iCsekk ...

fogalmam sincs, hogy mi az.
58% (269 szavazat)
nincs dolgom csekkekkel.
13% (58 szavazat)
hallottam róla, de nem használom még.
9% (42 szavazat)
hallottam róla, de nem használom, mert nem bízok meg benne.
3% (13 szavazat)
néha használom.
4% (17 szavazat)
folyamatosan használom.
6% (26 szavazat)
nélkülözhetetlen!
1% (6 szavazat)
egyéb, leírom.
0% (1 szavazat)
csak az eredmény érdekel.
6% (30 szavazat)
Összes szavazat: 462

Hozzászólások

Mióta kicserélték a zxing qr kód olvasó library-t másra, már legalább le tudja olvasni a kódot.

Ki gondolta volna, hogy IT körökben ilyen sokan azt sem tudják mi ez! :O
Mióta létezik alig kell járnom a postára. Iszonyú jó dolog! :)

Mióta van saját bankszámlám nem jártam postán csak levelet átvenni és feladni. Sőt! Bankban sem jártam. Hogy ez a webbank mikre nem képes! :O
Nem értem miért kellene egy informatikával foglalkozó embernek pont az iCsekket ismernie. De a szavazás állása szerint nem én vagyok vele az egyetlen.

Haladtam, ezért intézek _minden_ pénzügyet a webbankon keresztül. Jó hogy nem már minden szolgáltatónak külön appot rakok a telefonra.
Kicsit jobban megbízok a bankomban, mint egy külső fejlesztőcsapatban. Ez van.

De akár meg is fordíthatnánk a kérdést: ha annyira haladsz a korral, eddig mi a francért rohangáltál a postára a csekkekkel?

Csak miután végigfuttatom azt a szűrőt, hogy

- biztosan áll a lábán?
- nem keveredik brókerbotrányba?
- van nála olyan szolgáltatás amit szeretnék (online bróker, bizonyos állampapírok forgalmazása, bizonyos tőzsdei részvényekre nem számol fel extra díjat (OTP az OTP részvényre - stb.)
- megfelelően rugalmas?
- mindezt megfelelő áron?

(és ez csak a lakossági oldal volt)

Akkor sajnos a nagy választék erősen lecsökken. Persze Jenőkéknek, akiknek a bankkal csak annyi kapcsolatuk van, hogy apu utalta-e a havi zsebpénzt a Junior számlára, azoknak csont mindegy.

--
trey @ gépház

Van azon túl még legalább 5 db Magyarországon is tevékenykedő bank, ami ezeknek eleget tesz.
Bár, nem vagyok biztos benne, hogy egy bank fogja minden fenti szolgáltatásból a legjobbat nyújtani.
Mérlegfőösszeg szerint itt,lakossági bankszámlák szerint itt keresgélhetsz.

Viszont ez a szavazás reklám, egy X-t kirakhattál volna. ;)

Mert szerintem drágább lenne máshol. Egyrészt prémium ügyfélként egy csomó kedvezményt kapok, másrészt néhány mikulás ide-oda utalgatásával már elég komoly költségek tudnak fellépni. Ez utóbbi bankon belül folyó-, értékpapír-, megtakarítási- és tartós befektetési értékpapír-számlák közt jóval olcsóbb.

De ha tudsz valami tutit, akkor nyugodtan dobd be. Nem vagyok a pénzem ellensége :D

--
trey @ gépház

"Jó hogy nem már minden szolgáltatónak külön appot rakok a telefonra."

Az iCsekk-nek az a lényege, hogy mivel a Magyar Posta áll mögötte, minden csekket elintézhetsz vele. Tehát nem kell minden szolgáltatónak külön appot telepíteni.

A sárgát is és a fehéret is kezeli. Csak szólok, hogy a fehér csekket te banki programmal nem olvasol be... Úgy van megcsinálva a fehér, hogy azt nem lehet beolvasni, csak a Posta tudja.

"Haladtam, ezért intézek _minden_ pénzügyet a webbankon keresztül."

Igen, ezt csinálja az ember. A webbankjában elintéz mindent. Ami kibaszott lassú, még akkor is, ha letárolt formokat használsz. Az összeget, ügyfélazonosítót állandóan gépelni kell, a bankszámlaszám változhat, azt állandóan ellenőrizni kell.

A postára járás olyan '70-es évekbeli, a webbank olyan 2000-es évekbeli, a mobilfizetés nekem egyelőre olyan napjainkbelinek tűnik.

--
trey @ gépház

"Az iCsekk-nek az a lényege, hogy mivel a Magyar Posta áll mögötte"

Aha, nos, ha valamihez a Magyar Postának köze van, akkor az olyan is. És ezt nem jó értelemeben írom.

De ez természetesen szigorúan szubjektív vélemény. Biztos van, akinek pozitív tapasztalata is van velük.

--

nTOMasz
"The hardest thing in this world is to live in it!"

Én nem csak a csekkekre gondoltam. A Magyar Posta mást is csinál.
Pl.: csomagot sem szoktál kapni? Mindig épségben kaptad meg? Sosem volt törött vagy megrongálódott vagy hiányos? Vagy nem volt még olyan sem, hogy meg sem kaptad, pedig meg kellett volna?

Én sem járok postára. Csekket sem kapot egyet sem.

--

nTOMasz
"The hardest thing in this world is to live in it!"

"Pl.: csomagot sem szoktál kapni? "

Szoktam. De nem a posta szállítja jellemzően, hanem futárcég. Mindent céges címre kérek, nem én veszem át. Ha el kell érte menni, a gondnokunk elhozza. Szinte zéró a kapcsolatom a Postával.

"Mindig épségben kaptad meg? Sosem volt törött vagy megrongálódott vagy hiányos? Vagy nem volt még olyan sem, hogy meg sem kaptad, pedig meg kellett volna?"

Ilyenre nem emlékszem. Most, hogy mondod, egyszer kellett az elmúlt években elmennem a postára egy ajánlott levélért. De az is megvolt.

--
trey @ gépház

A postai szolgáltatás nem homogén. Falun nagyon rossz tapasztalatom volt velük, ott egy képeslapot is csak fenntartással szabad rájuk bízni. Szétlopott csomagok, postás által hetekig a sufniban pihentetett sürgős levelek (kretén hivatal nem ajánlva küldi a határidős levelet). A postás helyett a barátnője is visz ki levelet. Az egész utca levelezését az első lakónak dobja be....
Panasznak helye nincs, mert a postavezető lányát dugta korábban és ezért spanok.

Ja és küldemény átvételéhez meghatalmazásról kiadandó kártya 5 hónapos átfutási idővel. Nem ám laminált, csak pár kézzel kitöltött mező és egy pecsét. Addigra lejárt az okmány, aminek a száma szerepel rajta, lehet újra nekifutni.

Városban csak nem próbálják kézbesíteni magánlakásba az ajánlott / tértivevényes levelet. Persze mivel úgy tesznek, mintha megpróbálták volna, így aznap már nem is vehető át, mert nyitva tartás után dolgozzák csak fel a postás zsákokat, amivel átviszik a központba, ahol majd át lehet venni. Ha úgysem kézbesítik, akkor miért nem a központba viszik eleve és aznapi átvétellel dobnák be az értesítést. Ha úgysem kézbesítik, akkor a postán maradós díjat számolhatnák fel érte. A kisebb méretű küldeményt körbehordozza a városban, de nem csönget be a lakásba. A nagyobb nincs is nála, mert ki sem hozta.

Egyszer szüntessék meg a monopóliumát, árulhatják utána a sorjegyet, biztosítás, csokit, plüssfogurát.

