A fontos levélküldemény intézményének abuzolása

Az hinné az ember, hogy egy cég akkor küld fontos levelet, ha valóban fontos közlendője van. A fontos levélküldeményt onnan lehet felismerni, hogy az ember kezéhez kézbesítik. Ha az ember nincs otthon, akkor a fontos levelet a postás nem dobja be a postaládába, hanem visszaviszi a postára és egy értesítőt hagy arról, hogy a fontos levelet hol lehet átvenni.

A napokban kaptam egy levelet az egyik szolgáltatótól. Mivel nem voltam otthon, a postás hagyott egy értesítőt arról, hogy mikor vehetem át. Gondoltam, hogy fontos levél lehet, mert nem dobták be. Tegnap fogtam az értesítőt, a rugalmas munkaidőm terhére elmentem érte a postára. Téptem sorszámot, kivártam a sorom. A sorszámmal, plusz két okmánnyal (szig. és lakcímkártya) felvértezve megküzdöttem a sárkány a postásasszonnyal.

Végighallgattam 2 ajánlatot arról, hogy miért kössek balesetbiztosítást egy olyan utazásra, amire el sem akarok menni, illetve miért fektessem be a pénzem egy olyan kihagyhatatlan, magas kamatot nyújtó ajánlatba, amibe eszemben sincs. A végén megkaptam a levelet.

Remegő kézzel bontottam ki. Ez állt benne:

Fontos levél

Ismerjük fel a fontos levél jellemzőit:

  • kimagaslóan nagy összegről szól
  • aktuális, hiszen "csak" 1 évvel ezelőtt történt eseménnyel kapcsolatos
  • gyors ügyintézésről tesz tanúbizonyságot
  • olyasmiről tájékoztat, amiről fogalmam sincs (én semmit sem jelentettem be)

Szóval e fontos levél miatt basztam el az életemből 1 órát és autóztam el kétszer annyi értékű üzemanyagot, amennyi jóváírásról szó esik benne.

Mindezt az internet, az elektronikus levelezés korában.

Azon még töröm a fejem, hogy miért nem lehetett ezt a fontos levelet bedobni a postaládába, amikor ennél fontosabbakat is simán ott hagynak benne...

Hozzászólások

"Vigasztaljon" a tudat: mi már kaptunk A4-es formában kinyomtatott értesítést 10Ft visszatérítéséről... :(

Nekem az ide legcifrább az volt, amikor egy nagy biztosító netes ügyfélszolgálatán (ahova regisztrálni kell, tehát Ők is tudják, hogy én vagyok én) feltett kérdésemre 9 nap után megírták, hogy postára adták a kérdésemre adott válaszukat.
A hab a tortán a levél tartalma volt, miszerint a kérdéses módosítást KÉZÍRÁSSAL írjam le és juttassam el részükre postai levélben vagy faxon.
Elfaxoltam, értesítettek, hogy kérésemre módosítottak a kötvényem, mellékelik a kötvényt, amiben hogy hogy nem, semmit sem módosítottak.
Telefonálhattam, hogy lesznek szívesek kicsit pontosabban dolgozni.

Kaptam én is már 6 oldalnyi A/4-es levelet, melyben a T. Hivatal tájékoztat, hogy 0 Ft támogatást ítélt meg számomra. :D

"Azon még töröm a fejem, hogy miért nem lehetett ezt a fontos levelet bedobni a postaládába"

ajanlott level, nem kezbesitheto levelszekreny utjan.
es mielott megkerdezned, hogy miert kellett ajanlottan, minden ceg vedi a hatsojat.

Hát mi rendszeresen a postaládába kaptuk az ajánlott leveleket a régi lakásunkban. Kicsit furcsállottam, de nem zavart.
Szerintem kézbesíthető levélszekrénybe is, ha a postás biztos benne, hogy felbontom.

update:
http://2.kerulet.ittlakunk.hu/uzlet/130630/hetfotol-nem-dobjak-be-az-aj…
Ezek szerint most már tényleg személyesen kell átvenni minden esetben.

amikor a Fotav kuldott nekem vissza 137 forintot, az is hasonlo josag volt, posta persze csak munkaidoben van nyitva..

Nem kaptál te még telefonszámlát, aznapi befizetési határidővel, 2 forintról, azzal a fenyegetéssel, ha nem fizeted be, kikapcsolják a telefont.
Futás az este nyolcig nyitva lévő főpostára, csekk befizetése. Mivel ugye 2 forintos már nem létezik, a postán a hölgy tanakodott 3 percet a postavezetővel, majd kaptam a szelvényt 0 Ft befizetése után, lévén a lefelé kerekítés lévén érvényben ez esetben. Biztos megérte, a csekk kézbesítési, stb. díja a 2 forint többszöröse.

