( asch | 2024. 03. 19., k – 09:06 )

Amire ki akartam lyukadni, hogy a matematika végtelen hosszú periodikus jelekről és hasonló elméleti konstrukciókról szól, amit mi hangkártyákkal csinálunk az meg egy kicsit más. Ezért nem lehet egy az egyben alkalmazni a matekot - amit meg lehetne alkalmazni az már sokkal bonyolultabb. Szükség van túlmintavételezésre, a resampling pedig mindig veszteséges. A gyakorlati megvalósításoknak pedig ismert hibáik vannak, ez az állítás, hogy "a resampling semmilyen hatással nincs arra amit hallunk" nem állja ki a valóság próbáját. Még a rögzített fájlok újramintavételezése esetén sem, mert azok sem végtelen hosszú periodikus jelek.

Real time újramintavételezés esetén pedig minden mintát úgy kell meghatározni, hogy csak a múltat ismerjük, vagy ha előre akarunk nézni egy kicsit is, akkor további késleltetést adunk a rendszernek, ami szintén nem mindegy.

Nem akartam volna szemtelenül fogalmazni, de "rákényszerítettél". Tényleg az van, hogy az egésznek a matekja akkor kezd el bonyolódni, amikor bejönnek a nem ideális szűrők, a transzformációs eljárások véges időablakai és satöbbi. Ezért mondom, hogy a Shannon tétel a tananyag harmadánál-negyedénél van, de lehet, hogy túlbecsültem. Bevallom, hogy nem szakterületem ez, és nem vágom már az egészet fejből, de annyit tudok, hogy mind a mintavételezésnek, mind az újramintavételezésnek elvi okok miatt is van hibája, és a gyakorlatban pedig praktikus okokból egyszerűsítéseket alkalmaznak, amik még további hibákat visznek be.