Mennyit ért a jelenlegi autód a megszerzés évében az akkori nettó jövedelmedhez képest?

 ( bra | 2015. augusztus 7., péntek - 21:19 )
Saját tulajdonú, készpénzen vett jármű, 1-6 hónapnyi jövedelem
36% (161 szavazat)
Saját tulajdonú, készpénzen vett jármű, 7-12 hónapnyi jövedelem
14% (60 szavazat)
Saját tulajdonú, készpénzen vett jármű, 1-2 évnyi jövedelem
5% (22 szavazat)
Saját tulajdonú, készpénzen vett jármű, 2-4 évnyi jövedelem
2% (10 szavazat)
Saját tulajdonú, készpénzen vett jármű, 4+ évnyi jövedelem
0% (1 szavazat)
Saját tulajdonú, hitelre vett jármű, 1-6 hónapnyi jövedelem
2% (11 szavazat)
Saját tulajdonú, hitelre vett jármű, 7-12 hónapnyi jövedelem
5% (21 szavazat)
Saját tulajdonú, hitelre vett jármű, 1-2 évnyi jövedelem
4% (18 szavazat)
Saját tulajdonú, hitelre vett jármű, 2-4 évnyi jövedelem
1% (6 szavazat)
Saját tulajdonú, hitelre vett jármű, 4+ évnyi jövedelem
1% (6 szavazat)
Céges jármű, 1-6 hónapnyi jövedelem
1% (4 szavazat)
Céges jármű, 7-12 hónapnyi jövedelem
2% (7 szavazat)
Céges jármű, 1-2 évnyi jövedelem
1% (3 szavazat)
Céges jármű, 2-4 évnyi jövedelem
1% (4 szavazat)
Céges jármű, 4+ évnyi jövedelem
0% (2 szavazat)
Nincs autóm
24% (108 szavazat)
Összes szavazat: 444

Hozzászólás megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás megjelenítési mód a „Beállítás” gombbal rögzíthető.

Pár válasz, mielőtt valaki felteszi valaki a hozzájuk tartozó kérdéseket. :)
A szűk (férj, feleség) családi körben használt is saját, a te jövedelmed függvényében.
Két évesnél (stb) az alacsonyabbat (pld. 1-2, ne 2-4) jelöld kérlek.
A saját cégedből saját magadnak (de a cég által adott, az ő nevén lévő, vagy általa lízingelt stb) adott autó is céges.
A jövedelem nem csak fizetés, de csak pénzbelit számolj ide (pld. SZÉP kártyás cafeteriát, meg mobilfeltöltést ne :).
Mindegy, hogy új, vagy régi, az akkori értéke (ára, amiért és amikor hozzád került) számít.

Az elmúlt két napban három Tesla Model S-t láttam (kettő P85D, egy 70, egyik ismerősöm megjegyezte, hogy biztos dízel :), emiatt merült fel bennem a kérdés (amit ilyen tulajnak még nem tudtam feltenni, mert nem értem utol :), hogy ki mennyi jövedelmét áldozza be (vagy kapja meg) egy autóra.

Ha esetleg van itt valaki, aki nem ül milliárdokon, mégis jelentős részét a (felhalmozott) jövedelmének autóba ölte (esetleg egy Teslába), elmesélhetné az indítékait. :)
Érdekelne az is (de nem akarom ennyire szétspammelni az oldalt), hogy ki mekkora számlaegyenleg (vagyon) esetén szánná rá magát egy 30+ milliós autó megvásárlására...

ui: élőben szerintem sokkal csúnyább a Model S segge, mint képeken, bár lehet, hogy csak azért, mert jellemzően csak azt látom.

Kíváncsi leszek rá, hogy majd az eredményből lehet-e bármilyen következtetést levonni. Mert ugye az autó értéke és a fizetés is elég tág tartományban lehet.
Kapásból beugrik két ismerős a végletekből, akik közül az egyik minden évben vesz egy vadi új friss szériás autót a régiek mellé, ami lehet néhány havi fizetésébe kerül. Másik meg 200eft-ért vett egyet, ami egy havi fizujába sem került. Az első az amerikai kontinens útjait rója, a második a magyar ugart.
Plusz a hup-on azért gondolom sok külföldre szakadt kolléga is van, pl az usa-ba, hol a fizetés magasabb, az autó olcsóbb :)

Ezért van a másik szavazás is, a kettő együtt remélhetőleg már jobb képet ad.

