( Cseresznye | 2011. 11. 06., v – 10:41 )

"Az üzemanyagár emelkedése természetes."

Nem az üzemanyag bekerülése költsége emelkedett, hanem az adótartama.
A környező országok között messze nálunk a legdrágább a traktor üzemanyag.
Ezt legnagyobb mennyiségben fuvarozok vásárolják, szerinted ezentúl hol fognak tankolni, van-e értelme tovább növelni az árát, vagy kontraproduktív lesz-e?

"Ööööö, az ingatlanadó, mint kivetHETŐ helyi adónemként lesz az önkormányzatoknak koncként odavetve."

Van már precedens.
Pécsett már hetekkel ezelőtt döntött az önkormányzat, méret alapján az adó magánszemélyeknek 200 Ft/m2, 6000 Ft/m2 és 800 Ft/m2.
Gazdasági társaságoknál ez a belvárosban 1.200 Ft/m2(!).
Egy olyan - fideszes vezetésű - városban, ami eddig is hátul kullogott, a város legnagyobb foglalkoztatójának megszűnése miatt pedig katasztrofális helyzetben van.
Ugye, az azonnali, radikális adócsökkentés, ami munkahelyeket teremt.

"El kell fogadni és hozzá kell szokni. Van élet az autón túl."

Ez nem csak kényelmi kérdés. A szállítás drágulása a teljes gazdaságra kihat, pörgeti az inflációt, önmagában is csökkenti az eddig is béka segge alatt levő magyar életszínvonalat.

"Az euro és a svájci frank emelkedése nem érdekel. Nincs hitelem. Ráadásul külföldi multi fizeti a béremet forintban, ezért zsírosabb év végi emelésre számíthatok."

Az általad használt javak túlnyomó többsége külföldről jön (ha nem is közvetlenül, akkor az alapanyagok révén közvetetten), a Forint értékének csökkenésével ennek egyből emelkedik a ára.
Amit a réven nyersz, elveszted a vámon.
A Forint gyengülése magával hozza az alapkamat növelésének kényszerét, ami többek között csökkenti a beruházási kedvet.