( psc | 2010. 07. 10., szo – 01:07 )

"Olvasgass autós szakújságokat, mindegyikben ezerszer hivatkoznak erre a megállapodásra. Ha nem haragszol, nekik hiszek."
Higgy nyugodtan, rengeteg baromságot írnak. nincs ilyen megállapodás.

"250-es gumi nem létezik, ezért ilyen korlátozás sem létezhet (a v-s sebességindex 240, a w-s meg 270)"
W-s gumit szoktak rakni, amúgy autós szakújságokban erről is lehet olvasni, mármint hogy azért a 250-es sebességkorlátozás, mert rlgebben nem volt utcai gumi, ami tartós 250 feletti sebességet bírt.
Ma már van, a korlátozás a szériaautókban viszont maradt.

" Annál is inkább, mert ha meg másik gumit raksz rá, pl. télit"
Y-os téli gumi is van egyébként. Amúgy ezek az apróságok jól mutatják a szakértelmed. ;)

"Mi az, hogy 250-nél elfogy a turbó? " "Ergo van kipufogógáz rendesen, pörög a turbó, tölti a motort. "
Tudod, a turbo egy bizonyos fordulatszám-tartományban tölt. Túl alacsony, túl magas fordulaton nincs töltés, tudod, nyit a lefújószelep.
Biztos felgyorsul azért a porsche is 300-ig, csak 250-nél a dinamika elfogy. Nagyon kell pörgetni, gondolom ő is 250 körül szúrhatja az utolsó sebességfokozatot, viszont ha kihuzatja, akkor nyit a lefújószelep, nincs turbónyomás, szúrja a következő fokozatot, és újra tölt a turbó, de ott már túl nagy a légellenálás, kevés a köbcenti, oda a dinamika.
A turbó az nem csodaszer azért...

"ráadásul 900 ccm különbség az nem sok"
igazad van, bagatell. lol.

". Inkább az lehet ott a különbség oka, hogy nagyobb turbó van a maserben "
lol. A ferrari nem gyárt turbós motort.

"másképp van hangolva a motor meg a váltó/difi áttétel."
Bizonyára, bár difi-áttétel alatt nem tudom, hogy mit értesz.

bambano, szerintem hanyagoljuk, kezdesz hülyeségeket beszélni.