De kaptam már 0 Ft-os csekket is, ott felhívtam a céget, mondták adjam fel, mert a rendszer addig tartozást könyvel el a számlán, amíg meg nem kapja a befizetést igazoló értesítést. Akkor vicces volt, mert az ügyfélszolgálatos megemlítette az ez esetben fizetendő büntetőkamatot, én meg megkérdeztem, akarja-e, hogy beszéljek a főnökével, merthogy szerinte a 0 forintnak bármekkora kamata is lehet... Beballagtam a postára, feladtam a 0 forintos csekket, jobb a békesség alapon.

---
A Linux nem ingyenes. Meg kell fizetni a tanulópénzt.
Az emberek 66 százaléka nem tud számolni! Gondoljatok bele, ez majdnem a fele!!
Mindenki jó valamire. Ha másra nem, hát elrettentő példának.

Igen-igen, mi a héten kaptunk 0 forintról áramszámlát a DÉDÁSZ-tól egy nem használt lakásunk után. Kiröhögtük őket. Már csak azért is, mert maga a csekk feladása többe került nekik, mint a kiszámlázott összeg... Értem én, hogy minden bizonnyal automatizálva van az egész, de azért figyelhetnének már arra, hogy ilyen összegről ne küldjenek csekket.

Nekem az ELMŰ a kedvencem. Az éves elszámolásnál ha van túlfizetés, akkor azt nem írják jóvá a folyószámlán (ezáltal a következő havi számlán ennyivel kevesebbet kellene fizetni) hanem egész egyszerűen feladják a visszajáró összeget postán.

Ekkor GOTO posta, sorbanállás, 130 Ft átvétele, majd másnap ott a postaládában a következő havi számla, hogy fizess nekik 6500 Ft-ot a következő időszakra esedékes díjként...

Én úgy jártam pár hete, hogy ismerős mobiljához rendeltem új kijelzőt, mert eltörött.
Meg is hozta a postás, de hogy!?

Egyet csengetett, leb**zta a kis csomagot az ajtó elé a gangra, és elment.
Mire kiértem (10 sec) már ment le az emeletről.

1. Meg sem várta, hogy ajtót nyitok, hogy itthon vagyok, vagy sem.
2. Oda kell letenni az ajtó elé!? Jön egy nagyobb szél, még az is lefújta volna a kis könnyű csomagot.
3. Rajta volt az értéke, az hogy törékeny, de ezt a gyökeret nem érdekelte.

A magyar posta is egy akkora szar mint maga az ország...

Nem lehet tudni, hogy a fogyasztóvédelem (meg egyéb nemzeti b****gató brigádok - félreértés ne essék, a fogy.védelem alapvetően jó és szükséges dolog, csak időnként már elszaladt a bizonyos négylábú) miket követel meg és ír elő szolgáltatók részére manapság. Simán el tudom képzelni, hogy a mai világban fejek hullanak le, ha a szolgáltató nem tudja hitelt érdemlően bizonyítani, hogy márpedig írásban értesített téged arról, hogy milyen jó fiú volt, és milyen jól jártál, mert kaptál vissza pár forintot. Erre pedig az ajánlott levél a legjobb megoldás. (Az, hogy felső nyomásra a postáshölgyikék átmentek porszívóügynökbe, az más téma... sajnos, ez van. Nemcsak nekik kell nyomniuk mindenféle biztosító xarjait....)

Ne kattints ide!

A postáskisasszonyok a jutalékból élnek meg... Van ismerős, elmondta. Kényelmes meló, de annyit fizet, hogy kénytelen legyél szolgáltatást értékesíteni.
- - - - - - -
A nagy tudású uraknak felhívnám a figyelmét arra, hogy a Windows ugyan sok mindenre nagyon jó, de Linuxnak speciel nagyon szar.
"http://hup.hu/node/111669#comment-1419622">csfeco

Ez nagyon nagy gáz. A posta elvileg egy alapvető közfeladatot ellátó állami szerv. Nem értem, hogy van pofájuk ügyfélként extra kereskedelmi tevékenységgel zaklatni. (Legközelebb az okmányirodában próbálnak valamit rámsózni majd?) Ha nem jönnek ki a bevételeikből, akkor modernizáljanak, optimalizáljanak, emeljenek árat, mit tudom én, de ez a házalás sorsjeggyel, biztosítással, befektetéssel valami visszataszító.

Ügyfélszolgálatosa válogatja egyébként; vannak, akik csak gyorsan, pontosan elintézik, amit akarsz, fizetsz, aztán kalap. Az ember sorszámot húzva már azon szurkol, hogy hozzájuk ossza a rendszer.

1 British pound = 384.618875 Hungarian forints

fontos level

--
NetBSD - Simplicity is prerequisite for reliability