Az általam üzemeltetett/fejlesztett rendszer felhasználóival...

Címkék

...rendszeresen tartom a kapcsolatot személyesen is.
29% (94 szavazat)
...időnként tartom a kapcsolatot személyesen is.
26% (83 szavazat)
...közvetítőn keresztül tartom a kapcsolatot (projektvezető, tech kontakt, scrum master stb.)
6% (20 szavazat)
...legfeljebb emailben/ticket rendszeren keresztül tartom a kapcsolatot.
11% (35 szavazat)
...legfeljebb telefonon tartom a kapcsolatot.
1% (3 szavazat)
...sehogy nem tartom a közvetlen kapcsolatot.
6% (20 szavazat)
(nem dolgozom, nem érdekel a szavazás, user vagyok, valójában egy sajt vagyok stb.)
21% (66 szavazat)
Összes szavazat: 321

Hozzászólások

vannak, akikkel elektronikus uton idonkent, es olyanok is vannak, akikkel szinten elektronikus uton, ha szukseges...

Btw. mi a szavazas apropoja?

--
"nem tárgyszerűen nézem a dolgot, hanem a vádló szerepéből. Sok bosszúságot okoztak, örülnék ha megbüntetnék őket - tudom gyarló dolog, de hát nem vagyok tökéletes." (BehringerZoltan)

A legtöbb felhasználóval közvetetten tartom a kapcsolatot, van azonban olyan, akivel ticketben kommunikálunk. Előfordul olyan is, hogy közvetve, e-mailben vagy Skype-on tartjuk a kapcsolatot, ez azonban szerencsére már szinte nullára redukálódott.

alapvetoen a level-1 supporton keresztul, de latom az user ticketeket is, es ha abbol minden info kiderul akkor egybol ott valaszolok.

Szeretek felhasználókkal szóban beszélgetni, mert így sokkal hatékonyabban tudják közölni a problémájukat. Van úgy, hogy kiderül, nem is az a gond, mint ami szerintük az. Arról nem is beszélve, hogy ha kötetlenebb a viszony, akkor hamarabb megmondják, mire vágynak. "De jó lenne ha lenne..." aztán kiderül, hogy van, csak figyelmetlen.

Nyilván, ez az értelmes felhasználókra vonatkozik, aki ostoba és pökhendi, azzal e-mail-ben sem szívesen.

felhasználó => megrendelő

Az esetek 99%-ban e-mailen, vagy már újabban egy szervező rendszerben.
A maradék 1% Skype. Ez utóbbit több okból is hanyagolom: A szó elszáll az írás megmarad. A skype egy rakat szar.

Most epp rendszeresen tartom a kapcsolatot es en az ilyet szeretem. Latom hogy milyen valos problemat akarnak egy rossz otlettel megoldani es meg idoben le lehet oket rola beszelni, nem 2 honappal azutan derul ki, hogy atadtuk a projektet a hibas specifikaciora.

Bármi, amit van idejük az embereknek leírni, nem lehet olyan nagyon fontos. - Pratchett

--
Is that a banana in your pocket, or are you just happy to see me?
Neither, it's my new iPhone.

És ezt hogyan értelmezed az általad készíett/üzemeltetett weboldal end-usereire, akiknek ta vagy a megrendelőd el akarod/akarja adni az oldalt és/vagy annak segítségvel egy szolgáltatást/terméket/stb.?

----------------
Lvl86 Troll, "hobbifejlesztő" - Think Wishfully™

Válójában egy sajt vagyok. Legtöbbször Trappista, de van hogy Gorgonzola. Hideg időben meg Camembert.

---------------------------------------------------------------
Ritkán szólok hozzá dolgokhoz. Így ne várj tőlem interakciót.

Csak egy kérdés, akik a személyes kontaktra nyomtak, azok figyelembe vették-e a következőket?

- Ha valaki weboldalt fejleszt, annak az end-usere a nagyvilágban szétszorva található, nem a megrendelő kontaktja, aki jó eséllyel csak az admin felületet látja.
- Ha valaki üzemeltet egy szervert (pl. outsourceolva), a felhasználóba az egyszerű Mancika is beleértendő, aki mondjuk csak a Wordben készített doksijait menti a fájlszerverre és küldi a céges webmailen keresztül, nem csak a "helyi számítógépes arc", aki kvázi tech-kontaktként viselkedik.

----------------
Lvl86 Troll, "hobbifejlesztő" - Think Wishfully™

Szvsz mindenkinek megvan a sajat definicioja az end-userre, es az alapjan nyomott azt, amit nyomott. Az, hogy neked mi az end-user nem biztos, hogy ugyanaz, mint nekem az end-user. Ha pl. egy webszervert uzemeltetsz, akkor neked nem biztos, hogy a latogatok lesznek az end userek, lehet, hogy inkabb a fejlesztok, hiszen a user nem a szerverrel kerul szembe, hanem a weboldallal. Nagyon sokmindentol fugg az end-user terminologiaja, nem szerencses ezt kivulrol megmondani.
--
Blog | @hron84
Üzemeltető macik

Rendszeresen tartom a kapcsolatot, személyesen és telefonon is.
Ugyanakkor hibajavítást, módosítási igényt csak az elektronikus hibajelentő rendszeren keresztül leadva, ticketre csinálok meg. (ami ott nincs dokumentálva, az nem létező probléma elve alapján...) Ez utóbbit a szabályzat is megköveteli, meg sok félreértést is megold...

Nem tudom ki hogy van vele, de én próbálok messze maradni a felhasználóktól.
Közvetítőnek fél óráig sírják a problémát, ami:
- legtöbbször nincs is (PEBKAC)
- ha mégis van, akkor elmondható 1 percben

Csak akkor kérdezem a usert, ha valami olyan dolgot kér, amit valójában biztosan nem akar :)