a legmagasabb értékkel nézem össze, akkor ki lehet ügyeskedni még 10%-nál alacsonyabb értéket is. :)
Arról sem szól a történet, hogy 2016 előtt a trend az volt, hogy 5 évente 20%-ot emelkedett az üzemanyagfogyasztás, ez fordult most 20%-os csökkenésbe.
Régóta vágyok én, az androidok mezonkincsére már!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szarul fog ez öregedni hamar
Abban biztos vagyok, hogy _bármi áron_ lenyomják a torkunkon. Efelől nem is volt vita. :D
Érdemes figyelni a trendet:
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tudod Trey, kell állhatatosság ahhoz, hogy valamit jól csináljon az ember. Jó tulajdonság az is (mértékkel)
A baj akkor van ha rögeszme lesz, hogy nem tévedhetsz. Így lehet ez veled is. Ha csak egy kicsit megnéznéd a számokat, látnád, hogy amit leírtál az tévedésen és adathiányon alapul.
De te inkább játszod az örök nyertest:
"ja, bocs nem is arra gondoltam, hogy a 'kontextus' szót az orrotok alá dörgölöm egy 'ugye megmondtam' felhanggal"
Csak fütyörészve arrébb sétálsz, mert te csak arra akartál figyelmet keríteni, hogy hátugye.. (hint: 2023-ban a teljes autóforgalom visszaesett)
Ilyenkor a gerincesebb az, ha nem írsz semmit. Ne tetézd.
_bármi áron_ lenyomják a torkunkon
A kik? A gyíkemberek? Beszélj már Viktorral, mert úgy tűnik jóba vagytok, hogy miért támogatja a "gyíkembereket"
https://www.portfolio.hu/unios-forrasok/20240105/bejelentette-az-elektr…
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
<elején személyeskedés skip>
A kik? A gyíkemberek?
Haverjaid, az EU-ban! Hint: #2035 #zeroemission #onlyelectric #pipedreams
Bejelentette az elektromos autóvásárlási pályázat végleges feltételeit a kormány
Kell is ez, mert egyébként ebből még 2050-re se lenne karika :D
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kigyűjtöttem mire nem reagáltál:
Ha csak egy kicsit megnéznéd a számokat, látnád, hogy amit leírtál az tévedésen és adathiányon alapul.
Csak fütyörészve arrébb sétálsz, mert te csak arra akartál figyelmet keríteni, hogy hátugye.. (hint: 2023-ban a teljes autóforgalom visszaesett)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
:D
:D
Megindultunk lefele:
https://i.imgur.com/InggKKf.png
(a "tisztán elekromos" grafikont keresed, a 2023 terelésed nem egyezik a statisztikákkal)
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Még mindig nem reagáltál a fentiekre, de a mosolyjelet pontosan tudom mit jelent nálad. Nem tudsz értelmeset reagálni. Ennyi.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mit reagáljak, kb semmit nem számít a magyar piac. De, ha a pillanatnyi lefelét kérded, várj egy picit, meg fogod látni miért megy a görbe lefelé ott. A "magyar gógyi" majd megszerzi a cuccot olcsóbban okosba, pályázati úton :) Ettől, függetlenül ez egy felfelé menő görbe.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nocsak, mar nem eleg hiteles a teleksz meg a forbes?
Error: nmcli terminated by signal Félbeszakítás (2)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem tudom érted e amit akarok mondani, de nálam az információ helyességét nem annak a forrása határozza meg. A forrása az információnak csak akkor teszi kérdésessé az orgánumot ha ferdítenek rajta. Ilyet tudok neked sorolni, a Telex egyelőre nincs közte. Amit hülyeséget ír annak oka, hogy nem ért az adott dologhoz és hisz a forrásainak.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nagy altalanossagban hianyzik manapsag az erto olvasas, ahogy az is, hogy ertelmezni akarja az ember azt, amit olvas. Udito kivetel vagy, egeszen addig, amig ki nem derul, hogy pl egy teljesen alatamasztott, de kizarolag _kormnykozeli_ mediaban megjelent cikket szinten kamukent ertelmeznel. Az a gyanum, hogy ez tortenne.
Szereny velemenyem: alapbol a nem szakmai sajto manapsag nem alkalmas masra, csak hangulatkeltesre.
