( bambano | 2010. 07. 07., sze – 15:54 )

ez a számolás kb. félúton van a sacc/miatyánk és a szellem/négyzetméter között...
nehéz nem grammatikanáciként nézni ezt a hsz-t..
egy modern autó, ami... AZ??? 4 hengeres motor fecskendez be az indjektor? miért pont 56 és utána mi az az x? partizán/négyzetméter? és miért lesz a másfél perc 85*sacc/lótüdő?

És miért annyiról szól a számítás, hogy amíg áll a motor, addig mi nem folyt bele? Arról miért nem szól, hogy mi történik, amikor beindítod a lehűlt motort a lehűlt lambdaszondával, katalizátorral, stb.? Arról is szóljon az érvelés, hogy mi történik, amikor egy hagyományos turbó alól kihúzod a szőnyeget? Hogy hogyan éri el a motor, hogy megint üzemmeleg legyen benne minden. stb. stb. stb. és akkor még mindig nincs benne a pakliban, hogy darálod az akksit, az önindítót, a generátort, kokszosítod a motorolajat, erőlteted a főtengelcsapágyakat, kinyomod az olajnyomást a hidrotőkékből, stb. stb.

Mellesleg a totalcaron volt egy cikk, ahol megmérték a motor koszolását, és nem úgy emlékszem, hogy a startstop nyert volna. házi feladat: guglival való barátkozás.