( zZsOlTi | 2016. 07. 06., sze – 20:08 )

Azért ez nem igaz. Csak régen a felbontással nőttek a fizikai méretek, a 14"-os monitor 800x600-as volt, a 17-es 1024x768-as, a 19-es 1280x1024-es, stb, és megérkeztünk kb 22-24" full HD-ig. Ezekenek a képpont mérete és képpont sűrűsége nagyjából egyforma (90-100 PPI között), a fizikai méret növelésével és a felbontások növelésével arányosan több tartalom fér a monitorra.
A "baj" ott kezdődik, mikor ugyanakkora fizikai méretbe (pl 24") préselnek sokkal több pixelt és ezzel a képpont méret lecsökken, mondjuk 24" fullHD vs 24" UHD. Ha adott fizikai méretben növeled jelentősen a felbontást, akkor annak szükségszerű velejárója, hogy az UI elemek és betűk kisebbek lesznek. Mindenkinek máshol van a tűréshatár, de előbb utóbb növelni kell a font méretet, hogy ugyanolyan kényelmes legyen elolvasni/használni, mint a korábbi -kisebb- felbontáson. Szerintem pont ezért semmi értelme egy bizonyos méret alatt a nagy felbontásoknak, mert mindent fel kell nagyítani és így -bár a megjelenítés szebb- a hasznos munkaterület végülis nem nő. Ahhoz, hogy a nagy felbontást jól ki lehessen használni, ahhoz nagy fizikai méret is kell. Egy UHD monitornak szerintem kb 36-40" környékén van értelme (még 40"-os is ~110 PPI).