A CIB az összeget, ügyfélazonosítót, az egész formot elmenti. Mivel egyszerre utalok át mindent, csak egyszer kell átesnem az azonosításon, így nem hiszem, hogy lassabb lennék mintha a mobillal zsonglőrködök.
Oké, azt tegyük hozzá, hogy nem minden csekk érkezik hozzám, a csekkek felét közvetve fizetem be (tulajdonos által) és mivel neki amúgy is utalnom kell a bérleti díjat, akkor már utalhatom a csekkeket is.

"A CIB az összeget, ügyfélazonosítót, az egész formot elmenti. "

Hogyne, a folyamatosan változó összeget és ügyfélazonosítót pedig kitalálja helyetted.

Nekem is elmenti az összes adatot, de az összeget és az ügyfélazonosítót nekem kell minden hónapban bepötyögni.

--
trey @ gépház

Lehet, hogy rosszul írtam. Megbízóazonosító. Van előttem most 6 csekk, mindegyiken változik minden hónapban a 10-18 karakter hosszú sor.

"Egyébként ennek mi is az értelme"

Gondolom az, hogy ha a júliusi csekket megcsúszás (betegség, nyaralás miatt) miatt csak a következő hónapban adtad fel, akkor azt tudják hova kell könyvelni? Vita (nem fizette be, de befizettem) esetén vissza lehessen keresni? Amíg nincs vitás ügyed, addig ok. Isten ne adja, hogy szolgáltatóval vitatkoznod kelljen egyszer is.

"Az, hogy be kell írnom egy 4 vagy 5 számjegyű számot számomra nem megterhelő."

Beírja az internetbankban a belépési azonosítókat, visszaigazoló SMS megjön, visszaírja a kódot, menükben bócorog, előveszi a formot, beírja az összeget, kétszer ellenőrzi (biztos, jó? biztos mehet?), mobilaláírás (SMS jön, visszaír), elküld.

Ez nekem nem tűnik túl egyszerűnek.

--
trey @ gépház

Nem kapok SMS-t, pláne nem többet.
CIB utalási folyamat:
1) Belépek azonosítóval és tokennel
2) Menüből kiválasztom az utalást
3) Megadom az adatokat
4) "Elküld"
5) "Szeretne újabb utalást felvenni?" -> Igen
6) Megadom az adatokat
...
n) "Szeretne újabb utalást felvenni?" -> Nem
n+1) "Bankba küld"
n+2) Generált tokent beír
n+3) Örül.

Én ezt értem. Viszont továbbra is fennáll, hogy:
1) eggyel több helyen lesznek tárolva a kártyaadatok,
2) teljesen felesleges egy ilyen app számomra, hiszen úgyis kell utalnom a bankszámlámról (gondolom ezzel nem vagyok egyedül).

Tehát: milyen plusz jelent ez az app _számomra_?
Azon meg továbbra is röhögök, hogy egy informatikusnak ezt az appot ismernie _kell_. :D

Tényleg milyen jó már, belépek a webbankba átutalni a lakbért, aztán mikor végeztem, léphetek be az appba is, a telefon billentyűzetén b*szakodva, hogy aztán befizethessen a csekkeket is. Tiszta előny, tényleg.

Haladás = iCsekk ismerete?
Őszintén szólva sehol sem olvastam róla még egy árva betűt sem, most láttam először a nevét, ennél a szavazásnál. Honnan kellett volna ismernem? Vagy egy általad ideálisnak tartott informatikus non-stop túrja a Play-t, hogy milyen must have alkalmazások jelentek meg? Egyébként most sem érzem, hogy ez mennyire kellene nekem, hogy "ismerem".

Nem, olyan dologról nyilatkozok, ami számomra kényelmes és megszokott. Nem akarok még egy felületen baszakodni, mikor muszáj használnom a webbank felületét is. Nem tartom magam ezért maradinak, vagy kevésbé jónak bármiben. A "Ki gondolta volna, hogy IT körökben ilyen sokan azt sem tudják mi ez! :O" hozzászólás vágta le nálam a biztit.

Van olyan szolgáltató (szerintem monopol helyzetben), amelyiknek fixa ideája, hogy negyedévre előre csekket küld, amivel egy fix díjat kell fizetnem, majd a mérő leolvasása után küld egy elszámolószámlát csekkel. Ráadásul a befizetést különböző bankszámlákra kell teljesíteni, így csak ezen szolgáltató miatt már legalább 4 letárolt formom van...

Igen, szóltam nekik...

--
trey @ gépház

Elég szomorú, hogy kis hazánkban az állandóán fácsén lógó fiatalok inkább előnyben részesítik a csekkes befizetést, mint a nyugdíjasok.
Katasztrófa, mikor az internetes bankoláshoz bejelentkezve megjelenik a reklám: fizess sárga csekken!

Ha mobilon olvasol QR kódot, az nem mobilfizetés, hanem papír alapú!

A fehér csekk azért keletkezett, hogy megmaradjon a posta fő bevételi forrása. Ez nyilvánvalóan számodra ingyenes - többieknek drágább.

Ezért a
szolgáltató -> felhasználó -> bank
láncot felcseréled a
szolgáltató, PAPÍR -> posta -> felhasználó -> posta -> bank
avagy
szolgáltató, PAPÍR -> posta -> felhasználó -> mobilszolgáltató + APP :))) -> bank
útvonallal.

És ez olyan napjainkbeli. :)))))))))

Az egyes szolgáltatók a csekk költségeit elosztják a csekkes és nem csekkes befizetők között, ezért mindenkinek többe kerül. Ez is olyan napjainkbeli. :)

"Az összeget, ügyfélazonosítót állandóan gépelni kell..."
Erre 10 éve az internetbank biztosította formot, bluetooth alapú mobil kapcsolatot használok, illetve egeret. Biztosan öreg vagyok, és elavult eszközokkel dolgozom.

Egyetlen dolog ami igaz: az OTP oldala minősíthetetlenűl lassú. Nem akarom elkiabálni, de az utóbbi időben mintha gyorsult volna. A lassúság valószínű oka: olyan napjainkbeli technológiával készítették napjainkbeli szakemberek. :(

A mobilt meg ellophatják...

Örülök, hogy te ilyen tutin tudod a frankót. Az összes cuccomat - ahol lehet - elektronikus számlán kérem, ahol lehet Távszámlával intézem. Ahol nem tudom, mert a szolgáltató nem képes túllépni a sárga csekken, ott kénytelen vagyok alkalmazkodni.

"A mobilt meg ellophatják..."

Persze. Meg feltalálták az olyan "bankkártyát", amivel kitörölhetik, ha megszerezték az adatait. Gondolom ezzel is tisztában vagy, ha ekkora elektronikus zsonglőr vagy.

"Egyetlen dolog ami igaz: az OTP oldala minősíthetetlenűl lassú."

Meg az, hogy az elmentett formokat össze-vissza írogatja vissza (a lakcímet meg a nevet beírkálja félig-meddig Közlemény sávba..), aztán nekem kell a félsorokat meg az értelmetlenségeket kitörölgetni. Amit ha ismét elmentek, akkor hiába, következő alkalommal újra visszaír... Kiváló!

--
trey @ gépház

Az ilyen szolgáltató elég ostoba! A nyomtatási kapacitás drága, a saját eszköz meg még drágább. Sebaj! Van egy törvény, amivel rám háríthatáják a költségeket. Ha nem lenne igazam ;) , akkor az ilyen sárgacsekkes szolgáltató nem számíthatná fel a költségeit - csak abban az esetben, ha biztosít elektronikus alternatívát. De ott, ahol a kormány, a posta, a bankok és az internetadó ellen tüntetők is támogatják a sárgát - nem tudsz mit tenni. Normális esetben törvény, csoportos per, GVH, fogyasztóvédelem stb. megoldás lehetne.

