( pink | 2010. 07. 09., p – 18:17 )

Hozzád hasonlóan magam is gyűlölöm a sötétzöldeket.
A motor leállítgatásával elért üzemanyag-megtakarítás azért mégsem lehet csupán egy sötétzöld legenda. Van már olyan kisteherautó (<3.5t), amit ha üresbe teszel, és 3 s-nél tovább állsz, leállítja a motort. Kuplungra lépéskor pedig elindítja. Elég jelentős mennyiségű üzemanyagot takarít így meg, főleg városi forgalomban.
A nevesebb autógyárak is élnek hasonló megoldásokkal személyautóikban (pl. a BMW).

Gyakran elhangzik az az érv, hogy ~1 perces leállítás alkalmával üzemi hőmérséklet alá hűl a motor, így újraindítás után egy darabig megnő a motor üzemanyag-fogyasztása.
Nem számoltam ugyan utána, de gondolkodjunk rajta egy picit: elég nagy hőtehetetlensége van egy ilyen motornak, percek alatt kb. lóf*szt sem hűl. Kiváltképp nem annyit, ami már érdemben befolyásolhatná az üzemi paramétereket.

Egy korszerű indítómotor és az akkumulátor sem emiatt fog megdögleni.

Nem állítom le a motort minden pár másodperces megállásra, viszont vasúti átjáróban, vagy olyan kereszteződésben, ahol épp bekaptam a pirosat, és tudom, hogy sokára lesz csak zöld, simán érdemes lehet elfordítani a kulcsot.

Célszerű lenne a témában méréseket végezni: egy az injektorok vezérlőjelét figyelő adatgyűjtő választ adhatna a kérdésre (komolyabb fedélzeti számítógépek talán alapból is tudnak inkrementálisan fogyasztást mérni).