( EdgarPE | 2013. 01. 09., sze – 13:28 )

Helló,

amikor még a BME padokat koptattam, nagyon sokat törtem az agyam egy lehetséges amőba algoritmuson. A sors úgy hozta, hogy tavaly egy unalmas délutánon gondoltam, hogy hát most már belevágok és implementálom amin annyit törtem a fejem. Az algo. pofon egyszerű, ha érdekel valakit, szívesen kifejtem. A lényeg annyi, hogy egy egyszer végigmegy a szabad mezőkön és a környezete alapján ad egy pontszámot nekik. Végül a legnagyobb pontszámra lép. Tehát nincs benne rekurzió, tehát nem néz előre semennyi lépést.

Végülis nem lett szuper jó játékos, de mivel tényleg nagyon egyszerű az amőba logika, így ennek is örültem. Aztán végül vettem a fáradságot és a fent vázolt logikát mint heurisztikát felhasználva írtam rá egy rekurziót is, ami bemászik néhány szinten és megnézni, hogy tud-e nyerni 2,3,4, stb... lépésben.

Na szóval, az egész Amőba algoritmus PHP-ben van, így nem valami gyors. De 25 sec alatt azért már van annyi ideje gondolkozni, hogy már elég nehéz legyen megverni.

A kész játék online elérhető itt: http://amoba.zin.hu/

A legkisebb nehézségi szinten nincs rekurzió, ott csak az eredeti heurisztika van. Az egyre nagyobb nehézségi szinteken egyre több időt tölt a CPU a rekurzióban, legmagasabb szinten (Veterán) max. 25 mp-et. A második legnehezebb Profi szinten kb. 12-15 mp.-et, nem emlékszem pontosan mennyit állítottam be. A legnagyobb nehézségi szinthez sajnos regisztráció kell, mert nem akarom túlterhelni a szervert, ami amúgy sok mást is csinál. Ezt később lehet feloldom, de egyelőre nem merem.

Veterán szinten sem verhetetlen, sőt, de azért annyira már jó, hogy egy kezdő amőbást lefoglaljon :) Most lehet visszalépni, később lehet beleteszem még azt is, hogy csak X alakalommal lehessen visszalépni a játék során.

Kapott egy szép designt is, egy grafikustól. Mindent összevetve nem egy világmegváltó projekt, de örülök, hogy az amőba projektem nem maradt meg az álmodozás szintjén, mint sok más ötletem :)