Tényleg elektronikus zsonglőr vagyok! Feltörhetetlen, ellophatatlan bankkártyám van: NINCS.
Azért gondold végig mi történik, ha
- ellopják a bankkártyádat
- a banktól ellopják a kártya adatait
- ellopják a telefonodat és használják a folyószámládat
Tényleg nem tudom: Az utóbbi esetben mit garantál a bank?

OTP, címek, formok? Örülök, ha azt kitalálom, hogy ma az összeget éppen hogyan szereti elfogadni!
Fel a fejjel! A változatosság gyönyörködtet!

"- ellopják a bankkártyádat"

A virtuálisat elég nehéz, mert nem létezik.

"- a banktól ellopják a kártya adatait"

Ez esetben a bank kárpótol. Miért mi történik, ha a betörnek a bankhoz és ellopják a pénzed a bankszámládról? Mondjuk ennek mi köze a mobilfizetéshez, azt nem tudom.

"- ellopják a telefonodat és használják a folyószámládat"

Pont az a virtuális bankkártya lényege, hogy azon keresztül nem férnek hozzá a folyószámládhoz. A virtuális bankkártya egy alapesetben üres kártya. Arra csak akkor utalsz, ha éppen szükséges.

--
trey @ gépház

- ellopják a bankkártyádat

Ilyen, még nem volt, de akkor letiltatom :)

De gondolom minden banknál van Bankkártya Biztonsági Osztály, az OTP-jéhez volt párszor szerencsém, ha valamilyen tranzakciót gyanúsnak gondolnak (Pl. ancestry.com vagy a legutóbbi webshop payment gateway-e kétszer is megpróbálta preautholni ugyanazt az összeget) akkor a tranzakció át se megy és még kapsz egy lockot a kártyádra amíg fel nem hívnak egyeztetni, hogy tényleg te akartál-e fizetni.

- ellopják a telefonodat és használják a folyószámládat

Az összes apphoz jelszó kell (bár én csak ezt a Mastercard Mobile-t használtam egyszer (szerintem) Telekomos számlához :))

En elmondom, mi tortenik, ha ellopjak a kartyadat, mert velem is megtortent. Sztori:

Elloptak a kartyamat, amit abbol vettem eszre, hogy netes fizetesek SMS-ei kezdtek el bearamlani a telefonomra, a masodiknal lett gyanus a dolog, a harmadiknal hivtam a bankot (ennyi ido kellett, hogy elolvassam az SMS-eket), es letiltattam a kartyat, illetve jeleztem, hogy azokat a netes fizeteseket nem en csinaltam, vagyis azt jo lenne, ha most leallitanak. Utana elballagtam a rendorsegre, ott kikerdeztek, majd adtak egy cetlit, amivel el tudtam menni a bankhoz, hogy meginditsam az ugyintezest. Ket het mulva visszagorgettek a tranzakciokat es a penzzel egyutt megkaptam az uj kartyamat, egy honap mulva a rendorseg lezarta a nyomozast.

Szerencsere a penzkivetelhez szukseg van PIN kodra, amit - ha csak ugy ellopjak a kartyadat - nem fogjak akarni kitalalni - leginkabb azert, mert 3 probalkozas utan nem jon ki tobbet a kartya -, inkabb levasaroljak (ahhoz minden adat a birtokukban van, tehat az a konnyebb), viszont az meg nagyon konnyen visszagorgetheto.
--
Blog | @hron84
Üzemeltető macik

Pontosan ezert hasznalok Dijnetet, ott ezekkel mind nem kell torodni.

Amugy meg rossz banknal vagytok, ha ennyire borzalmas a webbankja (lassu, sokat kell gepelni). Az Erste webbank a sablonoknal meg a kozlemeny rovatot is eltarolja, egyetlen dolgot kell gepelnem: az osszeget, semmi mast. Raadasul, mivel csak es kizarolag a kozos koltseget fizetem ily modon, annak meg a szamlaszama se valtozik soha (tizenpar eve nem valtozott).

Egyebkent meg a penzeddel szavazol. Senki nem kotelez arra, hogy egy olyan banknal legyel, aminek hasznalhatatlan a webbankja, es meg raadasul kenyelmetlen is. Van annyi sok szep aranyos bank mar Magyarorszagon, amik kozul lehet valasztani.
--
Blog | @hron84
Üzemeltető macik

"Pontosan ezert hasznalok Dijnetet, ott ezekkel mind nem kell torodni."

A jó részét én is ilyennel intézem (pl. Távszámla). De meséld el ezt a Győri Hulladékgazdálkodónak, a Pannon Víz Zrt.-nek és a többi gyopárnak. Amikor rákérdeztem náluk, hallani sem hallottak ilyenről.

"Egyebkent meg a penzeddel szavazol. Senki nem kotelez arra, hogy egy olyan banknal legyel, aminek hasznalhatatlan a webbankja, es meg raadasul kenyelmetlen is. "

Hogyne, persze.

--
trey @ gépház

Ezt az azonosítót csak a postások használják.
Van az ügyfélazonosító - fix.
Van a számlaszám - egyedi. Mert ugye elsősorban a számla a bizonylat, és nem a csekk!
A szolgáltatóknak eltérő rendszereik vannak. Természetesen név alapján nem igazán lehet azonosítani, avagy a nagymama számláját is fizetheted. Az előforduló módszerek:
- számlaszám (egyszerű eset)
- ügyfélszám (fix havidíj esetén biztosan jó pl. UPC)
- ügyfélszám+számlaszám (egybeírva szivatás céljából pl. FŐGÁZ)
- ügyfélszám számlaszám (különírva)
- ügyfélszám vagy számlaszám (pl. ELMŰ), mert az összeg alapján is azonosítanak

A megoldás csak egy telefon az ügyfélszolgálatra, és megmondják mit kívánnak.
Alternatív megoldás: végigpróbálgatod a fentieket, és a működőnél maradsz. ;)

A konkrét forrás a párom - aki postás. :)
De egy kicsit elbeszélünk egymás mellett!
Eszembe nem jutott volna ez a "sárga csekk" mániád. ;) (Ha megharagszol, megérdemled!)
Számomra egy számla kiegyenlítése régóta nem a "sárga csekk" fogalmát takarja. Ellenben van számlakibocsátó (nem mindig azonos a szolgáltóval pl. Díjbeszedő), fizető (nem mindig azonos az ügyféllel pl. anyukád fizeti a telefonszámládat), számla és fizetési mód. A cél nem a sárga csekk kielégítése, hanem a számla kiegyenlítése olyan módon, hogy a számlakibocsátó a számla kiegyenlítését az ügyfél javára tudja írni.(*) Itt meg arról beszélgetünk, hogy a fizetést végző miként tudja megtenni az előbbieket, méghozzá a számára legjobbnak tartott módon.

Tehát ha OTP oldalon sárga csekket fizetsz, akkor a sárga csekk - mint "szállítólevél" - speciális azonosítóját kell használnod! Ez azért van, hogy a számlakibocsátó és a Posta/OTP mint szállító ugyanazt az azonosítót használják a küldemény követésekor. Ha ez nem így lenne, akkor ez az azonosító szerepelne a számlán is! De ott csak a számlaszám van.

(*) Tehát a konkrét példa, ami velem vagy 10 éve esett meg: Szeretem volna a villanyszámlát átutalással fizetni, de nem volt rá mód. Felhívtam az ügyfélszolgálatot - mivel a webről nem tudtam összeszedni az infót. Megmondták mit kell tennem, aminek alapján kitöltöttem az internetbankban a formot. Jött a csekk és utaltam. Azért írtam a példákat az előbbi hozzászólásban, mert a szolgáltató rendszerének a fejlettsége a döntő.

