Autómon nyáron ... felni van.

Címkék

acél
35% (196 szavazat)
13" alu
1% (5 szavazat)
14" alu
4% (20 szavazat)
15" alu
12% (65 szavazat)
16" alu
9% (50 szavazat)
17" alu
6% (34 szavazat)
18" alu
2% (12 szavazat)
19" alu
1% (6 szavazat)
20" alu
0% (1 szavazat)
20"+ alu
1% (4 szavazat)
Fogalmam sincs.
7% (38 szavazat)
Nincs autóm, nem érdekel, nem értem a kérdést stb.
22% (123 szavazat)
Összes szavazat: 554

Hozzászólások

az van rajta, amivel jött, amikor megvettem.

Külön acélfelniken van a téli és a nyári készletem is. Ha van helyed eltenni, nagyon sokat tud jelenteni hogy nem kell évente 2x gumishoz rohangálni, tároltatni az abroncsokat, stb.

--
arch,debian,openelec,android

/szőr mentén, a pucér abroncsokat otthon tartós verzióhoz

milyen szuper, amikor szerelteted mondjuk a téli garnitúrát és esetleg kiderül, hogy a "jól van az ott" módon lerakott abroncsok alul lakott darabjával kínlódni kell, mert már nem olyan egyszerűen ül rá a felnire.

ha otthoni tárolás után bármi történik vele felrakásnál, akkor elsőre az lesz, hogy nem szakszerűen tároltad. ugyan nem személyesen velem történt, de tényleg előttem vágták át valaha egy gumiabroncs belső peremét ráforgatásnál. "ki volt száradva, el volt fáradva": ilyesmi szöveggel fárasztották az érintett tagot - cöcöcö persze-persze :) de úgy néztem vitaalapnak elmegy.

emlékeim szerint elég kényelmetlen a gumiabroncsokat a kocsiba pakolva oda-vissza furikázni, a lekerülő abroncsok meg általában elég dzsuvásak - még a hozzáadott zacskó sem feledteti mennyire.

felnire szerelgetve azért megnéznék egy átlagabroncsot a negyedik felrakásnál (tehát a nyolcadik feszítésnél). ezzel a kiinduló okkal személyesen nekem lett puklis abroncsom valamikor régen. nem vigasztalt, ha mondjuk a gumis volt béna - főleg, miután akár két hétig is várathat magára egy szálszakadás szemmel látható nyoma.

/témához, szorosabban

nekem is külön van téli-nyári garnitúrám, felnire szerelve. ezt közel úgy tárolom ahogyan akarom, ideális esetben életükben talán kétszer vannak centírozva, akármikor feltehetem az autóra, nem kell soromra várnom és kisebb a hibalehetőség is. egy akár csak ~télre használt garnitúra acélfelni ára kb három teljes szerelés ára, emiatt nem is értem igazán, amikor egy szettel élnek és erre szereltetnek le/fel **. másfél év alatt visszajön az ára. nyáron 16-os, télen acél 15-ös váltóméretben, magasabb oldalfalú abroncsot használva. az acél mellé: sokat járok vidékre, ezekre az utakra én nem teszek mást. valaha tettem, elég hülye és költséges ötlet volt.

** ha spec méretben lenne kerekem, akkor is két garnitúra felnim lenne - hiába nem lenne elérhető az acél. ekkor már nem szabadna anyagi problémát jelentenie egy szett könnyűfém felninek.

--
Vortex Rikers NC114-85EKLS

én örülök neki, hogy megúsztad - nekem nem sikerült. ellenben ha meg is úszod, használni biztosan nem használ a sorozatos feszítés.

a szerelés kerekenként Debrecenben 2e+ Ft lenne. 4 kerék x 2e Ft x 3 alkalom = 24e+ Ft. tehát egy rám kihegyezett példában 1.5 év alatt manapság meglenne 4db új 15-ös acélfelni árának jó része (utángyártott verzióban, de nem a hamisítvány noname). mivel típushoz utángyártott, így egyezik az osztókör és a sajtolási mélység is - tehát nem kell bolygófejes csavar és nem kell szabálytalanul terhelni a futóművet sem.

feltevések helyett tényeket írva 28e Ft-ért két éve 4db 15-ös Golf V felnit vettem (mivel ez egyezik a Jetta-val, meg más is ugyanaz természetesen). azóta ezen van a téli szettem, váltóméretű gumival - 16-ról, ahogyan fentebb írtam.

