el akarom adni az autot - hogyan

Fórumok

udv!
Adott az autom, ujonnan veve 3 eve, van meg 2 milla hitel rajta.
volt mar ket toreskar, de gyari allapotra javitottak. A motor 4 honapja felrobbant, azt 0kilometeres gyarira csereltek. Ma feltortek es el akartak vinni, de nem sikerult. teljeesen szet ven berheelve a muszerfal.
Ugyhogy betelt a pohar, el akarom adni cascos javitas utan.
Milyen lehetosegeim vannak erre, hogy a legkevesebb bukjak, a hitel miatt gondolom nehez lesz.
kell e hozza nagyobb osszegu keszpenz? Egyaltalan el tudom e ugy adni, hogy egyben a hiteltol is teljesen megszabaduljak? A kocsi vetelara 3.4 milla volt.
minden tapasztalatot szivesen veszek.

koszi,
Zsolt

Hozzászólások

EL tudod adni, a hitelt át lehet vállalni....de ki fogja átvállalni úgy, hogy össze-vissza törted, a motort cserélni kellett, mert szétnyomtad?! Senki. Az meg igazán szép, hogy: "...de gyari allapotra javitottak. A motor 4 honapja felrobbant, azt 0kilometeres gyarira csereltek." de sajnos ez az IM sorozatból lehetett kivágva. Ezen bukni fogsz, bele kell törődnöd. Ráadásul a hitel is tol a bukásodon ugye.

kicsit feszult vagyok, lehet ezert ertekelem igy a mondandodat, de eleg pofatlan dolog, hogy azt irod, hogy szetnyomtam a motort meg osszetortem a kocsit. uvegtabla esettra ugyanis. a motor meg anyag vagy szerelesi hibas volt, egy csavar eltort a belsejeben. Kikerrem magamnak az alaptalan cseszegetest, a kerdes sem erre iranyult.

zsolt

Kikérheted magadnak, lehetsz büszke meg önérzetes, de a vevődet ez nem érdekli. Ő azt látja, hogy ez a mandró romot akar eladni neki hitellel terhelve. Valaki írta feljebb, hogy nagy nyereség lenne neked a jelen helyzetben az is, ha valaki elvinné ingyen a hitelt átvállalva. ...és milyen igaza van! Ráadásul ha ilyen sértődékeny vagy, akkor az a két ökör, aki esetleg érdeklődik majd, az is elmegy. :)

ugy tunik nem ment at a mondanivalo:
fuggetlenul attol, hogy mennyi az annyi (szemely szerint nem ertek hozza, de tobb hozzaszolo is azt irta, hogy kb. ingyen vagy csak rafizetessel lehetne eladni, szoval ugy gondolom hogy tenyleg igy lehet) szerintem is pofatlanul bunko modon inditotta tomi a belepojet ebbe a szalba.
ahogy ezt mar "megszokhattuk" tole.
ezt probaltam leszogezni a hozzaszolasommal.

amugy foleg emiatt tartom mokasnak, hogy itt fikazza a topicnyitot, hogy osszetorte, meg szethajtotta az autojat:
http://hup.hu/node/92284?comments_per_page=9999#comment-1109393

Tyrael

ne magatokbol indulj ki. :)
ez kb. olyan mintha a rakos nagyidnak ilyen modorban mondana el az orvos, hogy mar csak egy hete van hatra.
mer ugyis mindegy mar neki, meg odaat sem lesznek udvariasabbak.

szoval szerintem nem kellene nyito postban alaptalanul vadaskodni (osszetorted, szetnyomtad, etc.), el lehetett volna mondani kulturaltabb formaban is hogy elegge eladhatatlan az auto.
eleg sok mas embernek sikerult itt a topicban, szoval nem lehetettlen feladat.