Elfogadom azt is, ha "nagyon kicsi szolgáltatónál" csak 1db Gizike van, aki kézzel veri be az OTP kivonatot. (pl. lakószövetkezet) De Gizike is emberből van, tehát azt kell megtudni melyik a "másik" azonosító, amit még lekezel az egybites kis agyával.

Zavaros ez nekem, össze tudnád foglalni lényegre törően, kihagyva a "hülye vagy ha sárga csekket használsz" köröket és csak a megbízóazonosítóra koncentrálva? Szerintem le lehet írni két mondatban a lényeget, hogy miért kell megadni egy bank oldalán, ha csak a posta használja.

Ha jól értem, szerinted ezt nem kell az OTP sárga csekk rajzolt felületén megadni, még akkor sem, ha a sárga csekk formban ennek kialakították a helyét... nyilván, tök feleslegesen...

--
trey @ gépház

Az OTP-s sárga csekknél emlékeim szerint a befizető azonosító nem kötelező nincs csillag :) és amúgy is átutalási megbízásra konvertál. (bár ha be van írva kétségtelenül bekerül a közleménybe,
én utalni szoktam, kapnak a közleménybe egy ügyfélazonosítót és ennyi)

http://i.imgur.com/WTnCDSZ.png
http://i.imgur.com/NX58PbS.png

De, igazából nem tudom miért kellene bizonyítani.
Vegyük a Telekomot mondjuk kiküldik a számlát befizetem (nullán vagyunk), küldik a következőt elfelejtem befizetni következő számlán már ott figyel hátralékként. (persze mellé lehet írni, hogy melyik számlát fizetem éppen, de szerintem ha el vagyok csúszva úgyis az előző "egyenlítődik" ki)

Addig, amig nem faggatoznak nalad, addig valoban nem kell, hogy erdekeljen.

A csekket foleg inkabb a vitas befizetesek miatt erdemes tartani, vagyis amikor te fizetsz, de a szolgaltato valamiert nem vagy nem jol konyveli le. Lehet olyan (tipikusan ilyen adossagrendezo-fele hitel felvetelnel), amikor kikotik, hogy X honapnal regebbi kozmutartozasod nem lehet (altalaban 3), ilyenkor tud kellemetlen meglepetest szerezni, hogy december van, es van egy augusztusi meg egy oktober-novemberi tartozas, mert valamit valahol szarul konyveltek. Es ilyenkor bizony neked kell bizonyitani az igazadat, nem pedig a szolgaltatonak az ovet, ugyanis te szamitasz a megbizhatatlanabb felnek.
--
Blog | @hron84
Üzemeltető macik

A papíralapú átutaláshoz kreáltak egy "konténert" (sárga csekk), ami lehetővé teszi a készpénz átutalássá konvertálását.
Ezt a konténert megtartandó létrehoztak egy elektronikus átutalási lehetőséget (azaz készpénz nélkül), amely a konténer azonosítóját kéri, majd elektronikus átutalássá konvertálódik. (Nem, nem az OTP postása viszi táskában a pénzt a vízművekhez!)

Ha már rendelkezel folyószámlával, akkor ki lehet hagyni konténert - elegendő az elektronikus átutalás.

Ez tényleg zavaros?

Igaz, írtam egyik helyan hogy Posta, de a következőben már Posta/OTP szerepel. Az OTP-ben is fel lehet adni a sárga csekket. Legalábbis 8 éve még lehetett. ;)

Én egészen idáig abban a hitben voltam, hogy az az egyedi számsor nem csak a befizetőt, hanem azt is azonosítja, hogy az illető éppen melyik havi díjat fizeti be. Különben honnan tudná a szolgáltató, hogy mit fizettél éppen? Illetve a számlalevélen miért ír ilyet mondjuk a gázszolgáltató hogy:

"Amennyiben számláját utalással egyenlíti ki, kérjük adja meg a közleményben a következő adatokat: (8800xxxxxxx , 30xxxxxxxx)"

Az egyik egy folyamatosan változó szám. Végül is mindegy, hogy miről beszélünk. Onnan indultunk, hogy kényelmetlen pötyögni számsorokat és nem lehet mindent formon letárolni.

Egy folyamatosan változó és _feltüntetendő_ agyonvágja az egész kényelmet.

--
trey @ gépház

Egészen jól hitted. De itt írtam is - a példa pont a FŐGÁZ volt. (Aszittem nem csak magamnak írogatok.)

Ennek a turpisságnak olyan okai lehetnek, hogy
- Úgy tudom, egyes (gáz) szolgáltatók általány esetén 3 havi számlát küldenek ki - tán spórolnak. Lehet közben árváltozás, lejárhat az év, stb. ,tehát változik az összeg. Talán nehezebb az összekevert számlákat elszámolni, vagy képtelenek részösszeget kezelni.
- Ezzel szemben az UPC megengedi az előre tetszőleges összeg befizetését is. Mindegy, hogy fix havidíjas vagy utólag elszámolható (pl. telefon percdíj), a tartozik-követel mérleget figyelik.

A kényelem számomra az, amikor egy bejelentkezéssel látom az összes számlát, egy másikkal meg az összes utalást. Ennek megvalósítását már 10 éve elkezdtem. Ahol még nem volt számlabemutatás ott is kézzel utaltam. Bármilyen csekk harmadik, negyedik esetleg ötödik eszköz bevonását igényli, tehát nem kényelmes.
Egyedül az ELMŰ a kakukktojás, mert közfelháborodásra kivonta magát a díjnetből. Gondolom csináltak egy olyan SAP-t, ami soha nem térül meg, de mi fizetjük. :(

Szóval az idő engem igazolt, mert már évekkel ezelőtt kiürültek az 5+1 évig megőrzött csekkes dossziéim!
Az egy korszerű dolog, amikor
- az Ügyfélkapun keresztül
- a Földhivatalnál
- bankkártyával vásárolok tulajdoni lapot
- amit csatolok a weben a szerződéshez
- és a szolgáltató visszaküldi a kész szerződést.
Az iCsekk nem korszerű, hiszen a szavazás állása alapján 81% nem iCsekk párti. Ez az informatika krémjét gyűjtő oldalon talán nem is olyan jó arány.

"Az iCsekk nem korszerű, hiszen a szavazás állása alapján 81% nem iCsekk párti."

Korszerű, nem korszerű arról lehet(ne) vitatkozni, viszont arról nehéz, hogy aki valamiért kénytelen csekket használni, annak ez a legkényelmesebbnek látszó szolgáltatás, amit eddig próbáltam. Hosszútávú tapasztalatom nincs róla, hiszen eddig egyetlen egy tranzakciót indítottam róla pénteken, aminek az eredménye még nincs meg.

A szavazásból pedig az derül csak ki, hogy a többség nem ismeri. Hogy milyen párti, az ebből így nem derül ki.

--
trey @ gépház

Milyen eredmenyre gondoltal?
Kerhetsz ertesitest mailben, illetve latszik a rendezett csekkek kozt.
Vagy arra gondoltal, hogy meg nem kuldott a szolgaltatod uj levelet, amiben leirna, hogy rendezted-e a tartozasod?

--
I'm not saying the new Apple Watch will only be worn by wankers but it's not vibration, shock and splash proof for nothing.

Igazad van, kicsit magam felé hajlott a kezem. ;)
Arra szavaztam, amire a többség: fogalmam sincs, hogy mi az. De csak azért, mert soha nem fogok ilyennel kapcsolatba kerülni. Az okokat már tudod. A hozzászólásokból az derül ki, hogy a többség így van ezzel, ezért "jogszerűnek tűnik a részrehajlás". ;)

Azt is írtam, hogy átérzem a helyzeted. De nem szabad feladni, gyilkolni kell a szolgáltatókat! Elvégre kapitalizmus meg árverseny van. Az a szolgáltató, amelyik nem halad a korral elhullik vagy bekebelezik. Csak ki kell várni. Könnyedén osztom az észt Budapest belvárosából, de lassan vidékre is le fog csorogni a 21. század.

