( pink | 2010. 07. 11., v – 12:00 )

Teljesen igazad van, bármilyen változás áll be a motor működésében, annak szerteágazó hatásai lehetnek.

A szennyezőanyag-kibocsátással kapcsolatban az a koncepcióm, hogy:
üzemmeleg motort 1-2 percre leállítva, majd újraindítva
nem következik be számottevő változás az üzemi paraméterekben,
így mivel 1-2 percen keresztül nem pöfékeltem (eleve kevesebb gázolajat égettem el), a környezet is csak nyerhet a leállításon.

A turbónyomás ilyenkor minimális, mivel álló helyzetben lévő, és alapjáraton ketyegő autót állítok le. Így hirtelen nem jut eszembe semmi olyan probléma, ami ezzel kapcsolatban felmerülhetne. De könnyen lehet, hogy nincs igazam.

A katalizátor kérdéséhez nem tudok érdemben hozzászólni, ahhoz végképp nem sokat értek. Itt arra a végtelenül egyszerű megfontolásra támaszkodom, hogy a motort a kulccsal egyébként is akármikor leállíthatom, ha épp tisztul a katalizátor, ha nem. Ha én csináltam volna a motorvezérlőt, valami olyasmi módon kezelném ezt le, hogy:
- csak a tisztítás végeztével törlődne a jelzőbit vagy resetelődne a counter, így
- a következő indításnál újrakezdődne a tisztítás.

Bátran javítson ki, aki többet tud ezen a téren.