Tyrael

Nem lehetetlen. Ez viszont elég lehetetlen hiba: "lehetettlen". Nem zavar, hogy nem szimpatizálsz, te sem vagy nekem szimpatikus, mert te az a fajta vagy, akinek lehet hazudni is, ha azt megfelelően nyálas stílusban tálalják, akkor az életét is adná a hamis igazságért...én azokat szeretem, akik mindenféle stílusú szövegből a lényeget ragadják ki. Te nem ilyen vagy. Te a csomagolás alapján ítélsz. ...és hogy igazad legyen: A fentiek alapján te hülye vagy szerintem. Bár ezt már egyszer írtam neked egyéb szövegeid alapján. ;)

Lehet tudni, hogy milyen autó?

Kollégámnak is van egy Aveo vagy mi a csoda, abban is motor csere volt ősszel... Állítólag kenési elégtelenség lépett föl. Pár hónappal előtte volt garanciális szervizen.
Én is gondolkodom autócserén, de a kupecok azt mondják a jelenlegi autómra:

- Pár évvel ezelőtt valamivel (pár 100k) az eurotax fölött lehetett volna eladni, most valamivel (pár 100k) alatta.
És saját elmondásuk szerint ez most a jellemző.

A hasznaltauto.hu szerint a 3 éves chevrolet aveo ára 1,7 mFt körül van. Ebből levonsz valamennyit a törések miatt. A maradékból levonod a 2 milliós hitelt. -> Ha valaki a tartozás átvállalásával ingyen elvinné, akkor már rengeteget nyernél rajta.

-----
"Én vagyok a hülye, hogy leállok magával vitatkozni."

Sajnos nem konnyu a helyzeted, mostanaban a hasznaltautokat nemigen veszik, harom lehetoseged van. Ebbol az egyik torvenytelen, a masik tokbizonytalan, a harmadik meg draga.

1. Van rajta casco, le kell zuzni totalkarosra a kocsit. Ez torvenytelen, veszelyes, en nem javaslom, de van, aki csinalja. Meg kell kerdezni, hogy mi az a legkisebb serules, ami mar a gtk kategoriaba teszi az autot. Ennek a lagyabb formaja az, hogy ellopatod, eltunteted a kocsit.

2. Keresel valakit, aki hajlando fizetni a reszleteket es csereben hasznalhatja a kocsit. Ez uzembentartoi szerzodest jelent. Az en privat velemenyem az, hogy ez nagyon konnyen elsulhet rosszul, konnyen kerulhetsz olyan helyzetbe, hogy evekig birosagra kell jarni. Csak akkor ajanlott, ha nagyon megbizhato embernek adod a kocsit (pl. kozeli csaladtag, legjobb barat)

3. Melyen aron alul adod a kocsit. Ha barki megnezi a verdat (es lekerdezi a szerviztortenetet), igazi horrort lat. Toresek, motorcsere, tehat azt fogja hinni, hogy ezt a kocsit utottek-vagtak. Szerintem az egyeni vevok elbol nem fognak vele foglalkozni. A kupecek viszont esetleg lecsapnak ra, mert az o trukkjeikkel ezt ra tudjak sozni egy balekra, kicsit koltenek ra es rapiritjak egy balekra.

Sajnos rossz dontest hoztal par eve, amikor megvetted, most meg kell fizetni az arat.

"1. Van rajta casco, le kell zuzni totalkarosra a kocsit. Ez torvenytelen, veszelyes, en nem javaslom, de van, aki csinalja. Meg kell kerdezni, hogy mi az a legkisebb serules, ami mar a gtk kategoriaba teszi az autot. Ennek a lagyabb formaja az, hogy ellopatod, eltunteted a kocsit."

Ezt nagyon nem kellene itt...

Nem azert, hogy lovat adjak ala, de a roncstol konnyen megszabadul arban, az onresz a cascon meg feltehetoen eleg alacsony, ha a muszerfalat meg lehet csinaltatni a biztositasra. Osszessegeben veve anyagilag ez a legjobb megoldas, de ennek ellenere en sem csinalnam, mert a biztositasi csalasert nagyon megegetheti magat.

Tud rola, hogy van egy ilyen opcio, aztan majd o eldonti, hogy beveszi-e a gyomra vagy nem.