A *csekk többlet bevétel másoknak, amit Te (és sorstársaid) fizetnek.
Mondjuk szeretnél a földszintre költözni, mert szereted nézegetni a füvet. Sebaj! Kapsz tőlem egy gyorsliftet, hozzá egy távirányítót és mehetsz a harmincadikra a zöldre festett falú lakásodba. Kényelmesen! A havidíj meg csekély. :)

A csekk létjogosultságát azzal magyarázzák, hogy a többség ellenáll. Mint informatikával foglalkozó ellenálhatnál a csekknek! De ez csak az én véleményem.

" Mint informatikával foglalkozó ellenálhatnál a csekknek!"

Ne haragudj, de veled olyan beszélgetni, mint egy skizofrénnel. :)

Egyszer elfogadod, hogy van, ahol nincs mit tenni, máskor meg azzal jössz, hogy álljak ellen. Ebben az egész szálban több alkalommal leírtam, hogy

a) ahol tudok Távszámlát és társait használok évek óta
b) ahol tudok banki utalást (FYI: költsége van) használok évek óta
c) ahol nem, ott marad a csekk, amíg nincs jobb (nem, a csoportos nem jobb)

Bónuszpont: a költségekkel jössz, miközben lent írták, hogy akár olcsóbb is lehet, vagy ugyanannyi mint egy utalás, mert visszatérítést kapsz, ha megfelelő kártyával rendezed. Szóval elég érdekesen dolgozod fel az infókat. ;)

--
trey @ gépház

Bizony, ez a skizofrénia! Nem tudom eldönteni a XXI. század elenjén, hogy ügyeimet interneten intézzem, vagy kinyomtassam az internetet. ;)

A csoportos tényleg nem jobb, de mintha ítam volna.

A 80++ éves szüleimet már régesrég meggyőztem, hogy nem élünk az Átkosban, nincs mindig igaza a HIVATALNAK, sőt igen gyakran az ügyintézőnek sem. Nem dumával, hanem tettekkel. Neked ehhez még öregedned kell.

A szolgáltató nem számíthat fel külön díjat a csekkért. Jómúltkor postán jártamban összefutottam a Magyar Telekom vezérigazgatójával. Éppen egy bazinagy pénzköteget vett elő a zsebéből, hogy sárgacsekken befizesse a sárgacsekk előállításának költségeit, hogy a sárgacsekkeseknek ne kelljen felszámítani. Ezt ugye biztosan elhitted! ;)

Most, amikor megtudtuk semmihez sem értek és mindent rosszul csinálok, már csak egy kérdésem maradt.
Az iCsekknek örülésen kívül mi az amit tettél annak érdekében, hogy ne kelljen papíron fizetned?

"Az iCsekknek örülésen kívül mi az amit tettél annak érdekében, hogy ne kelljen papíron fizetned?"

A legutóbb e-mailt írtam az egyik szolgáltatónak, hogy mikor terveznek belépni a 21. századba és mikor viszik az egész hóbelevancot mondjuk Távszámla vagy hasonló alá.

Az a válasz érkezett, hogy a rendszerük nincs erre felkészítve.

Parancsolj:

https://flic.kr/p/sHSD7W

(PS: ma rákérdeztem újra)

--
trey @ gépház

Az Ügyfélszabályzat 61. oldalán szerepel a banki átutalás, mint lehetséges fizetési mód.
Ehhez nem kell a csekken szereplő adatok bevitele, csak a fizetőazonosító (konstans) + a számlaszám.
Tehát minden egyes átutaláshoz elegendő a form+összeg+számlaszám - csekk nincs sehol.

Szóval értem én, önkormányzati többségi tulajdon meg minden! Némi töprengés után meg lehet találni a gyenge pontjukat. Elvégre a Te pénzedből gazdálkodnak, és az elektronikus bemutatás meg 30-40%-kal olcsóbb lehet. A "nincs rá igény" nem jó duma, mivel kizárja a választási lehetőséget! Egyes szolgáltató azzal szokták lerázni a jónépet, hogy felmérést készítettek - amit ugyan nem látott senki. Mert ha létezne, akkor közzé tették volna az eredményét. A Díjnet szerint a csoportos csökken, viszont az elektronikus számlabemutatás monoton nő.
Egyesek ilyenkor szoktak keríteni valami havert, meg uniós pénzt, majd a számlabemutatás nem jön össze. Tán erre várnak. ;)

Beteges ez a csekkfóbiád. Az utalás esetén is kiküldenek egy valag papírt (majd egyszer lefényképezem neked). Ez ugyanúgy pénzbe kerül, ugyanúgy kifizeti valaki. Még akkor is, ha nem sárga színű. Hogy itt mi a nagy spórolás és az előrelépés, az nekem nem világos.

"Tehát minden egyes átutaláshoz elegendő a form+összeg+számlaszám"

4 számlaszám, ahogy fentebb már leírtam. Kényelmetlen, szar.

Egyébként:

"T. Ügyfélszolgálat!

Afelől érdeklődnék, hogy a lent említett témában történt-e Cégüknél előrelépés?"

válasz:

"Tisztelt Címzett !

Tájékoztatom, hogy levelét a hivatalos iratkezelés érdekében továbbítottam a központi iktató részére, akik az illetékes ügyintézőnek el fogják juttatni.

Üdvözlettel:

xy
ügyfélszolgálati ügyintéző
Pannon-Víz Zrt."

A választ még várom, majd szólok ha jött érdemi válasz.... A levegőt addig ne tartsd vissza, azért.

--
trey @ gépház

En abszolut megertem a csekkfobiat. Ha eltekintunk attol, hogy kenyelmetlen havi szinten sorban acsorogni a befizetesert, az mindenkeppen a hatranyara irhato, hogy a posta keszpenzfelveteli dijjal fizeti ki a csekkeket kartyarol es a postanak van az egyik legpofatlanabb merteku koltsege a keszpenzfelvetelen. Persze, lehet rakeszulni, elmegyek a bank sajat automatajahoz, veszek fel penzt, elmegyek a postara, befizetem - de ezek mar mind joval tobb energiabefektetest igenyelnek, mint amennyit ez az egesz dolog meger.

Arrol nem beszelve, hogy akarhogy csurjuk-csavarjuk, ok vannak teerted es nem te oertuk. Nekem sosincs ellenerzesem, ha egy ceget megdolgoztatok a penzeert. Nem vagyok koteles minden baromsagot elturni, csak azert, hogy a ceg meg ne sertodjon. Marpedig a csekk-only fizetesi mod egy baromsag a ceg reszerol, meg a legdiplomatikusabb megfogalmazasban is.
--
Blog | @hron84
Üzemeltető macik

Nem is csekkfóbiáról van szó, hanem a NEM elektronikus számlabemutatásról, aminek következménye a csekk.
A csekk előállításának van költsége, (amit NEM számítanak fel az ügyfélnek :))) és ezt a költséget szétosztják az ügyfelek között. Olyan ügyfelek között is, akik nem használnak csekket.

