( uid_2783 | 2010. 07. 05., h – 09:12 )

friss infó az e85-el kapcsolatban.

suzuki és opel tulajok (nekem igniszem van) sasoljanak főképpen.
egy volt műhelyfőnök ismerős úgy egy évvel ezelőtt kikérte a suzi állásfoglalását az e85-ről.
a suzi vette a fáradtságot és teszt alá vonta az üzemanyagot, majd a következőkre jutott:
tiszta e85 tartós használata folyamán az üzemanyagrendszerben lévő tömítések hamarabb öregednek (az e85 alkoholtartalma miatt), így a 3,5-5 bar nyomás alatt egyrészt elfolyik az üzemanyag, másrészt bekészíthető a porral oltó mellé a 105-ös telefonszám is a mobilba, mert az autó ezekből kifolyólag akár ki is gyulladhat.

namost én idáig istenítettem az e85-öt, mint 249 Ft/l árú üzemanyagot, és vegyesen tankoltam 8-8 litert. már-már rászántam volna magamat hogy családon belüli kőccsönből mintegy 50ezret szánok az elektronikára is hogy tisztán tankolhassak belőle, mikor is jön ez az információ.
lelkesedésem hamarjába kétkedésbe fordult.

igaz hogy a gépkönyvek nem tiltják pl az e85 használatát, de bele is van írva, hogy "milyen benzint tankolj paraszt", így a fent ismertetett tömítés-előregedés szervizdíja az igniszemnél állítólag 30ezer pénz.

egy másik vélemény szerint pedig az üzemanyag rendszerben rézgyűrűs és kúpos illesztések vannak, így eleve nincs ami elöregedjen a tömítések körül, legalábbis nem hamarjában.

ugyan nem akarok kísérleti nyúl lenni, de ezek után még több szakembert kérdezek meg a témáról, aztán ha a többség véleménye egybevág a szuziéval, akkor nem lesz tisztán e85 tankolás.

--
blackPanther 10.1.1