( uid_13349 | 2009. 08. 16., v – 11:21 )

Sokszor femerül ez a hivatkozás, h a vásárlók 99%-a win-t akar, ezért jogos, ha egy cég csak win-nel árulja gépeit. Honnan is jön ez? Mert az eladások 99%-a win? A témabeli praktikák pont azt célozzák, h aki mégsem akarna, az is kerüljön bele ebbe a 99%-os vásárlói körbe, amire aztán hivatkozni lehet. A 22-es csapdája. A MS ismert azon lépéseiről, melyekkel ezt a mai állapotot elérte. Pl. még az IBM-et is térdre tudta kényszeríteni ebben. Az IBM azon gépeit, melyeket a felhasználók valóban win-nel akartak megvenni csak akkor adhatta megfelelő árú OEM win-nel, ha cserébe felhagy az OS/2-vel. Az pedig egy nagyon erős versenytárs lehetett volna.
A fenti érvelést használók gondolkozzanak el azon, h jót tesz-e az operációs rendszerek versenyének, ha csak egyszereplős a piac. A MacOS mindaddig nem versenytárs, amíg spéci HW kell hozzá. A szabad OS-ek pedig vélhetően azért is maradtak a saját stratégiájuknál, mert a jelenlegi eltorzult piaci viszonyokat szinte képtelenség normális versennyel helyrebillenteni.