( uzsolt | 2017. 10. 03., k – 05:17 )

A gyerekek kíváncsik, a mobil színes, nagy információfluxus.

És pont ez a nagy információfluxus a baj, és nem csak azért, mert a gyerek nem figyel órán. A "felgyorsult világ" egyik legfőbb okozója ez az igen megnövekedett információfluxus.

Hatékonyság: igen, tudom, hogy a finn modell a "követendő példa", merthogy ők milyen jók a PISA-felmérésben. Nem akarom a magyar rendszert mentegetni, de pl. a TIMMS-méréseken viszonylag jók vagyunk, az átlag felett teljesítünk (mármint a diákok), többek között a finnekkel egy kupacban. Csak valahogy a TIMMS-mérés nemigen jut el a köztudatba (nyilván sokkal jobb mindig az aktuális oktatáspolitikát ostorozni, mint a jó eredményt elismerni; meg persze a másik oldalról hatékonyabb a sorosozás és a migránsozás, mint a TIMMS-eredményeket "reklámozni").
Másrészt a PISA-méréseken Szingapúr, Japán, Kína, Korea, stb. is igen jól szerepelnek, miközben inkább a poroszos oktatási modell szerint tanítanak (azt is jelentősen "túltolva", és szegény diákokat "túlterhelve").
Azt akarom ezzel mondani, hogy nem feltétlen biztos, hogy az eredményesség/hatékonyság teljesen objektív (PISA vs. TIMSS), másrészt az sem biztos, hogy az eredményesség/hatékonyság csak a poroszos vagy az "újhullámos" stílus választásán múlik.