--
Vortex Rikers NC114-85EKLS

+1 csak én ritkábban. Legutóbb 4 év és kb. 60e km használat után centíroztattam. A 4 kerékből 2-t változatlanul hagytunk, 1-en nagyon picit kellett arrébb tenni a súlyt. A 4. se volt vészes. Persze következtetést ne vonjunk le belőle.

Fontos, hogy ne álljon a sár a felni belső oldalán, amikor kiegyensúlyozzák. A gumisoknak ez nem magától értetődő persze. Szakmaiság, ugye...

:wq

Nalam kulon van teli/nyari felni, de mindketto 17", ertelemszeruen :)

Én nem értek hozzá, valaki megosztaná, hogy ez miért érdekes?

hat kb annyit lehet leszurni, h kinek van nagyobb autoja, minel nagyobb a felni atmeroje, pl a 19-20 inkabb a passat es annal nagyobb kocsik, mig a suzuki swift inkabb 13-15 korul mozog hacsak valaki nem tuningolja szenne

amit en szeretnek kocsi annak 22-es lesz asszem (lr defender)

20" az mar SUV nem egy putto Passat (gyari meret az 17"-19" -ig van)

Suzuki 1.6 eroszak "Sport" gyarilag 17"-on gordul mindenfele tuning nelkul.

En inkabb azon szoktam rohogni hogy megveszik kulfoldrol a sok lefingott premium autot aztan megy a siras mikor el kell menni a gumishoz es kiderul hogy 3 kilot ott kene hagyni a szettre...

"megveszik kulfoldrol a sok lefingott premium autot"

lehet fokozni, konkrétabban nem kevés jobbkormányos BMW-t láttam idén balra alakításon. az átalakítást végzők szerintem csak azért nem röhögtek jobban az előző tulajoknál, mert nem rossz pénzük volt belőle. egyébként egyszer az egyik újdonsült tulajdonos a közelemben kérdezte meg, hogy "2 nap alatt megoldható a dolog?" :D gondolom sürgős lett volna feszíteni, de végtére is mindegy.

aztán jött az általad is említett foghúzással felérő gumitéma, ahol még az összeg is majdnem okés.

--
Vortex Rikers NC114-85EKLS

Jobbkormányos kocsi balra alakítása meg tudja érni valahogy?

Sohasem gondoltam volna erre.

Vagy lehet, hogy alkatrész tekintetében csak műszerfalból meg lámpákból (esetleg ablaktörlőből) kell új, minden mást (kormány, pedálok, vezetékezés, stb) a szerelő kivesz és "fordítva betesz"?

legtobbszor sznoberia allhat a hatterben, nem tudom ott mi eri meg. gondolom nem szabadna latszodni, hogy kulfoldi rom van valaki alatt. vizsgan talan atmenne jobbosan is, csak a biztositas alakulna mashogy, de fixme.

brutalis munka, csinaltam kepet az egyik muhelyben egy kibelezett otosrol, majd du belinkelem otthonrol. sokszor szanalmasnak talalom kulonben az egeszet ahogyan van.

--
Vortex Rikers NC114-85EKLS

Acelfelni csoren, fedel nelkul es rajta (identol) teli gumival. Amennyit furikazok (evi 8000 km) nem eri meg cserelgetni.
--
FeZo

Nyáron a téligumi életveszélyes.
2013, Veszprém elkerülő, nyári nap, 33 fok.
Vészfékező téli gumis kocsin egész egyszerűen leolvadt a futófelület a bal első kerékről.Szép volt látni az "drótot" a gumiban, így szabadon. Azt ahogy belezuhant hátulról az előtte levőbe, már kevésbé.

nem igazán neked szól, hanem annak, aki komolyan gondolja a téli gumizást a forró nyáron: kollégám téli abroncsából a 40 fokban kiszaladt ~10cm-re az acélszál oldalirányban. elég ijesztően nézett ki.

szálszakadásnak nemigen volt jele, de amikor megtörtént a kilágyult öreg gumiból azonnal kikönyökölt, nem talált ellenállást. szerencsére induláskor észrevette. ~1 hónapos történet.

