( emberk | 2010. 06. 14., h – 18:12 )

1. Szervizeled rendesen a gépet, olajcsare légszűrőcsere benzinszűrőcsere....., pl az alacsony guminyomás litereket dobhat a fogyasztáson, azon felül tönkremegy a gumi

2.Megtapasztalod a géped optimumát. Amíg kezdő sofőr voltam apám kocsijából kb 9-10 liter benzinfogyasztás hoztam ki, 40-50000 km-el később 7,5-8.

3. Lehet még a "sportcosítással" is spórolni, de ezzel ügyesnek kell lenni. Pl.: ilyen ha sport légszűrővel szereled fel a kocsit, de azzal az a baj, hogy nagyon gyakran kell benne cserélni az olajat (ha jól tudom, vagy 2-3 hónap, vagy 5000-km. Amelyik hamarabb teljesül). Ha nem cseréled akkor viszont lereszeled szépen lassan a motort......

-0,999999: Vegyileg tudom hogy kell spórolni a benzinnel (szakmai ártalom), és sokkal izmosabb is lesz tőle a gép, sőt nem is árt a motornak, még az élettartama is jobb lesz, ha ép ésszel használod, és nem kapnak el érte hogy lecsukjanak. Annyi hogy át kell állítai hozzá a kocsit, kb 25-30%-al visszaesik a fogyasztásod. De csak literben. Az ára kb 10-30*-ese a benzinének, viszont az így készített lötty oktánszáma +150, a kipufogógáz elég erősen rákkeltő tőle, és olyan a szaga mint a jobbfajta vegyiüzemnek (aromás nitrogéngyűrűs szag, főként a piridin, és pirrol származékok miatt). Ilyen endotermás kotyvalékokat (is) használtak az F1-ben is amíg ne tiltották be a "speciális üzemanyagokat". Csak piszokul gyúlékony, és ha egyszer meggyulladt mocsok nehéz eloltani.

------
3 fajta matematikus létezik. Aki tud számolni, és aki nem.