Mivel a csekk=költség az ügyfélnek és a szolgáltatóknak is, ezért egész kicsi cégek is használnak elektronikus számlabemutatást, vagy elektronikus számlát. Mert megéri! Nekem pl. a mobilom ilyen. A flottatelefont továbbszámlázza a cég, email-ben hiteles számlát küld. Ehhez kell egy pdf generátor és egy hitelesítésszolgáltató, illetve egy olyan ügyviteli rendszer, amely az adatokat képes exportálni/importálni. Fogadjunk, hogy ez nem egy nagy durranás! (Éppen akkor, amikor a szoftvernek ez a része készült, én is ezen a rendszeren dolgoztam.)
Aki ezt nem képes megcsinálni, az nagyon sötét, vagy egyéb aljasságon töri a fejét. Mivel itt egyik nagyvárosunk önkormányzatának többségi tulajdonában levő cégről van szó, hát indulhat az összeeskövéselméletképzés! ;)

Just for record:

"Tisztelt Micskó Gábor!

Sajnos, még nincs lehetőség elektronikus számla kibocsájtására. Előkészületek már történtek, de pontos dátumot még nem tudunk mondani, amikortól működőképes lesz a rendszer. Addig is szíves türelmét kérjük.

Tisztelettel:

Némethné Varga Margit
Pannon-Víz Zrt.
Ügyviteli csoport/Almérős számlázás
Telefon:522-600/201"

Két-három év múlva újra megpróbálom.

--
trey @ gépház

[offtopic]
Feketén kapott jövedelmem soha nem jelenik meg a bankszámlán. A cég titkárnője viszi el (postázó cégnek adja, aki feladja) a sárga csekkjeimet. Hagytam nála ott pénzt, csak a csekket kell a kezébe nyomnom és tudja, hogy onnan vegyen ki. Készpénz rulez :)
[/offtopic]

Téged nem érint. Akinek bejön a csoportos megbízás, azt nyilvánvalóan ez nem érinti.

Bár, mindenre nem lehet csoportos megbízást adni, volt olyan cég, akivel nem tudtam csoportos megbízást kötni, illetve nem szeretem, ha a cégek önkényesen vonják le a díjakat, még akkor sem, ha tudom, hogy lehet rá limitet állítani.

--
trey @ gépház

Érdekes, évek óta használok csoportos beszedést, és nem volt semmi gond, soha nem történt olyan, hogy többet vontak volna le.

Ha jól tudom, a jogszabályok szerint X nappal a csoportos beszedés teljesítése előtt az ügyfélnek meg kell kapnia a számlát, tehát ellenőrizhető, ideiglenesen letiltható (X >= 6). Igaz, nem minden internetbank képes rá, hogy előre jelezze, hogy mikor és milyen összegű csoportos beszedés érkezik (pld. az OTP), de én személy szerint évek óta MKB-s vagyok, és a díjnyertes MKB NetBANKár segítségével mindent meg lehetett oldani, amit kell.

Igaz, a limiteket mindig beállítom, és kb. 2 500 Ft-os lépcsőnként lépek, tehát ráhagyok 1-2 ezret, pld. 6 521 Ft-s számlák esetén 7 500 Ft-os limitet állítok, 12 501 Ft-os számlák esetén pedig 15000 Ft-s limit...
Ha pedig a megszokottól eltérő számlát kapok, akkor utánaállítok a limitnek - ingyen :)

Tehát nem értem, miért nem ér meg 97 Ft-ot ez a szolgáltatás csoportos beszedésenként? (van pár db. ingyenes, alapból a csomagban, továbbá ne felejtsük a hitelkártya számla visszatérítését sem, ami teljesen fedez minden költséget - ha időben visszatöltjük a teljes hónapban költött összeget) Még a bankkártyás fizetés, esetleg ez az iCsekk is több időt vesz el, szóval szerintem jobb csoportoson. Mellesleg jelenleg 20 körüli csoportos beszedés van beállítva.

De ha azokat is iCsekkel fizetned, akkor a -97/db helyett +67/db vagy +125/db lenne a visszaterites miatt, nem (1%-kal szamolva)?
(vagy ha lusta vagy elsetalni a postaladaig, akkor dijnettel ugyanigy, ha a kartyat valasztod)

--
I'm not saying the new Apple Watch will only be worn by wankers but it's not vibration, shock and splash proof for nothing.

Biztos nagyon spur vagyok, de az a gondolat, hogy en fizessek plusz penzt, hogy valamit levonhassanak a szamlamrol az nagyon na-neeeee.

Inkabb fizetek hitelkartyaval (visszaterites) es atutalassal (automatan es sablon alapjan), pedig a csomagomban ingyen lenne akarhany beszedes.

Ismerem, de a Corvin Plázában szereltek fel egy csekkbefizető automatát is, egyelőre azt használom.

Hallottam róla, de nem használom, mert:

  • nincs okostelefonom;
  • egyetlen helyről jön csekk, azt netbankon átutalom, és QR-kódot amúgy sem láttam még soha rajta.

Ismerem, volt dolgom a Díjnettel - csekk? banki átutalás? - ahol lehet, csoportos beszedés, esetenként ideiglenesen bankkártyás fizetés... Ha nincs egyik sem, akkor jön a banki átutalás (a csekket is lehet ugye), ha pedig fix díjas, akkor állandó átutalás...

A postán én is csak a levelek miatt vagyok...

iCsekk...
fogalmam sincs hogy mi az, nincs dolgom csekkekkel es csak az eredmeny erdekelt :)

Hasznalom, nekem hasznos.

Ha neten atutalassal rendeznem, akkor meg nekem kellene fizetnem az utalas dijat.
Igy meg neten kartyaval rendezem, ami visszateritest ad - a kenyelmen kivul.

--
I'm not saying the new Apple Watch will only be worn by wankers but it's not vibration, shock and splash proof for nothing.

Hát igen. Most csináltam egy próbafizetést vele. Baromi kényelmesnek látszik. Egyet csippan a csekk QR kódon és kész. Mögé egy virtuális webkártyát tettem, amin mindig csak annyi lóvé van, ami az aktuális csekkek összege nagyjából, meg amit csak az interneten használok vásárlásra, így a rizikó sem túl nagy.

Az OTP-nek is van mobil appja, amivel lehetne scannelni, de az ehhez képest kőbalta (nem a QR kódot olvassa, hanem az adatokat scanneli be kép formátumban és azt próbálja értelmezni), de valami gyötrelmes. Illetve nem kezeli a fehér csekkeket...

"Igy meg neten kartyaval rendezem, ami visszateritest ad - a kenyelmen kivul."

Ez a visszatérítés érvként mellette még fel sem merült bennem, de ha így van, ez is egy plusz lehet mellette.

--
trey @ gépház

icsekk, hehe itt az USA-ban mi meg rendes csekket hasznalunk, ha kiakarok fizetni valamit(pl lakber) irok egy csekket a foberlonek. :D

Azt a fajta csekket, amire te gondolsz, itthon egyre kevesebb helyen lehet bevaltani, foleg ha USA dollarban vagyon irva. Mostanaban volt egy kellemes szivasom egy ilyennel, csak az OTP hajlando bevaltani USD csekket.

Nem is ertem, itthon miert csekknek hivjuk ezeket, hiszen ezek valojaban forditott csekkek, az adja oket, akinek penzre van szuksege, es neked kell penzt rakni moge.
--
Blog | @hron84
Üzemeltető macik

Hmm, azon meglepodnek ha otthon elfogadnak az altalam kiallitott Bank of America-s csekkemet. Lehet te a money order-re gondolsz? Valahogy a magyar pezugyi fejlodesbol ezek a dolgok kimaradtak. Pedig neha hasznos, foleg ha az ember meg akarja uszni a kezelesi koltsegeket, peldaul tag agency(okmanyiroda?!) ahol kartyas fizetes eseten extra dija szamitanak fel. Vagy mondjuk amikor autot vasarol az ember nem kell sok ezer dollaral a zsebben az eladohoz baktatni, kersz egy cachier checket a bankban. Ha le is utnek az utcan es elveszik toled nem tudjak bevaltani mert nevre szol...