A helyszinelo szakerto bacsik szerint ne altassam magam azzal hogy az inditasgatlo megfogta oket. a motorhazteto is fel volt nyitva es a fedelzeti computer is meg lett krekkelve, annyi hianyzott csak, hogy beuljenek es elhajtsanak vele. valszeg megzavartak oket. cserelni kell a teljes elektronikat, osszes zarat, kormany korul mindent, alaphangon is fel milla. kerdes, hogy mikor fog fizetni a biztosito. rendeorsegi 3 honap utan, vagy azonnal...
zsolt

Nem értem miért érné meg anyagilag.
Így sem kapna többet, mint az eurotax ár (itt még sansza sem lehet, hogy egy baleknak eladja), de ebből lejön a casco éves díjának hátramaradó része plusz az önerő. A hitel fennmaradó részét pedig azonnal követelni fogja a bank.
És ugye bűncselekményről beszélünk.

-ha devizahitel van rajta akkor az autó a tiéd fog maradni mert senki sem fogja átvállalni akinek esze van.
-ha forint alapú hitel, akkor gyakorlatilag is eladható hitelátvállalással, de nem fognak tolongani. ráadásul hosszúnak tűnik a hiteled.
-az autó törött volt. tökmindegy hol és milyen állapotba hozták törött volt. az is mindegy hogyan tört.
-omg motor csere, ez jó nagy kibszás veled hallod.

ezek miatt én személy szerint nem venném meg. nem örömmel írom, de ez van. akkor fogod tudni eladni, ha a hiteledet egy összegben benyomod, megkapod a törzskönyvet, és a gépet eladod úgy, hogy belekalkulálod a törést, motorcserét és hogy garancián kívül van + életkorát. brutálisat fogsz bukni. talán az lenne az érdekes, ha új autót vennél ott ahol ezt, és beszámíttatnád hitelestől. én anno így csináltam, mert ez volt a legkisebb bukó és gyakorlatilag várakozásmentes. ellenben 3,5m autó esetén ahol még 2m hitel hátravan nem biztos hogy megfelel bizonyos elvárásoknak beszámítás esetén.

főnököm mondta vagy 2 hónapja, hogyha valaki elvinné a 2 éves nagy hondáját, csak a hitelt kell fizesse az autó grátisz. no ilyesmi a hiteles autót eladni.

--
Vége a dalnak, háború lesz...

accord, 2 liter, dízel, full szereltség, fekete, havi 100 alulról (by devizahitel) még vagy 8 év, 60e+ km, 2+ éves. törve nem volt de motorház 0-ról festve egy rohadt durva cucc miatt (tetőről lehulló cserép hegyével rázuhant kb 3 méterről). nekem nem kéne.

--
Vége a dalnak, háború lesz...

Ez a hitelkonstrukció akkor sem lenne túl nyerő szerintem ha a deviza árfolyam nem szól bele. Nem is értem ilyen kategóriás autót minek vesznek meg 10 év hitelre. Ha csak végigszámolta volna a legelején hogy kb hány éves korában fog úgy állni hogy ki tudjon belőle egyáltalán szállni, akkor már ott látta volna hogy semmikor.

van úgy hogy a hitel végeredményben erősen technikai kérdés + miből gondolod, hogy az autót nem tudta volna kb-ban kiverni azonnal?

Egy autóra 9-10 éves hitel technikai kérdés? Ezt így nem értem, kifejtenéd? :)

Akinek van készpénze azonnal, az nem szarozik 0-10 százalékos önerővel való (luxus)autó vásárlásával, kivéve, ha nyerte azt a pénzt és nem munkával-befektetéssel kereste.

Ellenben van pár ismerősöm, aki főnökféle, esetleg cége van alkalmazottakkal... sokuk kb. úgy keres mint én alkalmazottként, de nem vallják be, inkább vesznek hitelre mindenfélét, igazolandó, hogy jól megy nekik, mert mutatni kell a luxust. Aztán ebbe rokkannak bele, amikor változik az árfolyam vagy csökken a bevétel...