Nem gondolnam hogy itt az USA-ban az auto olcsobb lenne, nyilvan az amerikai modellek olcsobbak mondjuk egy camaro vagy egy mustang, de a japan/nemet autok hasonlo aron mennek itt is. Viszont itt nagyon alacsonyak az autohitelek, jo credit historival 1-2% vagy akar 0%-os hitelbe is bele lehet futni. Ugyanakkor nagyon sokan leasingelenek ahol altalaban magasabb a kamar viszon 3-4 evente lehet autot cserelni bonyodalmak nelkul. Meg egy dolgot hozza kell viszont tenni, mivel itt a nagyvarosokat kiveve az auto letszukseglet, ezert mindennapi hasznalati targynak szamit, ebbol kifolyolag nem is vigyaznak ra, a hasznalt autok iszonyat lepusztult allapotban vannak, a tobbseg annyira gane' hogy meg beleulni sincs gusztusa egy europainak, nemhogy megvenni...

én két havi jövedelmemet költettem egy 12 éves autóra. nyilván vehettem volna vadonat újat is, lizingből, de az valahogy nem tünt jó ötletnek. ez így, ki van fizetve.

mondjuk a rossz, hogy két év alatt ráköltöttem egy havi jövedelmemet (tehát a vételár felét), csak legutóbb a vizsga előtt egy teljes generátorcsere, szij, görgő felújítással százért.

és itt jegyzem meg amerikai (még ha Mazda jel is van az elején) autót csak a nagyon elhivatottak vegyenek itthon

Gondolod hogy van amerikaban gyartott mazda az europai piacon? Valoszinuleg nincs.

A mi mazdank a elindulaskor automatan bekototte a biztonsagi ovet.
Ezt pedig egyik europai modell se tudta/ja...

---
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....

Kereskedesben vettetek vagy hasznaltan? Modell?

hasznaltan, 323-as. Kb. 10-15 eve lehetett.
Tetszett meg a hatalmas lokharito (kb. 20cm-re allt ki elolre es hatra).

---
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....

Borzasztó! Nem is értem, miért hívják ezen dolgokat karbantartási anyagoknak! Milyen világ ez ahol egy generátor nem ököréletű? :)

Vazz ne szopass! Az autó ilyen. Mindegyik ilyen. Az új is ilyen.

30+-t én 30+ egyenlegnél is megmernék lépni, mert a vagyonom nem kp-ban vagy számlaegyenlegben áll. Ilyen téren impulzusvásárló vagyok. :P /Amikor átlépi az említett összeget, akkor inkább már ingatlanokat nézegetek./

ps.: Tesla-n én is gondolkodom, de nem vennék belőle újat. Az biztos, hogy legközelebb, ha komoly autót veszek az már elektromos lesz. Annak azért nem zárom ki a lehetőségét, hogy a Smartomból még lesz egyszer egy Brabus is eközben (aztán lehet ebből veszek majd villanyt).

Nálam a matek: Ha a likvid/cégeken kívüli eszközeimben van minden gyereknek ingatlanja és autója vagy erre pénz/fedezett, továbbá nekem is olyan ingatlanom ami kiszolgál életem végéig, meg elegendő passzív jövedelem/megtakarításom a következő 40 évre, akkor én bármit megveszek amiben számomra öröm vagy életminőség javulás van. :) (Nálunk régi családi szokás, hogy a szülő gondoskodik a gyermek startjáról /megjegyzem nálam ez másként alakult/.) Ezt én nagyon jó szokásnak tartom, mert így nem az élet elején kell szenvedni, hanem akkor kell gyűjteni amikor már gyűlik magától. A cégeimet azért nem kezelem értéknek, mert felépítéséből adódóan még sima tulajdonosként nem biztos, hogy pénztermelő egység közép és hosszútávon, olykor kellő szakértelemmel birizgálni kell őket, arra meg nem alapozhatok, hogy erre az örököseim képesek lesznek, így ez csak nekem vagyon, de családomnak nem az.

ps.: Szerintem ahhoz, hogy az ember ne vegyen drága autót még akkor sem, hogy röhögve megteheti az kell, hogy alapból kurva nagy királynak érezze magát. Ha ez nincs meg, akkor kell egy trón. :P

Érdekes a kérdés, de nem feltétlen mutat párhuzamot a jövedelemmel. Én például nem szívesen költenék kocsira 6-9 havi jövedelemnél többet. Ez számomra egy 4-5 éves járgány. 5 éves kocsinál ugye kevésbé esélyes, hogy szét lett hajtva. Plusz a kocsik értéke az első 5 évben nagyot zuhan, inkább veszek egy 5 éves jobb állapotút. Új kocsinál fájna nézni, hogy rászart a galamb vagy meghúzta a szomszéd.