(x) fogalmam sincs, hogy mi az, mert 2015 van, utoljára évekkel ezelőtt volt a kezemben sárga csekk

Ezzel sokáig én is így voltam. Aztán a soron következő kötelező szívatáskor (tudjátok, amikor fel kell bontani a gépjármű kötelező biztosítást és újrakötni ugyanannál a cégnél, hogy az eredeti ajánlatnak csak a fele legyen a biztosítási díjad a következő évre) a K&H kitalálta, hogy mint "új" szerződőtől bizony sárga csekken kérik a pénzt.

Hallottam rola, de otletem sincs, miert lenne ez jobb a mostani megoldasnal. A cuccok egyik felet Dijneten fizetem, a masik felet a szolgaltato sajat oldalan (ELMU, T, Pannon), a kozos koltseg az egyetlen ami csekken jonne, de arra meg van sablonom atutalashoz, vagyis egyetlen egyszer kellett begepelni az adatokat, soha tobbe. Es meg csak idobe sem kerult ezeket elintezni, a Dijnet maga intezte a szolgaltatoknal torteno regisztraciot, az ELMU a Dijnetbol valo kivalassal automatan regisztralt engem, a ket T meg mar eleve felajanlotta a netes fizetes opciot.

Btw, tokeletesen feleslegesnek is tartok meg egy opciot a szamlafizetesre.
--
Blog | @hron84
Üzemeltető macik

Tudod mit, a dijneten le se kell olvasnom a QR kodot, olvasatlanul dobom a kukaba az osszes "szamlalevel" feliratu levelet.

A Dijnetre belepek, bejon a szamla elore kitoltve, alatta egy gomb: "Fizetes", kivalasztom melyik kartyaval, "Elkuld". Ennyi. A bejelentkezes utan hozza sem erek a billentyuzethez, meg tudod ezt erteni?
--
Blog | @hron84
Üzemeltető macik

Nálad oké, de kispénzű emberek azért ódzkodnak a csoportostól, mert a sárga csekket akkor fizetik be amikor akarják (= amikor tudják) és ezzel tudnak sakkozni, hogy jut-e a gyereknek hó végén még enni.

A csoportos meg viszi a lóvét, kérdés nélkül. Nem véletlen, hogy Magyarországon tartja magát még mindig a csekk. Az oka egyrészt ez.

--
trey @ gépház

Hát nem!
Látom, hiába célozgatok, nem esik le. Konkrétan:

Magyarországon az internetezők java része hülye az internethez, az internetes szolgáltatásokoz és a pénzügyekhez. Így talán már világos.

Voltam már én is súlyos anyagi helyzetben, vagy rossz fázisban érkező hullámokban érkezett a pénz. Ezért éltem a "sakkozás technikájával". De erre megfelel az egyedi átutalás vagy akármilyen egyéb fizetési módszer.
A másik ok az egyes szolgáltatók néha igen gagyi rendszere, amely néha téveszt. :) Ettől még én is félek, meg a felesleges utánjárást sem csípem. Szóval a másik része ez, meg a lustaság.

Nem találkozom csekkel. Olyan szinten irritálnak a posták, hogy évekkel ezelőtt megszüntettem minden kapcsolatot velük. (bár, amióta rászoktam, hogy a 'neten vásárolok, újra járni kell postára, erre keresni kell valami más megoldást)
A bérelt lakás pénzügyeit a tulajdonos intézi, én neki utalok, illetve utal a bank automatikusan. Az UPC-s számlákat a dijneten intézem. Más nincs. :-D

Ave, Saabi.

Én Asszonyt küldöm a Postára, az hová számít? :D
Csekket "nem láttam" már 20 éve...

Egy kérdés: minek? Már évek óta nem találkotam olyan fizetnivalóval, amit ne tudtam volna banki átutalással teljesíteni. A csekkek ugyanolyan feleslegesek, mint mondjuk a készpénz. Igenis lehet úgy élni, hogy az ember se készpénzt, se csekket nem lát.

A kis „i” kezdőbetű miatt mikor perel majd a nagy Apple?

Szép és jó ez az icsekk,de a lényegi funkciói vesznek el a dolognak. (Igazi marketing)
1. Továbbra is csekket kapsz ,amiért sok helyen fizetsz pluszba. (autóhitelnél +300 Ft /hó volt. Számold ki 6 évre mennyit spórolsz nélküle:) )
2. Mivel csekket kapsz, ezért pazarlod a papírt. Szóval környezetbarátnak sem mondanám.
3. Ha nem kapsz csekket neked kell kunyizni, hogy ne téged vágjanak meg, hogy "ejnye-bejnye, nem fizetünk kedves ügyfél" és már kapod is kamatot.
4. Tárolgasd a csekkjeid 5 évig rendszerezve a számlák mellé tűzdelve,hogy melyik számla mikor lett befizetve.
5. A csekk nem szól,hogy ne felejtsd el befizetni :)
6. Arról nem is beszélve, hogy most nem a postán , hanem a plázába, Tescoba fizeted be. Ergo el kell menned valahova. (Nekem nem túl kényelmes, mert nem igazán szeretem a plázákat.)

+1
Az icsekket Te kifizeted az automatánál,de azt nem tudod hány nap múlva ér oda pénz és könyvelődik le az adott szolgáltató rendszerében. A Posta lassúsága továbbra is megmarad, csak megspórolják az ablaknál ülő öreglány vagy kisasszony bérét és mellesleg hatékonyabb az ő szempontjukból.

Az app meg azért is para, amiért soha nem fogom fizetésre használni: ha ellopják a mobilod, akkor véged van, még a számlád is leüríthetik és akkor se teló, se pénz. Ez számomra Big Risk :)

Ezért én inkább azokhoz csatlakozok, akik a DÍJNET és egyéb hasonló megoldásokat preferálják.
- Környezettudatos
- Bármikor befizethetem (kényelmesen este a gép előtt.)
- Kényelmes (nincs sorba állás pl.)
- Követhető (Bármikor visszakereshetem a befizetést x hónapra)
- Mindig kapok SMS-ben kódot, ami minden fizetésnél változik és be kell pötyögni. Ez megtartja a kétfaktoros hitelesítés érzését és nagyobb biztonságot ad.

Hangsúlyozom, hogy ez az én véleményem és érveim, hogy miért nem használok icsekket és soha nem is akarok.

"1. Továbbra is csekket kapsz ,amiért sok helyen fizetsz pluszba. (autóhitelnél +300 Ft /hó volt. Számold ki 6 évre mennyit spórolsz nélküle:) )"

Baromság. Csak ott használok csekket, ahol muszáj. Ahol van lehetőség Távszámlára és hasonlókra, ott azt használom. Ahol nincs, ott marad a csekk.

"2. Mivel csekket kapsz, ezért pazarlod a papírt. Szóval környezetbarátnak sem mondanám."

Hogyne, meg a globális felmelegedésért is mi vagyunk a felelősek. BTW: a fehér csekk újrapapírból van. Az még nem tiszta, hogy miért én (kapó) pazarlom és miért nem a küldő.

"3. Ha nem kapsz csekket neked kell kunyizni, hogy ne téged vágjanak meg, hogy "ejnye-bejnye, nem fizetünk kedves ügyfél" és már kapod is kamatot."

Sosem jártam még így.

"4. Tárolgasd a csekkjeid 5 évig rendszerezve a számlák mellé tűzdelve,hogy melyik számla mikor lett befizetve."

Hogy mit? Eddig is átutalással rendeztem őket, miért tárolgatnám? Kapok róla elektronikus számlakivonatot.

"5. A csekk nem szól,hogy ne felejtsd el befizetni :)"

Valóban nem. Talán az egyetlen érv, ami eddig ér valamit. Bár mint mondtam, van ahol nem úszod meg a csekket.