Kicsit szánalmas, amikor megyek arrafelé, látom, a félévente nagyobb és színesebb LCD és/vagy plazmatévét a hozzá tartozó házimozival, aztán tanácsot kér tőlem, mint bankban dolgozótól, hogy kérdezzek már rá: az összességében sokmilliós hiteleit hogy tudná kiváltani egy hitelben, hogy azonos törlesztő mellett maradjon némi pénze is, mert momentán nincs. Persze annó hangoztatta, hogy megvehetné készpénzre is... a hitelt a lehető legrosszabb dolog luxusra elverni... mégis sokan ezt teszik.

Nem lehet, hogy a főnököd is ilyesmi kategória? :)
--
http://wiki.javaforum.hu/display/~auth.gabor/Home

Még úgy 5-6 éve volt, hogy após kocsit vett hitelre (neki nem okozna gondot 10-15 fullos 7-es BMW árának kirakása az asztalra) mert azt mondta, hogy a pénze befektetésekben jobban dolgozik, mint amennyi a kamat amit fizet a kocsi után, így hülye lenne kp-ra vásárolni...

Szóval szerintem vannak megfontolásból, és vannak kivagyiságból hitelt felvevők is.

Tiszta sor, de egy magánhasználatú autó a legtöbb esetben nem befektetés, hogy megérje hitelt felvenni rá, pusztán azért, hogy valami másba lehessen fektetni a megmaradó pénzt, másrészt tipikusan az autóvásárlás az, ahol igen magas a hitelköltség, mivel abból a finanszírozó bankon kívül kap a kereskedő és a lízingcég is...
--
http://wiki.javaforum.hu/display/~auth.gabor/Home

Már megbántam, hogy az előző hsz-t beküldtem, mert semmi értelme nem volt (pláne nem ontopic...) Autóvásárlásnál az jár el a legjobban, aki az adott szempontoknak megfelelő gépet a lehető legolcsóbban veszi meg; egy autó (pláne új) az esetek 1/1000-red részében lehet talán befektetés.

Egy vállalkozásnál más tészta az igavonó barmok hitelre megvétele, de ezzel szerintem senki nem vitatkozik. Az állam (pláne Magyarország) is abban bízik, hogy a hiteleinket egyszer majd kinőjük gazdaságilag. (Ez valahogy sosem akar összejönni.)

(Ennek a kommentnek sem volt értelme, ne is keressétek.)

Jobban dolgozik a pénze, mint az autóhitel? Tud valamit az öreg, amit a bankok nem.

Ilyenkor mindig felmerül a kérdés, hogy a bankok miért szarakodnak ilyen apró 2-3 milliós macerás hitelekkel, ha jobb helyre is tehetnék a pénzüket? Ööö... legális befektetésekben dolgozik a pénze? :)
--
http://wiki.javaforum.hu/display/~auth.gabor/Home

Ahja. Az első négyből nehezen lehet tartósan autóhitel felett hozamot realizálni, az összes banknál ezt csinálja a tresaury, oszt mire mennek vele... :)

Tudod, ott sántít a dolog, hogy ennyi erővel felvehetne bármi más olcsóbb hitelt, ami mögé odateheti fedezetül a készpénzért vett autót, lakást, motorcsónakot, vitorlást... aki ennyire benne van a pénzügyekben, attól furcsa, hogy egy drága forint vagy egy kockázatos deviza hitelt tesz a forrásai mögé...

Esetleg a "ki tudja még mi minden" jól jövedelmez... :)
--
http://wiki.javaforum.hu/display/~auth.gabor/Home

Mellékszál... aki devizában kereskedik, annak a forintpiac a kockázatos, teljesen mindegy a vagyon szempontjából.

A lényeg az, hogy miért éri meg egy drága autóhitellel befektetési forráshoz jutni, amikor ezernyi módja van az olcsóbb hiteleknek, az olcsóbb hitel pedig magasabb profitot eredményez?