Error: nmcli terminated by signal Félbeszakítás (2)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem szoktam megválogatni, hogy mi honnan jön, de ha valami a kormánymédiából jön arról feltételezem, hogy manipulált. (itt láthatsz ellentmondást, de nincs ugyanis ez azért van mert már megtörtént ezekben, hogy ráköltést csináltak az eredeti forrásra is, nem csak "tévedtek", ja igen van ilyen más oldalon is egyet kiemelek a 444 aminél már észrevettem ilyet és tudatosan figyelek rá)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
En sajnos egyiknek sem vagyok mar kepes hinni, lasd az utolso mondatom. Olyannyira nem, hogy barmi, amit leirnak, meg ha igaz is, valoszinuleg valami masrol tereli el a figyelmet.
Error: nmcli terminated by signal Félbeszakítás (2)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hja, az a fránya kontextus! Az ne lenne! De, szép is lenne!
Igen, sokan nem képesek a kontextust megérteni. Ha az eladott új autók 90%-a elektromos, illetve 10-15 év az autók átlagéletkora (kontextus), akkor 10-15 év múlva lesz 90% az elektromos autók hányada az összes forgalomban levő autók között. Tehát évről évre, csak 8-10%-kal fog változni, de viszonylag rövid időd alatt így is le fog cserélődni a többsége.
a norvégok az elektromos autó megvásárlása mellett azért jellemzően megtartják a régi, benzines járműveket is, és hosszabb utakra inkább azzal indulnak, a villanyautót megtartva a rövid távú, városi közlekedésre
Másik kontextus, hogy így a városi levegő már most is sokkal kevesebb káros anyagot tartalmaz, mint korábban.
Érdemes, mindenféle kontextust figyelembe venni!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tudomanyoskodsz? Szemuveged is van? Hamar ugy jarsz, mint az a 2-3 millio okoskodo kinai '57-ben.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ja, a kontextushoz az is hozzátartozik, hogy kurva nagy állami dotációval ennyi, valamint nagy kérdés, hogy az early adopter piac telítődésével mennyire lehet tartani ezt a szintet.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
több száz dolgozót rúgtak ki az iváncsai akkumulátorgyárból
Több száz dolgozót küldtek el pénteken az iváncsai akkumulátorgyárból – erről beszéltek a munkások, és így tudják a szakszervezetnél is. Egy érintett az RTL Híradónak azt írta: a műszak közepén szóltak nekik, hogy pakolják össze a cuccaikat, mert ki vannak rúgva.
[...]
Bod Péter Ákos közgazdász szerint ennek az lehet az oka, hogy Európában a vártnál kevesebb elektromos autót adnak el.
[...]
Bod Péter Ákos közgazdász szerint a kirúgások mögött az állhat, hogy a korábbi tervekhez képest sokkal kevesebb elektromos autót adnak el Európában. „Emiatt sajnos az összeszerelő fázisban a munkaerőigény csökken” – magyarázta.
[...]
Az iváncsai dolgozók úgy tudják, hétfőn folytatódnak az elbocsátások. Kerestük a gyárat, hogy pontosan hány dolgozótól válnak meg és miért, de kérdéseinkre az RTL Híradó adásáig nem kaptunk választ.
^ Tegnapi hír ^
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A gödi kommunális szennyvízben talált akkugyártáshoz használt oldószert a Greenpeace
Kirúgják a magyar dolgozókat, Ázsiából hoznak dolgozókat az akkugyárakba.
"Remek jó döntések, hogy teli pakolják akkugyárakkal Magyarországot!"
Végre egy pont, amiben egyetértünk! ;-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kirúgják a magyar dolgozókat, Ázsiából hoznak dolgozókat az akkugyárakba.
A cikkből:
A szakszervezet úgy tudja, kölcsönzött munkaerőt és többnyire vendégmunkásokat küldtek el.
Ez az idézet kitől?
"Remek jó döntések, hogy teli pakolják akkugyárakkal Magyarországot!"
Ez meg:
Végre egy pont, amiben egyetértünk! ;-)
Igen, csak itt éppen nem erről van szó. Fuss neki a hírnek még egyszer ... (BTW: nem én kampányolok az eletromos autók mellett, nem nekem építik az akkugyárakat)
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A fenti cikkből is kiderül, hogy rengeteg vendégmunkás dolgozik az akkugyárakban. Nem konkrétan az iváncsairól írtam, hanem általában az akkugyárakról.
Ez az idézet kitől?
Nem idézet, hanem irónia.
nem nekem építik az akkugyárakat
Nem neked építik, ahogy a magyarok többségének sem, hanem az általad ajnározott politikusok erős támogatásával, a külföldi tulajdonosoknak.