--
Vortex Rikers NC114-85EKLS

Az oreg guminak mindegy, hogy teli vagy nyari. En 3 evenkent cserelem, fuggetlenul attol, hogy mekkora a profilmelyseg. Es soha nem vasarolok 1 evnel oregebb uj gumit sem (DOT szam).
20 eve vezetek, egyetlen balesettel, mikor egy kobor kutya ugrott elem, nem fekeztem, mert nem voltam biztos abban, hogy a koveto autos idejeben reagal es nem jon belem, a kormanyt elkapni ilyen esetekben meg eletveszelyes. Elutottem a kutyat (jokora darab juhasz), masnap megrendeltem az alkatreszeket, lokharito, kodlampa, belso sarvedo.
Varosban, ahol a jarda nem belathato illik lassabban menni az elougro veszelyek miatt. Nemegyszer jartam meg, hogy nyugdijas oregember (legveszelyesebb kategoria itt Nyugaton, ugyanis ha 18 evesen jogsit szerez, az 80 evesen is ervenyes, semmi orvosi vizit nelkul) semmi balra-jobbra valo nezes nelkul csak ugy kihajt egy garazsbol, mellekutcabol, vagy egy kerekparos gondol egyet es bevag eled. Persze ha a forgalmat figyelemmel kisered akkor az ilyen eseteket siman meg tudod elozni veszfek nelkul is. Persze hogy ezt megertse az ember bizony kell jopar ev tapasztalat. Sajnos jopar huszoneves (kozottuk en is ott voltam 15 evvel ezelott) azt hiszi, hogy o az utak kiralya es ami a legrosszabb, azt hiszi, hogy az o autoja jobb mint a tobbieke mert markas gumi van rajta, ABS meg ESP, stb. Ez egy hamis biztonsagerzetet ad, ami meg is latszik egyesek vezetesi stilusaban.
--
FeZo

e tekintetben foleg nem mindegy, illetve talan biztositasi szempontbol sem mindegy. valaki nem tudja mi van ha balesetben a helyszineles megallapitja, hogy az auton nyaron teli gumi volt? forditott esetben feljegyzik.

nekem mindegy kulonben, csak erdekel. btw 4 evente cserelem a nyarit es a telit egyarant.

--
Vortex Rikers NC114-85EKLS

Nyáron alu, de nem tudom mekkora. Nekem acél is megfelelne, de ezzel a felnivel vettem a kocsit. Télen nem túl szerencsés az alu, mert nagyon eszi a só, úgyhogy télre vettem acélt.

nyaron: 215/55R16 93 H (vagy felette, ahogy van) - most epp Dunlop SP BluResponse (bejott, de nagyon.) - gyari 2004-es Volvo S80 alupapucson (elotte 4 evig 1 garnitura ContiPremiumContact 3 - evi 20-25e levezetett km. mellett.)
telen: (en lama...) 215/55R16 93 H (vagy felette, ahogy van) Continental ContiWinterContact TS850 (elotte 2 szezonban Michelin Alpin Pilot 3) - sima acelfelnin, 4 ev alatt eddig 1x ujrafujatva a teljes 4+1 garniturat. A valtast viszont nem bantam meg; eleg kemeny korulmenyek kozott volt szerencsem kiprobalni mindket abroncsot...

- es a kerdesre a valasz, nos: mindket "evszakban" 16" felni van - nyaron alu, telen acel.

--
A gyors gondolat többet ér, mint a gyors mozdulat.

^- Hungarian Unixbuntu Portal

----------------
Lvl86 Troll, "hobbifejlesztő" - Think Wishfully™

Céges kocsin acél van télen nyáron, de 8 felni van, így a főnököm szerint én is tudom majd cserélni XD.
Mondjuk a sajátomhoz is 8 felni van, azon ki is cserélem.

Acélfelni, 4 évszakos gumival

-fs-
Az olyan tárgyakat, amik képesek az mc futtatására, munkaeszköznek nevezzük.
/usr/lib/libasound.so --gágágágá --lilaliba

Van egy szett téli, felnin. Van egy szett nyári, felnin. Fél évente cserélek, a többi nem érdekel.
--
Fight / For The Freedom / Fighting With Steel

Bringára nem kell ilyesmi. Hmm. Még egy gonddal kevesebb... Autó, bringa: Null, kurvasok!
Faszt nem kell... Felni volt a kérdés, nem a téli gumi... Mindegy, felni az alu télen-nyáron.. :P

--
openSUSE 13.1 x86_64