Persze jól hangzik, hogy "megvehetném készpénzre is, de jobban dolgozik a pénzem befektetésekben", de általában ilyen kijelentések mögött készpénzhiány és hitelből görgetett jólét van -- látni a vagyont, vannak átmeneti készpénzhegyek az asztalon, de minden vagyontárgy hitellel terhelt, és emellé van egy csomó szerződéssel vagy szerződéssel nem fedett kötelezettségvállalás... az ember gazdagnak látszik, gazdag életet él és még sincs semmije -- gyakorlatilag a hitelezőinek a vagyonkezelője. Egy idő után már csak azért vesz hitelre drága autót, hogy a partnerei, barátai és/vagy hitelezői ne vegyék észre, hogy kilóg a segge a gatyából.

Természetesen nem mindenki ilyen, lehet, hogy a szál elején említett após valóban vagyonos és nincsenek hitelei, de a gazdagság nem jár automatikusan erőfitogtatással és önmutogatással, a látszat fenntartása viszont kiköveteli, hogy az ember megmutassa a vagyoni helyzetének megfelelő státusz-szimbólumokat.

Én a saját ki 10-15 fős nem reprezentatív mintámból indultam ki, akinek hitellel nem terhelt vagyona van, az szürke veréb, nem hivalkodik a vagyonával, akinek pedig szinte mindene hitelből van, az pávaként állandóan mutatja, hogy neki van, egyszerűen saját magával is elhiteti, hogy ami körülötte van, az sajátja, és minden döntését megmagyarázza, minden találkozásnál a bevételeire és a legutóbbi beszerzésére kerül a szó...

Csak ennyit szerettem volna mondani, hogy nem a látszat a valóság. :)
--
http://wiki.javaforum.hu/display/~auth.gabor/Home

Nem tudom mekkora %-ra adtak 5-6 eve autohitelt, de ha az apos annyi evre amennyire a hitel szolt minimum a hitelkamat+inflacio+koltseggel egyutt tobb hozamot ert el a befektetesevel akkor oszinten gratulalok.

Plane hogy 5-6 eve az 2004-2005-2006 idoszak lehetett, valoszinuleg legalabb 5 evre vette fel a hitelt, ebben pedig igencsak bennevan 2008, ami utan plane igen nehez nyereseget kihozni ebbol a szcenariobol.

Én értem, nekem is volt autóhitelem ráadásul CHF alapon, de olyan autót választottam illetve olyan hitelt (önrész, futamidő) amit ki tudtam fizetni (szerencsére).

Ha ki tudta volna fizetni akkor most miért szeretné eladni? Azért egy 6-8 millió forintos új autót 10 év hitelre megvenni, nem gondolom hogy legjobb üzlet amit valaha csak láttam. :)

Én azt nem értem, hogy hogy lehet úgy hitelt kihelyezni, hogy a fedezetként szolgáló tárgy értéke soha nem éri el a hitel összegét. Autóra 10 évet??? 5 évesen nullára van amortizálva hivatalosan könyv szerint, akkor a 6. évtől mi a fedezet?

Ezügyben nem kellene megrugdosni kicsit a bankokat?

A viszonylag magas kamat az, ami tartalmazza kockazati faktort. Az 5. ev vegere a bank mar penzenel van. Minden tovabbi kifizetett reszlet kesz nyeremeny.

Osszehasonlitaskeppen nezd meg par masik orszagban az autohitelek kamatait. Ha ott nagy atlagban jobb a teljesitesi rata, akkor a bank enged az altalanos kamatszintbol.

Ezert latnam en ertelmet egy pozitiv adoslistanak is, mert igy lehetne differencialni a hitelfelvevoket. Rendesen torleszto hitelezettet jobb kamattal kellene honoralni, mint a balekokat es csalokat.

Ezert latnam en ertelmet egy pozitiv adoslistanak is, mert igy lehetne differencialni a hitelfelvevoket. Rendesen torleszto hitelezettet jobb kamattal kellene honoralni, mint a balekokat es csalokat.

Ezt most is megtehetnék a bankok - legalábbis bankon belül: ha egy évig rendesen, időben és pontosan fizetsz, akkor csökkenthetne a kamaton és/vagy jutalékokon. De nem teszik, én legalábbis nem tudok erről, miért tennék meg ezt akkor, ha más banknál voltál rendes adós?
--
http://wiki.javaforum.hu/display/~auth.gabor/Home

Agyalunk a feleségemmel. Úgy tűnik eladni bukás mindenhogy most jelenleg.

Mi van akkor ha 2 év alatt befizetjük az autó árát, tehát nem lesz rajta a hitel és úgy becsérélni.

Mi tapasztalat azzal, hogy pl egy autót másik márkakereskedésben hogy számítanak be. Pl Chevit Renaultra vagy akármi újra cserélni?

zsolt

ez már érdekesebb felvetés, mivel ha új autót vesztek majd akkor a kambodzsai termékenységi táncot is eljárják mellettetek a kereskedésben. akár rendes tax áron is beveszik majd törés ide vagy oda - csak vásároljatok. szerencsés lenne ott leadni ahol vettétek és ott venni az új autót is. utóbbi esetben én megkérdezném a helyetekben hétfőn, hogy feltétel-e a hitelmentesség. ha nem akkor akár most is mehet.

--
Vége a dalnak, háború lesz...

igen mert nem minden autóházban lehet csak egy márkát kapni + másik esetre vélhetően a szervizkönyves javításokban is ott van az autóház keze. amikor ford-om volt a fordosok keze, amikor opelem volt az opelesek keze most pedig szuzkával a suzuki autóházasok keze van a dologban mindig. ha autó kellene velük máshogyan lehetne tárgyalnom. feltéve, hogy autóházról beszélünk, nem kupecről.

--
Vége a dalnak, háború lesz...

A kereskedések zöme egy márkás. Egy kisebb része árul ugyanazon gyártóhoz tartozó másik márkát is. Ha nekem a csevym motorja anyaghiba miatt szétszakadt volna, azt gondolnám, hogy minden motorjuk ilyen és nem vennék többet olyan autót, amiben az a motor van, Vagyis se csevyt, se opelt, meg jó eséllyel suzukit sem.

Az én esetemben ez úgy néz ki, hogy elegem lett a fóccvágenből, nem lesz többet se ilyenem, se skodám.

van ilyen hülye szokásom, hogy olvasok is:
http://hup.hu/node/99496#comment-1226380
innen idézek:
"motor meg anyag vagy szerelesi hibas volt, egy csavar eltort a belsejeben"

lehet, hogy szerelési hibás volt, teljesen mindegy, mert ha az volt, sem emelné a kedvemet, hogy megint olyat vegyek.

Ha 2 ev alatt kicsorgeted a kocsit, aztan meg ujra valtasz akkor szerintem duplan vagy balek. Nyilvan a kereskedesben megint beszamitas+hitel kombo lesz a vege, rovid ido alatt ketszer szenveded el egy ujauto brutalis kezdeti ertekveszteset. Ha kell auto, akkor hasznald ezt tovabb. Az hogy feltortek, vagy hogy raesett valami, az nem igazan az auto hibaja, megesik barmelyikkel. A garancialis motorcsere ebbol a szempontbol szamodra meg jo is (hiszen vadiuj 0km motor van a kocsiban), eladasnal kifejezetten bukta.

Ha nincs szukseged autora, akkor meg el kell passzolni aron alul a kocsit, a zsebedben marado torleszto idovel visszahozza a vesztesegedet.

Egyebkent tudtommal elo szokott fordulni, hogy beszamitanak mas tipust is (foleg a mostani zuros idokben), de a sajat tipust jobban szeretik, mert ok jobban tudjak szervizelni es utana tovabbertekesiteni. Be kell probalkozni, aztan majd megmondjak.

Leírtak alapján szerintem nem ér 2 milliót sem az autó, tehát mivel ennyi hitel van rajta, neked kellene fizetni, hogy elvigyék.

De nem értem, miért akarod eladni? Mert feltörték? Az újat nem fogják feltörni?

Szerintem inkább használd addig, amíg szét nem esik, persze rendszeresen szervizelni közben. Egy autót lehet használni 15 évig is, nem kell 3 év után eladni. Mivel már 3 éves az autó, és volt sok gondja, ezért mostmár alig fog veszíteni az értékéből.

Új autót venni a legnagyobb luxus, kigördülsz vele a szalonból, és máris 20-40%-kal kevesebbet ér. Nem beszélve a hiteltörlesztésről.

Nem fogod tudni eladni. Vagy csak hatalmas bukással, ha igaz amit feljebb írtak, hogy a kocsi használtpiaci értéke kevesebb, mint a hátralévő hiteltartozás.

Ha volt egy kisebb törés, de rendesen megcsinálták, akkor azzal szerintem együtt lehet élni. A motorod meg null kilométeres, és ugye a cserekor a motorra újraindult a garancia. Van egy jó autód, nullkilométeres garanciális motorral. Ez neked jó, eladáskor viszont mindenki negatívumként fogja értékelni, hogy motorcserés volt. Hogy feltörték az pech, de ez nem az autó hibája (ha újra cseréled, azzal is megeshet), ráadásul ezt is fizetni fogja a biztosító.

A jogszabály szerint minden beépített új alkatrészre újraindul a gari. Tehát zZsOlTi feltételezése jogszabályi szemszögből nézve helyes volt. A probléma, hogy erre a General Motors nagy ívben tesz, és a garis cserében beépített alkatrészre nem ad garit. Ez a tapasztalatom.

"A probléma, hogy erre a General Motors nagy ívben tesz, és a garis cserében beépített alkatrészre nem ad garit. Ez a tapasztalatom."

Ha ilyen van, akkor a szervizben be lehet lengetni a "megkérdezek erről egy ügyvédet és/vagy a fogyasztóvédelmet" dumát. Aztán vagy észbekapnak, vagy nem, de egy ilyen jogi szempontból teljesen tiszta helyzetből a juzer fog jól kijönni, ha nem hagyja magát.

CASCO kifizeti, te meg hajtod amig van benne szusz. En biztos igy csinalnam, egyebkent nagyon peches vagy, de ez a hulladek amit felenk chevronak mondanak az boven nem az, daewoo renamed az.

Meg látom, hogy érzelmi döntést akarsz hozni, de az általában nem jó. Inkább ülj le nyugisan, és számold ki, mennyit buksz új autó vásárlásával.

Nyugodtabb lettem, nem lesz ebbol eladas ugy nez ki, ekkora balakot nem valszin hogy tudok fogni, kocsi meg "kell", valszeg a leggazdasagosabb ha tovabb hasznalom. megkerdeztem a szalont csererol, ugy egy millat kene kpban fizetni hozza. Az uj 25%-a, es a hitel es a beszamitas kulonbsege.

zsolt

Van egy mondas: Orvend az ember mikor autot vasarol, de meg jobban mikor eladja.

Szerintem kinald fel ingyen valakinek, aki fizeti tovabb a hitelt.

--
FeZo

"Szerintem kinald fel ingyen valakinek, aki fizeti tovabb a hitelt."

Ne haragudjatok, de egy ilyen esetben ez az elméleti maximum, amit el lehet érni. Csak nem gondolja valaki, hogy még a hitel átvállalásán kívül valaki fizetni fog az autóért? Az ilyenek nulla forintért mennek el, vagy inkább még fizetnek is, csak fizesd tovább a hitelt.

Keressetek rá: "hitelátvállalással site:hasznaltauto.hu"

Hitelátvállalásos autót venni plusz költség, plusz adminisztráció és a hitel miatt 2-3-szor annyit fogsz kifizetni érte, mintha kp-ban megvennéd. Egyszóval bukás, emiatt elég nehéz eladni, de egy kövér bukóval fel lehet gyorsítani.