Egyébként nagyon jól látszik az akkugyárak esetén is, hogy ha magasról lesz@rják a környezetvédelmi és egyéb előírásokat, akkor milyen hatalmas károk és tragédiák tudnak történni. Sajnos Paks 2 esetén sem várhatunk semmi jót!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Érdekelne, hogy a te jelöltjeidnek mi a terve a az emberek foglalkoztatására. Mert azt lehet szajkózni, hogy ez ne épüljön, az ne épüljön, ez ne legyen, az ne legyen, de akkor mi legyen? Hmm? Mi a nagy terv?
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Itt van kettő program is:
DK Sokak Magyarországa programja.
A DK-t semmiképpen sem választanám, sokkal előbb a Fideszt! A programja elvileg jobb, de sajnos gyakorlatilag nem! ;-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezek lózungok. Konkrétumok érdekelnének. Miből teremtene a DK itthon munkahelyeket?
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
„A leépítés kizárólag külföldieket érintett, tehát magyar munkaerőt nem”
[...]
abban állapodtunk meg, hogy egy piaci gazdaságot, magyarul a kapitalizmust építjük”.
Fónagy a kapitalizmus velejárójaként utalt arra, ami Iváncsán is történt: szerinte ugyanis ha jól megy egy üzem, akkor felvesznek munkavállalókat, ha meg nem, akkor elbocsátják őket.
[...]
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nagyon nagyon szar nyugaton.
Itthon lebasszák az összes termőföldre a vadi új kínai akkugyárat meg bontót, megsemmisítőt és onnan majd csak pisloghatnak a Norvégok. Kanyarban előzünk az isten áldja meg Apukát!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Euro is miggyá ötszá.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Eljárást indítottak a Tesla-gyár bővítése ellen tiltakozók ellen
[...]
A „Tesla den Hahn abdrehen” (Zárjátok el a Tesla-csapot) nevű csoport bejelentette, hogy a gyár nagymértékű vízfogyasztása miatt részt vesz a következő, csütörtökön esedékes tüntetésen is.
[...]
Nyugaton a szar is jobb!
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
lesz még ev-tulajdonosokra kiszabott környezetvédelmi járulék, meglátjátok :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Évekkel ezelőtt írtam. Senki sem gondolja, hogy ha az EV-k lesznek túlsúlyban, az államok lemondanak majd az autósokat érintő sarcokról?! :D
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kwh jövedéki adó
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Teljes joggal. A elektromos autó annyira zöld, amennyire a mögötte álló elektromos enerigatermelés zöld, vagyis a gyakorlatban semennyire.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A norvegoknal sok vizeromu van, wikirol:
Norway is a heavy producer of renewable energy because of hydropower. Over 99% of the electricity production in mainland Norway is from 31 GW hydropower plants (86 TWh reservoir capacity, storing water from summer to winter). The average hydropower is 133 TWh/year[1] (135.3 TWh in 2007).[2] There is also a large potential in wind power, offshore wind power[3] and wave power, as well as production of bio-energy from wood.[4] Norway has limited resources in solar energy, but is one of the world's largest producers of solar grade silicon and silicon solar cells.
Szerintem ott boven van letjogosultsaga.
A strange game. The only winning move is not to play. How about a nice game of chess?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Van is mit jóvá tenni. A norvégok ezt szépen keresztülhugyozzák a világ számára a töménytelen nyersolajjal, amit kitermelnek és eladnak.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én azt hittem, hogy azt adják el amit mások megvesznek...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Aha, akkor te mi vagy ebbe a képletben? Drogos?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igen! Veled együtt. Ugyanis szállítmányozás, utazás, sőt! EV-k számára a töltés egy része is fosszilisből jön :D stb.
A drogdíler hasonlat egyébként teljesen ül Norvégiára: maga nem fogyasztja a szert ... csak árulja.
Sajnos neked: a drogfogyasztó a társadalomban áldozat (főleg a ti a libsi elképzelésetekben), a díler meg bűnöző ... :D
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Butaságokat magyarázol, attól hogy valaminek van bármilyen kicsi hasonlósága a másik dologhoz nem jelenti azt hogy ez a reláció megáll, gondolj csak a DNS-re mint építőelemre, hogy megsértődsz ha valami máshoz hasonlítanak és nem emberhez, pedig oly hasonlóak ezen a szinten az emberek a többi élőlényhez :)
Norvégia tök jól megél abból, hogy van ásványi kincse. De az a 2% ami ugye onnan jön közel se nevezhető szignifikánsnak, de az sem mondható el, hogy a Norvégok teremtették erre az igényt. Ameddig van rá igény, eladja.
maga nem fogyasztja a szert ... csak árulja.