"Ezért én inkább azokhoz csatlakozok, akik a DÍJNET és egyéb hasonló megoldásokat preferálják."

Évek óta használok ilyet. A szolgáltatók köre elég szűk mindegyiknél.

--
trey @ gépház

Trey, azt írtam le, hogy én miért nem használok csekket, Te pedig személyes célzásnak vetted:)

"Baromság. Csak ott használok csekket, ahol muszáj. Ahol van lehetőség Távszámlára és hasonlókra, ott azt használom. Ahol nincs, ott marad a csekk."

Nekem sem szóltak, egyszer csak észre vettem a számlán, mint külön tétel.

Hogyne, meg a globális felmelegedésért is mi vagyunk a felelősek. BTW: a fehér csekk újrapapírból van. Az még nem tiszta, hogy miért én (kapó) pazarlom és miért nem a küldő.
Te is tehetsz valamit a környezetvédelem érdekében. Ez is egy ilyen lépés lehet. Mindenki felelős érte .

"3. Ha nem kapsz csekket neked kell kunyizni, hogy ne téged vágjanak meg, hogy "ejnye-bejnye, nem fizetünk kedves ügyfél" és már kapod is kamatot."

Sosem jártam még így.

Szerencsés vagy:)

"Hogy mit? Eddig is átutalással rendeztem őket, miért tárolgatnám? Kapok róla elektronikus számlakivonatot."

Ha csekket fizetsz be , akkor bizony a csekket el kell tenni.

"Valóban nem. Talán az egyetlen érv, ami eddig ér valamit. Bár mint mondtam, van ahol nem úszod meg a csekket."

Igyekszem olyan cégekkel kapcsolatba kerülni ,akik képesek túllépni a sárga csekken :)

"Ezért én inkább azokhoz csatlakozok, akik a DÍJNET és egyéb hasonló megoldásokat preferálják.

Évek óta használok ilyet. A szolgáltatók köre elég szűk mindegyiknél."

Sajnos igen, pedig ebben az irányban látom a jövőt.

és még egyszer, ezek csak az én érveim voltak,hogy miért nem megyek és fizetek be sárga csekket:)

Nem vettem "személyes célzásnak", beszélgetünk. Az meg abból áll, hogy válaszolok. ;)

"Ha csekket fizetsz be , akkor bizony a csekket el kell tenni."

Miért kéne eltennem egy csekk igazoló részét, ha arra senki sem ír semmit? Ha csekket fizetsz be személyesen a postán, akkor el kell tenned, mert azzal igazolod a befizetést. A postán rábélyegeznek, igazolják, hogy valóban befizetted.

De ha én a csekket utalom, vagy iCsekk-en fizetem bankkártyával, akkor miért kellene a csekket eltennem? A bankszámlakivonatom az igazolás. Ilyen esetben dehogy kell eltennem a csekket!

"Te is tehetsz valamit a környezetvédelem érdekében. Ez is egy ilyen lépés lehet. Mindenki felelős érte ."

Persze. Az elemeket nem dobom a szemétbe.

PS: az iCsekk szolgáltatást egyébként a Díjnet nyújtja... Illetve, a Díjnet tranzakciók is intézhetők az iCsekk-en keresztül, hogy még kényelmesebbek legyenek.

http://www.icsekk.hu/dijnet.html

--
trey @ gépház

Néhát jelöltem: én magam nem használom (Díjnet, Távszámla + ELMŰ nekem jó mindenre, nem kaptam saját csekket az elmúlt 5 évben), de előfordult már, hogy lebeszéltem idősebb rokonokat arról, hogy elmenjenek és sorba álljanak csak egy csekk miatt a Postán, inkább befizettem nekik iCsekken keresztül.

Csoportos beszedés hitelkártyáról.(pénzvisszatérítéssel) Állandó átutalás annak (MÁK) aki nem tudja beszedni. (Bank/Paypal) Távszámla + szolgáltatók saját rendszerei a számláknak. Egy kis faluban lakom, de nincs olyan szolgáltató aki a csekket favorizálná. Fehér csekket még életemben nem láttam, sárgát meg kb 8 éve láttam utoljára. 0 adminisztráció, azonali SMS minden tranzakcióról... Úgy érzem nem lesz sok dolgom az iCsekk-el... 2010es években már nem szabadna léteznie a postai csekknek...

En nem kifejezetten szeretem a csoportost, ahova olyan kellene, azt inkabb kivaltom egy atlag alapjan felkerekitett osszegu automata atutalassal, aztan ha kollmeg izu a dolog, kapnak de annak rendesen utanajarok elobb, hogy mitol nem volt eleg.

Nekem nem is feltetlen az a bajom, hogy random cegek random osszegeket vonogatnak le a szamlamrol, hanem az egesznek a tervezhetetlensege, kovethetetlensege. Sosem tudod, melyik cegnek mikor jut eszebe, hogy o most akkor penzszukeben van, ugyhogy most vonjuk le az esetelges havi dijakat. Az atutalasnal nincs ilyen gond, tudom, hogy tizenharmadikan mennek el a penzek, akkor az egy fix nap, arra lehet szamitani.
--
Blog | @hron84
Üzemeltető macik

Mar vagy 5 eve mindent elektronikus formaban kapok/fizetek, szoval nem jon csekk.

Egy ismerősömet is elérte ez a hülyeség.

Kérdések, mielőtt nagyon rászokna a használatára:
a) a kifizetett számlákról fog kapni valami e-bizonylatot azon kívül, hogy az app elmenti őket?
b) ha nem, mi történik akkor, ha elhagyja/újratelepíti/whatever a telefont?

"A sikeresen fizetett tranzakciók után kapok bármilyen bizonylatot?

Nem. A tranzakció sikerességéről a telefon képernyőjén kap azonnali visszajelzést, a fizetés igazolására pedig bankszámlakivonata szolgál."
(forrás)
Ugyanúgy, mintha átutalnál.
Ez válasz a b) pontra is.

De azért bármilyen fizetési mód, amely tetszőleges brózeren kívül más eszközt vagy szoftvert használ, nos az GÁZ!

> a fizetés igazolására pedig bankszámlakivonata szolgál

Na de POS fizetéskor a kivonaton csak egy pár karakteres azonosító jelenik meg a fogadónál. Hogy fér abba bele a fogadó számlaszáma, a befizető azonosítója, és esetleg a csekken szereplő más közlemény?

Valaki aki látott már ilyet, és nem valami titkosat fizetett be, kopizzon már ide egyet plz.

szerk: itt van pl. az egyik kártyás vásárlásom logja:
5*KÁRTYASZÁM*2 Uber BV help.uber.com 15060522:13 vásár.

Adott esetben, egy iCsekkes tranzakciónál be fog kerülni, hogy kinek, hova és miért fizettél?

"a) a kifizetett számlákról fog kapni valami e-bizonylatot azon kívül, hogy az app elmenti őket?"

Igen. Levélben jön azonnal egy visszaigazolás. Például:

"Tisztelt XXXX!

Az Ön iCsekk-ből kezdeményezett bankkártyás fizetési tranzakciója - a pénzintézet visszajelzése alapján - sikeres volt.

A tranzakció adatai
iCsekk azonosító: 10XXXXX
Banki azonosító: D4BXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
Fizetve: 2015.06.08
Összeg: 4013.00 HUF
Telefonszám: 3620XXXXXXX

Fizetett számla adatai
Számlakibocsátó: eCsekk K&H Bizt. Zrt.
Számla kelte: 2015.05.24
Számlaszám: BLXXXXXXXXX
Befizető azonosító: 010XXXXXXXXXXXXXXXXXX

Üdvözlettel,
www.icsekk.hu"

--
trey @ gépház