( bambano | 2010. 06. 15., k – 00:23 )

Elköveti azt a hibát, mint sokan, hogy az akkori legkorszerűbb dízelt hasonlítgatja az akkori átlagos benzineshez. Persze, egy 1969-ben év autója fiat 1.2-es fiat benzinest össze lehet vetni a 2000-es év motorjával, csak minek.

A dízel "hátán" megtanultak rendesebb anyagokat gyártani, tudnak már olyan turbót faragni, ami nem szakad szét vörös izzáson, tudnak olyan dugattyút gyártani, aminek a teteje nem porlik el, stb. stb. Mostanában jött el az az idő, amikor a dízelben kitalált ötleteket (tipikusan a turbó, a magasabb befecskendezési nyomás, stb.) kezdik a köznapi benzines kocsikba is átvenni. Hasonlítsuk össze mondjuk egy 2010-es gyártású 1.6-os dízel hdi-t meg egy 1.4-es turbós benzines fiatot. Mindjárt nem olyan triviális, hogy tényleg olajkályhát kell-e venni...

A dízelnél jó pár éve eljött a turbó/biturbó/változtatható geometriájú turbó korszak, a benzines kocsiknál meg most kezd csak megjelenni tömegesen.