( kroozo | 2023. 12. 08., p – 16:28 )

Úgy értem a nem működiket, hogy kevésbé elegáns, hogy mindenki hozzám igazodjon, mert ha nem akkor ő egy rohadék ökoterrorista. Azért van dugó budapesten igen nagy részben, mert a) rohadtul oda van központosodva minden, szóval "muszály" bemenni, b) a tágan vett belvárost leszámítva a tömegközlekedés rohadtul nem reális alternatíva.

És azért jó budapesten élni, mert oda van központosodva minden, és minden közel van. Aztán bubuka felköltözik a jóba mondjuk bivalybasznádról, és utána háborog, hogy hát itt büdös van, és neki ne legyen büdös, aki nem az ő kompromisszumát választotta, az szopjon hosszan, mert neki joga van nem büdösben lenni közel a jóhoz, az egy igen állszent hozzáállás.

Egyébként meg a dugódíj önmagában faszt se oldana meg. Amíg igény van rá, hogy emberek bemenjenek, addig be fognak menni, max nekik lesz valamivel rosszabb, én a jelenlegi helyzetben simán figyelembe venném ezt bértárgyaláskor, aztán szevasz. És ameddig igény van rá (márpedig az nem várható, hogy az autómentesen működő városrész lakossága kiszolgálja a cégeket, és azok elengedhessék az azon kívül élő talent poolt), addig ez simán ki lesz fizetve.

Ahhoz, hogy érdemben változást legyen, ahhoz: a) csökkenteni kell a mobilitásra az igényt (rohadtul nem kéne a vízfej, a fasz se akar bejárni, csak hát amíg odabent van a rendes munka, meg a rendes szórakozás, meg egy csomó állambácsi dolga) b) érdemben javítani kéne az alternatívákon (sokkal jobb tömegközlekedés, átgondolt Home Office, bár ezt a COVID egész jól megoldotta). Akkor van értelme ellensúlyként dugódíjjal operálni, hogy javítsa ezeket az alternatívákat comparatíve, de ezek nélkül hacsak nem baszod fel annyira a dugódíjat, hogy a cégek nagy tételben költözzenek el a picsába kintebb, akkor nem lesz érezhető hatása.