Egy autot 1 ev alatt is szet lehet hajtani nem hogy 5 ev alatt. :)
Az auto kerdes eleg kenyes tema szerintem, azert a legtobb ferfiember autobuzi ebbol kifolyolag sokszor a logikusanal kicsit tobb penzt is raaldoz az autora. Es akkor azt meg meg sem emlitettem hogy Magyarorszagon az auto statusz-szimbolum aminek kovetkezteben a tobbseg egyel magasabb katagoriaba ul mint amit valojaban megengedhetne maganak.

bra: Milyen hónapok? Hetek! :)

LOL

:wq

Azért annyira nem vagy gazdag pöcs, hogy azt a 30+ milliót hetek alatt megkeresd. :)

Itt szerényen a Smart-ra gondoltam. :)

(alapár 3m körül van)

Szóval egy átlagos svájci fejlesztői jövedelmed van. (bár nem tudom a "hetek" itt milyen időtávot fed le)
;)

Ez nem az összjövedelmem, hanem a személyes jövedelmem (fizetés+osztalék). A hetek pedig azt jelenti, hogy kevesebb, mint egy hónap.

Ha ez nettó, akkor vsz. egyszemélyes csapat vagy itt a HUP-on. :)
Szar lehet ezzel együttélni, őszintén sajnállak.
--
zsebHUP-ot használok!

Nettó, ez landol a számlámon. Nincs igényem közös sörözésre. :)

:(
Örökbe is fogadhatnál, épp apát keresek. :)
--
zsebHUP-ot használok!

Minek? Most mutattam be, hogy elég egy Smart is! :)

Ha a nepitelet.hu -n lecsekkold mit írnak a Smartról, akkor megláthatod, hogy sok tulajdonosnak egy luxus autó mellett van Smartja. Lehet eredetileg nem magának vette, de rákattant. A baráti körömben is hetes BMW és S Merci mellett tartanak Smartot és szeretik. Van olyan Smart szervizes ismerősöm aki több ilyen arcot ismer. Megjegyzem az 5 méteres autók a városban használhatatlanok, nagyon megértem a Bentley-s csókát, hogy járdán parkol a maga 6,1 méterével (máshol nincs ekkora hely, mert neki 2 hely kellene egymás mögött, ami full esélytelen).

És ki nem szarja le az ilyen ember nyomorát?

Az irigy az nem szarja le. Az posztol rá.

:-D

Van Smart az ismerettsegi koromben. Hat kispolszkit elobb vennek.

Tok balesetveszelyes (multkor ratolatott egy mikrobusz, mert nem latta egyik tukorben sem) idegessegeben a duda megnyomasa helyett (ahogy hadonaszott) letorte az egyik kart:)

Egyik ejszaka letortek (kezzel) a lokharitoja jo haromnegyedet. Valaki unatkozott, es ilyen 20 forintos nagysagban lepattintgatta.

En nekitamaszkodtam es elloktem a kocsit:) Pedig a kezifek is be volt huzva (sebessegbe ugye nem lehet tenni).

Szerintem akinek BMW mellett ilyen van, az sokallja a szervizkoltseget es igy akarja nyugtatni magat.

Elobb vennek egy BMW C2-est:)
---
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....

Idegesítő 1 órát tekeregni egy parkolóhelyért a belvárosban, majd megállni 2-3 megállóval arrébb. Smarttal ahol luk van az parkolóhely. Sokkal vidámabb így az ember.

nalam ez ugy tortenik, hogy van egy roller a csomagtartomban:)
De en elvetemult vagyok. Lazan rollerezek 5km-et, ha kell.

Van ugy, hogy rollerral megyek haza, hogyha ittam. Pedig a tav nem kicsi (20+km). De olyan 1.5 ora alatt otthon vagyok. Januarban is, ejszaka 3-kor:)

Az egesz "belvaros" 20 percen belul berollerezheto.

A szervizelese is egyszeru:), 4*95HUF a csapagy ami belemegy...

---
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....

Nem rossz. Ez még a Smart mellé is jó.

