( BZoltan | 2016. 11. 29., k – 19:12 )

> Milyen arányok is vannak OnePlus : Ubuntu phone eladási adatok között?

Mint már mondtam, nem adhatok ki a gyártókra vonatkozó adatokat.

De jelentősége sincsen. A OnePlus egy yet an other Android gyártó. Nem releváns, mert nem tört ki az Android ökoszisztémából. Répát hasonlítasz össze sezlonyrugóval. Persze, megteheted ezt, de engem ez nagy tisztelettel nem érdekel.

> Hát hallod érdekes ez a két állítás egymás után.

A két állításnak semmi köze nincsen egymáshoz. Bármi áthallás pusztán a te interpretációd adaléka.

> Hol lehet kapni ingyen Ubuntu mobilt?

Neked is leírom még egyszer, immáron vagy huszonötezernyolcszázhatvakettedik alkalommal ... az Ubuntu egy OS és nem egy telefongyár. Innentől gombold újra a kabátot.

A Firefox OS fő problémája az volt szerintem, hogy gagyi volt. A gagyi piacon pedig nagy az öldöklés.

> Ez pontos definíciója az Ubuntu Touch-nak. :)

Roppant vicces. Ha esetleg a témához van szakmai mondanivalód akkor majd azt is osszad meg kérlek.

> Talán pont ezért kellene erejéhez és lehetőségeihez megfelelő projektekre fordítani a szűkös erőforrásait.

Ez pedig ugyebár legyen a tulajdonosok és az executive szintű menedzserek dolga és problémája :) De azért megható, hogy te is a szíveden viselek azt a kérdést :)

Bevallom én mint Canonical alkalmazott ennyire nem foglalkozom ezzel a területtel. Nekem van egy munkám, van egy felelősségem. Én megteszek minden tőlem telhetőt, hogy a rám bízott feladatokat a lehető legjobban elvégezzem. Van egy nagyon jó csapatom és keményen dolgozunk sok tehetséges mérnökkel együtt... a dolog biznisz része engem nem érdekel, nem is rám tartozik.

Én ilyen meztélábas mérnökként és teddidehozdel menedzserként és architectként végignéztem a mobil telefonok és az okos telefonok forradalmát, tündöklését és azt, hogy a vécépumpához hasonló használati cikké vált. Sok érdekes dolgot láttam... tucatnyi izomjó prototipust láttam lehúzva a klotyón. Megannyi elképesztően izgalams mobil fejlesztést láttam a levesbe menni azért mert .. őőő izés, nem is tudom miért. Egyszerűen azt tapasztaltam meg, hogy a technikai szuperioritásnak semmi köze nincsen egy projekt vagy egy termék sikeréhez. Egy szaros reklámcég csilliárdossá válik, egy zérus innovációt dizájnönfényszopó csomagolásban túlárazó cég pedig tarolja a prémium piacot. Arról nem is beszélve, hogy konkrétan a vallásháborúig menő kinek a pöcse nagyobb verseny játékosait pontosan ugyanaz a rabszolgamunkával dolgozó kínai cég csinálja. Miközben tényleg nem lehet azt mondani, hogy a pénz beszél, kutya ugat, mert hipermilliárdos nagyvállaltok szopatták be magukat ezerrel ... lásd Nokia, Microsoft, RIM, Motorola, Siemens, stb, stb

De mindegy... ha te vallásos vagy és könnybe lábadt szemmel elhiszed, hogy a Google az valami csudálatos innovációs cég akkor hajrá. Szerintem a Google-nél a legprofibb csapat a személyzetis PR csapat :)