( gee | 2015. 11. 21., szo – 19:08 )

Ha menetidő számít, akkor egyértelműen a motor a leggyorsabb.

Én, amikor még Budapesten laktam, kb. úgy alakult az idő, rendes csúcsforgalom idején, hogy a BKV a leglassabb, ha az ember nem metrózik, aztán az autó, aztán bicikli, aztán motor.

Ha metrózol, akkor az útvonalad függvényében bárhol lehet, simán lehet a leggyorsabb is, de persze ahhoz az kell, hogy metró mellől metró mellé menj.

Éjszaka még mindig a motor a leggyorsabb, az autó a következő, aztán a bicikli és végül a BKV (ritka járatok). Persze kivéve, ha metró mellett, stb.

Én jellemzően biciklivel mentem jó idő esetén, ha nem kellett nagyon messzire menni (pl. VII. kerületből M7 kivezetőhöz), vagy motorral, ha várhatóan csúcsforgalmon kívül kellett hazajönni (éjjel, hajnalban), vagy ha messzire kellett menni (pl. Budaörsre).

A VII.-M7 között pl. BKV kb. egy óra volt, autó mondjuk 45-50 perc + parkolóhely keresés (5-20 perc). Bicikli kb. 30 perc, motor kb. 20-30 perc. Bicikli és motorozás után persze mosdás és átöltözés is hozzá jön.

VII.-Budaörs között csúcsforgalomban BKV másfél óra, autó 45-60 perc (volt fix parkolóhelyem, azt nem kellett keresni), motor 30-60 perc (de ritkán volt nagyon lassú).
Éjfél körül hazajönni motorral 15 perc, autóval 20-25 perc (+10-40 perc parkolóhely keresés).

Télen a hideg és a csúszásveszély miatt nem mentem két keréken, vagy autóztam, vagy BKV-val mentem és kivártam az idejét.

Hozzáteszem, hogy rendszeresen autóval járni munkába az sokkal drágább egy hónapban, mint a BKV bérlet.