Abba nem fér be. :)
--
zsebHUP-ot használok!

svajc elotted is nyitva all ;p

Oda azért 3x annyi pénz kellene, mint itthonra.
(legalábbis ahhoz az élethez, amit itthon él egy közép-felső-osztálybeli)

De a fizu negyszer annyit mint otthon, nem? ;)

Annak aki keveset keres itthon minden bizonnyal.
Sok ember meg tudja oldani az IT-ban, hogy hasonló pénzt kapjon itthon, mint külföldön.

nem akarom szetoffolni a topicot, de ez tevedes. ha a glassdoort megnezed (hogy direkt nyilvanos adatot emeljek ki) egy Senior Software Engineer a Google-nel _atlagban_ 178674 CHF-et kap evente brutto (mindenfele bonusszal egyutt), ami ~51.5M HUF/ev, ~4.297M/honap. svajcban az ado joval kevesebb, es gyerekbarat it; 30 evesen, Zurichben lakva, 1 gyerekkel ez havi 11238 CHF ~ 3.243M HUF netto, ha nem jar templomba :)
(itt egy brutto->netto kalkulator, nagyjabol pontos)

otthon szerintem ezt siman Senior Software Engineerkent eleg nehez megkeresni... ha pedig mar magasabb poziciokrol beszelunk, akkor ertelemszeruen itt is no.

Azért az sem mindegy, hogy ugyanazt az életvitelt mennyiből hozod ki (mennyi marad hó végén a nettóból), persze azt szerintem hülyeség kétségbe vonni, hogy ott jobbak a fizetések.
Ha nem lennének azok, jóval kevesebben mozdulnának.
--
zsebHUP-ot használok!

Na meg nehéz beárazni a vasárnapi ebédet a családdal.

Ezt valóban nem keresi meg itt talán senki hasonló pozícióban. A menőbb IT projekt menedzserek keresnek olyan 20M körül nettó EVA-san beszámlázva.

Viszont ennek a negyedet konnyeden meg lehet itthon is keresni. ;) (Csak hogy maradjak a buvos negyes szamnal)

1-6 (konkretan 2) havi jovedelem, azt mondjak ez az idealis, elso autonak meg plane.

Totalcaron volt tavaly egy cikk, abban is 3-6 hónapot tanácsolnak.

TC, mint gazdasági magazin? :)

egyeb: sajat tulajdonu, KP, 2 heti jovedelem

+1

Akkoriban az az 1,2M HUF kéthavi jövedelmem volt. Aztán céges autóm is lett.
Aztán váltottam. Itt nincs céges autó és a salary is kevesebb (még), mégis boldogabb vagyok.

kétszer szavaztam, mert van saját és céges is... :)

Azért az sem mindegy ám, hogy 6 havi jövedelmed, de úgy egyébként a havi jövedelmed nem tart ki a következő hónap végéig (mondjuk 600 ezer Ft-os autó, és 100 ezer Ft-os jövedelem) vagy pedig 2 éves jövedelmed, de a fenntartása közben még megtakarítani is marad lehetőséged (mondjuk 7,2 milliós autó, és 300 ezer Ft-os jövedelem)

A szabadon elkölthető jövedelem talán szerencsésebb lenne, feltételezve, hogy az autóvasarlas miatt nem változtat az életkörülményein.

Bár, lehet, hogy a hirdetőknek erre van szükségük. :)

Magánszorgalom a szavazás, semmi köze hozzá semmilyen hirdetőnek (azt leszámítva persze, hogy az eredményét megnézheti, de úgy emlékszem trey csak szakmai hirdetéseket említett, így Viagra és Volkswagen hirdetések nem várhatók).
--
zsebHUP-ot használok!

gondolom ha 1 hónapnyi nettónál kevesebb volt, akkor az rendben van, ha az 1-6 hónapra szavaztam.
Ugye?

Vagy rohadt jó a kereseted, vagy az iménti jelző a kocsidra igaz fordított szórendben :).

------
3 fajta matematikus létezik. Aki tud számolni, és aki nem.

ceges jarmu, 2 napi jovedelmem

Próbálom elképzelni a lehetőségeket:
- van egy 50 ezres bontószökevényed napi 25k-s nettó bérrel
- kaptál egy 300 ezres lepukkant verdát egy olyan helyen, ahol napi 150 ezret keresel
- egy 30 milliós lexusszal kavarsz, és két nap alatt keresed meg az árát

Az utolsót leszámítva mind hihetetlen. :)
Mi a megfejtés?
--
zsebHUP-ot használok!

lepukkant verda Londontol eszakra =)
es emberhiany miatt megbizasos szerzodessel. De annyira, hogy hiaba dolgozok cegkent meg igy is inkabb az ugynokseg vett egy autot lepukkant verdat.

Most szamoltam ki a lepukkant verda erteket es a fizetest is pontosan eltalaltad.

Te biztos a harmadik kategoria lehetsz aki az elso kettot futtatja =)

Jaj, Oregonnak kihívója akadt. :)

most olvastam vissza a bejegyzeseket. Akkora kiraly azert nem vagyok mint Oregon.