Látod, pedig megtehette volna, hogy nem ruház be, és használja ezeket az erőforrásokat. Egyben gazdaságilag racionális és mellette még környezettudatos is.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Butaságokat magyarázol,
Igen, willy! Én mindig! :D
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
nem mindig, most pl. igen.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Most akkor fogyasztja vagy sem? Döntsd már el!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
igen, a norveg olaj tehet rola, hogy a lengyelek szennel allitanak elo aramot!!! :DD
A vegtelen ciklus is vegeter egyszer, csak kelloen eros hardver kell hozza!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez a hozzászólás teljesen nélkülözi a kontextus.
1, Miről szól a bejegyzés
A bejegyzés az országúti üzemanyag fogyasztás összetételéről szól, nem arról, hogy honnan származik az elektromos autót hajtó energia.
2, A "vélemény" és az idézett cikkek megállapításainak valóságtartalmáról
A bejegyzés alapját képező cikkek megállapításai teljesen hibásak, nem is szerepel benne semmilyen értelmezhető statisztika, egyszerűen leközöltek valamit "úgy gondolom" szintjén. Trey átvette ezt, mert azt gondolta ez erősíti az ő koncepcióját. Miközben a valódi statisztika mutatja, hogy az elektromos autók dinamikusan egyre nagyobb szeletet vágnak ki a közúti közlekedésben és a benzin/diesel felhasználás csökkenés mértéke ezt mutatja is.
3, Ha figyelmen kívül hagyjuk a fentieket, és HUPmódra csak leírsz valamit,
Akkor legalább vedd figyelembe, hogy az egész _Norvégiáról_ szól, ahol vízenergia a legnagyobb tényező, az elektromos energia előállítás nem használ kőolaj származékot és majdnem 100%-ban megújuló.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Visszafogta akkumulátorrendeléseit a Ford, de így is sokat bukik a villanyautókon
Az idei első negyedévben átlagosan 100 ezer dollár (kb. 36 millió forint) veszteséget termelt a Ford minden eladott villanyautóval, ami az előző év azonos időszakában regisztrált összeg kétszerese. Mivel a műfaj iránti érdeklődés bővülése elmaradt a korábban várttól, a cég úgy döntött, kevesebb akkumulátort rendel beszállító partnereitől, írja az Automotive News Europe.
[...]
LOL
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nagyon jó ez a villanyautó tech. egy részét állami dotációkkal tolják, a másik részét meg az ICE üzletágból származó bevételekből való keresztfinanszírozással. Kár, hogy egy villanyautón három ICE autó árát bukja el a Ford.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
LOL valóban.
Főleg, ha hozzávesszük, hogy több olyan elektromos autó gyártó is van, amelyiknek a 16-20 mFt-os autóin is komoly (15-25%) profitja van.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azt lenne jó tudni, hogy ezek a gyártók mennyi százalékot tesznek ki az összes EV gyártók közt.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Legalább 37% (Tesla + BYD). Biztos vannak még, akik jól profitálnak az elektromos autókból (leginkább a Dél Koreaiak és a többi kínai cég).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Milyen jó döntés, hogy legyünk akkumulátor-termelő nagyhatalom, igaz?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha az EU-nak ez olyan fontos, akkor tessen ezt dotálni!
Egyébként maga a döntés helyes: ha ez az ultimate cél, akkor van benne üzlet.
Az előkészítés a EU részéről ócska szar. De, hát ezen mit csodálkozunk?
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
:D
:D
:D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az előkészítés a EU részéről ócska szar. De, hát ezen mit csodálkozunk?
Te figy, akkor most az akkugyárak EU projekt vagy Viktor projekt, csak hogy jól lássunk.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Belátom, kell két-három hop fejben, hogy az egyik hogyan következik a másikból.
A sakkot javaslom, ott meg tudod tanulni, hogy hogyan gondolkozz előre akár 10+ lépésben is!
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azt gondolod nem érti mindenki, hogy miért nem válaszolsz a feltett kérdésre? Ne röhögtesd ki magad :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
szerintem jol dontottel amikor az audit vetted!!!
A vegtelen ciklus is vegeter egyszer, csak kelloen eros hardver kell hozza!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1
Ilyen tempójú "átállás" mellett még lehet, hogy a következő is ICE lesz :D
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni