( psc | 2010. 06. 15., k – 21:35 )

Én kicserélném első körben az üzemanyag-szűrőt, légszűrőt.
(Kérdés, hogy ezekben a szűrőkben hány km. van.)
Aztán picit járnék úgy, hogy 15-20% etanolt tankolnék bele, kb. 2-3 tanknyit.
Ekkor megint benzinszűrő csere.

Innentől meg kéne ismerni a kocsidat, ki kéne próbálni, többet így általánosságban nem leet mondani. :)
Lehet, hogy érdemes chiptuninggal is próbálkozni, az is dobhat rajta pár %-ot, meg általában leijebb kerül a nyomatékcsúcs, így kellemesebb lesz.

Az biztos, hogy egy eltömődött üzemanyag-szűrő nagyon drasztikusan "lomhásítja" az autót, légszűrő szintén.
Üzemanyagszűrők típustól függően 1-6 ezer Ft között szoktak lenni, légszűrő sem egy vészes dolog, + 1, max. 2 óra munkadíj.

De ezek tényleg csak általános dolgok, ezen kívül a lomhaságnak lehet oka egy rossz légtömegmérő, vagy egy rossz lambaszonda, netán hengerfejtömítés rosszabb esetben, vagy bármi ilyesmi.

Én azt mondom, hogy első körben a légszűrő+ü.a. szűrő cserét csináltatnám, ezek nem drága dolgok.
Aztán ha még mindíg nem jó, elmennék kompressziót méretni a hengerekben, meg szervízbe lecsekkoltatni a lambdaszondát, légtömegmérőt, meg egyebeket (tehát egy teljes átvizsgálásra, ilyet olyan 10-20 ezer Ft-ért szoktak csinálni).