Dolgoztam kivalo szakmai emberekkel otthon akiknek a tudasa boven megeri ezt a penzt es meg tobbet is itt kint.

Aki otthon akar maradni az otthon marad aki ki akar jonni az kijon.

Nem vagyok király. Szerencsém volt. Ez utóbbit azért hazudom, mert mindenkinek ez a hihetőbb.
Ha leírom, hogy kurva okos gyerek vagyok, akkor csak kiröhögnétek. Ha leírom, hogy magamnak barkácsolok ERP-t akkor azt gondolnátok, hogy ez mikromenedzserség vagyis megint hülye vagyok.
Szóval szerencsém volt. Ez az egy verzió az, ami nem okoz senkiben sem rossz érzést. :)

ps.: Viszont sok mindenben mögöttetek vagyok. Nem beszélek nyelveket és nincs diplomám.

En orulok hogy sikeres vagy. Plane, hogy otthon. Ahhoz kell am a muveszet.

Ha leirod, hogy kurva okos gyerek vagy akkor tenyleg kirohognek.

De ha leirod hogy miattatok hazudok nektek hogy higyjetek nekem =)

es utana meg azt is hogy mas modot nem latsz arra hogy ne okozz rossz erzest =)

az csak nem lehet jarhato ut...

Abból a szempontból járható, hogy valamiért az emberek a szerencse dolog létezését könnyebben feldolgozzák. A valóság pedig az, hogy végig tanultam az életem autodidakta módon. Saját könyvtáram nagyságrendileg egy 20 nm-es polcot foglal el és ~1000 db könyvet jelent amiből mindegyik témája az üzlethez vagy valami olyan tevékenységhez tartozik ami fontos nekem az üzletben közvetve vagy közvetlenül. E polcokon szereplő könyvekből kb 20 db-ot nem olvastam, mert az friss beszerzés. Továbbá 18 éves korom óta vállalkozom vagyis 24 éve. Sokszor buktam el, de mindig felálltam még akkor is ha ez lelkileg kurva nehéz volt. Ami most körül vesz az ennek a 24 év munkájának a gyümölcse. Most pedig szüret van. :)

Olvastam vagy hallottam valahol, ha az ember bármely témával foglalkozik 15 évet (BSc+MSc+PHD+kutató évek) legalább napi 8 órában, akkor Nobel-Díjas lehet. Ugyanez van az üzletben is, csak csinálni kell és élvezni a folyamatot/munkát nem pedig a magánvagyont gyűjteni. Ekkor az gyűlik. Paradox helyzet, de ha gazdag akarsz lenni, annak a legjobb módja, hogy nem akarsz gazdag lenni, csak jobban csinálni a dolgodat, mint a többiek akik körülvesznek. Legyél jobb, ügyesebb, gyorsabb, olcsóbb, kitartóbb és emberibb. Ennyi a recept ami bárhol működik.

ps.: Otthon sikeresről: Az ember ott lesz sikeres, ahol keresi a siker lehetőségét. Ahol nem keresed, ott sohasem fogod megtalálni.

elkepeszto

pénzügyi tanácsadók javasolják, hogy 6-8 havi bérnél több pénzt ne tegyen egy átlag ember az autójába.
Látom, hogy itt a legtöbben így tesznek :)

Így van. Nem érdemes.
Új autót venni egyenesen pénzkidobás. Hacsak valakinek nem az ,,újautó-szag'' a fétise, nem éri meg.
Mellesleg az autók újabban szarok is. Benzinest eleve nem veszek, így meg sem említem a kis turbós motorokat meg a háromhengereseket. Sajnos a dízelekbe is egyre több baromságot tesznek. Ez az AdBlue dolog meg egy vicc. Csak kár, hogy nagyon rossz vicc.
Inkább terveznének most is 30 évre autókat robusztus motorral és rendes korrózióvédelemmel. Az lenne az igazi környezetvédelem.
Van egy VW TDI-m (elektronikus adagolós) meg egy Peugeot HDi-m (common rail), még a geometriaállítós turbó és a részecskeszűrő előtti korszakból. Mind a kettő túl van 250.000 km-en és kifogástalanul működnek.

Hint: érdemes olyan autót venni, amihez tonnákban áll a bontott alkatrész. Ezek jellemzően azok az autók, amiket a németek és az osztrákok tömegével vettek.
És persze érdemes jóban lenni egy rendes bontóssal. Olyan ez, mint a fogorvos vagy a fodrász! :-)