Ja, és jótanács: ha pici horpadás jön össze (Bp-n nem nehéz), és a fényezés sem sérült, nehogy megjavíttasd! Én úgy tudom, azokat az autókat lopják, ami csillog-villog, semmi baja nincsen - az alkatrész úgy ér csak valamit.
PUG 307-esem van, (tudom, ilyent egy épeszű ember sem akarna ellopni:) ez a másfeledik (és valószínűleg az utolsó) új autóm. Szegény tele van karcokkal, kicsi horpadásokkal. Nem próbálták még feltörni a 8 (9) év alatt (notóriusan elpakolva belőle minden, akár egy kulcsos cégautó...).

felesegem talat egy helyet, autolopasokkal kapcsolatos infok, forum van rajta. megszolalt ott egy allitolagos autolopo, aki mindig leirja, hogy barmilyen lehet az auto, barhogy is van felszerelve biztonsagi kutyukkel, ha azt rendelik meg lopasra, akkor azt is elhozzak. Max traileren, ha maskepp nem megy. lehet utott kopott, ha a motorja kell, a megrendelot nem erdekli az alvaz. Szoval ezek mostanaban megrendelesre dolgoznak, nem csak ugy hobbibol. linket most nem tudok adni...

zsolt

PUG 206-os, a következő dolgok tűntek el: kormánylégzsák, motorvezérlő és a középkonzol műanyag takarólemeze. Biztos nem megrendelésre dolgoztak... Azóta a parkolójegyek be szoktak csúszni a szélvédő alá pont az alvázszám elé. Nehogy már egyből kulcsot is tudjanak rendelni hozzá...

A lényeg, hogy a tiédet is feltörik, ha pont abból kell alkatrész. A vevő nem fogja megkérdezni, le volt-e mosva rendesen az ablak.

-
J

Erre van egy aranyos sztorim.

Anyuéknak egy renault twingo - öregeknek jó ez - autójuk van. Egyik reggel apu úgy találta az autót, hogy az elejéről le volt szedve a lökhárító, az első homlokfal az összes műanyag, ami ezekhez rögzít bármit (patentok), a kormánylégzsák és a vezető oldali biztonsági öv mindenestől kiszerelve. A ki-, leszerelést a csomagtartóból elővett szerszámkészlettel végezték, amit akkurátusan visszaraktak a tokjába és betoltak a motortér alá. Ennyit a megrendelésről. Valakinek frontális karambolja volt és olcsó alkatrészt keresett.

A csomagtartóban minden otthagyva érintetlenül, pedig fúrógép és ilyesmi volt benne, mert reggel a telekre készültek. Csak azt vitték el, ami a másik autóhoz kellett.

csak ott hibázik a dolog, hogy nem te választod ki hogyan/hol fogják eladni. általában/röviden/leegyszerűsítve: a hitelező lefoglaltatja az autót jó sok pénzért (ezért szokták önként leadni ha már nem látszik az alagút vége), bevizsgálják jó sok pénzért, elárverezik nem túl sok pénzért + adminisztráció minden ponton. hol érdeke szerinted a banknak hogy kevés összeggel zárják le a történetet?

--
Vége a dalnak, háború lesz...

Ügymenet:
Nem fizetsz -> Egy idő, és néhány értesítés után lefoglalja a bank az autót. Mivel mostanában a lefoglalt autó valós piaci értéke kevesebb, mint a hátralévő tőkerész+kamat, ezért a bank abban érdekelt, hogy minél gyorsabban eladja az autót. Ugyanis a még meglévő tartozás és az autó eladási ára közötti különbség ekkor jelenik meg, és erre alapozva adhat be keresetet a különbség végrehajtó útján történő beszedésre. Amíg nem adta el az autót, addig nem kérhet végrehajtást.

-----
"Én vagyok a hülye, hogy leállok magával vitatkozni."

Megvan az esélyed hogy eladd, mert ez a része nem lehetetlen.
De ez jó esélyel úgy nézne ki, hogy vagy még te fizetsz extra különbözetet a piaci érték <-> banki hitel között, vagy nagyon reménykedsz benne, hogy ingyen, hitelátvállalással megszabadítanak tőle.

A hitelt ki kell csengetni egy összegben. Az autót meg le kell bontani, és eladni alkatrésznek, úgy többet kap érte mint egészben.

---
KORPIKLAANI-Tequila http://youtu.be/wzEahz7pa7k

Szerintem csüccs aztán gondol-gondol. Ne hozz érzelmi döntést és számolj alaposan. Valószínűleg nálad marad az autó.

--
fantázisdús aláírás v1.09