( Kuvik | 2009. 08. 17., h – 12:14 )

Nem értem pontosan mire gondolsz, de egyébként beépítenek. Az igaz, hogy a jogi szabályozás miatt nem lehet akármit, de azt a gondolatmanetet kell követni, hogy "a júzer helyett nem lehet vezetni". Elég komoly felelősségmegosztási hercehurcának tenné ki magát a gyártó, ha nem így tenne. Tehát, ha a júzer neki akar menni valaminek, akkor neki is fog. De nem mindegy hogyan.
Alapvetően két szituációt különböztethetünk meg:
1) veszélyhelyzet, de a baleset még elkerülhető:
a vezető figyelmeztetésétől kezdve a fékrendszer előkészítésén át, a csökkentett fékerővel megkezdett (önálló) fékezésig, ill. az ESP-vel/kormányzással történő korrigálásig (ha a vezető egyébként kitérő manőverbe kezdett).
2) a baleset már biztosan nem kerülhető el:
Ilyenkor minden mindegy alapon az autó átveheti bizonyos részrendszerek teljes irányítását, pl. teljesen "bele fog állni" a fékbe, ha a júzer ezt magától nem tenné meg. Ezen túl felkészíti a passzív biztonsági rendszereket: felhúzza az ablakokat, megfeszíti az öveket és igyekszik a meglehetősen puha humanoidokat olyan helyzetbe állítani, hogy a sérülésveszély lehetőleg minimális legyen.